Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hr svend erik vardrups indlæg under nyheder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hr svend erik vardrups indlæg under nyheder
    Sendt: 11 Jun 2010 kl. 20:32
Svend Erik
Hvor du dog altid keder mig med din mani til selvforherligelse.
Hvis du har indlæg, så læg dem dog der hvor de hører hjemme.
Dine oplevelser omkring indberretninger i skjern å sammenslutningen, om at indskrive laks som havørred er de fra dig selv?
Jeg personligt tror ikke på din påstand, det viser bare at du skal promovere dig selv ved enhver lejlighed, er du virkelig så langt ude at du ikke tror på dine medmennesker?
Men der er selvfølgelig brådne kar i alle aspekter i livet også inden for grejbranchen, såsom at skrive falske anmeldelser, at nedgøre folk med en anden mening.
Nu er der jo et ordsprog som siger ´´tyv tror hver mand stjæler´´ måske har det en berettigelse.
Michael
Til top
jacobi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
arne k

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Geografisk: vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arne k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 20:51
Det er jo lige det den mand gør med sit lave selvværd.
Lad som om manden ikke eksisterer, det er det bedste man kan gøre ved denne type af psykopater.
De ønsker nemlig denne reaktion.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:02
Gå efter meningerne - ikke manden, det er vi enige om - ikk`?

Jeg taler ikke kun om Skjern Å - men nu faldt det lige til højrebenet idag. Ved andre åer foregår der lignende, ulovligheder - på de store sjællandske søer gælder noget lignende det samme, hvor store fisk ofte slet ikke indberettes - og det er rigtigt skidt, fordi ingen tør sige noget - og fordi AQUA planlægger de kommende års kvoter
(og fiskeplejen) efter de indberetninger, de har.

- I år blev der ikke officielt fanget særlig mange laks, i Skjern Å, så vi må holde igen næste år, vil biologeren måske
konkludere...

Så gode medfisker, for alle danske laksefiskeres skyld, prøv at tjekke lidt op på mine ´´uhyrlige´´ påstande...
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:04
Selvom jeg måske ikke er helt enig med hr SEV i alle synspunkter, så er man blåøjet hvis man tror der ikke smutter en del laks med hjem, udenom kvoten.

Nok er de fleste lystfiskere ærlige folk, men der findes også brådne kar, og hvor mange fiskere mon ikke der endnu har til gode at fange en laks. Sker dette, ja så vil nogle af disse uden tvivl luske fisken hjem...det kan man vist ikke argumentere imod. Hvor mange det så drejer sig om, er en anden snak, men der vil uden tvivl være folk der trods den brugte kvote vil hjemtage en laks, hvis de fanger den. Der er jo længe til fredningen igen sætter ind og hvor det bliver nemmere at spotte eventuelle syndere, så der vil komme mange laks på land indtil da.

Knæk & Bræk
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:07
Gå efter meningerne - ikke manden, det er vi enige om - ikk`?

Jeg taler ikke kun om Skjern Å - men nu faldt det lige til højrebenet idag. Ved andre åer foregår der lignende, ulovligheder - på de store sjællandske søer gælder noget lignende det samme, hvor store fisk ofte slet ikke indberettes - og det er rigtigt skidt, fordi ingen tør sige noget - og fordi AQUA planlægger de kommende års kvoter
(og fiskeplejen) efter de indberetninger, de har.

- I år blev der ikke officielt fanget særlig mange laks, i Skjern Å, så vi må holde igen næste år, vil biologeren måske
konkludere...

Så gode medfisker, for alle danske laksefiskeres skyld, prøv at tjekke lidt op på mine ´´uhyrlige´´ påstande...
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:08
det tror jeg nu nok at de kloge fra DTU har tænkt på med hensyn til kvoten,men nej det er jo ikke ok at bryde reglerne.
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:14
.....og det var så svar på et indlæg, at poste samme indlæg som tidligere?
Det bliver squ en interessant tråd, hr. Vardrup.

Engang var du en ´´gud´´ i mine øjne. I mine unge år var du i de bøger jeg læste, og drømte mig til at være en lige så stor fisker som du og de andre var (i den verden jeg var i dengang for mange mange år siden)

Så forsvandt du, og vore veje skiltes, og de andre forsvandt også.

Idag, herinde, med de evindelige bombardementer af egne profileringer og saksninger af udenlandske betragtninger (som sikkert kan overføres til dansk fiskeri) ser jeg bestemt ikke som gud, men en person som har mistet interessen for at fiske, men at markedsføre sit navn for ikke at gå i glemmebogen.
Ja, jeg kan lade være med at læse dine indlæg (og det gør jeg bestemt også), for så snart jeg har klikket på en overskrift som jeg synes ser interessant ud, men ser dit navn som afsender, så hopper jeg altså af igen med tanken ´´Åh nej, ikke ham igen´´.

Vil du noget seriøst, så kom med det. Vil du kun markedsføre dig selv, så lav din egen hjemmeside og køb en plads her ude til højre, så kan vi selv vælge om vi vil læse dine indlæg eller ej.

I god ro og orden, men med en irritende fornemmelse i maven.

Jan
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:14
peter simonsen skrev: det tror jeg nu nok at de kloge fra DTU har tænkt på med hensyn til kvoten,men nej det er jo ikke ok at bryde reglerne....


Det må man jo håbe de har, men man kan ikke undsige at der vil blive hjemtaget fisk udenfor kvoten....alt andet vil være utopi, for så ærlige er alle lystfiskere trods alt ikke, medmindre der står en og puster dem i nakken konstant..

Så alt andet lige må man give Hr SEV ret i hans udtalelse....dog med undtagelse af mængden, for den er forhåbentlig ikke det dobbelte af kvoten allerede nu.......men efter hele sæsonen er det måske nok muligt at vi er deroppe, men det kan jo være der er kalkuleret med det.
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:22
ps.sev jeg har skrevet en ny kommentar til dig min nye ven;-)
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:27
Ja, Jan - ungdommes ´´guder´´ svigtede os - pludselig var de forvandlet til almindelige mennesker - helt som os selv...men sådan er den virkelige, voksne verden til skuffelse for mange
- men tab nu ikke modet.
Til top
jacobi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
arne k

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Geografisk: vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arne k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 21:44
Sådan er det med de der p........, lisså pluuseli bli´r de medmenneskelige, når de møder saglig modstand. Meeen bare pas på, de smider masken hurtigt igen.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 22:19
Hej Svend
Jeg sidder faktisk ved skjern å og skriver dette indlæg.
Det jeg mente er at personlige meninger ikke hører hjemme i nyheder! Dine holdninger eller moral hører til under forummet.
Og jo der vil blive snydt men jeg tror ikke i det omfang du lægger op til.
Som fisker der ikke endnu har fanget en laks i skjern å kunne jeg ikke drømme om at snyde mig til en, den ville simpelt hen ikke have nogen værdi hvis den var tyvfisket.
Men læg dine fremtidige indlæg ind hvor de hører hjemme.
Men for at tage en replik som har været en del af min livsfilosofi, hvorfor være sur på nogle faldne stakler.
Michael
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 22:39
Det kan godt være, at du ikke har en laks på ryggen, når du trasker mod bilen - alligevel ville jeg gerne bytte!
Alt det med laks og C & R - zoner - rotationsfiske - kvoter, etc...etc...skyldes jo altsammen eftervirkningerne af menneskelig foretagsomhed.
Så jeg skønner meget på den tilbagevundne vestjyske laks - vandets klukken og stadige brus -og netop derfor råber jeg op netop nu, for vi skal til at bygge noget helt nyt op - noget der har taget naturen tusindvis af år og som vi tværed ud som et cigaratskod i et askebæger.
Og problemet er jo ikke alene vores - i Scotland har de måttet lukke for flere elve, det samme gælder UK - Norge, Sverige, Finland - ja, alle steder har de lavet specielle regler! Men der findes ikke en entydig bog til Den Atlantiske Vildlaks` redning...Så jeg si`r: - Giv DTU/AQUA det bedste materiale som udgangspunkt for at redde den danske Atlanterhavslaks - med de forbehold der nu ligger i det med det danske.

God Aften.
Til top
brian pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mc grecor Avatar

Tilmeldt:: 23 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mc grecor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 22:47

AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGG !!!!!!!!!!!!!!! skal vi nu igennem dette igen


sev betal for en annonce

respekt for dig du svarer altid pænt selv om du bliver svinet til



må sku tage hatten af for dig
men køb nu en annonce
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 23:29
brian pedersen skrev:
AAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRGGGGGGGGGGG !!!!!!!!!!!!!!! skal vi nu igennem dette igen


sev betal for en annonce

respekt for dig du svarer altid pænt selv om du bliver svinet til



må sku tage hatten af for dig
men køb nu en annonce...


At manden også driver en forretning udelukker ham jo ikke fra at bruge forum, så så længe der skrives i en god tone, så har ingen vel grund til at angribe ham personligt ej heller at han driver en forretning....det er der flere andre herinde der også gør.

Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Jun 2010 kl. 23:53
Hej!
Ta`r gerne en annonce - har faktisk haft flere store bannere.
Aftalte fra starten stor konkurrence med Lars Aagaard - du husker sikkert den med: gratis flueliner - gratis hjul - gratis stænger osv. - men allerede efter mindre end en uge var presset på dette ellers herligt anakistiske forum så massivt - at hvis vi ikke trak os med vores annoncer og aktiviteter, der VAR aftalt med både Lars og Jeanette. ja, så ville alle de andre annoncører boyotte 123.nu.

Så idag MÅ jeg ikke bruge Chatten/Forum - og heller ikke lave konkurrencer med fiskegrej som præmier - de ´´store´´ kunne jo bare gøre det samme, men så er det åbenbart lettere af lukke Forum for os...? Hvad sådan noget koster - jeg ved det ikke?
Hvem der er så sure på os, det er nok nogen fra grejbranchen, der ikke er så glade for vores koncept med egen import uden om grosisiterne - og så de lave priser selvfølgelig.
En lidt ´´tynd´´ måde at konkurrere på, men sådan er branchen alså idag.

MVH.,
Svend Erik
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 08:49
Men du må godt ævle løs i læsestof/nyheder??, blandt er det seneste indlæg vedr laksestoppet i Skjern temmelig slet skjult bredside mod SÅS håndhævelse af deres egne regler og deslige en beskyldning om menig mands omgåelse af samme regler.
Jeg har meget svært ved at se nyhedsværdien i din version da SÅS selv har en hjemmeside med de nødvendige oplysninger og din moralprædikener er direkte pinlige, noget af det er direkte irrelevant for danske forhold(Nogle af fiskearterne kunne slet fanges på vort fisketerritorium), andet direkte forældet og det allerværste -efter min mening- så er det anden mands værk du plaster op uden reel kildeangivelse, blot krydret med få linier af din egne holdninger, ideer eller formaninger. Der er ikke en væsentlig nyhedsværdi eller nye moralske oplysninger som ikke er offentliggjort allerede på rette sted - det mener jeg ikke siden her fortjener!
Til top
Carsten Fosvang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fosvang Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Nordsjælland og Karup å, Vänneån, Ätran og Lagan
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fosvang Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 10:21
:-) Et sundt forum har en kritisk holdning.

Som mangeårigt medlem af dette forum og ivrig læser , men med få indlæg syntes jeg jeg har behov for at kommer frem med min opfattelse.

Jeg har, med stor fornøjelse, læs de fleste indlæg i forum og nogle har været direkte uforskammede og tangeret til diskrimination andre har været utroligt gode og inspirerende.

Nogle har været rosende og tangerende til overklistret og nogle har været selvkritiske og samfundsrevsende.

Jeg opfatter Svend Eriks indlæg som kritisk og revsende og nogle rigtige fine indlæg der har fået mig til at tænke efter og forholde mig til det han skriver.

Jeg syntes at det virker som gode indlæg som fortjener et sagligt mod - eller medspil, er det rigtigt eller forkert....kunne det være rigtigt !

Dette forum læses af utroligt mange gode lystfiskere som har en sund mening, og der er ingen tvivl hos mig om at der sker en holdningsdannelse hos dem der forholder sig til indlæggene i forum. Derfor er dette det rigtige sted at ytre sig.

Så det jeg vil sige er det ville være virkeligt spændende hvis vi fortsat fik disse gode indlæg fra folk som Svend Erik som sætter gode emner i diskussion.

venlig hilsen
Carsten Fosvang
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 10:52
Carsten Fosvang skrev: :-) Et sundt forum har en kritisk holdning.

Som mangeårigt medlem af dette forum og ivrig læser , men med få indlæg syntes jeg jeg har behov for at kommer frem med min opfattelse.

Jeg har, med stor fornøjelse, læs de fleste indlæg i forum og nogle har været direkte uforskammede og tangeret til diskrimination andre har været utroligt gode og inspirerende.

Nogle har været rosende og tangerende til overklistret og nogle har været selvkritiske og samfundsrevsende.

Jeg opfatter Svend Eriks indlæg som kritisk og revsende og nogle rigtige fine indlæg der har fået mig til at tænke efter og forholde mig til det han skriver.

Jeg syntes at det virker som gode indlæg som fortjener et sagligt mod - eller medspil, er det rigtigt eller forkert....kunne det være rigtigt !

Dette forum læses af utroligt mange gode lystfiskere som har en sund mening, og der er ingen tvivl hos mig om at der sker en holdningsdannelse hos dem der forholder sig til indlæggene i forum. Derfor er dette det rigtige sted at ytre sig.

Så det jeg vil sige er det ville være virkeligt spændende hvis vi fortsat fik disse gode indlæg fra folk som Svend Erik som sætter gode emner i diskussion.

venlig hilsen
Carsten Fosvang...

(y)(y)(y)

Kan kun tilslutte mig dette. Hvis man istedet for at gå efter manden, der sommetider kan virke ret provokerende, og så forholder sig til det skrevne, så er det ikke alt der skrives, som er utopi, der er faktisk også emner som er gode at få diskuteret igennem...UDEN at blive personlige pga gammel nag mm.



Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 13:02
LIGE LIDT ´´BAGGRUNDS-HISTORIE´´ OG LIDT OM SPILLEREGLERNE PÅ DETTE FURUM, SOM JEG MÅ RESPEKTERE, HVIS JEG VIL VÆRE MED:

Ta`r gerne en annonce - har faktisk haft flere store bannere.
Aftalte fra starten stor konkurrence med Lars Aagaard - du husker sikkert den med: gratis flueliner - gratis hjul - gratis stænger osv. - men allerede efter mindre end en uge var presset på dette ellers herligt anakistiske forum så massivt - at hvis vi ikke trak os med vores annoncer og aktiviteter, der VAR aftalt med både Lars og Jeanette. ja, så ville alle de andre annoncører boyotte 123.nu.

Så idag MÅ jeg ikke bruge Chatten/Forum - og heller ikke lave konkurrencer med fiskegrej som præmier - de ´´store´´ kunne jo bare gøre det samme, men så er det åbenbart lettere af lukke Forum for os...? Hvad sådan noget koster - jeg ved det ikke?
Hvem der er så sure på os, det er nok nogen fra grejbranchen, der ikke er så glade for vores koncept med egen import uden om grosisiterne - og så de lave priser selvfølgelig.
En lidt ´´tynd´´ måde at konkurrere på, men sådan er branchen alså idag.

MVH.,
Svend Erik
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 13:33
Wuhu!!!
Er der ekko herinde nu????
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 13:35
Der er en herlig rumklang, men der er nogen :o). Så skriv bare - men husk: Bolden - ikke manden!
Til top
Ib R. Larsen. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ibrl

Tilmeldt:: 03 Jul 2004
Geografisk: Vestsjælland.
Status: Offline
Beskeder: 121
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ibrl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 16:18
Et forumindlæg skal være lige som en nederdel !
Langt nok til at dække emnet, men kort nok til at forblive interessant.

IB.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 16:23
Den har jeg ikke hørt før - men uhyre præcis beskrivelse - må den bruges uden kilde...

Tak,
Svend Erik Vardrup
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 16:36
Det kan undre mig at du kører en vendetta mod C&R når det (korrekt udført) har vist sig at fungere fint.

Selvfølgelig kræver det at håndteringen udføres til fiskens fordel, fight hurtigt, ikke fisken op på land, lad fisken blive i vandet osv. bla. bla. bla. bla.

Men Svend... hvis du ikke mener at C&R kan udføres så fisken overlever uden mén så er det måske fordi du aldrig har udført det korrekt selv ? Du støtter dig til undersøgelser som du finder på nettet, der er lige så mange undersøgelser der viser at det fungerer.

Eller hvad ;-)
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 16:45
Nu er du jo ikke ligefrem nem at undgå at ramme så meget som du fylder!!!!!!!!!!!!!!!!!!;-)
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 16:57
rasmushansen.com skrev: Det kan undre mig at du kører en vendetta mod C&R når det (korrekt udført) har vist sig at fungere fint.

Selvfølgelig kræver det at håndteringen udføres til fiskens fordel, fight hurtigt, ikke fisken op på land, lad fisken blive i vandet osv. bla. bla. bla. bla.

Men Svend... hvis du ikke mener at C&R kan udføres så fisken overlever uden mén så er det måske fordi du aldrig har udført det korrekt selv ? Du støtter dig til undersøgelser som du finder på nettet, der er lige så mange undersøgelser der viser at det fungerer.

Eller hvad ;-)...


Smid da nogle links til alle de undersøgelser der viser at C&R ikke skader fiskene.....det må være interessant læsning...for ja man kan gøre det skånsomt, men det vil næppe være alle fisk der får en skånsom behandling og derved skades der jo fisk.
Uanset hvordan man vender og drejer den, så kan opfiskning af en fisk for at genudsætte den igen ikke være sundt for fiskene. Hvis man ser med fiskenes øjne, så tror jeg godt jeg ved hvad de vil vælge.
At man så laver så skånsomt C&R som muligt er så en anden ting, men der vil utvivlsomt gå fisk tabt efter de er genudsat.....undersøgelser eller ej.

Jeg vil ikke forholde mig til om man skal udøve C&R eller helt lade være med at fiske i et vandløb hvor der ikke må hjemtages flere fisk - eks laks, det er op til folk selv. Dog kan ingen vel være uenige om, at det bedste for fiskene ville være, at man lod dem være i fred, når en evt kvote er brugt, når man ser på fiskenes ve og vel. At man så som lystfisker gerne vil fiske er jo så en anden sag.

;-)
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 18:31
jan holland skrev: <

Smid da nogle links til alle de undersøgelser der viser at C&R ikke skader fiskene.....det må være interessant læsning...for ja man kan gøre det skånsomt, men det vil næppe være alle fisk der får en skånsom behandling og derved skades der jo fisk.
Uanset hvordan man vender og drejer den, så kan opfiskning af en fisk for at genudsætte den igen ikke være sundt for fiskene. Hvis man ser med fiskenes øjne, så tror jeg godt jeg ved hvad de vil vælge.
At man så laver så skånsomt C&R som muligt er så en anden ting, men der vil utvivlsomt gå fisk tabt efter de er genudsat.....undersøgelser eller ej.

Jeg vil ikke forholde mig til om man skal udøve C&R eller helt lade være med at fiske i et vandløb hvor der ikke må hjemtages flere fisk - eks laks, det er op til folk selv. Dog kan ingen vel være uenige om, at det bedste for fiskene ville være, at man lod dem være i fred, når en evt kvote er brugt, når man ser på fiskenes ve og vel. At man så som lystfisker gerne vil fiske er jo så en anden sag.

;-)


Tror ikke vi er helt uenige.

Hvis man spurgte fisken ville den nok helst ud igen og på den mest skånsomme måde, uden at ligge i sand, græs, mudder og lignende.

Undermålere og fredede fisk skal sættes ud igen, så uanset om man bryder sig om C&R eller ej er man nødt til at udføre det hvis man fisker.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 19:36
rasmushansen.com skrev: <

Undermålere og fredede fisk skal sættes ud igen, så uanset om man bryder sig om C&R eller ej er man nødt til at udføre det hvis man fisker.


(y) Meget præcist og rigtigt: Dette er hvad alle lystfiskere som minimum må affinde sig med.

Derudover er der så dem der kan gøre det som en bevidst og på forhånd valgt handling, og de der hellere lægger stangen på hylden når chancen for at fange fredede fisk bliver for stor.
...og der bør altså være plads til begge, med gensidig respekt ;-)

Mvh
Finn Dahlin
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 22:11
Det jeg reagerede på, da jeg lavede dette indlæg var først og fremmest at dit indlæg ikke hørte under nyheder, men i forummet.
Dernæst din påstand om at man nu i store mængder ville hjemtage laks, og indberette dem som havørred.
Faktisk har jeg kun en gang mødt en fisker med rygsæk på ved skjern å, dette var en tysker og han spurgte høfligt om vi kunne hjælpe ham, da han gerne ville vide om den fisk han havde fanget var en laks, da han så ville indstille sit fiskeri, han var faktisk på vej til bilen, det var nu en pæn stor havørred han havde fanget.
Det er den eneste person jeg har set med rygsæk, og han var ærligheden selv.
Michael
Til top
kurt100 Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
emil30

Tilmeldt:: 19 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér emil30 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 22:19
hey erik tja m .n går jo i små sko igen men rigtig erik alt jeg gider skrive om det
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Jun 2010 kl. 22:30
Jeg tror da også, der er flest lovlydige lystfiskere - men måske er det lidt med den slags herhjemme som i Irland, hvor enhver ærlig mand tyvfisker..
NEJ, TILBGE TIL VIRKLIGHEDEN. AT RAPPORTERE FISK - FREDEDE ELLER EJ, ER IKKE NOGET VI LYSTFSKERE ER SPECIELT STOLTE AF - TIL VENNERNE JO, MEN IKKE TIL EN STØRRE KREDS ELLER EN EVT. FORENING. DET VIL MASSER AF FORENINGER SKRIVE UNDER PÅ LANDET RUNDT. SÅ PROBLEMET HAR PÅ SIN VIS EKSISTRET I DET SMÅ LÆNGE, MEN MED EN STOR BLANKFISK ER FRISTELEN NOK STØRRE FOR MANGE..DESVÆRRE!

PS. JEG MÅ ikke SKRIVE PÅ CHATTEN, DA JEG SKRIVER FOR MEGET: AFTALE MED LARS OG JEANETTE. HAR OGSÅ LAVET KONURRENCER PÅ 123NU M. GRATIS GREJ, DER VAR VED AT FÅ DE ANDRE ANNONCØRR TIL AT BOYCOTTE DET HERLIGE FORUM - OG DET VILE VÆRE SYND - SÅ JEG MÅ PRØVE AT STYRE MIG.

GOD AFTEN,

MVH.,
SVEND ERIK
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:25
Bare sådan af ren og skær nysgerrighed:
Hvor mange gange skal den samme ´´nyhed´´ op under læsestof og i nyhederne??
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:30
Det er ikke helt den samme tekst - det ville du have bemærket, hvis du havde nærlæst begge - nyheden har nemlig ENDNU mere personligt med fra mig! Og noget meget vigtigt sådant.

Skal du ikke snart til fro-prædiken?
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:36
Svend erik vardrup skrev:

NEJ, TILBGE TIL VIRKLIGHEDEN. AT RAPPORTERE FISK - FREDEDE ELLER EJ, ER IKKE NOGET VI LYSTFSKERE ER SPECIELT STOLTE AF - TIL VENNERNE JO, MEN IKKE TIL EN STØRRE KREDS ELLER EN EVT. FORENING. DET VIL MASSER AF FORENINGER SKRIVE UNDER PÅ LANDET RUNDT. SÅ PROBLEMET HAR PÅ SIN VIS EKSISTRET I DET SMÅ LÆNGE, MEN MED EN STOR BLANKFISK ER FRISTELEN NOK STØRRE FOR MANGE..DESVÆRRE!

PS. JEG MÅ ikke SKRIVE PÅ CHATTEN, DA JEG SKRIVER FOR MEGET: AFTALE MED LARS OG JEANETTE. HAR OGSÅ LAVET KONURRENCER PÅ 123NU M. GRATIS GREJ, DER VAR VED AT FÅ DE ANDRE ANNONCØRR TIL AT BOYCOTTE DET HERLIGE FORUM - OG DET VILE VÆRE SYND - SÅ JEG MÅ PRØVE AT STYRE MIG.

GOD AFTEN,

MVH.,
SVEND ERIK


Ville det være for meget forlangt, at du slår Caps Lock fra når du skriver?
Når vi taler netetikette så regnes det for dårlig stil at RÅBE med kapitale bogstaver, og det må være muligt at formidle sit budskab uden brug af disse.

På forhånd tak

/Ole
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:37
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2010 kl. 08:38
PS. Tak for din urbane tone - noget der ikke altid lyser ud af dette forum.
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down