Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HAVHJUL.

 Besvar Besvar
Forfatter
peter ørnskov hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
peter794 Avatar

Tilmeldt:: 24 Feb 2007
Geografisk: vestjylland..
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter794 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: HAVHJUL.
    Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:03
skal ud og købe et havhjul. det skal være et hjul som skal hold til en del

evt en hjemmeside med hjul.

håbe i kan hjæpe.


mvh peter
Til top
benjamin møller Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
carpbenji Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2009
Geografisk: herlev
Status: Offline
Beskeder: 70
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carpbenji Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:27
dawia saltist 40 super hjul til alle pengene
;-)
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 11:39
shimano Tld 20 evt med gear. Super hjul
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 12:55
her er det godt. mit kom efter 4 dage - se linket HER
Til top
Jørn Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørn Mortensen

Tilmeldt:: 27 Nov 2005
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørn Mortensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 12:58
se - se linket HER se under Penn og Multihjul. Der finder du alt hvad du søger.

mvh Jørn
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 14:13
Billigt:
Shimano TLD 15 (rigeligt stort til hvad-som-helst i DK og Norge) Kan findes til under en tusse i DK.

Lækkert/dyrt:
Shimano Trinidad 20 (mmm, savle savle.....)
Trinidad eller Saltist er et spørgsmål om religion....
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 14:53
Tag en tur på havet og spørg dine medfiskere til råds - der vil du også se et bredt udvalgt af gear ;-)
Tendensen på vestkysten er lidt at hjulene skal være lette og have en rimelig høj udveksling (~1:6). Det omfatter bl.a. mærker som Avet (lever drag), Accurate (lever drag), shimano torsa (lever drag), Shimano Torium og Trinidad (begge med stjernebremse) og daiwa saltist (stjernebremse).

/sbn
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 16:53
Hej.
Behovet sætter selvfølgelig sine krav.
Jeg synes selv, at et Ambassadeur 7000 er et af de bedste valg.
Det kan tåle turen på det gule rev. Det er et hjul, man også kan kaste med med lidt øvelse.
Mange andre hjul er bare kranspil til store stænger!
Du får aldrig slidt et 7000 op, og du vil sætte pris på det som et kastehjul også!

Carsten
Til top
www.havfiskerne.dk Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tikatjek Avatar

Tilmeldt:: 20 Jun 2008
Geografisk: Vesterhavet
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tikatjek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 16:59
Hej

Hvis du vil have noget der holder og som kan klare det hårde fiskeri på Nordsøen, så vælg enten et Accurate eller Shimano Torsa, det har vi gennemfisket igennem de senere år og de holder. Især Accurate som er med bremser i begge sider er efter min mening noget af det stærkeste på markedet i øjeblikket.

Ulrik
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 17:20
Hej Peter

Hvor ofte regner du med at skulle ud på havet?? Jo flere ture, jo højere krav vil du stille til dit udstyr.

Accurate Boss hjulene er klart et godt valg, hvis du har ca. kilo til rådighed til hjulkøb;-)

Willy
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 17:53
Hej.

Jeg bruger Shimano TrinidadTN30 og TorsaTS30, hjulene har jeg ikke haft problemer med, det er efter min mening topklasse hjul. Accurate hjulene har jeg ikke erfaring med, men tror de er ok. da Ulrik og flere andre roser den til skyerne. Jeg har lige bestilt det nye Shimano Talica16II, det er et 2-gears hjul som Accurate Boss. Vigtigst af alt: Hjulet må ikke være for tungt, til normalt pirke/medefiskeri må det max veje 800/900 gr. gerne lettere, da vægten af hjulet hober sig op i musklerne iløbet af en fiskedag.
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 18:00
Efter min bedste overbevisning er ambassadeur serien alt for spinkelt til tungt havfiskeri. Jeg har selv slidt et 7000 og et 9000 bg op på havet. De kan til nød bruges som kastehjul men abu`s stjernebremse svigter når kravene bliver for store. Begge mine abu hjul lyder som en spand møtrikker:-):-):-)
Hvis det skal være et hjul i den str vil jeg anbefale et shimano sppedmaster. Det magter ikke alting men er efter min overbevisning langt stærkere end Ambassadeur hjulene.
Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 18:03
Det er sandt at vægten hober sig op i løbet af dagen- men man får det ti fold igen hvis man for alvor rammer fisk:-):-)
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 14:56
Hej Peter.

Der er et par Shimanohjul til salg under brugtannoncer ´´havgrej´´.

Mvh. Ivan
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 15:45
Hej Peter
Jeg har et WFT Rainer Korn Deepsea 2speed til salg hvis det er noget for dig. Et super hjul både til det gule rev eller Norge
Det er nyt har aldrig været brugt nypris 3995 plus for en 500
kr spunden line. Du kan skrive til mig hvis du er int
Du kan evt se beskrivelse hos emma-line.dk
Hilsen Steen
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 15:54
Øh - uden at trådopretter har præciseret typen af havfiskeri, antal ture om året, prisniveau, detaljer vedr. forventninger til hjulets kvalitet etc., kan det vel ikke lade sig gøre at komme med et kvalificeret svar på forespørgslen. Eller hur? ;-)
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 16:01
Øh.. det skal være et hjul der kan holde til noget, han kan jo selv undersøge priser på de foreslåede hjul, eller hvad?

Mvh. IJ
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 16:21
Hej
Lad mig lige slå en ting fast med 7´´ søm. Hvis man skal på Det Gule Rev eller andre steder hvor der er muligheder for
+ 20 kg fisk og måske bare en lille smugle strøm. Så hjælper det ikke meget at stå med et lille Abu hjul med stjernebremse. Jeg har desværre set det mange gange at folk har smidt store fisk, med stor ærgelse til følge. Når man først har prøvet at stå med en fisk på hvor bremsen var i bund og den stadig trækker line ud og man bliver nød til at bruge først en tommelfinger derefter den anden for at stoppe fisken. Så ved man hvad der skal til.
Hilsen Steen




Til top
Mads Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MBM Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MBM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Mar 2010 kl. 17:14
(y)(y)(y)
Til top
Dan Wulff Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DanWulff Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 277
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DanWulff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 00:46
Ivan Jeppesen skrev: Øh.. det skal være et hjul der kan holde til noget, han kan jo selv undersøge priser på de foreslåede hjul, eller hvad?

Mvh. IJ


Det har du ganske ret i. Men jeg vil alligevel mene, at trådopretter ville få mere relevante bud på hjul, hvis man havde en vis ide' om pris og typen af fiskeri. I denne tråd foreslåes hjul i prisklassen fra nogle få 100 kr op til 4000 kr.

Det ville måske svare lidt til, hvis jeg i et bilforum oprettede en tråd, hvor jeg bad om et bud på en bil, som skal kunne klare lidt af hvert. De efterfølgende svar ville dække alt fra koreanske lavbudgetslæder til de helt tunge amerikanske 4WD. Ok - så kan jeg begynde at lave netopslag på priser og kvalitet - hvis jeg ellers synes, at det er en interessant måde at bruge min tid på.

De bedste hilsner,
Dan
Til top
michael olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
michael,1

Tilmeldt:: 01 Nov 2006
Geografisk: rds
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér michael,1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 04:36
Vil da hetl klart vælge shimano trinidad eller torium.og hvis det er et der skal bruget til det hele så i en str.20 eller 30 så kan du fange alt..Det med et amb.7000 det holder GLEM DER! du fanger to tre fisk på det og så er det total skam pulet og trukket skæv shimano torium eller trinidad de koster omkring 1300 for torium og 2500 for trinidad og så har du noget du er glad for og fiske med og med en god og hurtig oprulning

mvh,michael olesen
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 05:00
Hold dig langt væk fra Rainor Korn hjulene. Det er blingbling det meste, men reelt et tungt og ikke alt for godt hjul.
Til top
Niels Mouritsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Mouritsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Nov 2005
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Mouritsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 17:19
Et multihjul uden linefører, prisen ikke under 1000 kr.
Påspol 300 meter fletline til ca. 25 kg. Husk monoline på selve spoleakslen, så glider fletlinen ikke på spolen.
Fisk ofte med hjulet, så irrer delene ikke sammen.
Adskil og smør en gang årligt, det er ikke så svært.
Hold dig langt væk fra billige hjul, prisen og kvaliteten hænger meget sammen på havhjul.
De hjul der er foreslået af de andre, kan jeg kun sige god for.
Hjulet er vigtigere end stangen, og vil du have en ok stang til havet, så køb en´ til 30lbs. gerne 20lbs.
Vi ses på havet - håber jeg.
Til top
Søren Bang Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sbn

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 107
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sbn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Mar 2010 kl. 18:21
Det gør vi (y)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres