Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SLR digitalkamera

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: SLR digitalkamera
    Sendt: 15 Apr 2010 kl. 20:06
Kære forum

Jeg ved der findes et par hardcore fotografer derude.

Jeg overvejer at købe et digitalt SLR kamera til brug når jeg fisker. Jeg ved det er et skrummel i forhold til de kompakte, men sådan er det nu engang. Mit foretrukne mærke er Canon. Sønnike har et 550 D, så vi kunne jo så bytte lidt linser.. hm.. eller er det et 500 D han har.. ja nu blev jeg i tvivl..

HD video er ikke vigtigt, har et canon HD videokamera som jeg hellere bruger til det formål.

Prislejet.. tja.. man kan jo godt bruge en bondegård, men sådan fiskebilledmæssigt, hvor får man så bedst ´´value for money´´ med dagens modeller :-)

vh
TRHM
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 20:12
Jeg ville sige at hvis du kan finde et brugt 40D til en god pris er du godt på vej, xxxD serien er en tand små i det og man kan hurtigt vokse fra dem hvis man bliver bidt af det.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 20:13
Henrik
Hvis du har bestemt dig til at det skal være canon kan du evt købe en af de tidligere modeller 400 eller 450 for en billig penge, se evt. på EDBpriser. De tidligerer modeller er jo ikke blevet dårligere fordi der er kommet nye.
Hans
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 20:35
Hej Dennis..

Faldt også over et D7... hmm.. av min arm det er lækkert.. og dyrt.. :-)

Måske jeg bare skulle kigge mig lidt om efter dem i nævner.. D40 løber dog også lidt deropad... :-)

450 D Hans Erik er det ikke ´´bare´´ 500 D uden video ?..

vh
TRHM
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 20:40
Hej Henrik.

Jeg har i de sidste åringer investeret i brugt Canon udstyr, og valgt EOS 400D + EOS 30d, og det er glimrende kameraer, som godt kan erhverves for normale menneske penge.
Dog er originale objektiver meget dyre, men vælger man at slå til, når folk ´´mangler´´ kontanter, så er det også til at have med at gøre.
Min interesse med Canon ligger mest i nærfoto af fluer, til brug på hjemmesider, men jeg har dog til mine fisketure valgt at kunne begrænse størrelsen af kameraet, ved køb af et Olympus Sp-550ouz, som tager rigtige fine billeder.
Mvh
P.K.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 21:27
Nå du nu har valgt ikke og have video på så vil jeg anbefale dig et 450 D eller et 40 D ....

Jeg bruger selv 450 D og er super glad for det ...

Du kan se nogle af mine billeder her :
- se linket HER/
og her - se linket HER/

Alle disse billeder er taget med et 450D

Mvh
Steen
- se linket HER
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 21:32
Henrik
Er ikke ejer af Canon DSLR Men har fuldt med på tætteste hold og det er nok som du beskriver lidt forbedringer og et par nye funktioner ved hvert nr skift.
Hans
Til top
Bo Daugaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
bod

Tilmeldt:: 18 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bod Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Apr 2010 kl. 22:00
Skulle du ændre mening vedr. mærke - kan NIKON D5000 stærkt anbefales!
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 10:29
Hej Bo.. det hænger sammen med at min søn kører med Canon, så vi har en mulighed for at dele objektiver.. og så er jeg generelt bare glad for Canon :-)

Tusind tak for info.. jeg må jo kigge mig lidt om :-)

vh
TRHM
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 11:54
Hej Real Møller!

Hvis ikke 7D slår dig af pinden økonomisk, så ville jeg ikke tøve et sekund. Det er et fantastisk kamera, måske Canons bedste til dato, hvis det skal holdes op mod prisen. Nogle siger ligefrem, at det er et bedre kamera end den nye professionelle presse-model 1D Mark IV. Om det er rigtigt, ved jeg ikke, men det slår i hvert fald forgængeren Mark III på flere punkter. Bl.a. autofokus, hvor 7D er både hurtigere og mere præcis. Dertil får du indbygget transmitter i 7D, hvilket vil sige, at du kan bruge ekstern flash trådløst.

Jeg har selv 40D, og det er et rigtig godt kamera. Men det når ikke 7D til fodsålerne. Bl.a. har det en meget problematisk skavank, som har kostet mig flere billeder. Øverst på venstre side af spejlhuset sidder der en stor drejeknap, hvor man vælger mellem de forskellige eksponeringsmetoder. Manuel, blænde- eller lukkerforvalg + et hav af forskellige programmer. Den knap kommer man MEGET let til at dreje ved et uheld, når man tager kameraet op af tasken, eller bare ved at knappen strejfer tøjet. En lille dum ting, som kan ødelægge kostbare billeder, der aldrig kommer igen...

Johan
Til top
Kai Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
dyrsoe

Tilmeldt:: 04 Feb 2009
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dyrsoe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 13:25
Mange gode svar ! Enig med flere !

Har selv en 450D (uden video) og er superglad for den.
De medfølgende optikker er imidlertid ikke noget ´´at skrive hjem om´´...........og her har vi efter min mening fat i substansen !
Det er ikke så meget kamerahuset der er vigtigt - det er ´´glasskårene´´ du sætter foran.
Spar på huset og brug pengene på optik.
Det er jo BILLEDERNE der er det vigtige.

God (foto-)jagt :-)
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 13:40
- se linket HER/

det er rigtigt at objektivet laver billedet.
hellere et godt objektiv og mindre hus
Til top
Thomas Graversen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoffen Avatar

Tilmeldt:: 13 Maj 2002
Status: Offline
Beskeder: 650
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoffen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 14:26
Jeg er en af dem der ofte slæber mit fotoudstyr med på kysten.
Du ville helt klart kunne få nogle anderledes og betydelige federe billeder ud af det med et spejlreflex kamera hvis du sætter dig ind i det. Og du finder sikkert også hurtigt ud af at prikken på Iét ude på stedet er en extern blitz på kameraet.

Det giver dig nogle gode muligheder for at nogle virkelig fede billeder.
Ikke at man ikke kan tage gode billeder uden.
Men det er virkelig et plus !

Begge de billeder jeg linker til er taget uden blitz.
Dette er med et DSLR - se linket HER

og billedet lige efter er med at alm. kompakt kamera.
Der kan man virkelig se forskel.

ellers så spørg om det samme på - se linket HER
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 14:41
det er da bare at hapse denne her - se linket HER)

så brug lidt penge på noget glas istedet
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 17:03
Hvilke krav har du til kameraet? Det kan være svært at definere når man ikke har så meget erfaring.

En anden vigtig ting er at prøve at holde kameraet i hånden, jeg startede selv ud med et xxxD og selvom jeg ikke har store hænder blev det hurtigt for småt at holde på. Det er værd at have med i overvejelserne.

Jeg skyder selv med et 5DII i dag, det er valgt ud fra at det er full frame, klarer høj ISO fornuftigt og at superhurtig autofokus ikke er afgørende for min fotostil.

Som Johan siger er et 7D et ganske glimrende kamera og nok et af (hvis ikke det bedste) i sin afdeling, men det betyder ikke det er præcis hvad du søger.

Skal det være et relativt billigt indgangskamera til denne verden vil jeg klart hellere anbefale et xxD fremfor et xxxD, da man lynhurtigt vokser fra xxxD serien hvis man bliver hooked. Og hvis du køber et brugt xxD til en fornuftig pris er det marginalt hvad du risikerer at tabe på det, hvis det ikke fanger alligevel.
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 18:22
Tusind tak igen for al hjælpen. Jeg bliver klogere og klogere :-)

Da jeg alligevel skal til Alaska om knap 2 mdr tænkte jeg på dette tilbud:

http://cgi.ebay.com/Canon-EOS-7D-18MP-SLR-Digital-Camera-18-135mm-IS-Lens_W0QQitemZ300409794742QQcmdZViewItemQQptZDigital_Cameras?hash=item45f1d1b0b6#ht_3661wt_1135

Jeg er med på told, moms osv..

Lyder det ikke som et ok tilbud med en ok linse.. ?

vh
TRHM
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 19:07

Lyder det ikke som et ok tilbud med en ok linse.. ?


Nej, det lyder som et ok tilbud med et hæderligt OBJEKTIV;-) Linser køber du hos bageren. Du skal dog ikke regne med at få fuld udnyttelse af kameraet med kit-objektiver. Hverken hvad billedkvalitet eller fokus-hastighed angår.

En af fordelene ved at købe 7D fremfor de lidt ældre modeller er, at kameraet er langt bedre på høj iso. Afhængig af model vinder du mindst en blænde. Og så kan du nøjes med knap så lysstærke objektiver. Tilfældigvis har netop Canon nogle rene perler, hvor bl. 4 udgaven koster MEGET mindre end bl. 2.8. Det er i den ellers svinedyre serie 'L', der både optisk og mekanisk er i topklasse. På den måde kan merudgiften til 7D hentes hjem med gode renter, under forudsætning af at du vil have serie-L objektiver.

Der er mange måder at regne det ud på. Som andre har sagt, er det sjældent klogt at købe et dyrt kamera, hvis man ikke vil ofre noget på godt glas. Men tingene griber ind i hinanden. Og det hele kommer meget an på, hvordan du kommer til at bruge kameraet. Er det f.eks. mest opstillede billeder og landskaber i godt lys, skal du måske gå en helt anden vej og finde en god brugt EOS 5D med det fremragende objektiv EF 24-105 bl. 4L. Det tager billeder, så englene synger(y). Og så er det et såkaldt fullframe kamera, hvilket vil sige, at sensoren har samme fysiske størrelse som det, vi rendte rundt og fotograferede på, før vi fik digitalkamera. Altså 24x36 mm. Det betyder i praksis, at du får fuld udnyttelse af vidvinklerne. 7D har en forlængelsesfaktor på 1,6, fordi sensoren er mindre. Der får du altså i realiteten en udsnitsforstørrelse af det billede, objektivet danner på sensoren. Det betyder også, at afstanden mellem de enkelte pixel på chippen er større, hvilket giver bedre billedkvalitet.

Omvendt er 5D lidt tung at danse med, hvis det for alvor går stærkt, og du skal fange springende laks i fossen

Johan
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Runge_100

Tilmeldt:: 20 Maj 2005
Geografisk: Isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Runge_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Apr 2010 kl. 19:44
Jeg har netop købt et 550D med 18-135mm optik, og det tager fantastiske billeder, det har samme CCD som 7D men ´´kun´´ 1 DIC4 processor hvor 7D har 2 og dermed ´´gemmer´´ hurtigere... ses især ved video optagelse...

Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 00:57
Hej Johan.. ok.. så lærte jeg lidt der.. OBJEKTIV.. :-) .. skal jeg huske..

Fandt et 7D inkl. det nævnte objektiv til 2600$ .. hmm.. mange penge, men det lyder lidt som om man med det sæt er fremtidssikret... eller ja..

Hold da bøtte det er svært... :-)

vh
TRHM
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Apr 2010 kl. 08:27
Helt enig med Johan her, glasset er uendeligt vigtigt og du kan have verdens fineste kamerahus men hvis glasset du sætter foran ikke er i orden så hjælper det lige lidt. Den anden vej rundt er lidt mere tilgivende.

Hvis købet er på budget, så ville jeg til at starte med købe et billigere hus og et fedt objektiv og så når der er penge på fotokontoen (og behovet er der) finde et hus der passer til dine behov. Netop fordi du ofte først bliver opmærksom på dine behov efter nogen tids erfaring, men også fordi der er en hurtigere udvikling på kamerahuse end der er på objektiver.

Her kan du evt. kigge på 24-105L4 som også har indbygget stabilisering eller 24-70L2.8 som er uden stabilisering, men som har større blænde. Mest allround er 24-105'eren, men jeg har personligt 24-70'eren.

Det gjorde det formentlig ikke lettere at vælge ;-)
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 22:26
Ok... er blevet klogere...

Er faktisk nu gået den anden vej og er begyndt med at kigge på Objektiver, FØR jeg beslutter mig for hus!!..

Det er endt med 2 stk..

Det nævnte 24-105 L 4
samt
17-55 F 2,8

Dette skal så kombineres med et hus... fik at vide at 24-105'eren ikke duer så godt med et fullframe hus som f.eks. 7D, men ja.. med udgangspunkt i de 2 objektiver, så henstår nu kun at finde et hus til dem.. :-) og det er så opgaven lige nu. :-)

Mest positive ved alt det her er jo at jeg bliver klogere ( ja ok, der skulle måske ikke så meget til, meeeen!! )

vh
TRHM
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:00

fik at vide at 24-105'eren ikke duer så godt med et fullframe hus


Hvem har dog bildt dig det ind? Her er en ret grundig og seriøs test.

- se linket HER

Under 'Lenses' kan du finde en gennemgang af samme objektiv på et såkaldt crop-kamera, som f.eks. 7D. Objektivet scorer højst på et full-frame kamera.

Jeg har det selv, og det er helt ubetinget favoritten. Desværre ikke på et fullframe kamera, hvor det efter min mening kommer helt i top på alsidighed, fordi du her får noget, der ligner seriøs vidvinkel.

Desværre er fullframe dyrt, medmindre man køber brugt. Men den 550D, Henrik Erichsen nævner, lyder spændende! Så kan du jo altid opgradere til fullframe og beholde 24-105'eren.

Ja, det er svært...men sjovt:-)

Johan
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:11
Ja, det var en sælger af et 50D der mente der der med full frame :-)

Anyways.. tror det ender med de 2 objektiver jeg har nævnt og så må jeg se om jeg kan finde lidt på kistebunden til 7D'eren.. kan mærke det er den jeg brænder for... :-)


hmm.. måske man kan få en avisrute i nærheden.. ;-)

vbh
TRHM
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:20
- glemte lige..

Mange af de seriøse anmeldelser af objektiver opererer med optiske fejl, som i praksis meget sjældent betyder noget, men som kan slå meget voldsomt ud på prisen. F.eks. vil man sjældent opleve det som et større problem, at et objektiv ikke tegner perfekt skarpt helt ud i hjørnerne. Og i den nærmest komiske afdeling bliver der smidt tusindvis af kroner efter objektiver, der har korrigeret 'vignettering' (mørke hjørner) ned til et minimum, hvorefter fotografen hjemme ved computeren laver disse mørke hjørner med vilje...;-)

EF 24-105 bl. 4L er et typisk eksempel på et objektiv, der får anmærkninger på nogle få punkter, uden at det går ud over populariteten blandt fotografer.

Johan
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:27
Hej Henrik

Hvorfor vil du have det store overlap på dine linser, min erfaring har vist mig at jeg ikke kommer til at bruge den ene af dem når dette er tilfældet, vælg eks 24-70 F2.8 (Canon) og så en zoom linse hvis det er dit behov, eks 70-200 IS L 2.8 (´´sindsygt´´ dyr men fantastisk) når/hvis behovet opstår. Den første er min allround linse, der også kan bruges ombord på en mindre båd.
Køb hellere en god linse og et godt kamera end gå på kompromis med en af delene, det bliver det kun dyrere af hen ad vejen (ligesom med fiskegrej).
Du skal være velkommen og komme ud og prøve kamera og linser her i Viby Sj. - mrmulbjerg@mail.dk

mvh
michael
Til top
Johan Gadegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Johan

Tilmeldt:: 22 Maj 2002
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 744
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Johan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:52
eks 70-200 IS L 2.8 (´´sindsygt´´ dyr men fantastisk) når/hvis behovet opstår.


Ja, den er dyr! Ca. 11.000 ex. moms! Medmindre man forelsker sig i den nye version til 15.000 kr. ex. moms! Men Canon laver den i mange udgaver, og kan man nøjes med EF 70-200 bl. 4L er prisen pludselig helt fornuftig. 4000 kr. ex. moms! Kvaliteten er den samme. Ja, optisk har den faktisk ry for at være lidt bedre.

Johan
Til top
kim bernt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lowlevell

Tilmeldt:: 29 Jan 2004
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 177
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lowlevell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2010 kl. 23:55
hej

jeg har haft adskillige dslr og compact som jeg har skilt mig af med gennem årerne. Per Karlsen har aftaget nogle stykker.
jeg røg med begge ben på den nye panasonic dmc fz35 da den blev frigivet i japan

årsagen til skiftet fra dslr er primært at leica elmariten gør et godt stykke arbejde 27 op til 480 mm størrelsen er væsentlig mindre og funktionerne er næsten som et dslr, fuld styring, raw jpeg HD video

jeg kan kun sige det funker bare
og skal billederne ikke bruges professionelt kan det mere end rigeligt også for den kræsne fotograf

- se linket HER/

I dk hedder den fz38 men er den same
du er velkommen at komme forbi og skyde lidt med den
med venlig hilsen
lowlevell
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2010 kl. 00:05
Hej Johan
jeg havde heldigvis mulighed for at få den til en noget lavere pris ;-) for herhjemme var den ikke blevet købt
michael
Til top
Keld Skytte Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keld P.

Tilmeldt:: 02 Aug 2006
Status: Offline
Beskeder: 376
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keld P. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2010 kl. 09:11
Henrik Møller skrev: Hej Johan.. ok.. så lærte jeg lidt der.. OBJEKTIV.. :-) .. skal jeg huske..



Hold da bøtte det er svært... :-)

vh
TRHM


Når man så er rigtig skrap, begynder objektiverne at blive benævnt GLAS. bare så du ved det ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres