Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Filt sål kontra Vibram sål?

 Besvar Besvar
Forfatter
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Filt sål kontra Vibram sål?
    Sendt: 13 Jun 2010 kl. 22:02
Så er det ved at være tid til nye vadestøvler. De gamle kan ikke mere, men de har godt nok også taget nogen seriøse pryl;-). Jeg har altid brugt vadestøvler med filt sål, men nu er der efterhånden mange som snakker om den nye type gummi sål (Vibram kaldes du hos Simms). Jeg drøner primært rundt på flintesten, rullesten og kridtsten, hvor jeg kommer i fiskebeklædning. Er der nogen som har erfaringer med disse gummisåler kontra filtsålen på dette underlag. Jeg vil meget gerne høre for og imod.

På forhånd tak.

Mvh Cato
Til top
Lars Holm Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Holm

Tilmeldt:: 31 Jan 2006
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 22:43
Hej Cato

Jeg har støvler med filt, tradtionelle profilsåler og støvler med ´´gummi-lamel med spikes´´. (Visions model). Jeg bruger faktisk kun de sidste overalt. Herhjemme langs åerne går du ofte i våd jord, mudder, ler ect. Du står og går utolig sikkert med ´´gummi og spikes´´, da filt bliver fylt med jord og bliver glatte.
På sten i elv og på kysten vil metal-knopperne givetvis larme under vand. Om det er et problem i praksis ved jeg ikke.

mvh. Lars
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 23:31
Køb 2 par...
På Stevns (og ved Møns klint) bruger jeg støvler med filt, da der er risiko for mega-glat underlag pga. tang / alger og det er sgu surt at glide og få sig et træ-lår eller det der er være, når der sidenhen så skal gåes 1 km eller mere, når man skal op til bilen....
- Alle andre steder end Stevns og Møn, der bruger jeg støvler med Vibram sål.
Til top
Rasmus Bech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rejebaderen

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: randers sø
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rejebaderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2010 kl. 00:47
Køb et par filt og et par vibram. Så er du sikret i enhver situation...
Men jeg ville helt sikkert vælge Vibram til enhver tid!

OFF TOPIC:

Hva satan Steen, troede ik du fiskede med alt den tid du bruger herinde ;-)

Rasmus
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jun 2010 kl. 22:11
Takker for jers svar:-). Jeg har valgt at holde mig til det jeg ved virker. Jeg har idag købt mig et par nye Chota SLT+ med filt, magentil dem jeg plejer at gå med. De har aldrig svigtet og er de vadestøvler der holder aller bedst udfra mine erfaringer. Ved samme lejlighed faldt jeg over nogen helt nye hårdsten spikes, som er forarbejdet specielt til Chota støvlerne. De kan også sagtens bruges til andre vadestøvler. De skulle efter sigende være lige så hårdføre som Simms spikes. Den har jeg været utrolig glad for, men glæder mig nu til at prøve disse:-).

Mvh Cato
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum