Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Scierra XDA

 Besvar Besvar
Forfatter
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Scierra XDA
    Sendt: 26 Feb 2010 kl. 19:01
Hej

Har lige erhvervet mig en scierra xda wf7s7 og som den line nørd jeg er vil jeg siuper gerne have styr på længden af front-, bagtarpering samt tip?... er der måske nogle der ligger inde med disse mål????:-)

Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 18:13
Hej Marc

I forhold til de informationer jeg har fundet i et ældre Scierra-katalog, så skulle linen have følgende opbygning:

Klumplængde i alt: 12,8 m.
bagtapering: 2 m.
fronttapering: 2,8 m.
selve klumpen (leveldel minus front og bagtapering): 8 m.

Jeg håber det kunne hjælpe dig.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 18:24
Mange tak:) men ifgl. embalagen på linen er klumpen (incl. tarperinger) kun 9,5m... kan ske den synkene har en anden længde end den flydende... ellers mange tak for indputtet:-)
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 19:55
Hej Marc

Jeg vil lige prøve at checke helt præcis op på det, for de burde ikke have forskellig længde i forhold til at være flydende eller synkende - jeg beklager, hvis jeg er kommet med forkerte oplysninger - jeg vil som sagt prøve at se, om jeg kan få de helt eksakte mål. De mål jeg har hentet er taget fra et tidligere Scierrakatalog og multi-tip udgaven, det kan være der brøleren ligger... Jeg vender tilbage, hvis jeg kan finde de præcise mål.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 20:18
Fornemt:)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Feb 2010 kl. 23:19
Hej Marc

Hvis du er linenørd, så er der kun en vej frem og det er frem med målebånd og micrometer, det er sjældent det oplyste stemmer sammen med virkeligheden ;-)

Scierra havde jo i hvert fald førhen en holning der hed at synkeliner skulle være kortere i klumpen end flydeliner, så det kan være der grunden til forskelen ligger :-)

Mvh
Lasse
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2010 kl. 15:03
Hej lasse

tak for indputet:)... målebåndet har været i aktion;-) men en synke7line er sku så tynd at det ikke er til at måle ordentligt med det blotte øje... må nok på jagt efter en elektronisk skydelære:)... skal man nørde kan man jo ligeså godt gøre det ordentligt;-)
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Feb 2010 kl. 15:29
Marc skovby skrev:
... skal man nørde kan man jo ligeså godt gøre det ordentligt;-)


Så find dig en micrometerskrue istedet, som Lasse anbefaler :)

Mvh.
Til top
Ronny Lagoni Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny Lagoni Thomsen Avatar

Tilmeldt:: 22 Jul 2005
Geografisk: Vejle/Grindsted/Kolding/Skjern/Haderslev/Varde
Status: Offline
Beskeder: 171
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny Lagoni Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Mar 2010 kl. 21:14
Hej Marc

Så lykkedes det mig langt om længe at få fat på de ønskede data:

Scierra XDA klasse 6-8 har hovedlængde på 9,7 m.
Scierra XDA klasse 9-11 har hovedlængde på 12,5 m.

Begge typer har en bagtapering på 1 m. og en fronttapering på 2,2m.

målene er hentet fra Scierras 2005 katalog.

Jeg håber, det kunne hjælpe dig lidt videre.

Med venlig hilsen

Ronny Lagoni Thomsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres