Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

caimore fluehjul, erfaring??

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: caimore fluehjul, erfaring??
    Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:11
nogle der kender det her hjul?

http://cgi.ebay.co.uk/Caimore-eternal-mk2-5-6-Trout-Fly-Reel-New-Unused_W0QQitemZ110422393428QQcmdZViewItemQQptZUK_SportingGoods_FishingAcces_RL?hash=item19b5b00254

er på udkig efter noget nyt fluegrej, i klasse 5-6-7

og fandt dette hjul på ebay.



Til top
mark busch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
busch87

Tilmeldt:: 12 Sep 2009
Geografisk: esbjerg
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér busch87 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:16
hej med dig, jeg har sådan et hjul, bare en mindre klasse, fint hjul til prisen synes jeg ;)
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:38
Hej Peter

Kender ikke hjulet, men det ligner meget en masse andre hjul, der sælges på internettet. Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om et standard produkt fra Asien, som sælger har fået sat sit eget navn/logo osv. på. Ikke at der er noget galt i det overhovedet. Der laves ganske fornuftige hjul ude i østen. Har dog ingen personlig erfaring med deres holdbarhed eller saltvandsbestandighed.

Personligt ville jeg måske kigge nærmere på et Pflueger Trion i den relevante størrelse hos Jagt & Fiskerimagasinet.

Til tilbudsprisen (mener det 799,-) får du et rigtigt fornuftigt hjul for pengene. Bruger det selv fra tid til anden på mine lette kyststænger (#4&5), og har ikke haft nogen problemer.

Mvh.

Lars
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 14:45
mark- tak for dit input, det lyder jo udemærket.

lars- jeg er bare af den overbevisning at jeg ikke gider betale ekstra for et fancy navn, og finder også gerne tingene fra udlandet for at spare kontra danske forhandlere.
er det, sådan et hjul her du snakker om til 800kr:

http://cgi.ebay.co.uk/PFLUEGER-TRION-1956-3-25-FLY-REEL-BACKING-LOOPS_W0QQitemZ390124057450QQcmdZViewItemQQptZUK_SportingGoods_FishingAcces_RL?hash=item5ad534b36a

ca 500kr sendt til døren der. :-)
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 15:43
Hej Peter

Jeg er såmænd ligeglad med hvor du køber dine ting og hvad der står på dem.

Min pointe var, at jeg ikke kendte til hjulet du spurgte til i første omgang, men kendte til Pfluegers hjul, som ikke var ligeså billigt, men hvor jeg til gengæld kunne stå inde for kvaliteten, hvilket kunne have haft en betydning for dit valg.

Iøvrigt vil jeg anbefale dig, at købe Trion i str. 1978 i stedet for 1956, da du får en bedre linekapacitet.

Hvis du endelig vil have det endnu billigere kan du jo altid søge på f.eks. kinesiske grejproducenter via goggle - så kan du sagtens få tiden til at gå, og ganske sikkert også spare nogle penge i indkøbsfasen. Til gengæld bliver det jo nok en kende mere besværligt at reklamere, hvis der er noget galt med din vare når den ankommer.

God jagt

Mvh.

Lars
Til top
Peter Tjellesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tjellesen

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 320
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tjellesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Mar 2010 kl. 09:47
ja det var jo netop derfor jeg spurgte om nogen kendte til mærket... jeg kender nemlig ikke selv særligt mange mærker. så det kunne jo være der var nogen der ku sige: hold dig langt væk fra det, det er bare noget bras. eller omvendt kunne det være et velkendt mærke uden for lille dk....

ang kinagrej- så er der nok en temlig stor del af det der blir produceret i østen, selvom det er svensk, amerikansk, engelske mærker. og ja der er da os mærker der er produceret i dyrere lande, men det alene gør jo ikke kvaliteten bedre. men nok om det ;o)

jeg søgte blot lidt info om det omtalte hjul, og takker da pænt for din henvisning til pfluger hjulet, som også meget vel kunne blive aktuelt. uanset hvor det så bliver købt.(y)

ang reklamation, så sender man blot retur, no problem. england ligger jo ikke på den anden side af jorden.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres