Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Minitun og alanya

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Minitun og alanya
    Sendt: 21 Mar 2010 kl. 00:25
Hej

Skal til Alanya i år og har fundet ud af der bl.a. kan fanges minitun på molerne, men er nysgerrig efter om der er mulighed for at fiske noget fra strandene. meget gerne med flue? Har surfet lidt rundt, men ikke fundet meget endnu. Nogen her med erfaring derfra?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 09:18
Tjae jeg ved ikke hvordan det er i Tyrkiet med fiskeri, men det er forbudt i Spanien at fiske både fra moler og strande, men har hørt at der er turbåde der sejler ud.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 12:21
I Kusadasi VRIMLER det med multer i fine størrelser som pga det store antal er relativt nemme at nakke på fluekæppen. NIIIIICE! Uden det helt store ballade fra nogen myndigheder, blot jeg holder mig på de offentlige tilgængelige arealer er der ingen problemer overhovedet dernede. Fangsten?? Ja den forærer jeg til den nærmeste der sidder på stenene og fisker.
Til top
Mikael Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
trolling Avatar

Tilmeldt:: 15 Apr 2008
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trolling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 14:13
Hej Jan Frandsen
Jeg har en planlagt tur til det sydspanske til sommer og der er både strand og store stensætninger ud i vandet hvor jeg skal være som jeg havde tænkt på at skulle fiskes fra. Hvor har du det fra at det er forbudt? jeg har været der for år tilbage og kan huske at der sad en del lokale og fiskede der.
Mvh.
Mikael
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 14:41
spændende!

Hvilken flue fangede du dem på og så du til andre arter der kan fanges fra kysten dernede?
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Guests
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 16:45
Hej. Fra min kammerat og hans far, de var i sydspanien for nogle år siden og ville fiske efter alle de multer der var der, men de fik at vide at det måtte man ikke.
Til top
benjamin Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fiskefind

Tilmeldt:: 21 Mar 2010
Geografisk: kokkedal
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 18:07
der er nogle der laver ture fra havnen, flue er der også nogle der laver
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 20:12
Hej Tom Bak

Har du lyst at dele erfaring omkring fluevalg til multerne i Tyrkiet? Og har du noget viden om andre arter der kan fanges dernede, eller hvor man kan få mere at vide, så er jeg taknemlig.

Mvh Jesper
Til top
Jesper Bengtsson Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
trompetfisk Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2003
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér trompetfisk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 20:12
Hej Tom Bak

Har du lyst at dele erfaring omkring fluevalg til multerne i Tyrkiet? Og har du noget viden om andre arter der kan fanges dernede, eller hvor man kan få mere at vide, så er jeg taknemlig.

Mvh Jesper
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 21:25
Jeg har taget en del på den grønne hævner og look-a-likes på den model. Men er du mere til mede så kan de overlistes på brød.
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 21:28
Det er ret nemt at komme til at fiske der hvor jeg holder min ferie. Jeg startede med at vade ind på den lokale politistation og blev smidt ud igen da de opdagede jeg ´´bare´´ var turist og henviste mig så til den lokale grejpusher. Alt er gået uden nogen form for problemer siden.
Til top
Kim F Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kimsis

Tilmeldt:: 17 Mar 2005
Geografisk: Sydhavsøerne
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kimsis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 08:12
Jeg er netop vendt hjem fra Alanya. Der står rigtig mange og fisker fra strandende. Jeg fiskede ikke selv, men så masser af spændende rev langs hele kysten. Det var bla. sådan nogle minitun og nogle fisk der mindede om makrel de fangede.
Til top
Palle Kornath-Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kornath Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kornath Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Mar 2010 kl. 11:04
Til Jan Frandsen
Det er kun i selve havnene - og ikke alle havne - du ikke må fiske efter bl.a. multer. Ellers er det for det meste tilladt at fiske fra moler ud i vandet (væk fra havnen) - Men man kan altid spørge de lokale, eller se hvor de fisker.
:-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down