Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Den bedste fletline til kysten og let gedde fiskeri i søen?

 Besvar Besvar
Forfatter
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Den bedste fletline til kysten og let gedde fiskeri i søen?
    Sendt: 03 Maj 2010 kl. 18:41
Har I nogle gode forslag til en fletline som kan alt det man har brug for. Prisen betyder ikke noget. (y)
Mvh.
Clemens
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 19:02
Nu skriver du jo ikke så meget om, hvad det egentlig er du har brug for, så det er svært at give et fyldestgørende svar, for hvad har lige netop DU stiller af krav når det gælder fletline;-)

Det er vist med fletliner som med så meget andet, nemlig et spørgsmål om smag og behag, især fordi fletlinerne både kan være bløde, stive, runde eller flade i deres opbygning.
Men de fleste fletliner kan det de skal, så du må forsøge dig frem.

Jeg kan personligt anbefale Fireline, Fireline XDS og Power Pro, da de er de liner jeg har prøvet og bruger i det daglige. Andre kan sikkert komme med lignende anbefalinger for andre mærke.
Jeg vil foreslå at du træffer et valg og prøver dig frem.

/Ole
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 19:26
Hej Clemens.

Jeg spinnefisker ikke så meget på kysten, men til havfiskeri bruger jeg Spiderwire Stealth 0.35.
Har imidlertid fundet en side hvor det drejer sig om de tyndere liner, du kan jo se om du kan bruge det til noget.

- se linket HER

Mvh. IJ
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 19:49
Jeg kan kun sige en ting : Power Pro. Er superstærk, specielt nå man sidder fast. Har flere gange vinket farvel til min spinner eller blink, men alligevel fik jeg den fri. De samme oplevelser har jeg haft med Penn, men i de tilfælde er linen knækket. og den er ellers opgivet til en væsentlig højere brudstyrke end Power Pro.
9 kg vs 19.2 kg
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 19:54
hej Per. hvilken Penn, line er det at du fisker med.. ! mvh. steen.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:02
power pro 0,15 (y)

/b
Til top
Henrik Lützen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Predator Sportfishing

Tilmeldt:: 21 Okt 2009
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Predator Sportfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:24
Sufix Matrix Pro... Den er rigelig stærk og man stole på brudstyrken i modsætning til andre ´´brændende´´ liner... Den flosser ikke og er god at binde med... Men hvis man er til fireline så har sufix lige lavet en line ( Performancefuse) som er lavet på samme måde men en smule mere rund... Den er ok men det er ikke en matrix pro ;)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Maj 2010 kl. 20:49
jeg er rigtig glad for at bruge powerpro.

jeg tager det med sindsro at, eksempelvis Fireline er ´´utrolig stærk og tynd´´, jeg har nemlig læst både de danske og de svenske test.

at sælge og deklarere fletliner er lidt som at sælge elastik i metermål. Og fireline har valgt den lette løsning......

næ, jeg har brugt powerpro white et par sæsoner, og den giver mit fiskeri ro og tillid til linens kvalitet.

mvh hcg
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Maj 2010 kl. 12:44
Hej Steen
Det er den nye Penn Premium i hvid jeg har brugt...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres