Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2 vs 4 delt ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2 vs 4 delt ?
    Sendt: 12 Mar 2010 kl. 18:28
hej alle -
jeg er ved at finde mig en god hornfiske spinnestang
er faldet over en 4delt fenwick 10 fod.
men hvad er jeres mening om 4 delt i forhold til 2 delt ?
præstationslige fordele vs ulemper ?

mvh brian nielsen :-)
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 18:35
2 delte har mere ´´aktion´´ meeeen det er ikke noget der gør den store forskel. men 10 fod? til hornfisk......? er det ikke en smule over målet...altså 10 fod? vi tager havørreder med 7- 10 fods stænger.........det er lidt sjovere.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 18:55
ja ved godt det virker stort. stangen vil nu osse blive brugt som reserve/udllån når jeg jager fedtfinner og sølvtøj.
og fik et godt tilbud på denne stang og har før haft succes med en 10ér til hornfisk.
og da jeg stod med den 4delte i hånden syntes jeg den virkede utrolig smidig og lækker men lidt skrøbelig i samlingerne.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 19:00
Hej Brian
Jeg har begge dele og giver Morten ret den er lidt stivere, jeg forærede den til sønen da jeg hellere brugte den 2 delte.
Michael
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 19:14
men udover stivheden ?? du har ikke haft problemer med samlingerne ? øjer ect ? det er en ironfeather og jeg har ingen erfaringer med denne stang.
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 19:20
Hej Brian

Du kan trygt vælge både 2 og 4 delte Ironfeather stænger. Der er ingen problemer, med nogen af modellerne. Ja, den 4 delte er lidt stivere end den 2 delte, men tilgengæld har den bedre øjer end den 2 delte. Alt i alt har den 4 delte bedre dele monteret end den 2 delte.

/Cato
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 22:46
Hej !

Er mest til flue og har nogle stykker både af de 3 og 4 delte og af dem med mange dele, og så selvfölgelig nogle to-delte.
Jeg märker ikke nogen forskel på de forskellige og kommer ikke at köbe en ny stang, spinde eller flue som kun er to-delt, der er så mange fordele med dem i flere dele. Det eneste som jeg måske har opdaget er at dem med mange dele, Hardy Smugglers ( har dem i flue-og spindeudgave) er at man måske föler sig lidt nervös om det hele nu er med hjem ( 6-7 dele), men man lärer sig at tälle.
K&B Steen
Til top
Henrik Buresøen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
henrik buresø Avatar

Tilmeldt:: 22 Jun 2007
Geografisk: Buresø
Status: Offline
Beskeder: 264
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik buresø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 23:03
Hej Brian

Alle lystfisker kender den 2 delte,og jeg tror ikke at den 4 delte bliver så kendt men den 4 delte har andre øjer,og vi kender det med den 2delte at mange skifter top øjet for at fiske med fletline for ellers kan der optræde støj,øjerne på den 4 delte lamer vis ikke som den 2 delte,

Hej steen det kan godt være hvis man er ude i ødemarken
at man er lidt på den hvis man kommer hjem med 3 dele;-)

Mvh
Henrik
live fra buresøen(y)
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 09:28
jamen takker for jeres info (y)
det ender nok med at jeg anskaffer mig den 4 delte :)
umiddelbare syntes jeg den 4 delte jernfjer er ´´noget´´ mere smidig end min nyanskaffet apsire cx 2 delt. (som jeg ellers er ret imponeret over)
og nu er jeg ik typen der slæber mere end 1 stang med adgangen, men det er da bare med at få det hele med hjem igen alligevel:D - og jo har oplevet at skulle udskift topøjet på en stang pga støj og flossede liner - det skyltes dog et latterligt ´´stempel for titanium´´ i topøjet på stangen . ligesom vi kender det fra smykker. dette blev dog udskiftet på forhandlers regning.
men tak for hjælpen drenge - det lyder ik til at der er overvejende ulemper med de 4 delte stænger

brian
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 10:22
tag et kig på ron thomsons travel force,
jeg har den der går til 15gr og den er rigtig god, lige så god som min jernfjer som jeg bruger til de lidt tungere agn, og så til kr 500. ;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum