Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor er de polaker sådan

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor er de polaker sådan
    Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:18
Han har vidst prøvet at rense mange småfisk før.. Spøjs måde han sliber knivene på egentlig ..
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:22
Jesper Rosgaard skrev: <


Dette er ikke værste eksempel der har været på dette Forum men et er vist: Vi har altid glæde af Hr. Råhede der jo så udnytter ytringsfriheden til det yderste(højre)

Fortsat god lørdag.


Hvad fanden bilder du dig egentlig ind?

Du har jo slet ikke læst hvad jeg har skrevet, og på hvilken måde udnytter jeg ytringsfriheden til det yderste i denne, eller andre tråde for den sags skyld? Er det noget du ønsker at uddybe, for så skal du få en indføring i nogle paragraffer.

Hvis nu du for et kort øjeblik kunne vifte den røde tåge væk fra din optik, så ville du måske - og kun måske, være i stand til at erfare, at jeg på ingen måde har taget stilling til - endsige ytret mig om emnet i denne tråd, jeg har alene påpeget dels, at ytringerne ikke i denne tråd ikke er omfattet af § 266b, og dels det stærkt uhensigtsmæssige i, at man med den grundløse påstand om udøvelse af racisme forsøger at påvirke debatten i en bestemt retning.

Du forsøger også at placere mig på et politisk ståsted uden egentligt kendskab til min person - og på den måde fik du jo så i hvert fald afsløret dit eget politiske ståsted, og det hænger egentlig meget godt sammen med råberiet om racisme.

/Ole
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 14:23
michael jensen skrev: Han har vidst prøvet at rense mange småfisk før.. Spøjs måde han sliber knivene på egentlig ..
Helt sikkert. En typisk POLSK måde at slibe knive på............

Hvor småligt og snæversynet kan det blive??
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Maj 2010 kl. 23:47
Det er naturligvis ikke iorden, at grupper af fiskere bryder loven og drager afsted med undermålere istedet for at genudsætte dem - også selvom erhvervsfiskere med eller uden forsæt gør kål på et større antal undermålere.

Men jeg vil tillade mig at vende diskussionen lidt på hovedet. Lystfiskeri er - måske med undtagelse af fodbold - een af de få udendørs fritidsinteresser, som i den grad tiltrækker fok med anden etnisk herkomst end dansk - som det vistnok officielt hedder. I min hverdag ser jeg praktisk taget aldrig indvandregrupper på skovtur, vandretur, rotur på søen eller andre aktiviteter, som får mennesker ud i naturen. Hvis man altså ser bort fra den klassiske engangsgrill på stranden eller i Utterslev Mose - og her er der som regel mere park end natur over projektet. Indvandrere sender generelt ikke deres børn ud i skovbørne- og udflytterbørnehaverne, og mange indvandrerbørn får af forskellige årsager et meget begrænset forhold til naturen. Så er det i min optik rigtigt dejligt at se de samme grupper tage en gammel dansk udendørs fritidsinteresse, lystfiskeriet, op - også selvom der måske fiskes på en lidt anden måde end de etniske danske lystfiskere gerne ser, at det skal gøres.

Jeg er ikke bekendt med en statistik over, hvor mange personer i indvandrermiljøet, som dyrker fiskeri, men alt tyder på, at det er ret almindeligt. Med vores nuværende regering og en opposition, som begge råber højt om integration, mener jeg, at det vil være muligt at få kommunerne til at åbne deres øjne for denne mulighed for at få indvandrerne lidt ud af klubberne i byområderne - og en oplagt mulighed for at få de slemme drenge væk fra gårdene og gadehjørnerne og ud med andre fiskere fra deres eget og fra det danske miljø. Putte lidt penge i informationsmateriale på diverse sprog, herunder oplysninger vedr nationalt fiskekort osv. Halløjet med mindstemål, fredninger og det relativt nye C & R koncept skal nok komme med tiden.

På trods af at jeg bor i et område af Kbh, hvor der er en del indvandrefamilier, er det - af forskellige årsager - ret begrænset, hvor meget vi har med hinanden at gøre. De sidste gode kontakter, som jeg har haft med indvandrere, har faktisk være gennem fiskeri. I løbet af ugen var jeg f.eks. en aften på Lynetten, hvor der var en større grupper på 5-8 fiskere med marokkansk baggrund. Der var tydeligvis en par ret rutinerede fiskere med i gruppen, men også et par rene nybegyndere, som fik instruktioner i både tackle-kunst og kast. Hver torsk blev målt og bedømt af de øvede, og hvis den ikke holdt målet blev den genudsat. Vi fik både checket hinanden stænger og endegrej, udvekslet steder og tips og fortalt gode lystfiskerhistorier, og det var på alle måder en fornøjelse! Men ok – jeg har også set de polske daglejere slagte aborrer og gedder under målet nede i mosen – og jeg formoder ikke, at der var hverken dagkort eller almindeligt nationalt fiskekort med i bagagen. Men hvorfor ikke få de stærke danske fiskeforbund og -foreninger til at interessere sig for de muligheder og problemer, som ligger i kontakten til de mange tusinde nye lystfiskere med anden baggrund end dansk? Der er uden tvivl tale om en win-win situation for både foreninger, indvandrere og den danske stat!

De bedste hilsner,
Dan
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 00:44
Dan skrev: Det er naturligvis ikke iorden, at grupper af fiskere bryder loven og drager afsted med undermålere istedet for at genudsætte dem - også selvom erhvervsfiskere med eller uden forsæt gør kål på et større antal undermålere.

Men jeg vil tillade mig at vende diskussionen lidt på hovedet. Lystfiskeri er - måske med undtagelse af fodbold - een af de få udendørs fritidsinteresser, som i den grad tiltrækker fok med anden etnisk herkomst end dansk - som det vistnok officielt hedder. I min hverdag ser jeg praktisk taget aldrig indvandregrupper på skovtur, vandretur, rotur på søen eller andre aktiviteter, som får mennesker ud i naturen. Hvis man altså ser bort fra den klassiske engangsgrill på stranden eller i Utterslev Mose - og her er der som regel mere park end natur over projektet. Indvandrere sender generelt ikke deres børn ud i skovbørne- og udflytterbørnehaverne, og mange indvandrerbørn får af forskellige årsager et meget begrænset forhold til naturen. Så er det i min optik rigtigt dejligt at se de samme grupper tage en gammel dansk udendørs fritidsinteresse, lystfiskeriet, op - også selvom der måske fiskes på en lidt anden måde end de etniske danske lystfiskere gerne ser, at det skal gøres.

Jeg er ikke bekendt med en statistik over, hvor mange personer i indvandrermiljøet, som dyrker fiskeri, men alt tyder på, at det er ret almindeligt. Med vores nuværende regering og en opposition, som begge råber højt om integration, mener jeg, at det vil være muligt at få kommunerne til at åbne deres øjne for denne mulighed for at få indvandrerne lidt ud af klubberne i byområderne - og en oplagt mulighed for at få de slemme drenge væk fra gårdene og gadehjørnerne og ud med andre fiskere fra deres eget og fra det danske miljø. Putte lidt penge i informationsmateriale på diverse sprog, herunder oplysninger vedr nationalt fiskekort osv. Halløjet med mindstemål, fredninger og det relativt nye C & R koncept skal nok komme med tiden.

På trods af at jeg bor i et område af Kbh, hvor der er en del indvandrefamilier, er det - af forskellige årsager - ret begrænset, hvor meget vi har med hinanden at gøre. De sidste gode kontakter, som jeg har haft med indvandrere, har faktisk være gennem fiskeri. I løbet af ugen var jeg f.eks. en aften på Lynetten, hvor der var en større grupper på 5-8 fiskere med marokkansk baggrund. Der var tydeligvis en par ret rutinerede fiskere med i gruppen, men også et par rene nybegyndere, som fik instruktioner i både tackle-kunst og kast. Hver torsk blev målt og bedømt af de øvede, og hvis den ikke holdt målet blev den genudsat. Vi fik både checket hinanden stænger og endegrej, udvekslet steder og tips og fortalt gode lystfiskerhistorier, og det var på alle måder en fornøjelse! Men ok – jeg har også set de polske daglejere slagte aborrer og gedder under målet nede i mosen – og jeg formoder ikke, at der var hverken dagkort eller almindeligt nationalt fiskekort med i bagagen. Men hvorfor ikke få de stærke danske fiskeforbund og -foreninger til at interessere sig for de muligheder og problemer, som ligger i kontakten til de mange tusinde nye lystfiskere med anden baggrund end dansk? Der er uden tvivl tale om en win-win situation for både foreninger, indvandrere og den danske stat!

De bedste hilsner,
Dan


Hej Dan,

et super godt indlæg der gør debatten en del mere nuanceret.

Har selv overvejet om der var en mulighed for at lystfiskere kunne invitere unge indvandreknægte med ud på en fisketur. Det vil sikkert også aflaste deres familier der ikke altid har overskud til dette.
Til top
Matt David Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Matt Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Matt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 02:31
Det var da helt utroligt. Problemet her er ikke racisterne, men administratorerne (gad vid hva mon de laver?). Hvis de kunne finde ud af at sortere skidt fra godt, kunne vi få en god gang debat. Nu mangler vi kun at give muslimerne, og Islam skylden.

Jeg er selv ½ amerikanere. Fisker med en, Nguyen, Mohammed, Hansen, mm.. De er nok mere dygtige fisker end, hvad jeg er efter 40 års erfaring, og de forstår mere princippet Catch and Release, end hvad jeg gøre. De er både, palæstinenser, tyrker, vietnameser, og vi er så meget ens i den sidste ende.

Den her side bliver mere, og mere en politisk side. Administratorerne, i har et arbejde pas den dog! Hånd på hjertet, jeg føler ikke længer glæde af denne side, som jeg engang har gjort.

Ja, der findes dumme mennesker ude på/i vandet (what ever), men det er ikke ensbetydende med at ´´sådan er de alle´´. Alene 1 mand kan dække næsten 2 kilometer garn/net af i Odense Fjord, og han er pære dansk, som sælger fiskene videre til fiskeforhandler, som ´´røget laks! Mon, etnisk dansker der ikke taler ordenligt dansk eller kender til lov, og regler om fiskeri, er en større trussel for os, end danskeren fra Fjorden med de 2 kilometer garn?

Administratorerne, det er jer der er problemet, og ikke andre. Skal man virkelig gå med det her til Politiken, BT, mm. føre i stikker fingeren bla bla bla? I burde sætter grænser for, hvor langt man kan gå i sin tale, bar det alene at kalde en gruppe for ´´perler´´ er NOK. Dette er bestemt ikke god netretorik.

Den her side er en side, hvor man kan diskutere om line klasser, fod på stangen, fluen, blinket, og ikke hertz mod en bestemt gruppe mennesker.

Her neden under står der noget om jeres ´´almindelig Netikette´´.
´´Grove overtrædelser vil medføre udelukkelse fra siden´´

Drømmer jeg?

PS. Fra youtube linket. Mandens navn står højt, og tydeligt, og klart billede af hans stemme, og ansigt, så det her er faktisk en alvorlig sag, og hertz mod en bestemt gruppe, hvad enten den er. Håber i vil tage det her alvorligt, med tyk streg under.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 10:12
helt enig, Dan. (y)
der er mange indvandrere der fisker og selvfølgelig har de forståelse for at naturen ikke bare kan overbelastes, så løsningen kan være oplysning og som med os andre hjælper det at fiske sammen med mennesker der har den rette forståelse.
tag en tur i P og T og se hvor mange der fisker der og de opfører sig ikke anderledes end danskerne gør.
Jeg mener at der i Polen er et omfattende mijøarbejde, så skilte på forskellige sprog er en mulighed, slagfaste og urokkelige skal konstruktionen nok være, se blot på skilte med vildtreservat, næsten alle har fået et skud hagl.
og så kunne politiet godt komme ud af starthullerne en gang imellem, jeg har ikke lyst til at fortælle en mand på 150kg. at han ikke må fiske eller tage undermålere.
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 10:46
Matt David skrev:

Den her side er en side, hvor man kan diskutere om line klasser, fod på stangen, fluen, blinket, og ikke hertz mod en bestemt gruppe menneske...





Enig.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 14:49
Hej Ole
grundløst????
Var der ikke noget med at der er nogen der er blevet straffet for at kalde en invandrer for perle?

Jeg vil nu heller ikke sige at det er loven der afgør hvad der er rascisme, den afgør bare hvornår man kan blive straffet for at være det!

Synes du seriøst bare at det var god tone der blev udvist i de første indlæg?

Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 17:13
Frederik Lorentzen skrev: Hej Ole
grundløst????
Var der ikke noget med at der er nogen der er blevet straffet for at kalde en invandrer for perle?

Jeg vil nu heller ikke sige at det er loven der afgør hvad der er rascisme, den afgør bare hvornår man kan blive straffet for at være det!

Synes du seriøst bare at det var god tone der blev udvist i de første indlæg?



Frederik - nej, der var lige netop ikke nogen der blev straffet for at kalde nogen for perle. Visse medier ville frygtelig gerne fremstille sagen som om, der blev sagt perker, hvilket ikke var tilfældet.

Og jo, det er loven der afgør hvornår der er tale om racisme - længere er den sådan set ikke. Hvis hvert enkelt individ med sig selv kunne afgøre hvad der er racisme og hvad der ikke er, så er vi netop derhenne hvor alle kan gå og udråbe hinanden til racister.

Nu har en debattør her i tråden anført DF som en årsag til racismen i Danmark, og det sjove i den forbindelse er, at DF´s mest rødglødene politiske modstandere på den yderste venstrefløj selv bærer et tungt ansvar for, at der trods alt skal en del til for at blive dømt for overtrædelse af racismeparagraffen.

De har simpelthen haft så travlt med at anmelde deres politiske modstandere for overtrædelse af § 266b, så snart der blev sagt det mindste ufordelagtige om indvandrere, at begrebet er blevet udvandet så meget, at udtalelserne skal være af en vis grovhed før der overhovedet kan rejses tiltale.

Jeg gør igen opmærksom på, at jeg ikke har taget stilling til udtalelserne i denne tråd, men blot påpeget at de ikke er omfattet af § 266b som strafværdige, både jf. lovteksten og gældende retspraksis.
Jeg gør også opmærksom på, at jeg synes det er uheldigt for en debat i det hele taget, at folk skal gå at være bange for at blive udråbt som racister af deres meddebattører. Vi har ytringsfrihed i Danmark, og den eneste vi skal stå til ansvar for er domstolene.

Derfor mener jeg også, at i stedet for at udråbe andre til racister, så foretag en anmeldelse og få sagen prøvet - i modsat fald risikerer du selv at ende i retten, for jeg ville ikke under nogen omstændigheder kunne acceptere at blive kaldt racist uden grund på et offentligt forum.

Men tag nu den lille test som jeg har linket til i mit første indlæg, og se hvor høj din score bliver. Læg iøvrigt mærke til at en af de hårdeste domme for racisme tilfalder Hizb-ut-tahrir;-)

/Ole - som til ære for det røde kabinet gør opmærksom på, at jeg ikke stemmer på DF;-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 18:47
Ole
Nu kan det jo stadig være racisme hvis man sidder derhjemme med konen og sviner en hel befolkningsgruppe af anden etnisk herkomst selvom man ikke kan straffes for det. Definitionen af racisme ligger i sproget ikke i loven vil jeg da til enhver tid hævde, loven tager stilling til hvornår det er så grælt at man skal straffes for det.

´´forskelsbehandling og undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv´´ Nudansk ordbog.http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme

Jeg synes det er ækelt at give hele befolkningsgrupper prædikater og komme med postulater om de ALLE gør et eller andet.

Testen har jeg kigget på og det er jo ikke rocket science og blev ikke yderligere overrasket.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 19:20
Frederik Lorentzen skrev:

Ole
Nu kan det jo stadig være racisme hvis man sidder derhjemme med konen og sviner en hel befolkningsgruppe af anden etnisk herkomst selvom man ikke kan straffes for det. Definitionen af racisme ligger i sproget ikke i loven vil jeg da til enhver tid hævde, loven tager stilling til hvornår det er så grælt at man skal straffes for det.

´´forskelsbehandling og undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv´´ Nudansk ordbog.http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme

Jeg synes det er ækelt at give hele befolkningsgrupper prædikater og komme med postulater om de ALLE gør et eller andet.

Testen har jeg kigget på og det er jo ikke rocket science og blev ikke yderligere overrasket.


Frederik

Hvad man sidder og ytrer sig om hjemme hos sig selv skal ingen sgu da blande sig i, så det er et rigtig dårligt eksempel du hiver op af hatten der.
Hvad kommer det sagen ved? Vi debatterer begrebet racisme i lovens forstand, for loven omtaler netop udbredelse i et offentligt forum, og nu bringer du det stik modsatte på banen?

Du føler dig i din gode ret til at kalde din meddebattører for racister på et noget spinkelt grundlag, for sådan en påstand bør man kunne følge til dørs såfremt tingene sættes på spidsen, og der tror jeg virkelig du får et problem. Det er ikke kun ringeagtsytringer rettet mod folk af anden etnisk herkomst end dansk, som er strafbare at udbrede offentligt.

At du bruger Wikipedia som sandhedsvidne er for slapt - og definitionen afviger da også væsentligt fra lovteksten.

Nej, testen er ikke raketvidenskab, den er som du nok har opdaget, udformet til undevisningsbrug - med henblik på at folk kan blive klogere på begrebet racisme. Da den er baseret på domstolsafgørelser og således fakta, må den siges at være en anelse mere substantiel end en tilfældig studerendes skriverier på Wikipedia;-)


/Ole
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 20:05
Nej, selfølgelig er der ikke nogen der skal blande sig i hvad man siger derhjemme, men det ændrer bare ikke på at det kan være racistiske udgydelser selvom det ikke er strafbart.

Wikipedia kan have fejl, men der er nu nogle gode links og referencer på siden om racisme, synes jeg.

Vil du ikke mene at det er racisme at påstå at ALLE ´´perler´´ gør en negativ ting?

Hvis man har den opfattelse at det er alle invandrere der tager alt hvad de fanger så kan man måske prøve at fremsætte sin påstand på en lidt mindre diskriminerende måde uden brug af nedladende prædikater.

Thats all og så gider jeg ikke diskutere det mere

Jeg kalder det der blev skrevet racistisk i forbindelse med at Henrik selv er blevet klar over at det nok var en lidt grov måde at beskrive det på, kun for at forklare hvad der fik mig til at blande mig.

Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 20:33
Hej Ole.
Du gør racisme til et juridisk spørgsmål. Jeg forstår godt at det KAN være det og at man kan blive straffet for at optræde groft racistisk. jvf de paragraffer du selv har henvist til. Det er altså ikke loven der definerer vores begreber. I så tilfælde findes der kun racisme i de lande hvor det er beskrevet i juraen og det er jo ikke tilfældet....
Der har været op til flere racistiske udtalelser i denne tråd hvad enten de har ligget over eller under petitessegrænsen i retslig forstand.
Det er for øvrigt heller ikke ulovligt at være racist (blot dumt) og jeg forstår ikke hvorfor du har så ondt over at man kalder folk der ytrer sig racistisk for racister.
Jeg tror for øvrigt heller ikke der ville falde dom i en eventuel indiciesag mod Frederik Lorentzen. Det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at det ikke er indicier.
Håber du forstår hvad jeg mener....
MVH
Mads Madsen
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 21:20
Forleden oplevede jeg lystfiskere af den værste skuffe.
De kom på pladsen en halv time efter jeg, de startede ´´Dagen´´ klokken var 0500 med at drikke pilsnere og sprut.
Derefter skal der laves bål på stranden, minsandten om en af dem ikke har en motorsav med i bilen, den bliver hevet ud og der blivet snittet træer i stor stil, problemet er at der er inde på en privat grund at der bliver leget motorsavsmassakren, efter flere pils og sprut er det tid at stikke af, (i hvad jeg betegner som promille/sprutkørsel)
og nu vælger man så at skride fra et brændende bål.
Efterfølgende kommer ejeren af den tilbageblevne skov ned på stranden og med rette er godt tosset, han tager billeder og ville melde de formastelige til politiet.
Jeg får talt ham lidt ned og undskylder på mine medfiskeres vegne og lover at slukke bålet.
De fine herskaber havde et flot fodboldflag liggende i bilen i blå/gule farver.


I dag var jeg så ude at gå en tur med min søn i barnevognen, han faldt hurtigt i søvn og jeg tænkte at jeg kunne slå et smut forbi Sjællandsbroen for at se om der skulle være et par af kastenisserne med 2-hånds der var ude at træne i dag.
De var der ikke, tilgengæld var der massere af hornfiskere og jeg kunne på deres sprog høre at der for størsteparten var tale om personer med anden etnisk herkomst end dansk.
Sjovt nok var der nogle af disse der havde deres fisketegn synligt i nakken i en lille plastlomme.
Desuden blev der fisket med enkeltkroge og bombarda, ganske som alle andre gør det.

En gang i mellem er jeg bare ikke særlig stolt af at være dansk lystfisker når jeg skal trækkes med en sådan flok uvidende ignorante /%//&%€€#€W´´% (Undskyld udtrykket)

Dette gælder de gutter fra forleden, og til jer der udtaler jer generaliserende og RACISTISK i denne tråd.

Til alle jer der sidder derude og læser med, skulle i have en anden etnisk herkomst end dansk så vil jeg gerne benytte lejligheden til at sige Undskyld på mine landsmænds vegne, vi er ikke alle sådan.

/Allan
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 21:27
Du behøver ikke undskylde på mine vegne da jeg ikke mener der er noget at undskylde for..
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 21:46
Dyb respekt(y)
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 22:08
Jeg havde for et par år siden 3 af de helt barske lokale indvandredrenge med på overlevelsestur. De fik en fiskestang med besked om at det var eneste mulighed for ikke at spise beskøjter til aftensmad. En af drengene fangede en rigtig fin gedde på et par kg. De skiftedes til at fighte mens de andre dansede den vildeste dans på søkanten. Da fisken var landet gav jeg dem kun et øjeblik til at tage stilling til fiskens skæbne. Drengene var ikke i tvivl. 3 sekunder efter svømmede den heldige fisk væk og vi fik tørt brød til aften mens vi drømte om fremtidige fangster.
De har sgu nok ikke været rigtige perkere selv om de tit har fået skyld for det....
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 22:18
Har vi ikke en admin til at fjerne sådan en tråd som denne?

Jeg synes virkelig, det er stupidt, at sådan en debat kan finde sted på et fiskeriforum.

Min kæreste bor to gader fra Pia Kjærsgaard i Gentofte. Skal jeg smide jer adressen på Pia? Jeg er overbevist om, at hun gerne vil invitere på kaffe og en konstruktiv snak.

Jeg er helt forbløffet over, hvor tit politiske holdninger bliver luftet herinde. Pyha..

Bevares, jeg deltager jo selv.. suk
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 22:21
michael jensen skrev: Du behøver ikke undskylde på mine vegne da jeg ikke mener der er noget at undskylde for..


Hej Michael.

Enhver fornuftig generalisering er jo i sagens natur omfattet af naturlige undtagelser, jeg er helt med på Allans glimrende måde at illustrere dette hændelsesforløb på og den undskyldning som han giver er jo i bevidstheden om at ejeren af de afbrændte træer måske udvikler en diskriminerende holdning til lystfiskere...altså alle os andre med.

Så altså Allan....(y)

Mvh
Jim.
Til top
jan wendelin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wendelin Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wendelin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 22:59
Jeg er lidt flov!
Jeg er etnisk dansker, og beklager på mine landsmænds vegne!
Denne tråd burde være ignoreret for længe siden, men der er personer der er så snæversynede og er sig selv nærmest, så det vender sig i mig!
I stedet for at hænge polakker med flerer ud skulle vi måske kikke lidt indad.

Ps. Jeg har oplevet at den lokale grise farvede befolkning, fisker alt op i starten af sæson. Dette gælder også efter udsætninger! Hvilket er ødelæggende for fiskeriet når det gælder ørred og stalling fiskeri. Og jeg har meldt mig ud af foreninger af denne årsag.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Maj 2010 kl. 23:35
michael jensen skrev: Prøv nævne overfiskeri i Øresund på småbådsklubbens hjemmeside.. Der ser man ingen skrubler i at hjemtage 150 kg torsk pr tur flere gange om måneden.. Men det er klart naboen skal jo os ha lidt samt hans nabo og så er der jo arbejdskolleger og deres venner.. For nogen derinde er det deres levebrød..


Hej Michael
Som medlem af småbådsklubben vil jeg da gerne se dine beviser for påstanden om nogle der fanger 150kg torsk flere gange pr måned. da alle fangstrapporter er tilgængelige må du jo så kunne finde dem og bevise påstanden.
Der ligger jo rapporter fra mange år så lad os se hvad du kommer frem til.
Hilsen
Bo
Til top
Teddy Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
teddy Avatar

Tilmeldt:: 28 Feb 2003
Geografisk: Brøndby Strand
Status: Offline
Beskeder: 117
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér teddy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 00:10
Frederik Lorentzen skrev: Hej Ole
grundløst????
Var der ikke noget med at der er nogen der er blevet straffet for at kalde en invandrer for perle?



Frederik du tager helt fejl, politimanden blev beskyldt for at sige perker, men han sagde selv at han sagde perle;-) og blev derfor ikke straffet(y)

men hele denne tråd er lidt for latterlig, lad dog være med at skære alle over en karm, både indvandre og også danskere, husk på at det er de få, der ødelægger for de andre(y) sådan har det altid været(y)
mvh Teddy
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 00:55
Hej Matt
Jeg er selv ½ amerikanere. Fisker med en, Nguyen, Mohammed, Hansen, mm.. De er nok mere dygtige fisker end, hvad jeg er efter 40 års erfaring, og de forstår mere princippet Catch and Release, end hvad jeg gøre. De er både, palæstinenser, tyrker, vietnameser, og vi er så meget ens i den sidste ende.

Der er jeg nok ikke enige. Min den gamle, Nguyen senior kender ik rigtigt til det der Catch. Release forekommer dog meget naturligt for ham. Helt efter bogen:løb alt hvad man kan baglæns og fisken falder af helt uden mælkesyre ophobning slimskader;-) Han døde desværre før Fireline blev opfundet...:-)
Vh. Chan
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 01:43
Selvfølgelig skal der dokumentation på bordet ingen tvivl om det.. send mig din mail så skal jeg hjælpe dig på vej med et par ledetråde til hukommelsen.. Lad mig høre fra dig..
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 02:13
Men har lige kigget rundt omkring og kan se beviserne på det er ved at uddø.. De steder hvor billederne var postet har fjernet dem så der kun er få spor tilbage.. Men forståeligt nok.. Det var at skide i egen rede at have den slags billeder af ´´lystfiskeri´´ når man kaster med sten efter erhvervsfiskerne .. Men der findes dog stadig en smule beviser på billederne har eksisteret.. Citere lige fra en hjemmeside hvor billedet er fjernet fra.. Jeg slutter med at skrive citat slut:



´´Har nu fjernet det billede vi havde fået af XXX og må nok konstatere at den slags billeder kan fiskeriet ikke mere bære.
Når man tænker på billeder og video fra Revet i 90´erne synes jeg jo ikke at det billede var slemt.
Men mange tåler ikke andres succes og det må vi tage konsekvensen af.
En anden gang når vi evt. hører om en sådan fangst må vi nøjes med at berette om et ´´godt fiskeri med fisk op til X-antal kg´´.

Når folk synes det er slemt at fange 20 målere, glemmer de vist de stormaskede garn som for nogle år siden stod ved stevns kyster og fangede hundredevis af målere.
Eller de gange trawlere har sejlet mellem småbådene i den nordlige del af sundet, ret igennem 7-9 blodrøde meter på loddet. Det var endda udlegede marts-fisk som ikke havde godt konsumkød...
Synes det løber lidt af sporet og vil egentlig ikke ligger under for at nogle vil skabe sig over det, men gider heller ikke alt det bøvl som kommer.
Så udgangen er at vi ikke bringer sådanne billeder og historier.
Ret beset er der vel ingen der ved om Niels genudsatte større dele af fangsten ?
Talte man de torsk som kunne ses på billedet, var der ikke over 10 stk.
Ikke at jeg ved det, har ikke spurgt XXX om de genudsatte på dagen.´´

>>>>Citat slut...<<<<

Og nej selvfølgelig blev fiskene ikke genudsat da de lå døde i båden. Desuden nævner han selv 20 målere først. Men til sidst mener han ikke der var 10 i båden hvilket der var.. Har desværre ikke kunnet finde billedet da det er blevet fjernet rundt omkring fra.. Men det var jo også et formasteligt bevis på lystfiskere os driver rovfiskeri.. var det så bare en enkelt tur... Det er desværre bare ikke tilfældet.. Manden fisker så ofte det er muligt og er kendt for sine fangster på turene..


Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 03:47
Det sørgelige i denne tråd er ikke at HC. med flere, udtrykker sine klare racistiske tanker.
Det må efterhånden være gået op for alle at de mennesker der kender DFere. personligt, (og det er vi mange der gør) at de når, alle de fædrelands kærlige floskler er pillet af, er rendyrkede i deres tro!
Det er heller ikke sørgeligt at en paragraf bliver trukket frem som værende overskredet/ikke overskredet. Denne paragraf burde aldrig være lavet, da der ikke i et demokrati med ytringsfrihed, bør laves love angående menneskers ytringer, men kun deres handlinger.
Det for mig personligt sørgelige er den stigmatisering af en nær ven af mig, som endnu engang skal lægge ryg til at ”white trash” lufter deres frustrationer.
Det rigtig sørgelige er at den herskende politiske klasse og dermed de pt. politiske korrekte, intellektuelt ofte forsøger at give andre mennesker skylden for deres laden stå til.
Den rene rå racist er sgu da til at forstå, han kæmper med åben pande og vedgår sig sine holdninger.
Den der rent intellektuelt forsøger at retfærdiggøre sine racistiske holdninger, er den virkelige farlige, da vedkommende ofte er den der smeder kuglerne for tumperne, så de kan føle at deres stupide holdninger/handlinger kan retfærdiggøres.

Det ville klæde jer forstandige borgerlige med kramkisten i orden at lægge afstand til HC. og ligesindedes holdninger.

Slut herfra og SUK!

Venlig hilsen

John Ø.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 07:20
Mads Madsen skrev: Hej Ole.
Du gør racisme til et juridisk spørgsmål. Jeg forstår godt at det KAN være det og at man kan blive straffet for at optræde groft racistisk. jvf de paragraffer du selv har henvist til. Det er altså ikke loven der definerer vores begreber. I så tilfælde findes der kun racisme i de lande hvor det er beskrevet i juraen og det er jo ikke tilfældet....
Der har været op til flere racistiske udtalelser i denne tråd hvad enten de har ligget over eller under petitessegrænsen i retslig forstand.
Det er for øvrigt heller ikke ulovligt at være racist (blot dumt) og jeg forstår ikke hvorfor du har så ondt over at man kalder folk der ytrer sig racistisk for racister.
Jeg tror for øvrigt heller ikke der ville falde dom i en eventuel indiciesag mod Frederik Lorentzen. Det er jo ikke nødvendigvis ensbetydende med at det ikke er indicier.
Håber du forstår hvad jeg mener....
MVH
Mads Madsen


Mads - ja, jeg gør racisme til et juridisk spørgsmål, og det gør jeg ud fra den betragtning, at det er en forfærdelig uskik at man kalder folk man ikke er enige med for racister. Det hæmmer enhver debat, og det har været og er til stadighed også dagsordenen hos nogle i den offentlige debat, nemlig at pådutte andre racisme, blot fordi de måske har en anden mening om indvandring, indvandrerpolitik o.s.v., hvorefter modstanderen trækker sig fra debatten.

Hvem ønsker at blive sat i bås med Radio Holger og fede Johnnys heilende tosser i Greve - det er vist et fåtal.

Flere i denne debat har givet udtryk for, at de finder det malplaceret med politiske debatter her på forum. Jamen velkommen til virkeligheden, vi er lystfiskere, vi udgør en ikke uvæsentlig del af det danske samfund, og vores hobby er gudhjælpemig også reguleret af en lovgivning, udtænkt og udformet af den enhver tid siddende regering - er det virkelig så mærkeligt at vi debatterer politik fra tid til anden?

Hvis jeg, på et offentlig forum, udtaler mig ufordelagtigt om en gruppe personer af anden etnisk herkomst end dansk, uden i øvrigt at være racistisk af den grund, så vil jeg ikke finde mig i at blive kaldt racist af mine meddebattører, blot fordi de ikke er enige i mine betragtninger.

På nøjagtig samme måde er det heller ikke i orden, eller lovligt for den sags skyld, at kalde dig for tyv, medmindre du har gjort dig skyldig i noget der er strafværdigt efter straffelovens § 276 - så kan jeg vist ikke skære det mere ud i pap;-)
Derfor er racisme noget juridsk - og især fordi vi taler om udbredelse på et offentligt forum.

I rest my case;-)

/Ole
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 07:34
Ole
Det er noget vrøvl

Så kan man kun være racist hvis man er straffet efter §266b? En tyv der aldrig er straffet er sgu stadig en tyv, og hvis jeg ser ham stjæle så kalder jeg ham det også selvom retten ikke kan straffe ham fordi der mangler beviser.

Jeg har intet imod at man kritiserer invandrere, men jeg har noget imod at man kommer med nedladende generaliserende udtalelser.

Skulle man belyse en problematik omkring at mange invandrere i et område hjemtog alt så kunne man jo bare sige at man desværre ser MANGE af ANDEN ETNISK HERKOMST, hjemtage alt hvad de fanger! ikke noget PERLE eller ALLE!
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 09:32
Frederik Lorentzen skrev: Ole
Det er noget vrøvl

Så kan man kun være racist hvis man er straffet efter §266b? En tyv der aldrig er straffet er sgu stadig en tyv, og hvis jeg ser ham stjæle så kalder jeg ham det også selvom retten ikke kan straffe ham fordi der mangler beviser.



Hold dig nu til emnet, Frederik.

Jeg beskæftiger mig alene med, hvad der udbredes på et offentligt forum, hvilket må siges at være super relevant eller du mener måske noget andet;-)

Jeg kritiserer brugen af ordet racist, som i offentlige debatter og i mange andre sammenhænge bruges i flæng, hvilket er lige så lidt i orden som det er at hænge en hel befolkningsgruppe ud.
Det er bare som om det er blevet legitimt at hæfte racismeskiltet om halsen på hvem som helst man ikke deler opfattelse med, og der skal jo være nogen der forsøger - læg mærke til ordet forsøger - at trække i den anden retning.

Al den råben om racisme, subsidiært brugen af ordet i flæng ved enhver given lejlighed, har blandt andet medført at ansatte i den offentlige forvaltning, det være sig socialkontorer, SKAT, politi m.v. ofte må finde sig i at blive kaldt racister, blot fordi deres afgørelser går en person af anden etnisk herkomst imod! Det synes du måske også er på sin plads? Endnu en konsekvens af danskernes lemfældige brug af ordet, og i min optik en rigtig kedelig tendens, som i nogle tilfælde kan være egnet til at påvirke eller omstøde en allerede taget beslutning hos den pågældende myndighed.

Min henvisning til begrebet tyv og § 276 var blot for at sætte tingene lidt i perspektiv, og at du mener det er noget vrøvl er blot et vidnesbyrd om at vores virkelighedsopfattelse er forskellig, men jeg prøver gerne en sidste gang - nej, man kan godt være racist selv om man ikke er straffet efter §266b, men jf. lovgivningen - og det er den jeg hele tiden har henvist til - så skal den udøvede racisme være strafværdig efter §266b, og det er den ikke i det aktuelle tilfælde, hverken efter domspraksis eller min personlige opfattelse. Og så er vi tilbage ved mit oprindelige ærinde - man kan ikke bare kalde sine meddebattører for racister, blot fordi de har en anden mening end en selv.

At vi har den lovgivning på området er for mig at se en nødvendighed, først og fremmest for at kunne komme efter de der med forsæt og systematisk truer, forhåner eller nedværdiger bestemte grupper af mennesker, men desværre er begrebet racisme blevet mere og mere udvandet, netop fordi det er noget man efter forgodtbefindende råber efter andre med en anden mening end én selv.

Jeg er helt på det rene med, at vi aldrig bliver enige, hvilket heller ikke er succeskriterie for mig, men jeg håber da at debatten har givet stof til eftertanke, både hos de der råber RACIST og de der råber PERLE;-)

/Ole
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 14:25
Hej Ole
Selfølgelig skal man kunne kritisere invadrere uden at blive kaldt racist, men jeg mener nu stadig bare at hvis man kritiserer ved at generalisere og kalde hele grupper af folk for negativt ladede navne så har man gjort sig fortjent til selv at blive kaldt noget grimt.

Og hvis man ikke vil sættes i bås med johnny o.lign så skal man nok ikke sætte alle invandrere i bås med en anden gruppe der opfører sig dårligt.

I mine øjne har vi store problemer med rigtig mange invandrere og det er svært at se hvordan vi kan overvinde mange af de udfordringer, men så hjælper det da bare slet ikke hvis vi samtidig har et kor der råber grimme ting og generaliserer, det fremmedgør da netop bare de sidste som ikke allerede var fremmedgjorte.

Jeg havde ikke kaldt nogen for noget hvis man bare havde ladet kritikken komme ud på en lidt mere sober facon. Du har da også læst nok af hvad jeg har skrevet på diverse fora, til at vide at vi godt kan diskutere uden at jeg ryger op i det røde felt og kalder folk for grimme ting.:-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 14:37
Hej Teddy
Jeg fulgte vist ikke ordentligt med i den sag, men ved bare perle nu er blevet et ord der beskriver det samme som perker og derfor synes jeg at det er grimt at bruge begge dele.

Jeg er enig, generalisering skal man prøve at undgå.
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Maj 2010 kl. 16:32
Sikke en hjernedød debat.....fordi man har ondt et vist sted over at en polak eller anden udlænding hjemtager 5 gedder. Hallo...hvis manden bruger fiskene, så hold dog op med at have ondt i røven over det.

Der er mindst lige så mange danskere, der tager dyngevis af ørreder med hjem fra Put and take søer, turbåde mm, men hvis bare man kan bruge fiskene, så er det da okay.

At der sidder enkelte og dømmer at det kan man ikke selv spise....ja det er for latterligt. I ved INTET om hvad andre kan bruge af fisk, så kan i kun spise 2 fisk og derfor kun hjemtager 2, så fint, men lad være med at kigge skævt til en mand der fanger 10 fisk og hjemtager dem alle. Han bruger dem jo nok.

At skære alle indvandrere over én kam er for latterligt. Det er totalt useriøst.

I såfald kan jeg jo også skrive at alle grejforhandlere er tyveknægte, fordi jeg synes der er nogle som er for dyre med deres grej. Den holdning er der lige så meget hold i som den udtalelse, der startede sidste tråd ang polakker mm.

Der findes brådne kar indenfor alle grupper af lystfiskere..hvor mange danskere står ikke og opfisker hundredevis af horn i øjeblikket. Hvorfor ikke skyde på dem, for de kan isåfald vel heller ikke selv spise så mange...eller hvad?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 00:16
Hej drenge

I må selvfølgelig syns hvad i vil..

..Men når det er sagt, så ved jeg at det er temmelig selvdestruktivt at bruge så meget energi
på at hade andre, det stjæler fokus og kræfter, som ellers kunne være brugt på det der er vigtigt her i livet
(massere af punani og store fisk).

Følgende bøger ville være intressant læsning for jer:

Selvværd nu! - Mia Tornblom
Fasthold dit selvværd - Mia Tornblom
A New Earth - Eckardt Tolle
Kun For Mænd - Sten Hegeler
Munken der solgte sin Ferrari - Robin S. Sharma
Kunsten at leve lykkeligt - Howard Cutler / Dalai Lama
Steppeulven - Hermann Hesse
Siddharta - Hermann Hesse

Håber i kan lære at se vanvidet i jeres negative tankemønstre og finde styrken til at komme over det - Så
også i kan få et indholdsrigt liv..


Låve og Kramz fra en væmmelige Øst-Perker
Til top
Jacob Bock Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jabox

Tilmeldt:: 04 Apr 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabox Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 04:56
Lad os alle synge i kor.
Er I klar: 1, 2, 3...nu:
Forum for små mennesker!
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 06:05
At webmaster ikke for længe siden har slettet denne tråd er mig ganske ubegribelig.
Skam jer!
Frede
Til top
Raymond Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Raymond Holm Avatar

Tilmeldt:: 06 Okt 2008
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Raymond Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 08:13
Peter Paranowski skrev: Hej drenge

I må selvfølgelig syns hvad i vil..

..Men når det er sagt, så ved jeg at det er temmelig selvdestruktivt at bruge så meget energi
på at hade andre, det stjæler fokus og kræfter, som ellers kunne være brugt på det der er vigtigt her i livet
(massere af punani og store fisk).

Følgende bøger ville være intressant læsning for jer:

Selvværd nu! - Mia Tornblom
Fasthold dit selvværd - Mia Tornblom
A New Earth - Eckardt Tolle
Kun For Mænd - Sten Hegeler
Munken der solgte sin Ferrari - Robin S. Sharma
Kunsten at leve lykkeligt - Howard Cutler / Dalai Lama
Steppeulven - Hermann Hesse
Siddharta - Hermann Hesse

Håber i kan lære at se vanvidet i jeres negative tankemønstre og finde styrken til at komme over det - Så
også i kan få et indholdsrigt liv..


Låve og Kramz fra en væmmelige Øst-Perker
...



(y)
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 17:58
michael jensen skrev: Selvfølgelig skal der dokumentation på bordet ingen tvivl om det.. send mig din mail så skal jeg hjælpe dig på vej med et par ledetråde til hukommelsen.. Lad mig høre fra dig..


Hej Michael
Tjaa nu har du fået mail adressen men har intet modtaget.
Eneste er et citat, der er hentet fra en hjemmeside der ikke tilhører småbådsklubberne.

Så hvis du ikke har andet skulle du måske overveje en undskyldning til småbådsklubberne
Hilsen
Bo
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 18:51
Hvor er den mail?

Siden citatet er hentet fra er ejet og drevet af et jeres medlemmer og er ikke bare en lille tilfældig 123 side.

Synes du skylder mig en undskyldning da medlemmet som har fanget de fisk deltager i jeres forum og sågar er medlem. Synes du burde hanke op i dig selv jer og tørre snottet af kinderne og erkende de fakta der er. Alt hvad du skal bruge ligger i jeres forum men de elendige søgekriterier der er gør det nok svært at finde det.. Hvis ikke webmaster da har slettet det på opfordring fra medlemmerne da sandheden da var ilde hørt og en torn i øjet på flere af jer.. Så kravl du bare ned på knæ.. jeg er ikke bleg for at erkende jeg har taget fejl men fakta i denne sag er klare og jeg har fremført bevisførrelsen for næsen af dig.. Dog ikke her.. ....
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:00
Hej Michael
Kan du ikke lige smide et link. På forhånd tak
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:10
Mener det er overflødigt.. Du har citatet fra siden.. Hva skal du bruge det til?
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:12
Jeg prøvede bare, at søge på siden. Men den er rigtig svær, at søge på. Så måske du kunne linke til fangstrapporten, hvis du kunne finde den igen.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:15
michael jensen skrev: Hvor er den mail?

Siden citatet er hentet fra er ejet og drevet af et jeres medlemmer og er ikke bare en lille tilfældig 123 side.

Synes du skylder mig en undskyldning da medlemmet som har fanget de fisk deltager i jeres forum og sågar er medlem. Synes du burde hanke op i dig selv jer og tørre snottet af kinderne og erkende de fakta der er. Alt hvad du skal bruge ligger i jeres forum men de elendige søgekriterier der er gør det nok svært at finde det.. Hvis ikke webmaster da har slettet det på opfordring fra medlemmerne da sandheden da var ilde hørt og en torn i øjet på flere af jer.. Så kravl du bare ned på knæ.. jeg er ikke bleg for at erkende jeg har taget fejl men fakta i denne sag er klare og jeg har fremført bevisførrelsen for næsen af dig.. Dog ikke her.. ....
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:19
Hva er det du prøver at skrive?
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:22
Ved ikke om fangstrapporten ligger derinde.. Det må du spørge Bo om.. Emnet blev bare diskuteret derinde.. og holdningerne var klare.. Nemlig at man ikke fandt det som rovfiskeri.. Billedet er tilsyneladende fjernet allevegne sikkert fordi det gave et dårligt lys for lystfiskere i disse tider hvor man diskutere overfiskeri og uddøende fiskearter.
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:23
Jeg kan ikke finde omhandlene citat på siden du snakker om, fordi den er svær, at søge på. Og da du jo uden tvivl har det fra et eller andet sted, må det kunne lade sig gøre, at linke til det.
Det er bare det jeg beder om.
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:32
michael jensen skrev: Hvor er den mail?

Siden citatet er hentet fra er ejet og drevet af et jeres medlemmer og er ikke bare en lille tilfældig 123 side.

Synes du skylder mig en undskyldning da medlemmet som har fanget de fisk deltager i jeres forum og sågar er medlem. Synes du burde hanke op i dig selv jer og tørre snottet af kinderne og erkende de fakta der er. Alt hvad du skal bruge ligger i jeres forum men de elendige søgekriterier der er gør det nok svært at finde det.. Hvis ikke webmaster da har slettet det på opfordring fra medlemmerne da sandheden da var ilde hørt og en torn i øjet på flere af jer.. Så kravl du bare ned på knæ.. jeg er ikke bleg for at erkende jeg har taget fejl men fakta i denne sag er klare og jeg har fremført bevisførrelsen for næsen af dig.. Dog ikke her.. ....


Du får IKKE en undskyldning tværtimod du hænger jo småbådsklubberne ud men finder citater fra en hjemmeside der tilhører et ´´medlem´´ og hvad personen skriver på sin side har jo intet med øvrige medlemmers gøren og laden.

Iøvrigt var det dig der startede en tråd med dette billede på hjemmesiden.
Til top
Casper Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Svend Erik Vardrup

Tilmeldt:: 20 Apr 2010
Geografisk: Nærum
Status: Offline
Beskeder: 242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svend Erik Vardrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:38
Nogle danskere er glade for billig polsk arbejdskraft - mens andre oplever, at deres arbejde stjæles fra dem....
Men et er sikkert, de polske arbejdere har lært, at der er forskel på den løn en polak og en dansker får - vel og mærke for det samme arbejde....I et land med en så stor forskelsbehandling på mennesker, hvem interesserer sig så for en undermålsfisk mere eller mindre...måske er det sådan, nogle polakker tænker.
Er det polakkerne, der er helt gale på den - eller kæmper vi danske lystfiskere med flammesværd for undermålsfiskene, mens vi vi ser stort på udnyttelse af fremmed arbejdskraft?
Det er rat med et forum, hvor ordet er frit, men trist med et forum der forveksler det frie ord med racisme.

Der er så mange positive og hjælpsomme lystfiskere på dette forum - hvorfor lader de den lille negative minoritet dominere i spørgsmål som dette.
Prøv at tænke konstruktivt; hvad f.eks. med skilte på polsk, engelsk, tysk osv. med information om mindstemål og fredningstider på steder hvor de nævnte problemer er store...
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:41
Jeg har ikke startet en tråd.. Nævnte det bare.. Og ja jeg hænger nogle af småbådsklubbens medlemmer ud for at synes den mængde fangst hjemtaget ofte er der ikke noget galt i.. Det var deres egne ord.. Manden ka næppe æde dem selv så de blir delt ud og der var endda en der sendte mig en mail og fortalte han af og til solgte dem til dækning af benz mv. Men det er holdningen hos jer.. Men er du ikke voksen nok til at kunne erkende og sige undskyld burde du nok finde en anden legeplads. Sådan er det bare.. I har os brådne kar hos jer.. Ka ik huske om du deltog i diskussionen og jeres søgemuligheder efterlader ikke mange muligheder for at finde det.. Derfor ku jeg godt ha webmaster mistænkt for at slette tråden derinde på opfordring fra jer da den var en torn i øjet på nogle. Folk havde mere travlt med om manden blev hængt ud end emnet som i bund og grund var at lystfiskere også burde kende grænser.. Men sådan er det når man ikke kan se skoven for træer...
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Maj 2010 kl. 19:48
Der findes ikke et direkte link til det specifikke indlæg.. Men du har stadig ikke fortalt mig formålet med at se det da der ikke umiddelbart står andet omhandlende det.
Til top
 Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum