Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fiskning ved Århus kyst

 Besvar Besvar
Forfatter
Mads kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads375

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads375 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fiskning ved Århus kyst
    Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:49
Hejsa.

Jeg så på et tidspunkt for et par måneder siden, at der var gode muligheder for at fange havørred ved kysten, lige ved siden af den permanente badestrand.
er der nogle der har nogle erfaringer med det? Hvornår er det havørred begynder at komme der? Jeg er forholdsvis nybegynder i flue. Skal jeg bruge flyde eller synke line, hvis jeg fisker ved kysten? Og til sidst men ikke mindst, kan i anbefale nogle fluer?

Håber i kan hjælpe mig?

med Venlig Hilsen
Mads
Til top
Peter Terndrup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter T

Tilmeldt:: 05 Dec 2005
Geografisk: Ved fiskevandet
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 17:57
Mads kristensen skrev: Hejsa.

Jeg så på et tidspunkt for et par måneder siden, at der var gode muligheder for at fange havørred ved kysten, lige ved siden af den permanente badestrand.
er der nogle der har nogle erfaringer med det? Hvornår er det havørred begynder at komme der? Jeg er forholdsvis nybegynder i flue. Skal jeg bruge flyde eller synke line, hvis jeg fisker ved kysten? Og til sidst men ikke mindst, kan i anbefale nogle fluer?

Håber i kan hjælpe mig?

med Venlig Hilsen
Mads...


Du finder lidt inspiration her - se linket HER
Til top
Morten Drews Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tobis Avatar

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tobis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 18:50
Prøv ude ved moesgård, har hørt at der bliver taget godt med havørreder...
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 19:12
Hej Mads.

Her er et link til en side med en masse pladser i hele Østjylland.

- se linket HER

Både fra hele Djursland, Mariager fjord, Kolding fjord, Horsens fjord og Samsø.

Kortene forklare sig selv og du kan ved at klikke på de forskellige ikoner læse lidt om dem alle.


Håber det kan hjælpe dig.

Venlig hilsen Daniel

justonemorecast.dk
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 21:46
ATT:

Daniel D Holm som har hjemmesiden - se linket HER

jeg synes ikke jeg kan mindes at have givet dig lov til at kopire tekst fra - se linket HER under fiske pladser i Horsens, og kopire ind på din hjemmside

bare lige til info.... Det er iorden du laver det du har gang i, men at kopire teksten er ikke ok. Læs betingelser på hjemmesiden..


det går nok, men bare du lige kunne have spurgt mig først eller have sat en kilde op hvor du fik teksten fra... :-)

Takker
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 22:41
Spændende med de ligheder,
ku da være sjovt hvis onemorecast, ville kommentere enigheden i det yderst præcise ordvalg der er brugt i beskrivelsen af F.eks Boller mole.
Til top
peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lystfiskeren123

Tilmeldt:: 02 Sep 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 110
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lystfiskeren123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 23:16
pirateri!!!!!!!!
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 02:06
Hej Hej

Det er ikke for at afspore debatten, men den fisk der vises på din forside er efter min bedste overbevisning en regnbueørred. Det er primært de mange pletter på halen der viser det.

Iøvrigt klart tyveri af tekst og ikke ok.

Peter
Til top
Mads kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads375

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads375 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 04:38
Hej igen.

Mange tak for hjælpen. Jeg havde dig troet der blev fanget større havørred end 0.8 kg ved den permanente.
Jeg forstod ikke helt debatten om kopi af tekst, da de links der er sat ind, ikke direkte referer til den samme tekst.

Nå, men i hvertfald tak for hjælpen. Jeg prøver at kaste en flue på mandag så.

Med Venlig Hilsen
Mads
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 07:54
hvad er det ved teksten du ikke forstår.

Jeg har en hjemmeside hvor jeg har skrevet omkring pladserne i Horsens fjord. Så har Daniel holm været inde eller en andet set det tekst, kopiret med musen på computeren og sat ind p en google hjemmeside han har lavet. uden at spørge mig først om lov, kunne han dog bare have sat et kilde , hvor han havde fået det fra istedet.


Hvis jeg nu går ud og kopire en Daniel Steel bog på fotomaskinen og få bikset mig en bog sammen, men skriver forfatter ´´ mit navn ´´ .... så er det vist skåret ud i pap...
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 08:25
Hej Claus.

Jeg beklager dybt at jeg tydeligvis har trådt dig over tæerne.

Det kort der ligger på JOMC, er et jeg har lavet ud fra mine egne erfaringer, men under arbejdet med dette, faldt over din meget flotte side. Her kunne jeg se at du havde nogle pladser, jeg ikke selv havde store erfaringer med.

Her skulle jeg havde sendt dig en mail, for at spørge om det var ok at jeg brugte nogle af dine pladser som inspiration til mit kort. Jeg har ikke kopieret direkte, men omskrevet din tekst for nogle pladser.

Så undskyld Klaus.

Jeg må tilstå at i min iver og entusiasme for at få delt ud af pladser og give så mange lystfiskere som muligt adgang til så meget fiskevand som muligt, mistede jeg lidt fokus og overblikket.
Samt det nok tvivlsomme etiske, i at omskrive allerede eksisterende tekst og så indsætte på min hjemmeside.

Jeg vil gerne høre hvad du vil foreslå at jeg skal foretage mig i denne sammenhæng? Fjerne kortet ?
Ændre tekst? Linke til dig i stedet? Hvad er dit forslag? Jeg ønsker bare at løse dette mellemværende.


ATT Bo Rasmussen. Hvad er det præcist du snakker om?
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 08:42
Daniel D Holm skrev: Hej Claus.

Jeg beklager dybt at jeg tydeligvis har trådt dig over tæerne.

Det kort der ligger på JOMC, er et jeg har lavet ud fra mine egne erfaringer, men under arbejdet med dette, faldt over din meget flotte side. Her kunne jeg se at du havde nogle pladser, jeg ikke selv havde store erfaringer med.

Her skulle jeg havde sendt dig en mail, for at spørge om det var ok at jeg brugte nogle af dine pladser som inspiration til mit kort. Jeg har ikke kopieret direkte, men omskrevet din tekst for nogle pladser.


Kortet er fint, men som jeg kan se på flere af pladserne har du kopiret teksten, der står det samme som der gør på min, så skulle du da lige skrive det samme som mig, og det tror jeg ikke...

næste gang så send en mail eller ring til manden der har hjemmesiden og høre ham af først.. :-)

Du kan skrive evt ved teksten eller kortet

Kilde: - se linket HER

så er alt iorden

takker .

p.s

er ikke sur.... bare træls at opdage...

fortsat go dag
Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 09:01
Hej igen Klaus.

Som sagt, det hele gik lidt hurtigt med det kort.

Jeg vil så snart jeg kommer hjem, lige se på det igen og kaste en flok links ind.

Jeg giver en kvajebajer og tur på min hjemmebane, hvis du skulle have lyst til at tage et smut på djurs når vejret bliver til det.

Daniel Holm

justonemorecast.dk

Til top
Daniel D Holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Daniel D Holm

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Geografisk: Djursland med mere
Status: Offline
Beskeder: 149
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Daniel D Holm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 10:11
Hej igen Klaus.

Nu har jeg omskrevet teksterne, og på de pladser hvor jeg havde lånt inspiration, har jeg omskrevet og nederst linket til din HP. Samtidig har jeg på siden over kystpladser ligeledes indskrevet et link. Og linket til din hp under vores links side.

Håber du vil kigge lidt på det nu og fortælle om du er tilfreds.

Venlig Hilsen Daniel

justonemorecast.dk
Til top
Kurt Kjeldsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
manden uden skæl Avatar

Tilmeldt:: 11 Nov 2005
Geografisk: århus
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér manden uden skæl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 12:09
Bær over med ham Daniel han er ikke så gammel,men en flink fyr.

M.V.H.

Kurt kjeldsen
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 12:57
Daniel D Holm skrev: Hej igen Klaus.

Nu har jeg omskrevet teksterne, og på de pladser hvor jeg havde lånt inspiration, har jeg omskrevet og nederst linket til din HP. Samtidig har jeg på siden over kystpladser ligeledes indskrevet et link. Og linket til din hp under vores links side.

Håber du vil kigge lidt på det nu og fortælle om du er tilfreds.

Venlig Hilsen Daniel

justonemorecast.dk



det er jo bare supert....
Til top
Mads kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads375

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads375 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 16:50
Det kan godt være Klaus, men jeg er egentligt ret ligeglad. Jeg oprettede en tråd om fiskeri ved Århus kyst. Ikke om Daniel stjæler din tekst.
Til top
Mads kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads375

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads375 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 16:52
Er det så svært at forstå. Brug en ordentlig tone overfor andre. Fordi du er sur over der er en der stjæler din tekst, skal du fandme ikke skrive nedladende til mig. Kan du forstå det? Så har jeg vist også skåret det ud i pap til dig.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Mar 2010 kl. 18:16
Mads kristensen skrev: Er det så svært at forstå. Brug en ordentlig tone overfor andre. Fordi du er sur over der er en der stjæler din tekst, skal du fandme ikke skrive nedladende til mig. Kan du forstå det? Så har jeg vist også skåret det ud i pap til dig.


Ro på Mads.
Jeg bærer vist skylden, da der er lidt navneforvirring.
Jeg har været deltagende i at dreje tråden en smule.
Alt i alt har sidebemærkningerne vel ikke skadet din mulighed for at få dit spørgsmål besvaret.
Se nu kom den øverst igen, og måske flere svar på dit oprindlige spørgsmål ;-)
Mvh Klaus(stavet med K)
Til top
Bjarne Laursen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
BjarneL Avatar

Tilmeldt:: 18 Sep 2002
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér BjarneL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 08:31
Hej Bo

Synes i ikke bare i skulle tage den et andet sted... og ikke ødelægge mandens tråd omkring fiskeri ved Århus....

Att Mads: Stykket fra den permanente og nord over kan specielt i forårsmånederne giver godt med fisk. en flydeline evt int. er rigeligt. og mht fluer så er reje og kutlinge imitationer et godt valg

Mvh
Bjarne
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 08:34
:-)

Så ville vi vist gerne have lukekt denne tråd inden den køre ud i noget pjat og spas med sure mennesker mm.

Sagen er afsluttet
Til top
Mads kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mads375

Tilmeldt:: 09 Mar 2010
Geografisk: Århus N
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mads375 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Mar 2010 kl. 23:35
Hej Bjarne.

Mange tak for rådene, det var lige det jeg manglede. Glæder mig til at komme ned og kaste en snøre så.

Med Venlig Hilsen
Mads
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres