Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Skjern Å

 Besvar Besvar
Forfatter
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Skjern Å
    Sendt: 17 Mar 2010 kl. 10:42
Det er med undren jeg læser at de forskellige forenings sider under skjernå sammenslutningen, ikke retter deres side med de nye regler, samtidg står de gamle regler der endnu både på dansk, tysk og engelsk.
enten skal de nye regler sættes på eller i det mindste fjerne de gamle.
Michael
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 11:07
handler det ikke om at de nye regler ikke er færdigbehandlede endnu - dette har jeg forstået
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 11:17
http://skjernaasam.dk/php/Index.php?contentid=309

her er hvad de skriver på sammenslutningens side - og der præciseres at dette er et oplæg - ikke gældende regler
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 11:45
Hej med jer

Det er helt korrekt som Bjarne skriver - det er et oplæg, der nu skal behandles med myndighederne. Jeg talte med Bo fra Sportshuset i Horsens, som også er formand i skjernådalens lystfiskerforening. Han hævder, at der er lagt op til forhandlinger nu og at reglerne derfor er,som de var sidste år. Hvornår nye regler træder i kraft er endnu ikke klarlagt.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
- se linket HER
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:07
Pudsigt.. Jeg skulle lige til at starte en tråd om præcis samme emne:-)

Er der nogen der har en præcis dato for hvornår de nye regler så er fastlagt??
Det må jo siges at være en sag af stor vigtighed, ikke bare for os lystfiskere som ønsker at fange vores første danske laks - men da især for de mange der har et bierhverv med at udleje feriehuse og lignende..
Det er vel ret afgørende, om der fx. kommer en regel med max. 10 laks over 100 cm. om måneden - så vil der jo være MEGET pres på udlejningsstederne den første uge i hver måned, og stort set ingen udlejning den sidste uge.

Personligt synes jeg det er synd for dem der har investeret, hvis de har lagt en masse penge i forventning om at reglerne ihvertfald var gældende i 5 år, og nu måske må se deres investering smulre..
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:18
der findes ikke en eksagt dato - hos korsholm siger de at det er de gamle regler der er gældene til aftalerne er handlet på plads - ærgerligt - for oplægget til det nye regelsæt vil værne om den store laks i åen og vi kommer sikkert ikke langt ind i april inden at den mængde storlaks der var tiltænkt som kvote vil være opfisket.
her burde sammenslutningen som ansvarlig institution jo udsætte fiskeriets start til aftalerne var på plads, således at årets opgang af storlaks var værnet mod overfiskeri - hvilket der sikkert også ville være opsættende til at aftalen blev forhandlet færdig inden 1 april.
istedet fortsættes der bare med de gamle utilstrækkelige regler - dette er ikke af gavn for laksebastanden kun for at tilfredsstille vi lystfiskere og dem der sælger kort.
jeg skal ikke være hellig , jeg står klar den 1 april selv - men syntes det er en ærgerlig måde at varetage laksens tarv på
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:42
Grunden til jeg startede tråden, var at jeg synes der skal gøres opmærksomt på at der er nye regler i vente, så folk fra andre lande som gæster os med henblik på fiskeri, ikke føler sig snydt eller bedraget, lidt lige som vi danskere føler med norge når de laver reglerne om midt i sæsonnen.
Michael
Til top
bjarne jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bjar1525

Tilmeldt:: 19 Feb 2006
Status: Offline
Beskeder: 311
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bjar1525 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:51
ville det ikke skabe mere forvirring end hvad godt er - hvis man lægger oplæg til regler ud på hjemmesiderne - der er ikke taget nogen beslutning om at det er dette oplæg til et regelsæt der bliver endeligt gældende - muligvis det bliver noget helt tredje
Til top
Hans Henrik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans Henrik Hansen

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Henrik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 12:59
Hej
Som det ser ud nu er den fredet total til de nye regler kommer. Så må vi jo se om det bliver til den 1 april. Tror det dog næppe. Har hørt fra en formand at vi måske risikere at det bliver den 1 maj inden kvoten er endelig på plads og gives fri. Hvis det ender sådan er laksen fredet indtil den dato. Tror sku der bliver meget tryk på de andre lakseåer hvis skjern er fredet den første måned. Nu må vi se. Tror dog ikke på at kvoten er klar til den 1 april. Ha en go dag
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 13:29
Hans Henrik ;

Hvordan når du frem til den fortolkning, at laksen vil være fredet indtil en ny aftale er på plads?
Den gamle bekendtgørelse er vel gældende indtil en ny træder i kraft? Sådan plejer det da at være indenfor lovgivning?
Desuden kan der jo være solgt RIGTIG mange dagskort allerede, med baggrund i de ´´gamle´´ regler - og en forventning om at fiskeriet starter d.1/4...

Hold da op jeg ville blive gnaven, hvis jeg havde taget en uges ferie, lejet bolig, købt kort osv - og så ankommer til en å som der ikke må fiskes i.
Jeg selv ankommer først i maj, og håber da virkelig at reglerne er klokkeklare inden da.
Til top
Hans Henrik Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hans Henrik Hansen

Tilmeldt:: 22 Apr 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hans Henrik Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 13:58
Hej simon
Det er ikke noget jeg tolker men hva jeg har fået fortalt af en formand. Hva skal de ellers gøre. Lade os fiske løs en måned og der så er landet 300 laks måske hvorefter de kommer med en kvote der måske kun lyder på 250. Det er jo noget rod men dem der sidder langt væk fra vestjylland og bestemme er sku ligeglade med det bøvl det giver. Sådan virker det. Håber da bare de kan komme med et udspil inden 1 april.
Til top
Helge Kristensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
buller

Tilmeldt:: 20 Apr 2006
Geografisk: Tarm
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér buller Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:42
Hvis bestemmelsen om Laksen er total fredet bliver vedtaget inden d.01.04.10 og kvoten bestemmelsen ikke er på plads inden denne dato, er Laksen totalfredet, og må ikke hjemtages inden en ny kvote er vedtaget. Hvis bestemmelsen ikke er vedtaget om total fredning inden d.01.04.10 gælder de gamle regler. Der var et indlæg i Jyske Vestkysten (Jagt og Fiskeri) i Søndags hvor der bliver skrevet at det ikke er utænkelig at Primire dagen i år først bliver D.01.05.10.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 15:51
Hans H/Helge :

Ihvertfald ser det for en udenforstående ´´turistfisker´´ noget rodet ud, at der ikke er styr på reglerne så tæt på premieren.

Man kan jo nok mene, at der har været ret god tid til at få styr på sagerne - ihvertfald med den iøvrigt beskedne viden jeg har om sagsbehandlingen.

Jeg har fx. booket noget bolig fra d.2 maj, netop for at undgå den mest intensive periode... Det er selvfølgelig en biting, men mon ikke der er mange andre som jeg, der har booket med nogle ret klare forventninger - som nu muligvis ikke bliver indfriet.

Det er ihvertfald ikke noget der ligefrem er godt for det spirrende turistgrundlag ved laksefiskeriet:-(
Til top
per birgertoft Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lerby

Tilmeldt:: 02 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lerby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 16:34
Jeg synes, det er en katastrofe, at man endnu ikke har fået fastlagt reglerne for laksefiskeriet i mange af vores vestvendte åer. Det er mig total uforståelig, at man som rådgivere og lovgivere, her et par uger inden vi plejer at gå i gang, endnu ikke har fået klarlagt og offentliggjort regelsættet for laksefiskeriet. Den tale om at udskyde laksefiskeriet til 1. maj lyder helt hen i vejret for mig – hvorfor har man ikke for længst fået gjort dette arbejde færdigt???
Kom nu i sving. Freder man lasken ret meget mere, er jeg lige ved at synes, at man helt bør opgive lasken i vore vande og håbe, at havørreden kan vinde det tabte tilbage…
Til top
kristian nøreng Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
noereng Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér noereng Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 16:54
godt man ikke er tysk lystfisketurist:-)

mvh. Kristian
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Mar 2010 kl. 17:09
Tja...Så vidt jeg lige husker falder d.1/4 ligefrem i Påsken i år, og der burde derfor være grundlag for et massivt fremmøde af lystfiskere.
Hvem har lyst til at binde an med en bookning med fiskeri, og måske endda kone&børn - og så risikere en aflysning af fiskeriet.
Sikket en gang tuderi der vil være i hytterne rundt omkring, og det er sgu ikke ungerne jeg tænker på;-)

Lad os håbe at det løser sig meget hurtigt,, og at det vil være sådan nogle sager DSF får som højt på dagsordenen i fremtiden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres