Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tragisk....

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tragisk....
    Sendt: 11 Apr 2010 kl. 13:06
- se linket HER

Pas på derude.

Mvh.
Thomas
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 13:41
Jeg kondolerer.
Det er ikke nemt at være sikker i sin hobby.
Det eneste der er nemt at bære som redningsvest, iført waders, er en oppustelig redningsvest.
Vesten bliver desværre udløst når der kommer vand på en lille pille der normalt sidder tæt på det nedereste af vesten.
En ny patron koster ca. 150kr.
En bette historie.
Jeg var på kysten sammen med 10 andre medfiskere- ovre på Hjarnø.
Jeg mistede balancen og kom under vandet, op til overfladen med basken med armene, luft:-), ned igen, basken med armene, luft:-), ned igen. osv.
Hver gang jeg kom op til overfladen, var jeg forundret over at bare ikke en´ af de nærmeste kom til hjælp.
Bagefter fik jeg at vide -at en sådan en hård nit - nok selv ville komme op:-(
Jeg har den store livredereksamen, bronce i kampsvømning og har et abc cerdifikat, som gælder snorkeldykning.
Men da jeg snublede kom jeg i panik = hjernedød.
Selv om det er træls, så synes jeg at I alle, der bruger waders, skal prøve at vælte ude i vandet, med vilje.
Bevar roen, lad jer blive våde, meget våde og derefter rygsvømme i sikkerhed, det er såre enkelt, men PRØV!!

Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 13:52
skidt ting!! heldigvis sjældent det sker!! omkring de oppustelige veste! ud med kalktabletten, og hiv i snoren hvis uheldet er ude!!! mvh. steen.
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 13:53
ved ikke hvordan åndbare waders er men neoprenerne sker der jo ikke en skid ved at du falder i vandet.... andet en at man bliver våd, men ja tragisk!:-(
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 14:07
Helt enig Niels - det skal og bør prøves !
Jeg fik chancen i den lokale svømmehal for nogen år siden i både PVC og neopren waders. Sidstnævnte kan faktisk fint bruges som en ´´prop´´ HVIS man ellers kan holde hovedet koldt
Til top
ole jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nordjydsk-lystfisker

Tilmeldt:: 11 Apr 2010
Geografisk: dronninglund
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nordjydsk-lystfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 15:05
Kedlig historie.

Vi skal passe på derude,især nu da vandet er koldt...
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 16:37
Jeg læste i Hugh Falkus bog, at den største fejl folk begår, er at de hæver armene for at vinke efter hjælp, samtidig med at de råber, når man hæver armene går man ned af, og hvis man samtidig råber op, sluger man vand, får det i lungerne, og så, er chancen ikke stor for at klare skærene. Istedet skal man forhold sig i ro, lægge sig i kors og køre armene frem og tilbage, og svømme forsigtgit ind. Men tragisk for manden og hans familie fra Horsens.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 19:07
Han må jo næsten have fået et ildebefindende, hjerteslag eller lignende.

Hvis man står udvadet skal der noget mere end bare at vælte til at man drukner, vadersne er jo tømt for luft. Alle tests viser at medmindre man springer på hovedet i så er det ikke det store problem at vende rundt og komme op.

(Har selv svømmet over en lakseelv med ret hård strøm i neoprenvaders fra en stenbanke midten i elven, det var ikke det store problem).
Til top
flemming jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fsj Avatar

Tilmeldt:: 28 Apr 2009
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fsj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 22:12
Tragisk og kondolerer til fam.
Mener i øvrigt at have set at man kan købe en fiske vest med indbygget redningsvest, mener at den hedder Pool og kostede ca. 500,- det kunne være en god ide til alle.
Mvh Flemming
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Apr 2010 kl. 23:29
- se linket HER :-) Nogen der har prøvet denne????
Til top
allan winther Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
aw

Tilmeldt:: 28 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér aw Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 09:48
Jeg har set at Marinetorvet.dk har den omtalte Baltic Flyfisher 150 vest
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Apr 2010 kl. 18:53
Hej.
Det er en tragisk historie, og kondolerer familien.

Men - emnet har været diskuteret til hudløshed. Jeg har selv tidligere kaldt det for ´´vandvittigt´´ ikke at bære en redningsvest under vadefiskeri.
Brug da først og fremmest hellere 1000,00 kr til en vest fremfor at bruge 4000,00 på et par vaders, og så ikke have råd til en oppustelig vest!
Man skal ikke spøge med havet!

Carsten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres