Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Tørflue efter karpe ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Tørflue efter karpe ?
    Sendt: 20 Mar 2010 kl. 19:18
Hej derude.

Er der nogen herinde der har erfaring med (tør) fluefiskeri efter karpe ? Jeg er pt i udlandet, og har fået tilbud om noget karpefiskeri om et par måneder, men jeg har ikke prøve at fiske med flue efter dem, og det er primært det jeg går efter. Jeg har engang hørt snak om tørflue efter karpe, så hvis der er nogen der har prøvet det (og gerne med held ;-)), så vil jeg meget gerne høre om det.

Mvh Klaus
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2010 kl. 21:52
Hej Klaus.

Jeg har en del tørflue karper på samvittigheden. Det er faktisk et ret nemt og sjovt fiskeri- det kræver bare karperne fødesøgende i overfladen hvilket jeg desværre ikke synes de særligt tit. Jeg har fanget næsten alle mine tørfluekarper myggelarve imitationer.lille Flamingo kugle, foam eller CDC ved krogøjet og s åbare en enkel krop. Jeg har brugt rød dubbing(meget let dresset) eller påfugle herl med en fin tynd sølvrib.

Du skal ikke være så bange for lidt størrelse på fluerne, #8#10#12 er fint, karperne er som nævnt til at ha med at gøre når de i forvejen fouragerer på naturlig føde i overfladen. 13-18fods forfang, og en spids af 0.20-0.25 god fluocarbon. Hellere 0.23 end 0.20 der er lidt andre hestekræfter under klappen på en karpe end hos gennemsnitlige stalling eller bækørred.


Ha' en rigtig god aften
Mvh


Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 09:27
Hej Jonas.

Kanon svar, tak for det. Jeg er på mission i Kosovo, og vi er et par stykker der har fået tilbud om at komme med en lokalkendt guide ud på et sted hvor han selv fanger karper. Det er ikke de vildt store fisk, men vi så billeder af 2 kg karper, og da jeg har en 904 TCX med herned, så skal det nok blive sjovt :-)

Mvh Klaus
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 10:47
Hej klaus

Fisker selv en hel del karpe på flue incl. tørflue... Som jonas også skriver kan det være ret effektivt og så er det pisse spændene fiskeri... Har haft mest held med emegers der hænger lige i overflade filmen og gerne bundet opside down...

held og lykke med det:-)
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2010 kl. 21:23
Hej Marc.

Tak for det. Jo flere svar jeg får, jo mere glæder jeg mig til vi skal afsted. Vi fik at vide at maj-juni var højsæson dernede, og det passer mig fint. At vi så skal give ca 5 euro pr mand for at have en lokal guide med en hel dag, det klarer jeg nok ;-)...

Mvh Klaus.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres