Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Batteri til El-motor

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper J Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JesperJH

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: Vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JesperJH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Batteri til El-motor
    Sendt: 14 Apr 2010 kl. 14:33
Hvilket batteri er bedst til at bruge sammen el-motor til jolle?

Kan man bare bruge et ganske almindeligt bil-batteri eller er der ikke nok strøm på det?

VH

Jesper
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 14:45
Et bilbatteri kan bruges, men er ikke optimalt, det tåler ikke dybe afladninger ret godt.

De næste typer er:
Marinebatteri, noget bedre.
AGM batteri, endnu bedre.

Endelig er der gel batterier, men de koster en formue.

Hust en god og intelligent oplader, og aflad helst ikke under 11,5 volt.

Mvh. Peter
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 17:17
Jeg har til min el motor 2 stk. 115 amp Marinebatterier, samt en rigtig god lader, det fungerer fint og jeg kan sagtens sejle en hel dag på ét fuldt opladet batteri. De er forbundet så jeg via en kontakt kan skifte fra det ene til det andet.
Det virker.
K&B Per H
Til top
michael oftelund larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mofl

Tilmeldt:: 02 Jun 2007
Geografisk: Utterslev mose
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mofl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Apr 2010 kl. 17:25
Hej Jesper

Du er nød til at have en ordentlig lader. Den giver længere levetid til batteriet, samtidig kan en ordentlig lader også fylde mere strøm på på batteriet, så det holder længere under brug.
Se linket - se linket HER

Dernæst vil det være en dårlig ide at bruge et bilbatteri da det er lavet til at give en meget høj ydelse i kort tid. Så du er nød til at købe et batteri der afgiver en jævn mængde strøm over lang tid. Det skal være et marine batteri pga. det kan tåle kraftige hælninger f.eks. ved bølger o.lign.(det kan det til bilen ikke)
Det bedste køb er et gel-batteri, dog skal du regne med at give det dobbelte af et alm. marinebatteri. Gelbatteriet holder tilgængæld dobbelt så længe, som et alm. batteri.

Held og lykke
Michael

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum