Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nautilus

 Besvar Besvar
Forfatter
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nautilus
    Sendt: 20 Apr 2010 kl. 18:46
Hey derude

Har kig på et Nautilus hjul som den næste i samlingen.... det skal dække 2hånds #8... hvilke erfaringer har i med hjulene

/Bjarne
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2010 kl. 19:32
prøv at stillesamme ? her:
- se linket HER
der er en del brugere der bruger dem,og såvidt jeg kan fornemmeer man temmeligt godt tilfreds:-)

selv har jeg haft en FW modelog det er super lækkert,men ikk helt saltvandsbestandigt... (ikke at der i virkeligheden er noget der er helt 100% SW sikkert)

mik
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2010 kl. 19:40
Hej Bjarne.

Prøv at kontakt Michael Jørgensen fra FV. Han har flere og bruger dem flitigt..

Nikolaj Martins, ejer af FW, et dejligt hjul
Til top
Martin Kjeldgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Cenholt Kjeldgaard

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Cenholt Kjeldgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2010 kl. 20:37
Hej Bjarne,

jeg har både FW og NV'ere.

NV har jeg kun godt at sige om. Det er ubetinget det af de kysthjul jeg har haft, som bedst opfylder mine ønsker, og mit 5/6'er skal aldrig videre. Jeg har haft stort set alle andre gode hjul på markedet, og synes ikke der er noget bedre end NV'erne.

FW er også et fint hjul, som dog kræver en gang smørelse ret ofte, for ikke at løbe alvorligt an i lejet. Jeg er ikke god til at få skyllet, tørret og smurt mit grej, og blev ret hurtigt træt af det til kystbrug. I ferskvand har jeg aldrig oplevet problemer med det.

Jeg står selv for at skulle ha' mig et nyt 9'er, og det bliver et NV11/12 med en G9 spole...

Retfærdigvis bør jeg nok sige, at jeg kender Kristen Mustad, der laver Nautilus hjulene.

Vh
Martin
Til top
Dennis Petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Djp Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2006
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Djp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2010 kl. 00:17
Hej Bjarne,

Jeg bruger et nautilus old florida hjul - Det holder bare.
Og jeg er desværre endda et svin med mine hjul... de bliver MEGET sjældent rengjort efter en kysttur...

Kan intet dårligt sige om nautilus - kun roser fra min side.

/D
Til top
Allan Baadsgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ABP Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2006
Geografisk: Silkeborg/Midtjylland/mariager fjord/østjylland
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ABP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2010 kl. 08:04
Hej Bjarne

Har selv fisket med et NV 8/9 et par år nu. Sindsygt lækkert hjul!!
Købte det til min kraftige 1-hånds #8, men det kan sagtens gå til en 2-hånds.
På mit hjul har jeg 250 meter TYK backing (ikke gelspun) 50 meter varivas skydeline, og skydehoved!! Hvis du vælger gelspun, vil jeg tro du snildt kan have samme mængde backing på, og bruge det til 2-hånds. Hjulene er faktisk en af de få som ikke har pladsproblemer!

Ka kun give (y)(y)(y)

Mvh Allan
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Apr 2010 kl. 11:00
Hej Bjarne

jeg kan sagtens forstå at du vil sætte et Nautilus NV på din #8 tohåndsstang. Jeg bruger selv et NV 8/9 til min 13Ƈ og synes det passer perfekt.

Nautilus NV er store i størrelsen mht vægt. På min enhånds #8 bruger jer et NV 6/7 og det må på ingen måde være større. Masser af backing er der plads til. Grunden til at jeg bruger Nautilus FW på min #6 er at vægten på et NV 5/6 er for høj, så derfor valget af FW.

Summa sumarum: Køb et Nautilus NV og du vil have en ven for livet
/Michael
- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres