Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nogen der har erfaring med A-jensen fluestang

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nogen der har erfaring med A-jensen fluestang
    Sendt: 07 Mar 2010 kl. 20:50
Hejsa

Har kigget på en fluestang A-jensen Hide Tide 9 F #7.
(pris ca 2500kr som nok kan handles lidt ned ;-) )

Da jeg vil prøve og variere mit fiskeri som kun har været med spinne stang, vil jeg høre om det er helt galt med en A-jensen Hide tide.

Jeg har haft den i hånden ude i butikken ( altså fluestangen ;-) ) og den føles som en go stang.
Butikken syndes en Loop line optima #7 tror jeg den hed.
(den loop som er i en gul indpakning til ca 700kr )

Stangen skal i starten hvor jeg skal have indøvet fluekast bruges ved kysten. Når det er på plads blir det både å og kyst jeg regner med at skulle bruge den

Som spinne stang har jeg altid været glad for en hurtig lidt stiv stang.
Derfor er jeg rimlig sikker på at min fluestang også skal være let og hurtig og tåle at der bliver lagt lidt kræfter i.

Håber der er nogen her inde som måske har eller kender denne stang, og har tid til at give en fornuftig vurdering/ erfaring af denne A-jensen Hide tide.

På forhånd Tak

Mvh
Jomme
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:09
Hej

A.Jensen High Tide er en ægte kastekanon, og helt klart en stang man bliver rigtig glad. Ang. line så tag et kig på de nye Wind Beater liner fra A.Jensen, perfekte til den stang.

- se linket HER

Tag evt. Et kig på A.Jensen AHT, virkelig en lækker stang, som fåes til en ´´latterlig´´ lav pris pt.

Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:14
Stangen jeg har er en # 8 på 9 fod , monteret med et #8 skydehoved på 18 gr , også et A.Jensen ...
Stangen har en hurtig aktion, men kaster godt både til korte præcisions kast og lange kast. Stangens hurtige aktion gør at den lader fra første blindkast og fortsætter med at opbygge kraft så der er masser af kraft og energi i reserve når skydehovedet skal derudad. Denne reserve kraft gør at stangen er meget langtkastende , selv i modvind ....
Stangen har en mørkeblå finish med ScrewDown hjulholder og overdimensionerede skydeøjne som passer perfekt ind samt slangeøjne. Finishen er flot og på hele stangen er der kun brugt de super gode materialer .... Alt i alt virker denne stang som en rigtig fuldblod stang efter de store fisk i det salte vand ...Stangen er en sand fornøjelse at arbejde med og jeg vil klart anbefale denne stang til alle kystfluefiskere

Steen T

* rettet pga lidt overdrivelse .... ;-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:20
Hvad betyder AHT.....
Per Hansen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:23
Advanced Helical Taper ;-)
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:24
Per>
AHT = Advanced Helical Taper som er den teknologi stangen er bygget op om.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:24
Jeg var virklig bange for det betød noget helt andet.
Per Hansen
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:37
Kenneth Hansen skrev: Hej

A.Jensen High Tide er en ægte kastekanon, og helt klart en stang man bliver rigtig glad. Ang. line så tag et kig på de nye Wind Beater liner fra A.Jensen, perfekte til den stang.

- se linket HER

Tag evt. Et kig på A.Jensen AHT, virkelig en lækker stang, som fåes til en ´´latterlig´´ lav pris pt.



Synes du selv det er seriøst, at henvise til en webbutik du selv står som indehaver af uden at gøre opmærksom på dette?

Bare en tanke ;-)

mvh
Thomas Schreiber
mayfly.dk
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 21:43
Kunne godt være jeg skulle få lavet en signatur, tak (y)

Kenneth
ScandicFly.dk
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 22:36
Steen T skrev: Stangen jeg har er en # 8 på 9 fod , monteret med et #8 skydehoved på 18 gr , også et A.Jensen ...
Stangen har en hurtig aktion, men kaster godt både til korte præcisions kast og lange kast. Stangens hurtige aktion gør at den lader fra første blindkast og fortsætter med at opbygge kraft så der er masser af kraft og energi i reserve når skydehovedet skal derudad. Denne reserve kraft gør også at stangen let ligger mere end 30 meter line ud og du kan også ligge mere end 25 meter ud i modvind...



Sådan en stang må jeg ha... Så har jeg en god chance næste gang der er DM - og uha hvor vil jeg gerne kunne kaste 25m i modvind...

- Holger Jensen
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 22:48
ja ja overdrivelse fremmer ....
Det er nu mere ment at den er let og kaste langt med.... har ikke lige målt ;-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 23:05
Siger det lige igen...de fleste stænger i dag kaster stort set lige langt.
De gør det bare på en lidt forskellig måde :-)

Mvh
Jim.
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 23:07
Ja det har du ret i ..... men nogle gør det lidt nemmere end andre ....(y)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 23:15
Hej Steen

Hvilke? Der er endnu ikke lavet en stang som kan kaste af sig selv, såvidt jeg ved, og alt energien der bliver afgivet til linen er kommet fra kasteren, selve bøjningen forsinker bare en lille smule af det :-)

Men ok det sælger vel ikke stænger ;-)

Mvh
Lasse
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 08:49
Alt det der ved jeg godt Lasse ...
Ordkløve kan man jo altid .....
Men der er jo stænger der er nemmere end andre og kaste med ...
Der er jo en grund til du ikke stille op til DM med et sæt fra ALDI ik ...... ;-)
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 09:29
;-)
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 09:30
:-(
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 09:31
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 09:33
et er et søkort at forstå
noget andet er et skib at føre.
;-)
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 13:02
Ok. jeg takker for svar, nogen er mere brugbare end andre;-)

Jeg tror jeg forsøger mig med A-jensen hide tide. Syndes det ud fra kenneth og Steen`s erfaring, lyder som om det er en der opfylder mine forventninger.

MVH
Jomme

PS. er der nogen der har erfaring med loop optima flueline ?? skal bruges til kyst i starten indtil jeg har fået lært at kaste lidt.
jeg er ikke sikker på om linen hedder noget mere end optima, men det er den som er i en gul indpakning
Til top
Morten Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Erbs

Tilmeldt:: 12 Dec 2006
Geografisk: Klarup v/Aalbor
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Erbs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 13:14
Skal ikke kunne sige, om det er et godt køb, men vær dog opmærksom på, at den ene af de to forhandler stængerne og den anden er testfisker for A. Jensen ;-)

Hvis du aldrig har fluefisket før, er 2.500 meget for en stang. Der findes glimrende stænger til det halve som du vil kunne have glæde af i mange år.

Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 13:18
Steen T skrev:
Stangens hurtige aktion gør at den lader fra første blindkast og fortsætter med at opbygge kraft så der er masser af kraft og energi i reserve når skydehovedet skal derudad. Denne reserve kraft gør at stangen er meget langtkastende , selv i modvind ....


Steen T

* rettet pga lidt overdrivelse .... ;-)


Hej Steen.

Forfattede du selv det øregas eller lånte du i noget reklamemateriale fra firmaet selv?

Jeg ville selv være træt af en stang der ikke ladede i første blindkast :(
men jeg gad godt ha' en stang der ligefrem kunne opspare energi fra blindkastene og gemme det :D
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 13:18
I tilfælde af at du fortryder skal du være opmærksom på at brugt prisen for a.jensen grej er meget lav. Køb hellere godt grej,der er brugt.
Til top
Charles Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
1448charles

Tilmeldt:: 07 Sep 2008
Geografisk: midtsjælland
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 1448charles Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 13:50
Til top
Kenneth Bjarnason Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
FlueFreaken Avatar

Tilmeldt:: 08 Jun 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FlueFreaken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 16:12
Hej Jørgen,

Start ud med en billigere line og gerne tofarvet så du kan se hvornår kasteklumpen er uden for øjet.

Den her ville være en kanon begynder line:
- se linket HER

Tight Lines
Kenneth Hansen
ScandicFly.dk
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 16:35
Jeg Håber Jørgen ser det sidste link inden han smider 2.5t efter noget han kan få for 1t
Michael
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 16:42
Kenneth#
du henviser til en ´´ældre Rio´´ Wf line på en auktion:-) ???!!
Der står ikke engagn hvad linen hedder???
Håber du kender sælger og ved om det er en god line(Rio går jo for at lave gode liner)?? For ellers syntes jeg, at det er en noget letsindig vejledning til en, der skal i gang med fluefiskeriet.......det forøger chancen hos Jørgen for en negativ førstegangs oplevelse med fluefiskeriet.......hvilket jo ikke er så heldigt;-)
Hvis det var mig, ville jeg læne mig op af tests af diverse WF-liner på internettet, samt hvad flertallet f.eks herinde på forumet, syntes pt kaster kanont af WF - liner.
Førhen var nok den mest anbefalede WF-line på dette forum og andre....guidelien Tricast line.........men den er blevet afløst af deres nye model 4cast-linen. Jeg ved ikke om den kaster lige så godt som Tricastlinerne(har 3 selv), men har da set nogle tests på linen på internettet(engelske sider tror jeg det var) En af testene var wf-liner til tørfluefiskeri i England, hvor 4castlinen vandt. Men om 4 cast linen er lige så god på kysten, som forrige model (Tricast) aner jeg ikke. Men måske andre herinde kan give et besyv med.
Anyway bliver min nye wf-line på et tidspunkt denne: - se linket HER Aner ikke om den er god, men har læst flere positive indlæg om den - så det skal prøves!:-) Klumpen har desuden samme længde som på Tricast-linerne.
mvh.
Michael L.
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 17:07
hey.....fandt testen af 4cast linen:
- se linket HER

Mvh.
Michael L.
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 17:57
Hej alle sammen. Jeg vil sige mange tak for positive feedback og hjælp.

Nej jeg har ikkke købt stangen endnu. ( er på job og kommer først hjem D.11-3 )

Prisen er godt nok langt nede kan jeg se på linket og nu er jeg kommet lidt i tvivl, syndes det virker lidt træls hvis man køber en ny stang, for ugen efter at se den til under halv pris.
( jeg er rimlig trofast over for min grejhandler i kolding storcenter, da jeg altid har fået en perfekt behandling af dem. Meeeeen fra 2500kr til 1000kr er nu en rimlig pæn forskel. )

Nu spørger jeg måske lidt dumt og risikere 1000 forskellige svar, som jeg så må sorter i.
Men til en ny begynder som jeg, der dog har prøvet at kaste lidt med en fluestang ( ikke at det var et kønt syn, men morsomt:-) )
Hvilken stang vil i anbefalde.?? Prisen må ligge op til lige under 3K (hjul og line køber jeg ved siden af) og jeg vil meget gerne have en stang som jeg kan lære og fiske med, men også gerne bruge den nogen år inden jeg måske vil vidre.
Jeg vil gerne have en lidt hurtig stang og hvis det er et mærke man kan regne med og som ikke bliver dumpet i pris er dette et kæmpe +.
( nogen vil nok syndes det er lidt ´´over kill ´´, men jeg kan godt li og gå og glæde mig over noget lækker grej. )

MVH
Jørgen


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 18:14
Jørgen Svendsen skrev: Hej alle sammen. Jeg vil sige mange tak for positive feedback og hjælp.


Jeg vil gerne have en lidt hurtig stang og hvis det er et mærke man kan regne med og som ikke bliver dumpet i pris er dette et kæmpe +.
( nogen vil nok syndes det er lidt ´´over kill ´´, men jeg kan godt li og gå og glæde mig over noget lækker grej. )

MVH
Jørgen

...


Hardy's Demon er blevet rost mange steder, prøv selv at søge her på siden.
Kvaliteten på Hardys grej er bare i orden, så her kan det ikke gå galt, og så er priserne også blevet banket i bund her - se linket HER

Mvh
Henning


Til top
Stig Schønnemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Schønnemann

Tilmeldt:: 27 Aug 2006
Geografisk: Isefjord - Roskilde Fjord
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Schønnemann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 18:26
Jørgen Svendsen skrev: Hej alle sammen. Jeg vil sige mange tak for positive feedback og hjælp.

Nej jeg har ikkke købt stangen endnu. ( er på job og kommer først hjem D.11-3 )

Prisen er godt nok langt nede kan jeg se på linket og nu er jeg kommet lidt i tvivl, syndes det virker lidt træls hvis man køber en ny stang, for ugen efter at se den til under halv pris.
( jeg er rimlig trofast over for min grejhandler i kolding storcenter, da jeg altid har fået en perfekt behandling af dem. Meeeeen fra 2500kr til 1000kr er nu en rimlig pæn forskel. )

Nu spørger jeg måske lidt dumt og risikere 1000 forskellige svar, som jeg så må sorter i.
Men til en ny begynder som jeg, der dog har prøvet at kaste lidt med en fluestang ( ikke at det var et kønt syn, men morsomt:-) )
Hvilken stang vil i anbefalde.?? Prisen må ligge op til lige under 3K (hjul og line køber jeg ved siden af) og jeg vil meget gerne have en stang som jeg kan lære og fiske med, men også gerne bruge den nogen år inden jeg måske vil vidre.
Jeg vil gerne have en lidt hurtig stang og hvis det er et mærke man kan regne med og som ikke bliver dumpet i pris er dette et kæmpe +.
( nogen vil nok syndes det er lidt ´´over kill ´´, men jeg kan godt li og gå og glæde mig over noget lækker grej. )

MVH
Jørgen




Hej Jørgen

Stangen har tidligere været rost i flere tråde, og jeg bringer den lige i spil igen og foreslår en Hardy Demon.
En stang som er rimelig nem at gå til som mindre rutineret, og jo skarpere man bliver des mere glæde får man af stangen, som er et godt kompromis mellem at være letkastet og samtidig have nogle gode kasteegenskaber.
Den er forholdsvis nem at gå til, og jo bedre timing man får i kastet, des mere viser stangen sin evner, så efter min mening en stang man kan have glæde af rigtig længe.
Du kan godt lide at gå med lidt godt grej, og her er der mulighed for et godt kompromis mellem evner, kvalitet og finish.
At prisen så er nede i et usandsynlig lavt niveau pt. gør det jo absolut ikke til et dårligere køb.

Se evt. linket her
- se linket HER

Stig
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:47
Hej Stig.

Jeg er fuldstændig enig.

Jeg var i dag lige ude at kastetræne lidt med min Hardy Demon 9`#7 og en Rio Outbound Short #7 og jeg kan stadigt blive forbløffet over hvor godt denne kombination spiller.
Hvis hovedvægten ligger på let og afslappet fiskeri uden dikkedarer vil jeg ubetinget anbefale en Demon.

I den lidt hurtigere ende har jeg bla også en Hardy Zane og taler vi virkeligt om feeling fisker jeg med min Winston Bllx.

Til sammenligning synes jeg at Demon er et rigtigt fornuftigt kompromis mellem disse, finish og kvalitet er absolut i topklase og jeg tror næppe at en Demon devaluerer sig selv som man har set med så mange andre stænger, her er simpelthen så meget value for money at den en gang vil blive en legendarisk klassiker som feks Sage RPL.

Jeg kan kun sige....køb den !

Mvh
Jim.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:14
Hej Steen

Det vil sige at du faktisk taler imod bedre vidende??? Jøsses!
Eller siger du bare at du udemærket ved at det er noget vås du har skrevet fordi du vil vildlede en ny fluefisker?

Snak om ordkløveri....Ja har man ingen argumenter kan man altdi smide røgslør ;-)

Grunden til at jeg ikke bruger et ALDI sæt til DM er såmænd at det er ret stupidt at blive disket for forkert grej, linen og hjulet skal være det af arrangørerne udleverede.... AT jeg ikke bruger tsnage fra ALDI, jamen når man nu har noget der er billigere og med god kork og som har en mere stabil top og så lige vejer 50 gram mindre, så skal man da være noget forhippet på at bevise noget enhver med et minimum af omtanke sagtens kan sige sig selv, synes du ikke? Kastelængden er alligevel den samme....


Lasse
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:26
Mit bedste bud er at du glemmer ALT om forskellige stænger lige et øjeblik.

Derpå bruger du istedet et par hundrede kroner på et kastekursus.
De penge er bare så mange gange givet bedre ud når du står og skal købe din første stang.
Desuden vil enhver fluekaster instruktør med respekt for sig selv have minimum en håndfuld stænger du kan få lov at prøve, på den måde får du mere føling med hvad der er godt for dig.
Derefter kan du gå ned i din yndlingsshop og bede dem om at du kan få lov at prøvekaste stangen inden du køber, og prøv gerne flere stænger.

At købe en stang uden at prøve den først vil jeg ikke anbefale dig.

På denne side finder du flere forskellige instruktører som aller er certificerede i at undervise.
- se linket HER/
Alternativt kan du melde dig ind i foreningen.

/Allan
Til top
Jørgen Svendsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jomme

Tilmeldt:: 07 Mar 2010
Geografisk: Kolding
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jomme Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Mar 2010 kl. 07:14
Tak til alle jer som har givet jeres vurdering med her.

Min beslutning bliver, at jeg afventer lidt med købet, tager en tur rundt og kigge lidt mere på de forskellige stænger, Demon lyder rigtig spændende.

MVH
Jørgen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres