Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluestang hvad er bedst?

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten Bengtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chaoz

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chaoz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluestang hvad er bedst?
    Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:10
Hej

Hvad for en stang er bedst. eller hvert fald hvad for en vil i vælge af disse 2

Guideline LPXe-906

Scierra HMS v2 6/7

Mvh Carsten
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:26
Guideline.
Hms har (måske) haft problemer med at de knækker, alt efter hvem du spørger.
Michael
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:43
Har aldrig haft en Scierra, men derimod Guideline stænger har jeg haft et par stykker af. Og har haft LPxe i en kort periode, syntes den var rigtig fin i kvaliteten. Så jeg vil selvfølgelig vælge Guidelinen...(y)
Til top
Carsten Bengtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chaoz

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chaoz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 16:43
Jeg har selv lige knækket hms 2. Derfor overvejer jeg noget andet nemlig syntes bare den kaster godt hms' en
Til top
mads merrild Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Omerrild

Tilmeldt:: 05 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Omerrild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 18:46
Jeg har selv kun Guideline Stænger og de kaster som en drøm både Lpxe-RS og LeCie i 1 og 2 hånds, så jeg ville nok vælge Guidline frem for Scierra også med det ry som de har fået sig, der med ikke sagt at de ikke kan kaste godt for det kan de godt, men jeg er til Guidline.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:34
Carsten Bengtsen skrev: Jeg har selv lige knækket hms 2. Derfor overvejer jeg noget andet nemlig syntes bare den kaster godt hms' en ...


Er der ikke livsgaranti på Scierra stænger...

HC
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 19:54
Har haft mere end 25 Scierra fluestænger og ikke EN er knækket.

Kender dog nogle som har været uheldige med HMS Saltwater og nogle med MPA.

Hvis der er styr på kvittering er der altid en ny stang til den uheldige.

Der er intet belæg for at Scierra knækker mere end andre.

Hvilken stang der er bedst i dette tilfælde vil jeg ikke blande mig i.
Til top
Carsten Bengtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chaoz

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chaoz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 21:42
Hej

Jeg har lånt en guideline mens min egen er til reperation.
angående kasteegenskaber syntes jeg den er en bette tand for livlig. men det er vel smag og behag, og lidt tilvending.

Jeg er glad for at høre at de ikke knækker i højere grad end andre.

Er der egentlig evighedsgaranti på scierra stænger?
Til top
Klaus Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Nybegynderen

Tilmeldt:: 06 Feb 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 25
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nybegynderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:00
Der er desværre ikke livstidsgaranti længere...

Jeg har været rigtigt glad for mine Scierra stænger, men må sige at Guideline er lækre....

Klaus
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Maj 2010 kl. 23:09
Ingen tvivl om at jeg ville vælge en LPX'e. Har den i flere modeller - lige fra den lette tørfluestang til tohåndstangen.

Det er bestemt en dejlig stang.

Scierras stænger kender jeg ikke noget til.
Til top
Allan T. Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ATH. Avatar

Tilmeldt:: 05 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ATH. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 06:25
Der findes jo andre Scierra stænger end HMS v2 ;-)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 07:15
jeg kender en knækket scierra stang... ud af temmelig mange, til gengaæld har jeg selv knækket 2 guideline stænger... en lpx-e rs der knak i kastet og en ældre sag, som jeg ikke husker navnet på... den knak under vægten fra en vægtig gedde:-)

jeg trro ikke at der er den store forskel på guideline og scierra, når det kommer til kvalitet og holdbarhed... om man så kan li' deres taperinger og det image der følger med en stang, er en helt anden sag:-)

mik
Til top
Thomas Benthin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bastard

Tilmeldt:: 22 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bastard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 14:06
Der hersker ingen tvivl... Guideline lpxe kan i alle situationer, langt overlegen
Til top
Thomas Benthin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bastard

Tilmeldt:: 22 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bastard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 14:10
Hvis du overvejer Scierra, ville jeg gå efter en HM2 Saltwater. Det er ihvertfald en klasse stang, med dejlige kasteegenskaber. Meeeeeeeeeeen Guideline lpxe er nu dejlig
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jun 2010 kl. 14:32
mikkel hemmeshøj skrev: jeg kender en knækket scierra stang... ud af temmelig mange, til gengaæld har jeg selv knækket 2 guideline stænger... en lpx-e rs der knak i kastet og en ældre sag, som jeg ikke husker navnet på... den knak under vægten fra en vægtig gedde:-)

jeg trro ikke at der er den store forskel på guideline og scierra, når det kommer til kvalitet og holdbarhed... om man så kan li' deres taperinger og det image der følger med en stang, er en helt anden sag:-)

mik


Hehe Mikkel er det ikke også noget med, at du har den sygeste track record i at knække stager? Synes jeg erindrer en tråd, hvor du kunne opliste en ganske sygt imponerende samling af døde stænger? :)

Ville heppe på Guideline, men smag og behag slf...
Til top
Carsten Bengtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chaoz

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chaoz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2010 kl. 16:24
hej

overvejer lidt Flylite stangen i stedet for hms v2 eren da der tilsyneladende er nogle stykker af dem der er knækket. er Flylite en god stang. eller skal jeg holde mig til hms v2. ?

MVH Carsten
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2010 kl. 17:26
jo der er røget noget fiber gennem systemet:-/

mik
Til top
Carsten Bengtsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Chaoz

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: Nørresundby
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Chaoz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jun 2010 kl. 18:53
Jeg mangler lidt input omkring det at bytte til flylite i stedet. Nogle der har fisket med denne. Er det godt ? Eller bedre end hms'en
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Jun 2010 kl. 07:36
Hej Carsten

I forhold til de to stænger du efterspørg:

Det er to forskellige stænger - Flylite er en hurtig stang, hvilket gør, at den reagerer meget prompte og præcist på dine kastebevægelser, hvor HMS VII ikke er helt lige så hurtig og arbejder en anelse dybere. Jeg har fisket meget med begge modeller og jeg synes begge stangserier fungerer godt. HMS VII er en anelse lettere og tredelt, hvor Flylite-serien vejer lidt mere og er firedelt. Et andet alternativ, som kunne være spændende for dig at prøve, er Scandinavian saltwater serien.

Jeg har ikke slev oplevet at HMS VII er knækket og jeg har ellers tæsket mine godt igennem.

Med venlig hilsen
Ronny Lagoni Thomsen
- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres