Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Gylle og forår.

 Besvar Besvar
Forfatter
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Gylle og forår.
    Sendt: 27 Feb 2010 kl. 20:17
Så er det ved at være forår igen. Stanken af gylle og beredskabet på overarbejde for at bekæmpe de sædvanlige ´´smuttere´´ Hvor er jeg dog træt af de landmænd, der bare ikke kan tage den mindste hensyn til vores fælles natur.
- se linket HER
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 20:51
Nu hvor sneen smelter kan man desuden tydeligt se hvor meget forurening der har hobet sig op på et par måneder langs vejene og i byerne. Den sorte sne indeholder en herlig blanding der nu løber ud i åer og søer + grundvand i stor stil.
:-)

Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2010 kl. 17:04
Den forurening, som kommer ovenfra kan vi vel ikke gøre meget ved.
Den forurening med gylle, som nævnes i ovenstående link kan man da gøre noget ved. Jeg står så uforstående over for, at intet er blevet gjort!

Carsten
Til top
ole christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
gitte elisa

Tilmeldt:: 19 Feb 2010
Geografisk: jeg vil gerne havde nået mere tid til at fiske
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gitte elisa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2010 kl. 17:55
ja der nok ikke mange her på siden jeg er ening med men jeg prøver aligevel lad mig lige slå fast med det samme at jeg ikke mener at det er iorden at der slipper gylle ud i vorse åer og søer men vi har også et landbrug der skal være her jeg mener at der er menge landbrug der gør meget for at der ikke skal skippe gylle ud det er ment nok at hænge et erhver ud men der er mange der er skyld i at vorse natur og klima ikke har det så godt


Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2010 kl. 18:12
Hej.
Jeg forstår godt det sidste indlæg.
Jeg kan så ikke se, hvem det kommer fra!

Jamen, hvis der er problemer, så skal man have hjælp.
Hvis det ikke rækker, så skal man fyres, da man så ikke er opgaven voksen!

At hælde gylden ud på ulovligvis er da ingen løsning - bortset fra her og nu!
Vinter m.m. er da ingen undskyldning for at hælde hele lortet i vores fælles vandløb!
Så er gylletanken vel bare for lille - jeg skal ikke gøre mig klog på det!
Vi vil altså bare ikke have disse forureninger af vores fælles natur.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Mar 2010 kl. 18:47
Nej det er ikke iorden at hælde gylle ud på en frossen, snedækket mark. Nej det er ikke ok at vi år efter år, må læse om pumper der starter selv, rør der lækker og lignende ´´uheld´´. Selvfølgelig er største delen af landmændene ansvarlige og dygtige folk, der er deres ansvar bevist, men det er desværre dem der skider på alle regler og gør som det passer dem, der trækker overskrifter i medierne. Det er dem der kører gylle ud nu og det er dem der henter giften i udlandet, den der er forbudt her hjemme pga af vores drikkevand. Det er ham der altid får et ´´uheld´´ når gyllebeholderen er ved at flyde over. Det bliver spændende at se hvor mange udslip der bliver i år og hvilken vandløb der bliver lagt øde.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres