Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

krabbefiskeri

 Besvar Besvar
Forfatter
poul thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
poul thomsen

Tilmeldt:: 23 Feb 2010
Geografisk: fhv fisker,nu lystfisker og pensionist,nyder at komme en tur på fjorden og sol og sommer.
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér poul thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: krabbefiskeri
    Sendt: 10 Mar 2010 kl. 10:50
hej alle, jeg er en gammel fisker fra thyborøn <76år>nu vil jeg forsøge mig med at fange palkrabber i thyborøn kanal-limfjorden, er der nogen der har et svar på hvor jeg kan købe krabbetejner eller få tegninger til at fremstille dem selv. jeg har nogle grønlandske tejner men di fylder for meget i min lille båd,på forhånd tak. poul.
Til top
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 11:12
Palkrabber er taskekrabber.

Mvh Lars
Til top
poul thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
poul thomsen

Tilmeldt:: 23 Feb 2010
Geografisk: fhv fisker,nu lystfisker og pensionist,nyder at komme en tur på fjorden og sol og sommer.
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér poul thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 11:48
tak til lars t og bertelsen for svar,jeg ved godt at det rigtige navn er taskekrabber,men her på vestkysten har di navnet palkrabber.til lars flot fisk du har fanget,
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 12:49
Det kan godt være du måske skulle vente med krabbefiskeriet, der er fyldt med døde krabber under isen, helt ind til Lemvig, så der er nok ikke så mange tilbage, i kanalen og indad.
Mvh
Allan
Til top
poul thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
poul thomsen

Tilmeldt:: 23 Feb 2010
Geografisk: fhv fisker,nu lystfisker og pensionist,nyder at komme en tur på fjorden og sol og sommer.
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér poul thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 13:52
hej allan p.tak for svaret, bruger du selv tejner eller garn i fjorden,min båd ligger på land og kommer ikke i vandet før isen er væk.
Til top
poul thomsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
poul thomsen

Tilmeldt:: 23 Feb 2010
Geografisk: fhv fisker,nu lystfisker og pensionist,nyder at komme en tur på fjorden og sol og sommer.
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér poul thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 13:54
hej allan p.tak for svaret, bruger du selv tejner eller garn i fjorden,min båd ligger på land og kommer ikke i vandet før isen er væk.
Til top
allan pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
havfisker

Tilmeldt:: 23 Maj 2005
Geografisk: vejle
Status: Offline
Beskeder: 47
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 18:47
Jeg fisker skam ikke efter dem men har bare hørt der har været dykkere nede for at tjekke isens indvirkning på miljøet.

Der blev iøvrigt fiske utroligt mange østers op i området den forgangne sæson (over 4000 tons) så det bliver spændende at følge området de næste par år.
Mvh
Allan
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 18:58
Der er ingen is i Nissum Bredning, så ingen problem i dette område.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres