Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DM Vinder

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Lars Bentsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gonzo Avatar

Tilmeldt:: 25 Feb 2003
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gonzo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DM Vinder
    Sendt: 06 Mar 2010 kl. 16:47
Sidste nyt på rygtebørsen indikerer at Lasse Karlsson har genvundet DM i Fluekast - tillykke, Lasse - godt gået!

Lars
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 16:50
Henrik H nr 2 og Nicolai Eriksen Nr 3.

Tillykke til dem alle.

/Allan
Til top
Steen T Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
SoftboyDK Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Omkring Køge
Status: Offline
Beskeder: 615
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SoftboyDK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 16:54
Tillykke til dem alle !!!
Til top
Bjarne Poulsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bjarne_Poulsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjarne_Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 17:43
Hej!

Jeg har hørt det samme rygte - tillykke. Også til de andre deltagere, som fik presset Lasse til at yde sit bedste under stort pres :-).

Mvh
Bjarne
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 17:49
Hvad går DM i flue ud på?

Om jeg er flufisker? Ja, selvfølgelig;)
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 17:58
Ole lukøje skrev: Hvad går DM i flue ud på?

Om jeg er flufisker? Ja, selvfølgelig;)


Jeg tror det har noget at gøre med at kaste en flue langt og præcist.
Du kan læse regler og disipliner her:
http://sportsfiskeren.dk/sites/default/files/DMRegler2010.pdf

Jeg var inde og kigge, og må nok sige at det var en kedelig oplevelse for tilskuer.
Jeg er heller ikke sikker på at deltagerne syntes det var rigtigt fedt, da der var for lavt til loftet/rør.
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 18:17
Og skydehovederne var valgt i en farve som stort set var umulige at se/følge i luften.......

Gaaaaab ! ! ! !

Herfra også et tillykke til Lasse.

Mvh Ole, Sj.Odde.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 19:05
Ole K. Andersen skrev: Og skydehovederne var valgt i en farve som stort set var umulige at se/følge i luften.......

Mvh Ole, Sj.Odde.


Korrekt.
Jeg stod og lyttede til mange, der bestemt ikke var fiskere, og ingen fattede noget af hvad der foregik.
Man kunne have hængt nogle plakater op på de mange hvide vægge, hvor folk kunne læse om regler og dicipliner indenfor fluekast.
Man kunne også have valgt at sætte en speaker på, som turde sige noget i microfonen.
Sidst men ikke mindst, så kunne man have lavet noget i hallen med nogle frivillige fluefiskere, der kunne have fortalt tilskuerne lidt om det hele, og måske noget fluebinding, så folk havde lidt at se på ind imellem.

Men nu var det jo også 1 gang det blev afholdt indenfor, så der er da plads til forbedringer til næste gang.

Tillykke til Lasse herfra.

Også tillykke til Nicolai Eriksen med 3 pladsen.
Havde der være en diciplin der hed flotteste kastestil, så havde han vundet den.
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 19:39
Nogen der ved om der ligger en video af dysten et sted på nette?
Til top
Al Damlund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Damlund Avatar

Tilmeldt:: 18 Apr 2002
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damlund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:02
Jeg er lige kommet hjem fra arrangementet - stort tillykke til vinderne. Men!!!! Fluekast er for nørder, så når man laver et arrangement, der er publikumsvendt må man gøre sig nogle overvejelser om, hvordan det skal afvikles og om hvordan man får publikum inddraget.
Ved dagens arrangement var der en kommentator der i mikrofon sagde en lille smule, men man kan ikke påstå, at han ligefrem mistede stemmen og talte i munden på publikum - et par råd til ham:
Man benævner deltagerne med både for- og efternavn - hvem uden for en snæver inderkreds ved hvem Kenneth, Thomas eller Peter er?
Jeg savnede også at få nogle flere oplysninger under konkurrencen, hvilken line kastede de med, hvilke stænger kastede de enkelte deltagere med - hvor kommer de fra, hvem er de, man kunne også interviewe deltagerne efter deres kast - hvordan synes de selv det gik? hvilke fejl var der o.s.v.
Kommentatoren har den meget vigtige rolle, at gøre arrangementet spændende og vedkommende for andre end insiderne.
Endelig kunne det måske være en god ide at måle alle deltagernes længdekast med en laser-afstandsmåler, så går det hurtigt og kommentatoren har noget at kommentere.
Det fungerede lidt bedre under præsitionskastene, her blev der sagt lidt mere i mikrofonen.
Kære arrangører, der er ikke noget, der er letter end at kritisere - men jeg mener faktisk min kritik positivt - dagens arrangement kunne let opfattes meget lukket og for ikke-indviede.

Al Damlund
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:07
Martin Lund Hansen skrev: Nogen der ved om der ligger en video af dysten et sted på nette?


Det ved jeg desværre ikke, men der blev filmet derinde.
Måske nogle af deltagerne ved hvem det var som filmede.
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:07
Tillykke til Lasse... - Han virker jo helt urørlig...

- Men er der nogle der kan give nogle prej om point score, meter mål medvidere fra dagen??

vh
Holger
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:09
Jeg var lige inde og kigge et par gange, og som ovenfor nævnt var det overraskende svært at se de orange liner i det kunstige lys.

(Det var nok godt at der ikke var flere der vidste at der var gratis bornholmsk fadøl lige rundt om hjørnet på Fisk & Fri's stand!;-))
Til top
ole hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ole kolding Avatar

Tilmeldt:: 12 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ole kolding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:16
var det fra svanneke bryggeri ?
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:21
ole hansen skrev: var det fra svanneke bryggeri ?


Yep!
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:56
Hej.

Jeg har altid Nico Klaphatten på til den konkurrence, så helt tilfreds er jeg ikke :-).

Men jeg synes dælme det er godt gået af Lasse. Iøvrigt har jeg stor respekt for, at en person som der i mine øjne er ret langt fremme i skoene og bestemt ikke gemmer sig bag falsk beskedenhed, stiller sig op for anden år i træk og bare leverer varen. Stort tillykke.

Bedste Hilsener
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 20:58
hej alle. som deltager i bedømningen var jeg også noget skuffet over afviklingen ,jeg syntes også at med 5 år på bagen burde vi kunne gøre det noget mere proffesionelt ,kommentatoren var alt for tavs som flere af jer klager over og opmåling burde også kunne gøres bedre med et rigtigt kvalitets laser jeg mener det kun er et spørgsmål om at finde det rigtige laser system så sider den lige i skabet men stadigvæk er det et stort arragement at få til at køre perfect og det skal nok ikke være indendørs med så lavt til loftet det gik galt for flere kastere så vi må se frem til næste år og håbe på nogle bedre forhold udendørs og så skal det måske være senere på året så folk ikke er så stivarmede så tidligt på sæsonen,men uanset mangler er det stadigvæk godt gået af alle dem der har trukket det tunge læs så tak for det.mvh. leif lunde.
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 22:00
Til Leif & Al mfl.

Det var undertegnede der havde fået tjansen for få dage siden at være kommentator, og jeg skal da gerne beklage hvis jeg ikke var åbenmundet nok. Folk der kender mig godt spurgte flere gange om jeg ikke kunne få sådan en mikrofon permanent, da den tilsyneladende havde en dæmpende virkning på min normale store talestrøm ;-)

Skulle jeg blive tilbudt tjansen næste år skal jeg gerne forsøge at gøre det bedre og være mere oplysende om navnet på deltageren (kræver at der bliver skrevet tydeligt navn og efternavn på deltageren - hermed undskyld til Jari), hvad der skal ske i de enkelte discipliner, grejvalg osv osv.

Når jeg valgte den lidt mere anonyme stil i dag, var det først og fremmest af hensyn til deltagernes koncentration, som jeg ikke ønskede at forstyrre med utidige kommentarer.

Angående linevalget har flere af jer ret. Lyset i salen gjorde det ikke nemt at følge linernes bevægelser under kastet. Linerne er jo fastlagt på forhånd og kan ikke ændres fordi lyset på afviklingsstedet ikke er ideelt for tilskuernes mulighed for følge linens flugt i luften. Til dem som havde svært ved at følge linerne kan jeg så oplyse at det var en fornøjelse at se flere af deltagernes linebehandling i de få situationer hvor linen stod skarpt aftegnet mod baggrunden. At der var lavt til loftet er rigtigt, men dette var jo ens for alle og burde for den enkelte deltager være en faktor man kunne tage højde for i afviklingen af ens kast på samme måde som forskellige forhold i naturen kan gøre det.

Men som sagt, hvis jeg skulle blive tilbudt tjansen næste år skal jeg gøre mit til at arrangementet bliver mere oplysende for de uindviede.

Og til sidst - tak til deltagerne for en flot indsats og et stort tillykke til de forskellige vindere, og sidst men ikke mindst en meget stor hilsen til den samlede vinder - Flot Lasse!!!!

Mvh.

Lars
Til top
bjørn s. andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bsa120

Tilmeldt:: 01 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 74
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bsa120 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 22:01
Stor Ros til Junioren, det kalder jeg ÆGTE mandsmod!!!

Og ja der er flere ting at bemærke, men vil nøjes med det positive:

Flotteste stil var uden tvivl præsteret af Nicolai Eriksen, der var dømt tight tracking hele dagen.

Fedt ´´stunt´´ af HH, at dele stangen på midten i ´´limbo´´ kastet.
Og så bonnede det ud!!!!

Ved ikke om jeg staver Jari´s navn rigtigt, men på en lånt Winston BII-x stang han havde lavet max 15 blindkast med, 5 min før han gik på, præstere han 14 point i præcision!
Det kalder jeg afslappet holdning til dagens event(y)

Fint arrangement, med plads til forbedringer.
Vi hyggede os hele dagen.
Hilsen team ORANGE...
Til top
Roholm Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fætter JR Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2006
Geografisk: KBH (kender nordkysten som min lomme )
Status: Offline
Beskeder: 87
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fætter JR Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 22:05
Hej alle

Tak for en hyggelig dag i bella :-)

Lige et lille hint til Al, der har ligget links vedr liner og reglsæt, frit tilgængeligt på http://sportsfiskeren.dk/sites/default/files/DMRegler2010.pdf

det sidste stykke tid, og der har også ligget link her på siden, så måske skulle man selv sætte sig ind, hvad det lige er man skal ud og se på, med hensyn til manden bag mikrofonen gjorde han hvad der skulle til¨, det er jo ikke alle der står inde på stregen, som måske synes det er lige fedt, at der bliver snakkert, når man forsøger at koncentrerer sig en lille smule (måske meget), måske skulle man også tænke på at meget at dette arbejde bliver lavet af frivillige, som ligesom os andre også har andre ting at lave, jeg ved at cfcc, har forhørt sig om frivillige hjælpere, og dem var der jo også et par stykker af, men det er jo let, når man igen sidder hjemme i stolen, og har haft et stykke tid til at tænke over tingende, hvad der kunne gøres bedre, og jeg er også sikke på at de folk som står for dette arrangement, vil blive glad for både ris og ros.

Til sidst et tillykke til alle vinderne, og et knæk og bræk til alle, nu her hvor isen snart er væk.


Mvh Fætter JR
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2010 kl. 22:38
Roholm skrev:


Lige et lille hint til Al, der har ligget links vedr liner og reglsæt, frit tilgængeligt på http://sportsfiskeren.dk/sites/default/files/DMRegler2010.pdf

det sidste stykke tid, og der har også ligget link her på siden, så måske skulle man selv sætte sig ind, hvad det lige er man skal ud og se på, med hensyn til manden bag mikrofonen gjorde han hvad der skulle til¨, det er jo ikke alle der står inde på stregen, som måske synes det er lige fedt, at der bliver snakkert, når man forsøger at koncentrerer sig en lille smule (måske meget), måske skulle man også tænke på at meget at dette arbejde bliver lavet af frivillige, som ligesom os andre også har andre ting at lave, jeg ved at cfcc, har forhørt sig om frivillige hjælpere, og dem var der jo også et par stykker af, men det er jo let, når man igen sidder hjemme i stolen, og har haft et stykke tid til at tænke over tingende, hvad der kunne gøres bedre, og jeg er også sikke på at de folk som står for dette arrangement, vil blive glad for både ris og ros.



Mvh Fætter JR


Måske du lige skulle læse hvad der bliver skrevet.
For ikke indviede, betyder alle dem som ikke er inde i regler og diverse ting. Nu var der jo også publikum fra båd udstillingen der kom ind og kiggede.
Selvfølgelig skal manden ikke snakke mens folk kaster, og det er vist heller ikke det nogen opfordre til, men mens der skiftes kaster, og mens der måles op, kunne man godt fortælle lidt mere.
En lasermåler kunne være en hurtig måde at måle op på, og jeg låner da gerne min ud til formålet næste år.
Der er heller ingen der påstår at dem der var der gjorde et dårligt stykke arbejde, men der er altid plads til forbedringer.
Jeg stod blandt publikum som var meget interesseret i det hele, emn intet vidste om fluekast. Havde man nu hængt nogle plakater op på væggene, så kunne folk læse lidt om regler og de forskellige discipliner.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2010 kl. 08:32
Først og fremmest tillykke til Lasse:-)

Hvor mange deltagere nåede de op på i år?

Jeg var ikke selv i Bella, trods invitation - men der er jo ikke noget nyt i at lystfiskerkonkurrencer er lidt i den nørdede afdeling..

Herudover bliver det en hård tid for Lasse, efter den sidste tids eksponering, kan han jo ikke vise sig ved et fiskevand uden liiiige at blive klappet på skulderen, eller blive bedt om teste en eller andens grej:-)
Til top
Nicolai Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rudskallefisker Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2004
Geografisk: Lolland - Falster
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rudskallefisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 09:41
Hej Allesammen

Tak for roserne og en særdeles spændende dyst(y)

Også et stort tak til alle de frivillige hjælpere som gør at et DM er muligt - uanset om den konstruktive kritik er berettiget eller ej skal I vide at vi sætter pris på indsatsen:-)

Og til ´´Ring-annonuncer´´ Enkelund; Tak for det gode spisetip! Især serveringen var appetitvækkende (y)

Lad os så få nogle resultater offentliggjort!

Vh Nico
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 10:16
Hej Nico og alle i andre

Resultaterne er lige på trapperne på sportsfiskeren.dk

/Peter - der nok ryger ud nu ;-)
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 10:59
Hej Nico

Selv tak. Som jeg lovede var der tilsyneladende både noget for ganen og for øjnene. Glæder mig over at I syntes det var et godt sted.

Så kan jeg jo sende en tak den anden vej. Det var en nydelse at se jer kaste, faktisk så meget at jeg nogle gange var ved at glemme hvad det egentligt var jeg skulle udføre.

Vi snakkes

Lars
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 17:45
Hej
Tillykke Lasse, 4x33+ er bare (y)(y)(y)(y) indendørs.

Bemærk hvor tæt tallene ligger for 1. og 2. kast for alle kaster. Ingen tilfældig vindpust => Vinderen kan ikke kåres mere ´´fair´´ end indendørs (y)

Vh. Chan
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 18:37
Ja det er flot.

Det med det tilfældige, kunne man komme ud over ved at lade det være et gennemsnit af de 5 bedste kast .
Som det er nu er det nemlig højst uretfærdigt.

Lars
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:17
Hej Lars.

Jeg kan sagtens følge din tanke og ideen er da heller ikke helt skæv.

Men på den anden side...så kan en deltager jo faktisk risikere at blive nr chock til trods for at han måske i et enkelt kast er helt suveræn på distancen men kikser de andre...det er jo heller ikke rimeligt.

Jeg gætter på at spillereglerne har været studeret og diskuteret meget indgående og alt andet lige er betingelserne jo ens for alle.

Mvh
Jim.
Til top
Chan Nguyen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
chan

Tilmeldt:: 24 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 507
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér chan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:33
Hej Lars
´´højst uretfærdigt´´ er højst voldsomt at kalde det;-). Alt kan gøres mere ´´fair´´ (som du tolker det) men også mere upraktiske og kedelige. Det er f.eks et spørgsmål om hvad man vil se. Få WOW kast eller stabile ´´halv´´ lange kast. Smag og behag. Uanset hvad er det ens betingelse for alle og vinderen og top 3 vil formenligt være den samme.

Min tolkning af ´´fair´´ går mere på de fluktuerende fysiske forhold, som kan have betydning for rangeringen af de enkelte diciplin ved et udendørs arrangement. Også med henblik på at oprette rekord lister eller sætte tallene i relief er indendørs resultaterne næsten det eneste brugbare.

Til det sidste, hvad siger du til at ´´Fluekasteren´´ sponsorere en flaske rødvin til de første 3 der når udover 30m med en ED#5 i Odense Congress Center? Evt. et gratis medlemskab;-) Så kan man få en fornemmelse af Lasse's 2x33m+:-)

Vh. Chan
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:35
Jeg tror ikke der findes andre ´´ sportsgrene ´´ hvor vinden har så stor betydning for resultatet , hvor det er muligt at få godkendt rekorder i for megen medvind .
Hvis man syntes at et enkelt kast båret frem af en tilfældig kastevind skal afgøre et DM , så !!

Lars
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:40
Hej Chan

Vi ville have lavet et eller andet i OCC , men der bliver ikke tid til det i kastepoolen , desværre.

Ellers en udemærket ide , det ville ihvertfald blive billigt ;-);-);-)
Lars
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 19:53
Og ja forresten....stort tillykke til Lasse for mesterskabet.

Og så andet år i træk.....respekt ! (y)

Mvh
Jim.
Til top
Christian Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ce

Tilmeldt:: 03 Nov 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 111
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 20:09
Hvad med sejlsport :-)
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 20:10
De sejler samtidig

Lars
Til top
Brøge Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Bombarda-fiskeren

Tilmeldt:: 29 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bombarda-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:18
Lars Møller skrev: Jeg tror ikke der findes andre ´´ sportsgrene ´´ hvor vinden har så stor betydning for resultatet , hvor det er muligt at få godkendt rekorder i for megen medvind .
Hvis man syntes at et enkelt kast båret frem af en tilfældig kastevind skal afgøre et DM , så !!

Lars



Det har jo været ens for alle denne gang, hvorhenne er det højest uretfærdigt?

Desuden så er ´for megen medvind´ nok heller ikke lige den nemmeste vind, at balancere rundt med +25 meter i..

;-)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:23
Hej Lars

Gider du ikke godt forklare hvordan et enkelt kast båret frem af en tilfældig kastevind, kan vinde et DM?

Og så må der højst være 3 m/s for at man kan få godkendt en verdensrekord i casting, eftersom der først kommer et verdensmesterskab her til August med fiskegrej så er det vel det man må forholde sig til...

Mvh
Lasse

Til top
Keld R Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
krh

Tilmeldt:: 24 Jan 2006
Geografisk: NorDfyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér krh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:36
Tillykke Lasse
Meget flot med 3 kast over 33 m......respekt !
Hvordan har du trænet denne vinter ???
K&B
Keld
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:37
Hej Lars og alle jer andre

Mange tak for lykønskningerne!!!!

Jeg vil gerne her sige en stor tak til alle de frivillige medhjælpere der gjorde et flot stykke arbejde på dagen med at få konkurrencen til at glide! (y)
Og tak til overdommer Christian Eriksen for at træde til og levere varen da den sædvanlige overdommer blev forhindret (y)
Og en tak til sprechttailmeister Lars Enkelund, det var godt at få noget tale ind over konkurrencen for første gang (y)
Og en tak til de generøse sponsore!!!!
Tak til konkurrenterne for at gøre det til en fed dag med kamp helt til stregen, verdensklasse!!!
Og til sidst en stor gang tillykke til Junior Danmarksmesteren, fanme sejt gået!!!! (y)(y)(y)

Og til mytomanerne og de selvbestaltede bedrevidende verdensmestre på sidelinjen, put your skills where your mouth is, eller på godt dansk, svesken på disken, og vis hvad I kan!!

Mvh
Lasse
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:41
Hej Lars

Med det nuværende regelsæt har vi forsøgt at tilgodese begge aspekter: Ét enkelt 'heldigt' kast er nok til at sikre dig sejren i disciplinen, men det er gennemsnittet af de to længste der tæller i den samlede konkurrence. Vi kan godt gøre det mere avanceret end det, men alle andre end deltagerne synes at mene, at reglerne er komplicerede nok, som de er.

Iøvrigt vil et tilfældigt kast aldrig være mere tilfældigt end dine evner til at udnytte de til enhver tid eksisterende forhold. At påstå andet vil være at så en fuldstændig uberettiget tvivl om tidligere konkurrencers vindere.

Men ellers tak for interessen for arrangementet. Bortset fra Lone Vang, der deltog for tre år siden, så har vi mig bekendt dog stadig til gode (å-premiere eller ej) at se en deltager fra Fluekasteren ;-)

/Stoltze
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:42
Hej Keld

Meget meget meget meget sparsomt og kort :-(

Mvh
Lasse
Til top
Keld R Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
krh

Tilmeldt:: 24 Jan 2006
Geografisk: NorDfyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér krh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:50
Hej Lasse
Ok, så kunne jeg godt have stillet op, har fulgt samme trænings-program ;-)
Håber vi kommer en lille håndfuld deltagere fra Fyn til næste år.....vi vinder ikke men vil deltage med høj moral !
K&B fra Odense !
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:01
Så vidt jeg husker var der sidste år en hvis bedste kast med 5 er var 30m ,det næstbedste 20m, og resten under 15m , det kunne vel også ske mellem de 5 bedste.
Iøvrigt lavede man på et tidspunkt om på reglerne for præsion, af formentlig samme årsag.

Lars
Til top
Holger Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
HolgerJ Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HolgerJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:04
Et DM i en diciplin med individuelle konkurrenter har altid den rigtige vinder. Konkurrencen er lige for alle... , og man må jo efterhånden sige at top 3 åbenbart er nogenlunde de samme hvert år..
Vi fynboer skal nok tage os sammen på et eller andet tidspunkt og stille op....

jeg var lidt ked af at se at der ikke var så mange deltagere i år.. - håber der stiller flere op til næste år..

og tillykke til alle der stillede op, og i sær til Lasse og Silja og den unge junior gut.. - han må gerne tage nogle kammersjukker med så vi ka få udviklet sporten blandt de unge...

vh

Holger.
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:10
Jeg stiller ikke spørgsmål ved nuværende eller tidligere vindere , det var for at forhindre at det måske kunne ske i fremtiden.

Lars

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:18
Hej Keld

I skal være hjerteligt velkomne!!! Det vil være rigtig rart at se nogle fynboer :-)

Mvh
Lasse
Til top
Henrik Haupt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Haupt Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Haupt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:24
Hej Lars, du husker forkert. Her er 5'er distancerne fra sidste år:

29,8 29,3
33,5 32,0
28,3 27,5
30,0 28,3
29,1 26,7
35,7 34,4
34,2 32,2
28,0 26,6
35,6 32,7
28,5 28,1
32,2 30,0
35,6 33,0
26,4 20,5
29,2 28,3
32,8 31,9

Man ændrede jo netop også reglerne, så det er gennemsnittet af de 2 bedste kast der tæller videre i det samlede regnskab for at blive danmarksmester, og ikke kun det bedste.

Du skriver:
´´Hvis man syntes at et enkelt kast båret frem af en tilfældig kastevind skal afgøre et DM , så !! ´´
Er du i det hele taget klar over at det var indendørs i år?

Jeg tror heller ikke du har ret i, at der vil være meget stor spredning i kasterlænger for gældende kast for de bedste.

Du vil til gengæld nok kunne se, at når der er præsteret nogenlunde gældende kast (dvs i øjeblikket 2 stk), så vil der blive satset kraftigt for at ramme det helt lange kast. Og det giver selvfølgelig stor risiko for, at resten af kastene bliver korte.

Mvh.
Henrik Haupt

Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:33
Hej Lars

Det er rigtigt, at pointgivningen i præcisions- og præsentationskast fungerede anderledes de to første år. Her kunne man score maksimumpoint selvom man reelt kun ramte med 1/3 af sine kast. Det gav lidt spredning på pointene, men jeg synes at de nuværende regler er bedre (y)

Omkring antallet af deltagere, så var vi 15. Samme antal som sidste år i Odense og to flere end i 2008 i Århus. Deltagerrekord var i 2007 med 20 deltagere, mens der var 14 i 2006.

Så vi kan vende den om og sige næsthøjeste antal deltagere - og for første gang med en juniordeltager. Godt gået, Mathias! Lad os håbe at der kommer mange flere juniorer næste år - gerne fra Fyn ;-)

Og for en god ordens skyld: Fortsæt med de gode forslag! Vi synes, at vi har en god konkurrence, men vi ved også, at den kan blive endnu bedre.

/Stoltze
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:36
Hej Lars

Dvs, at fordi Lars den kære eksilsjællænder stillede op for at vise de fynske farver i en lettere eurforisk tilstand, og med direkte sidelinje instruktion af undertegnede fik ramt et enkelt kast rigtigt og resten knap så godt, så frygter du at der i toppen kan ske så store forskydninger at man vinde med et friskt vindpust??

Hvis det kan ske mellem de 5 bedste, så er feltet ikke stærkt nok, og de sidste 5 gange har det været verdensklasse, bogstaveligt talt!

Præcisions/præsentations reglerne blev ændret fordi det var frygtet at man med de gamle regler, hvor der kunne scores 6 point på et kast, ville se flere der kunne komme op på de maks 42 point. og dermed have en mere langtrukken konkurrence.

For min skyld kunne der sagtens laves om på reglerne så det er gennemsnittet af de 5 længste istedet for de to længste der er afgørende. Eller for den sags skyld fjerne det længste og det korteste og lave et gennemsnit af de tre i midten. Eller kun tildele kasterne 3 kast som i præcisionskonkurrencen. Jeg tillader mig bare at tvivle på det ville gøre nogen som helst forskel, men overbevis mig gerne!

Mvh
Lasse

Ps. Det var ikke fordi du tabte fluekasteren.dks interne konkurrence med DM regler på et heldigt kast af Holger at du har de bange anelser vel??
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:36
Jeg var ikke klar over at man havde ændret reglerne , et gennemsnit af 2 kast er trods alt en forbedring.
Jeg mener dog stadig at i er så tæt i toppen , at et enkelt heldigt kast kan gøre udslaget, der ikke er langt fra 1 til 4-5 pladsen.

Lars
Til top
Lars Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
LarsM Avatar

Tilmeldt:: 12 Nov 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LarsM Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 22:40
Jeg tapte ikke til Holger på et heldigt kast , jeg vandt 2 pladsen fordi jeg var andenbedst allround.

Lars
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum