Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gudenåen med 2-hånds??

 Besvar Besvar
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gudenåen med 2-hånds??
    Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:10
De herrer...

Jeg har tænkt mig at rykke til Langå Camping fra på mandag, og forsøge mig med noget 2-hånds.. Problemet er bare at jeg ikke kan finde ud af det.

Skulle der være en som har tid til at bruge en times tid på at hjælpe mig tirsdag?

Jeg er medlem af Langå Sportsfiskerforening.
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 13:52
har desvære ikke tid, men ville ellers gerne.....
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 13:55
Lære at fiske med 2-hånds på en times tid....jow jow(y)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 14:59
Henrik C ;

Man starter jo et sted:-)....

Forøvrigt skal man altså ikke gøre fluefiskeriet til en større videnskab end det er, jeg vil bare gerne lige have et par unoder rettet til - så mit kast består af bare 50 % teknik, istedet for som nu : 100 % power.

Efter en times tid, har jeg så tænkt mig at tonse en blanklaks på land;-);-)
Til top
michael f Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fransirn Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fransirn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:05
Her har vi da en mand som vil frem !!!!

Jow jow !

michael F
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:09
man fanger jo sjældent noget, hvis ikke man tror på det......
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:09
Hej Simon !

Jeg vil gerne hilse på dig på tirsdag,-skal vi sige tirsdag ca. kl. 10 på Peter Møllers eng?,-vil gerne vide hvilken stang du fisker med,-og hvilken lineklasse du bruger,-har fisket med flue ca 20 år på Langå stykket.

MVH

VM.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:15
Hej Vagn M ;

Jeg kommer med en Guideline 12,6 fod kl.8/9 samt et Scierra 2-håndskit + et ekstra synke 6 skydehoved.

Jeg sender dig lige en mail, så tager vi det den vej.
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:29
Hej Simon

Husk nu at printe din betalingsoversigt ;-)

K & B
Til top
mads pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
madsppp2000 Avatar

Tilmeldt:: 13 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér madsppp2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:35
knæk og bræk.....
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:35
Peter M ;

Jamen det KAN jo være at jeg modtager medlemskortet til Langå inden mandag, hvor jeg tager mod det jydske...

Ihvertfald ringede det på døren idag, det var Jehovas Vidner, de siger der er håb - men kunne dog ikke fortælle noget specifikt om DSF;-)

Ihvertfald tager jeg kortet fra sidste år med, og kombineret med en udskrift fra netbank må det så være nok.

Det lugter jo lidt af forår nu, og en eller anden SKAL jo være den første som lander en blanklaks... Fluen må i vandet, det kan kun gå for langsomt!!!
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:58
simon agerholm skrev: Henrik C ;

Man starter jo et sted:-)....

Forøvrigt skal man altså ikke gøre fluefiskeriet til en større videnskab end det er, jeg vil bare gerne lige have et par unoder rettet til - så mit kast består af bare 50 % teknik, istedet for som nu : 100 % power.

Efter en times tid, har jeg så tænkt mig at tonse en blanklaks på land;-);-)...


Kære Simon
Måske var der en del andre områder hvor vi var nogle stykker, der kunne finde nogle unoder, som Du måske skulle prioritere - at få rette til;-)
H:-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 17:17
Heinz ;

Skal vi forsøge at gå efter bolden istedet for manden..

Du har ret i at jeg ikke er bange for at stikke næsen frem - til gengæld tager jeg også gerne de klask det nogle gange giver - det er min fornemmelse at der er rygklappere nok i DK, uden at jeg behøver at stille mig op i samme kø;-)

Som nævnt er foråret på vej, og nu vil jeg sgu forsøge at bruge nogle af de gode råd jeg har samlet op herinde i løbet af vinteren vedr. de danske laks.

Gudenåen, Storåen, Skjern Å - måske Varde Å... Det bliver skønt endelig at komme ud og forsøge sig efter den første af slagsen - for mit vedkommende:-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 10:35
Hehe...

Det sætter jo lidt min erfaring med 2-hånds fiskeri i relief, at jeg først netop nu har opdaget at den stang jeg har købt ikke er 12,6 fod - men faktisk en 13 fods Guideline Lpxe!!:-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 10:51
simon agerholm skrev: Hehe...

Det sætter jo lidt min erfaring med 2-hånds fiskeri i relief, at jeg først netop nu har opdaget at den stang jeg har købt ikke er 12,6 fod - men faktisk en 13 fods Guideline Lpxe!!:-)...


Dejlig med noget selverkendelse...;-)
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 10:51
Hej Simon glæder mig til aqt høre resultatet af din tur i gudenåen. Hvor længe skal du være der. Det kunne jo være at men skulle prøve det selv en af dagene:-),så måske vi ses der nede
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 12:56
Niels O ;

Jeg kommer mandag, og bliver minimum indtil torsdag eftermiddag.
Turen er nu ikke så meget for at skabe et resultat i form af fangst, men mest for at fiske et stykke å jeg kender til bunds med noget grej jeg ikke har forstand på - altså nærmest en træningslejr inden jeg skal forsøge mig i de andre lakseåer.

Meeeen der er jo altid en chance,, man tør jo dårligt tage ordet i munden... Men en laks eller havørred kunne jo tænkes at være på plads i åen:-)
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 18:55
Halløjsa Simon,

Hvis jeg har muligheden for det og du har lyst, så vil jeg meget gerne fiske med dig på det stykke af Gudenåen ´´du kender til bunds´´, så vil jeg jo uden tvivl kunne lære noget;-)

Skitt fiske og håber den første blanke er på plads til dig.
Måske den allerede bliver fanget her i weekenden, for der fisker jeg:-)

Hans H.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 19:45
Hans H ;

Der er ikke den sten, gren eller vandplante jeg IKKE har sat en flue, spinner eller blink i nede på Møllers Eng;-)
Dog har jeg ikke personligt været nede omkring bunden - det har jeg til gengæld i det der vistnok hedder Wilhelms Hul oppe i den Lille,, for et par år siden!!!

God fornøjelse med dit fiskeri!!
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 20:02
Sten, grene og vandplanter ??? Du fisker efter det forkerte Simon ;-)

I Møllers Eng plejer selv turister at kunne sætte krogen i en ´´fjætfinne´´ :-) Jeg skal nok tjekke campingpladsen hjemmside. Men pas nu på dine medmennesker når du svinger den der lange stage.

Peter
Til top
Hans H. K. Christiansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HHKC Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2009
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 78
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HHKC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 20:23
Halløjsa Simon,

Jo tak skal du have.

Som Peter skriver, så fanges der ofte fisk i Møllerens, men synes nu den fisker bedst i efteråret.

Mit bud her tidligt på sæsonen ville falde på ´´Aborren, Brinkerne, Jernbanen, Brændenællerne, Campingpladsen eller Østergård.

Jeg kender IKKE åen til bunds ret mange pladser selv om jeg har set dem nede fra;-)

Hans H.
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Mar 2010 kl. 23:34
Jeg fik mit kort i onsdags(y), med lidt held bliver der nok tid til en tur til sommer. ;-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2010 kl. 14:20
Liiige til opfølgning ;

Vagn nåede ikke at få fat i mig, før jeg havde knækket den første 2-håndsstang, og reddet mig en god omgang ondt i ryggen!!
Det blev dog til træning, og trods nyindkøbt panikstang fra Grejbiksen, så LYKKEDES det mig sgu faktisk at fange en bette havørred på noget der med virkelig god vilje kan betegnes som et 3/4 rullekast.
Det var dog lidt en pauver fornemmelse at ´´fighte´´ en 60 cm. nedgænger på en 2-håndsstang.. Laksene så jeg intet til, eller også skæmte jeg dem ganske enkelt væk:-)

Alt i alt en dejlig tur, og en meget fin hjælp fra Vagn(y)(y)
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2010 kl. 16:01
Hej Simon !

Tak for sidst,-og tllykke med fangsten selv om det ikke blev til den på 10+.
Når du kommer herover igen kan du jo sende en mail,-så kan vi jo håbe på at blæsten ikke generer så meget,-og SÅ tager vi sku den på 10+ til den tid,-så har det måske også lykkedes for DSF at få fremsendt vore fiskekort,-måske.

MVH
VM
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2010 kl. 18:00
Jeg måtte nøjes med en tur på plænen det blev ikke engang et halvt rullekast;-) .Der manglede personale på arbejde så det blev til et par døgn vagter i stedet for Langå stykket. ærgeligt med stangen men bare du havde en hyggelig tur så er det jo ikke så galt (y)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2010 kl. 18:42
Hej Vagn.

Det var ihvertfald en stor hjælp at få klarlagt hvor fluen skal placeres inden fremkast, og vinklen på fluestangen i forhold til vandspejlet inden linen løftes.
Der er ingen tvivl om at jeg forsøger mig snart igen, og det ER jo kun et spørgsmål om tid før laksen dukker op - og måske endda også medlemskortet;-)

Niels O ;

Hvis jeg vælger at anskue det positivt, gav det jo anledning til at få købt én til 2-hånds..Guidelinen er jo som ny når jeg modtager en ny del:-)

Man kan jo mene meget forskelligt om fiskeri hvor man på forhånd er klar over at der vil være overvægt af nedgængere blandt fangsterne,, men som helt ny med 2-hånds - så er det faktisk meget rart at der er nogle yderst hugvillige fisk i åen, det giver trods alt lidt blod på tanden, når man har lidt (letkøbt) fiskeheld:-)
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2010 kl. 18:58
Jamen tillykke med fangsten Simon.

Kan du ikke uploade et flot ´´plænebillede´´ af dyret ;-). Der er lidt kedeligt herinde, nu hvor du huserer i mit lokalområde. :-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 15:04
Noget af en overraskelse:-):-)

Jeg tog ned til min ´´lokale´´ sjællandske å her til morgen,, mangler stadig at lære en del med 2-hånds - mildt sagt!!

Der var lidt nedfaldsfisk, som blev genudsat - og SATME om der ikke pludselig var lidt rigeligt rusk i snøren - inden en havørred på 73 cm./5,2 kg. måtte op og bide i græsset!!

Her har man lusket helt til Gudenåen for at forsøge sig, og så står fiskene sgu og gemmer sig i mit eget hjemmevand;-)
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 15:46
:-)(y)
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 16:11

Tillykke med den. (y) Jeg letter på huen :-)

Nu mangler du bare den fra det salte !! så kan du også få luft til ørene ;-)

Peter
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Mar 2010 kl. 18:53
Peter M ;

Hvis jeg havde haft is i maven, havde jeg kunne vade den ud til mundingen,, der er vel et par km. - så havde den jo nærmest været hjemme.
Forøvrigt er det da en behagelig overraskelse, så let det er at håndtere en lidt større fisk med sådan en 2-hånds.
Selv inde på kort line tager stangen jo meget af fighten, i forhold til en 1-hånds:-)
Har du set det ´´godt gemte foto´´?
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres