Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Brugtannoncer...Surt opstød

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ole møller Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2003
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 16
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Brugtannoncer...Surt opstød
    Sendt: 13 Apr 2010 kl. 08:54
Kunne folk ikke slette deres ´´gamle´´ annoncer når man indtaster en ny med samme tekst for at få annoncen øverst på forsiden? Det er mildt sagt PI..E irriterende at se den samme annonce igen og igen når tingene ikke lige bliver solgt. Eller er det bare mig der er lidt sær på den front??

:-(
Ole
Til top
Martin Honoré Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahon Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 1265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 09:29
Hvis du er sær på den front, ja så er vi 2;-)
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 09:37
Jeg har lige slettet min genganger... Og ca 20 andre gamle og nyere annoncer der ikke længere var aktuelle
Til top
Rikke Vestergaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Vestergaard Avatar

Tilmeldt:: 15 Dec 2001
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 11:30
Det samme her.
Desuden synes jeg også, at folk, der ikke sætter pris på og vil have bud, burde benytte auktionen.

Hilsen Rikke, der måske går i små sko.
Til top
Henrik Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HBP

Tilmeldt:: 13 Mar 2007
Geografisk: Hjørring
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 12:22
Rikke. Du går absolut ikke i for små sko... det er svært at give et bud når man ikke ved hvad sælger forventer... sælger vil vel have så meget for sine ting som muligt og køber så billigt som muligt :-)
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 15:18
Og nu vi har fat i de sure opstød.. :-)

Så kunne det være rart at auktioner havde en lidt lavere startpris. Virker som om riiiigtig mange sætter deres ting til salg på auktionen med den pris de forventer de skulle ha på brugtmarkedet... og det står naturligvis sælger frit for, men det da ikke så sjovt som når der er lave startpriser.. :-)

NU ikke flere sure opstød fra mig.. solen skinner og der er masser af fisk.. :-)

vh
TRHM
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 17:06
Jeg ved ikke og det er for omfattende, men det kunne være super om man kunne sætte sin mindste pris som ´´skjult´´, og først når buddet er faldet vil man få at vide om mindste pris er opnået, som feks ebay.
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ULTB

Tilmeldt:: 15 Okt 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ULTB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 17:18
Oh-rakel Møller

Ja, det vil være interessant ;-)

Især hvis du også sætter nogle billige hele ugers guidede lakserejser til ex. Island, British Columbia, Canada eller Rusland til salg - til skal vi sige kr. 500,- pr. stk. alt inkluseive ? ;-)

Så, vil jeg da godt købe 10 stk.,

ja, for du skal jo naturligvis ikke blive ruineret,
ved at sætte dem til salg - vel - ;-)

Mvh.

Torben

Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 17:21
Uden at jeg vil hænges op på noget så tror jeg faktisk at det ofte giver en højere slutpris hvis du starter med en lav pris. Den lave startpris giver opmærksomhed og flere byder osv..

/M
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
ULTB

Tilmeldt:: 15 Okt 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ULTB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 17:30
hmm.. Hvornår plejer det at være køberen der fastsætter prisen ?


I min optik, er det den der sælger grisen, der sætter prisen - eller er jeg galt afmarcheret ?

Er prisen for høj, så lad være med at købe...

Så må sælger justere prisen = udbud contra efterspørgsel.

Der hvor X- og y-aksen mødes, er den rette pris,
hvorfor så sætte den bevidst for lavt ?

Det er da dårlig købmandskab eller ?

Mvh.

Torben
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 18:11
Torben Bang skrev: hmm.. Hvornår plejer det at være køberen der fastsætter prisen ?


I min optik, er det den der sælger grisen, der sætter prisen - eller er jeg galt afmarcheret ?

Er prisen for høj, så lad være med at købe...

Så må sælger justere prisen = udbud contra efterspørgsel.

Der hvor X- og y-aksen mødes, er den rette pris,
hvorfor så sætte den bevidst for lavt ?

Det er da dårlig købmandskab eller ?

Mvh.

Torben


Nej du er ikke galt afmarchret Torben, du har fuldstændig ret.
Der er da ingen der er tvunget til at byde på noget der er for dyrt efter deres mening.

Med hensyn til gamle annoncer så mener jeg det er webmaster i skal henvende jer til.
Det ville være rart om annoncer simpelthen blev slettet automatisk efter f.eks. 14 dage.......

Bare min mening

frede
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 18:16
Enig. Der er forums der har den politik at man laver kun 1 annonce og så i løbet af 30 dage, så bliver den slettet og man kan oprette en ny derefter.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 18:41
Hej Torben

Ja sælger sætter en startpris på auktionen, men det er da i høj grad køberen der så bestemmer hvad slutprisen ender med at være, eller regner du med at du ville vinde de der 10 auktioner med startbud på 500 kroner som du vil have Møller til at oprette ;-) Kunne jo hurtigt være der var nogen der bød over og....... Nå ja det er jo sådan auktioner plejer at fungere bedst :-):-);-)

Og jeg giver Martin og Henrik helt ret, der er ikke meget fidus i en auktion med startpris høj og interval ligeså høj på en vare, men det er jo altid sælgers valg, bare ærgeligt hvis det ender med at sælger så enten for en mindre pris end der ellers ville kunne opnås eller slet ikke får det solgt. Heldigvis er der jo ikke nogen der kan blive ruineret på en auktion mellem private , der er jo ingen der skal leve af det ;-)

Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 18:45
Frederiksen skrev: <

Med hensyn til gamle annoncer så mener jeg det er webmaster i skal henvende jer til.
Det ville være rart om annoncer simpelthen blev slettet automatisk efter f.eks. 14 dage.......

Bare min mening

frede...


Er det ikke nok med de ca. 20 dage der er nu?

Mvh
Lasse
Til top
Henrik Møller Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik_Møller Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik_Møller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 19:40
Torben Bang skrev: Oh-rakel Møller

Ja, det vil være interessant ;-)

Især hvis du også sætter nogle billige hele ugers guidede lakserejser til ex. Island, British Columbia, Canada eller Rusland til salg - til skal vi sige kr. 500,- pr. stk. alt inkluseive ? ;-)

Så, vil jeg da godt købe 10 stk.,

ja, for du skal jo naturligvis ikke blive ruineret,
ved at sætte dem til salg - vel - ;-)

Mvh.

Torben



Hej Torben

Ahh.. oh rakel og orakel :-) ved nu ikke du.. jamen hvis der var en tur til overs som bare skulle sælges kunne det jo være en mulighed.. mener bare der forefindes et brugtmarked og der forefindes en auktion..

Men lad os da tage de 10 ture du nævner som eksempel... HVIS vi havde en startpris på kr. 500,- mon så ikke den blev budt op ? :-) .. Sælger kan da helt frit vælge, mit synspunkt er bare at en auktion bliver mere ´´livlig´´ når startbuddet er lavt... Hvis jeg satte en rejse til salg for kr. 2.000 under det den koster normalt.. så lur mig.. der ville nok ikke være den samme interesse, som hvis startprisen var 500,-

Nå, det var en længere smøre.. og til syvende og sidst, så er det jo sælger af varen der selv bestemmer hvad han/hun vil gøre.. :-)

vh
TRHM

Hvis jeg
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Apr 2010 kl. 19:51
Rikke Vestergaard skrev: Det samme her.
Desuden synes jeg også, at folk, der ikke sætter pris på og vil have bud, burde benytte auktionen.

Hilsen Rikke, der måske går i små sko.


Hej Rikke.

Nej du går bestemt ikke i små sko ved jeg.

Nu må du altså snart kikke ud på Slusen igen og ja...vi kan da sagtens bruge en fiskemakker mere på vores kystture og jeg synes at dit selskab er rigtigt hyggeligt.

De bedste hilsner.

Jim.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down