Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

trolling fiskeri i roskilde fjord

 Besvar Besvar
Forfatter
JensBuch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens B Larsen

Tilmeldt:: 13 Okt 2008
Geografisk: Roskilde Midt
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens B Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: trolling fiskeri i roskilde fjord
    Sendt: 22 Maj 2010 kl. 19:46
hej da jeg lige har købt en båd vil jeg gerne vide om er der nogle der har erfaring med trolling i roskilde fjord som de vil dele med mig ?
Til top
peter Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peter scheibye

Tilmeldt:: 28 Maj 2010
Geografisk: hundested
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter scheibye Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Maj 2010 kl. 23:58
jeg er meget i fjorden hvad vil du vide
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 06:44
Du må f.eks ikke trolle i kattinge vig.Ellers er der gode muligheder for at fange sommerørreder når du troller eller dørver.Hornfisk er uundgåligt at fange nu og for et par år siden var der massere af makreller men jeg ved ikke om de er trukket ned i fjorden i år.Prøv ude i det vi kalder yderbreddingen eller nede ved sælklemmerne,det er over ved salvadparken, men du skal passe på når du sejler det,sælklemmerne består nemlig af endog meget store sten,nogle af dem er lige så store som en 20 fods båd og de ligger en 30 til 40 cm under overfladen,men hvis du følger afmærkningerne skulle der ikke være noget problem.
Og tillykke med din nye båd.Hvis du vil have lidt hjælp med at finde rundt står jeg gerne til rådighed, har sejlet i den nedre del af fjorden i over 40 år så jeg har et vist kendskab til de forskellige spots.
Knæk og bræk herfra.
Til top
Jens Jakob Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jensjakob

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:12
Uundgåelige hornfisk ? :-)

Jeg var ude igår i 2 timer, og fangede ingen fisk - Toby med silkesnor - tror at gårsdagens fiskekonkurrencen havde tømt havet.

Nørrerev plejer ellers at være en god position.

Men fjorden er smuk, og jeg vil da prøve sælklemmerne næste gang jeg står ud.

Knæk og bræk
Jens Jakob
Til top
Jens Jakob Andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jensjakob

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Geografisk: Kbh
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensjakob Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:14
Du kan også hente søkort 118 og opdaterede positioner her:
- se linket HER/
Til top
JensBuch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens B Larsen

Tilmeldt:: 13 Okt 2008
Geografisk: Roskilde Midt
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens B Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:27
er der nogle af jer der ved noget om hullet ude i borevejlevig ? kommer der ikke sild der ned så må der vil også værre havørred ?
Til top
JensBuch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens B Larsen

Tilmeldt:: 13 Okt 2008
Geografisk: Roskilde Midt
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens B Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:28
nogle gode fiske steder, evt hvilken agn du haar haft mest held med, og hvad du har fanget / hvilken størrelse .
hilsen jens
Til top
JensBuch Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jens B Larsen

Tilmeldt:: 13 Okt 2008
Geografisk: Roskilde Midt
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jens B Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Maj 2010 kl. 11:31
okay mange tak, jeg har fået nøgle til slæbestedet nede på herslev havn, ved du om der er nogle steder der nede ?
Mvh Jens
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres