Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Puha sådan en gedde kan bide!

 Besvar Besvar
Forfatter
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Puha sådan en gedde kan bide!
    Sendt: 14 Maj 2010 kl. 20:28
Var nede i den en bekendts sø hvor der er en voldsom bestand af gedder. Og det nyder jeg godt af... De er heller ikke helt små har selv fanget en på 7.5kg og min ven fik en på 8kg.

Nå men igår fangede jeg godt med gedder som jeg plejer, men var desværre så dum at prøve at få krogen ud af munden på en af de pæne uden en tang.. Så kort efter rystede den med hovedet og jeg fik en stor fed tand lige ind i fingeren!

Så på kort tid var alt mit grej smurt ind i blod... Så det her en en lille reminder om hvor hurtigt en god fiskedag kan blive spoleret hvis du kommer for tæt på geddens tænder..

Mvh.
Clemens
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Maj 2010 kl. 20:46
Cats and release er en sikker metode, hvis du vil være med til at bevare et godt fiskeri i en sådant vand, men det vil også være fornuftigt, hvis du brugte kroge uden modhager, og de er meget nemme at løsne.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 00:12
Hej

Du er vist ikke den første der er kommet galt afsted. Skulle engang selv mærke på gebisset på en ophængt gedde til en fiskekonkurrence. Det syntes den ´´døde´´ gedde ikke om...

Her kommer en stallingefisker også mindre heldigt afsted:

- se linket HER

-og her ender pølsen også i munden, men det var vist meningen:

- se linket HER


God bedring
Henrik
Til top
Mikkel Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gaffagunnar Avatar

Tilmeldt:: 15 Feb 2003
Status: Offline
Beskeder: 433
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gaffagunnar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 09:06
prøv at søge på pike attack på youtube, der er en del fede videoer med folk der kommer galt afsted med de der montre......
prøvede det osse engang selv, resultat: et stk. flænset blomme på højre pege finger.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 10:18
Ja man skal passe på sådan en ´´sømkasse´´
God bedring
Per H
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 11:10
Tja var i min lokale sø sidste weekend

tog personligt 13 gedder og min ene makker 9 fra flydering

mine fingere er flosset

var afsted torsdag i samme sø, der mistede jeg 5 gode fisk og to 10 gedder

sidste kast fik jeg en krabat på 7 kg fighten varede 25 min den gedde ville bare ikke op, fluestangen knækkede i del # 2

aldrig har jeg oplevet sådan en vild gedde.

lavede de video´er jeg kunne den dag alene mand

- se linket HER


- se linket HER


- se linket HER
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 12:36
- En rigtig geddefisker piver ikke over, at han engang imellem kommer til at bløde lidt efter kontakt med gællestave eller tænder, det er ligsom noget, der bare hører med.
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:01
Så er jeg åbenbart ikke en rigtig geddefisker ifølge dig. :)
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:08
Det er nemlig nitten når det sker, det kan bare smadre en go fisketur... :-(

Og nej Clemens, tror ikke der er nogle herinde der er ligeså hardcore som Steen. Han er en ren supermand.

Hilsen Rasmus - som straks vil ud og stikke pøllerne i kæften på et sømbræt eller 5. Så han kan kalde sig en rigtig geddefisker.

;-)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 15:17
Hvis man ikke kan tåle at få en enkelt ´´krigsskade´´ i ny og næ, så må man jo huske sin tang evt. købe en Lindy handske :
- se linket HER
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 16:07
Jeg kan skam godt tåle det.. Blev ved med at fiske indtil mit hjul var smurt ind i blod, og så fandt jeg en handske og det stoppede da også det meste af blodet, så jeg kunne fiske. (y)
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 19:32
Haha (y):-)

Jeg fik også pegefigeren flået op af en horn(700gr) som squ ikke lige ville af igen! Men blødte, JA det gjorde det! - også 2 timer efter den bed..

-tager fa**** stålhandsker på næste gang ;-)




Asbjørn
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 23:30
Jeg mener geddens bid indeholder nogle antikoagulerende enzymer eller lign. der medfører at bid bliver ved med at bløde op til en time eller mere. Ligesom myg.

Nogle genge mærker man ikke at der har været kontakt, men der er pludselig blod over det hele..... De tænder er altså barberblad skarpe!

Peter
Til top
martin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
martin mæhlisen

Tilmeldt:: 23 Mar 2010
Geografisk: ROSLEV
Status: Offline
Beskeder: 36
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér martin mæhlisen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 12:12
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres