Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vandtæt kamera.

 Besvar Besvar
Forfatter
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vandtæt kamera.
    Sendt: 10 Apr 2010 kl. 17:35
Købte med glæde et CANNON POWERSHOT D10. Kaneraet fik en vældig god beskrivelse når man søger om det på nettet. Jeg er midlertidigt ikke sønderlig imponeret over kvaliteten på de billeder jeg har taget ved åen. Er der nogle der har et par gode råd eller erfaring på det kamera.
Jeg er ikke interesseret i at høre om andre kamera osv. Det handler specifik om dette her!.
Jeg har kameraet til AUTO indstilling. Og ja det er vandtæt. Det har jeg prøvet i håndvasken.
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 17:46
Til top
jens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fireline

Tilmeldt:: 28 Jun 2009
Geografisk: Roskilde
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fireline Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 17:46
Hej K B

Jeg kender alt til dette kamera, og umiddelbart skulle den fungere på automatik. Kameraerne er efterhånden blevet så intelligente at den selv burde finde ud af det. Ellers prøv at ændre på hvidbalancen, forsøg dig frem på nogle forskellige hvidbalance instillinger, det har jeg haft held med på olympus Tough serie, og har prøvet dem alle.

Kameraet har vist også en scene funktion der hedder under vand, sikkert også i forskellige scenarier? mener jeg ihvertfald. Prøv de forskellige scenarier udfra lyset og bundforhold i vandet.

Ellers vil jeg sige at næste gang du køber undervands digitalkamera så køb Olympus, de er bare markant bedre, set udfra mine 10 år i fotobranchen hvor jeg har fulgt alle de vandtætte modeller. Pentax laver også noget, men slet ikke så godt som Olympus, eller Canon for den sags skyld. Det er første model fra Canon, Olympus har indtil videre lavet over 10 forskellige vandtætte modeller.

Håber du kan bruge det til noget, ellers bare spørg løs..
Til top
Kim Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kim jakobsen Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 258
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kim jakobsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 17:54
Billederne jeg har taget er ganske alm. fiske billeder, altså ikke undervands billeder. Det der nok skuffer mig er at billederne ikke står skarpere og farverne ligeså. skal dog lige tilføje at jeg max har taget 50 billeder, så jeg skal naturligvis lige blive dus med det. Mit halvt så dyre kamera fra Sony cyber-shot med 7.2 mega pixels tager umiddelbart bedre billeder. Ikke mindst close up billeder altså macro når der skal tages billeder af fluer.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 18:00
Hej Kim

Du har sat kameraet til at tage i højeste opløsning og i bedste kvalitet ikke?

Mvh
Lasse
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 18:04
Brug motivprogrammerne så skal du se løjer:-)
Var også lidt skuffet da jeg købte mit, men prøvede mig lidt frem og motivpogrammerne er meget bedre end ren auto.
Hans
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 18:29
Hej Morten

Pentax tager nu fine undervandsbilleder - efter min mening i hvert fald. Prøv f.eks. at se de små sidehår på rejens ben og antenner her:

- se linket HER

Mvh Henrik
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Apr 2010 kl. 19:43
Jeg har også et canon powershot,ikke lige D10,men jeg bruger heller ikke AUTO,men motiv indstillingerne.

Mvh
Esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres