Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sage tcx 691-4 Klinge

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sage tcx 691-4 Klinge
    Sendt: 22 Mar 2010 kl. 17:11
Hejsa folkens

Ville lige høre om der er nogen der ved, hvor man kan købe denne klinge. Det eneste sted jeg har fundet er hos korsholm. Er der virkelig ikke andre der sælger denne klinge.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 17:25
Brian Pedersen skrev: Hejsa folkens

Ville lige høre om der er nogen der ved, hvor man kan købe denne klinge. Det eneste sted jeg har fundet er hos korsholm. Er der virkelig ikke andre der sælger denne klinge.
...


Hej Brian.

Er det ander danske forhandler du er ude efter eller?
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 17:27
undskyld, ja det er danske forhandlere jeg leder efter. Med mindre i kender nogle gode og billige udenlandske :-)
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 17:54
Der er slet ingen der ved noget??:-(
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 18:19
Hvad er der galt med Korsholm?

IJ
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 18:34
Hej Brian

Prøv her: - se linket HER

Super service og prisdygtigt

Ellers bør de fleste Sage forhandler kunne skaffe den

Klingen hedder i øvrigt: 690-4 TCXB.

Alternativt er der den her i samme boldgade til ca. halvpris: - se linket HER

Vh. Chan
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 19:34
Jeg er sikker på at de kan hjælpe dig i sportshuset i Horsens.


- se linket HER


God service


Søren
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 21:26
Tak for svarene først og fremmest.
Der er skam ikke noget galt med korsholm, jeg var bare interesseret i hvad andre forretninger tog for samme produkt. Der er jo ingen grund til at købe en vare for dyr.

Til Chan. Jeg har også været inde på ussingbech`s hjemmeside og kigge på affinity x, jeg har bare ikke rigtig noget at sammenligne denne klinge med. Desuden er der op til 3 måneders ventetid, hvis den skal være med en anden finish.
Til top
claus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skeldal

Tilmeldt:: 19 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 208
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skeldal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 21:37
Hej er næsten sikker på de tager det samme som korsholm det er jo sage der sætter prisen
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 22:51
Her kan du købe sage klinger og hele byggesæt. Byggesæt sendes fragtfrit.

- se linket HER
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 23:25
Ja, farven falder ikke alles smag. Kan dog godt lide den kedelig grå til mine kyststænger. Kan tåle at blive smidt i stenene, sand ol. uden at de små ridser vil kunne ses så let. Har du set Scott STS saltvandstænger? De er også med grå slebet klinge, og synes selv at det er en af de mere smukke stænger, så sådan har jeg tænkt mig at montere min...Bilder også mig selv ind at der er mindre friktion med et slebet klinge;-)

Jeg kan (vil helst ikke) ikke udtale mig om klingen i det ´´praktiske´´, men ´´tallene´´ ser lovende ud og de har aldrig løjet over for MIG:-)
I følge dem er X#6 en anelse blødere (ERN) end TCX#6. Ved stigende belastning nærmer X´eren sig mere og mere TCX, altså først nævnte er mere modstandsdygtigt over for ovalisering, hvilket er en god ting da det vil tollere en større bredde af kastevægte. Nogenlunde samme bøjningsprofil (AA). Mht. vægtfordelingen er X´eren ca. 10% lettere på de øverste 3 dele (det er der ´´det tæller´´). Alt i alt vil X´eren rette sig hurtigere ud ved samme belastning (recovery speed). Det sidste kan fejle lidt, hvis klingen har ´´døde´´ punkter eller tab i ferrulerne (raller/slør), men CTS og Sage kan deres håndværk så der bør ikke være forskel her. Alle de CTS ferruler jeg har giver et dejlig ´´blåb´´, når de skilles ad og de ´´raller´´ ikke selvom de ikke er skubbet helt sammen, gode tegn på godt håndværk:-)

Vh. Chan
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 08:22
Hej igen og mange tak for svarene(y)

Det kunne da godt være, at man skulle kigge en gang mere på affinity x. Jeg mener at have læst et sted at den minder om sage xp, kan dette be- eller afkræftes. Ellers lyder xèn som en super stang.:-)
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:11
ja i vægt fordeling, men X'en er lidt stivere i bunden...
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:32
Hejsa..

Jeg er lykkelig ejer af både Sage xp og en affinity X i henholdsvis # 6 og 5..

X,en er en del hurtigere end xperen og lidt lettere at kaste med. Vægt mæssigt er det nogenlunde det samme, men vælger man deres særlig lette opsætning, så får du en super stang som er meget let..
- og du får rigelig udfordring kastemæssigt af xén.

jeg har endnu ikke haft fornøjelsen af tcx...

vh
Holger
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:47
Hej Chan

Hvor har du fundet data på x'erne ?

Mvh
Lasse
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 12:49
Hej Brian

Affinity X er tættere på TCX i oplevelse end XP, i det mindste i 5'eren :-)

Mvh
Lasse
Til top
Brian Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Twinky

Tilmeldt:: 18 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twinky Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:03
Det var ikke så godt, for nu kom der også en affinity x #5 ind i billedet ;-) .Den lyder da også dejlig. Det var jo egentlig en 6èr jeg var på udkig efter. Men 5`eren hvordan er den i blæsevejr. Er det et problem med en så let stang. Eller er der rygrad nok til blæst.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 13:20
Hej Brian

Det var en sammenligning mellem TCX 5, XP 5 og Affinity X 5, jeg ved ikke om det gør sig gældende for 6'eren også, da jeg ikke har prøvet X med det nummer på, men vil tro det :-)

Blæsevejr er mest et spørgsmål om hvor meget og vedkommende i den tykke ende, når det er sagt, så er højere linevægt en fordel og dermed også en stivere stang. Jeg ville føle mig fint klædt på med en x'er i 5 med det rette skydehoved til det meste vejr herhjemme :-)
Er det dog større fluer, så er en tungere line jo en absolut fordel, og så kommer en stivere stang jo i spil.

Mvh
Lasse

Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 15:42
Hej Lasse

Har selv målt. Ved at bygge den...

Vh. Chan
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 15:51
Hej Holger
hvad for et hjulbruger du på din X?
Vh. Chan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 16:16
Hej Chan

Kan man få dine data monstro :-)

Evt. på mail:
lasse@karlssonflyfishing.com

Mvh
Lasse
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 16:45
Du kan da få dem her (klinge):

Vægtfordeling: 2.9 - 7.8 - 14.3 - 23.6g
ERN: 7.8
AA: bruger jeg ikke som definitionen, da det ikke give det fulde billed.

Vh. Chan

Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 16:53
For resten, jeg læste i et af sladderbladene om dig og konen:-), hvor det er noget med at du bruger et skydehoved af 3 stykker liner. Hvordan plejser dem sammen? bare smelter dem sammen med krympeplast eller ´´fletter´´ du også kernerne?

Vh. Chan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 18:49
Hej Chan

Cool, tak! Det er for 6´eren ik?

Du har ikke også målt PR vel?

AA havde nu også været fint at have, men hvad bruger du så istedet?

Og den første line jeg lavede blev bare smeltet sammen, men det giver døde punkter i udrulningen, og jeg blev træt af at se på dem :-) Så nu er det kernerne trukket ind i hinanden, og så lige for god ordens skyld en gang krympeflex for at smelte dem en smule sammen og give det der lækre glatte udtryk ;-)

Mvh
Lasse
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 19:53
Ja det er 6'eren:-)

Jeg ser på hele bøjningsprofilen. Metoden er dog ik reproducerebart (endnu). Arbejder på en metode hvor et program kan kategorisere ´´aktionen´´ ved analysere et billed af klingen under flex. Ganske simpel går det ud på at beregne krumningen hen af klingen.

PR, der fik du mig. Hvad er det?:-(

Okay, jeg trækker også kernerne ind i hinanden og så smelte. Jeg var nysgerrig da jeg ikke kan få det til at holde ved kun at smelte. Det vil dog være rart ellers da det vil spare en del tid og sved.

Vh.Chan
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 20:19
Hej Chan

Ok, klarer mig rimeligt med AA, men noget der ville give et bedre billede ville helt klart være at foretrække :-)

PR, Bill's sammentrækning af Power Reserve, og er sådan set bare IP/ERN målt på 1/2 afbøjet stang mod normalt 1/3. TCX ligger under TCR i PR ;-)

Ja det er svært at få det til at holde, en anden grund til at bruge en anden metode :-) Skal det gå hurtigt, så kan flettet rør bruges, smeltet ned i coatingen, og låst med en nailknot af 0,20 mono i hver ende :-)

Mvh
Lasse
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Mar 2010 kl. 20:33
Citat
´´PR, Bill's sammentrækning af Power Reserve, og er sådan set bare IP/ERN målt på 1/2 afbøjet stang mod normalt 1/3. TCX ligger under TCR i PR ´´
Aha, jeg måler også stivhed med forskellige belastning for at tage højde for spændvidden af kastevægte. Ja, jeg kan også bekræfte at TCX ´´kollapser´´ ved større belastning. Jeg tror at det har noget at gøre med diameteren eller vægtykkelsen af bunddelen (kan ik forstå (misundelig) at TCX'erne er så lette hernede ;-)). En tykkere væg modstår måske bedre ovalisering på bekostning af vægt. Men da vægten på hernede ikke har så stor betydning er det måske klogt valgt for X'en og TCR'en (og de såkaldte saltvandsklinger), bare gætværk...

Ja, jeg bruger også flettet nylon til protoptyper...

Vh. Chan
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2010 kl. 14:27
Nørder!!!

Hej Chan...

Godt at høre at du stadig ka noget med fluestængerne!! har du været på odden for nyligt??

Du kan se den hjulholder jeg har på min her
- se linket HER

Jeg har fået lavet stagen, som deres særlige lette opsætning.. - du ka læse mere på hjemmesiden.
Eneste ulempe er de små øjer på stangen. - Når jeg nu bruger den til at kaste distance med, så ku jeg jo godt ha været klogere. - Men indtil nu har det nu gået ok..

vh
Holger
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Mar 2010 kl. 15:15
Hej Holger

Nej, jeg kommer kun derud om sommeren:-( Regner med at komme tilbage til Fluekasteren til efteråret...:-)

Ja, det er nogle flotte og smarte løsninger de har med hjulholderen. Jeg går dog efter det simple, og så bruge et let hjul i stedet. Det drejer trods alt kun om 10-15g set i forhold til 200g+ med hjul og line. Så det har meget lidt betydning for kasteegenskabet. Det er vægten på de øverste dele der tæller.

Jeg er dog lidt skeptiske med deres øjer, topøje især (REC recoil) . Den har et hak, der formenligt vil kvæle linen ved fremkastet med kraftige træk. Jeg ved ikke hvor store øjerne er på din, men REC slangeøjer er mere ru og sidder lavere end traditionelle chrome øjer. Det kan have indflydelse på det du oplever. Så jeg har bestilt en ekstra spids for at teste disse øjer...:-) Man kan spare ca. 0.3g med dem på topsektionen. Set i forhold til klingen som kun vejer 2.9g er der 10-15% at hente. Ret meget når det er her hastigheden er størst. Det er i øvrigt ca. samme forskel mellem en XP og en Ron Thomson Travel Force;-)

Vh. Chan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres