Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

rio versitip

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: rio versitip
    Sendt: 04 Feb 2010 kl. 08:12
Jeg har i sinde og anstaffe mig denne line til laksefiskeri i de danske åer. Der står i beskrivelsen af linen at den ca er 18 meter total, men at den skal tilpasses stangen.
Jeg fisker med en loopgreyline 1309 og vil gerne have den omkring de 10 meter.
er det muligt,?, eller skal købe 3-4 hoveder i stedet for.?

Hilsen Henrik Thomsen
Til top
AM Villumsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AM Villumsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AM Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2010 kl. 19:33
Er også interesseret. Kan nogen give deres besyv med om dette system...?
Til top
mikkel rask Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mikkel-rask

Tilmeldt:: 12 Sep 2008
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkel-rask Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Feb 2010 kl. 20:23
Hey.
Det er en super løsning(y)
Du/i kan oplyse hvilken vægt du/i ønsker på 10 meter hos eksempelvis Korsholm. Så hjælper de gerne:-)
Til din Loop 1309 ville det umiddelbart blive ca. 34gr.
Håber det kan bruges.
Mikkel
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 00:00
Godt valg er meget glad for mit sæt
Til top
mads knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mads77 Avatar

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mads77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 10:44
Hej

Uden at jeg skal gøre mig klog på det, men er et 18 meter langt skydehovede ikke rimelig langt til vores åer her hjemme ?
måske nogle af de tilfredse brugere af rio`s system kan komme på banen

Mads
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Feb 2010 kl. 13:53
Hej
Sættet består af en klump med løkke i den ene ende. Man monterer en af de medfølgene tips og tilpasser vægt/længde i forhold til til stangen. Alle tips uanset synkehastighed vejer ens, således at kastevægten altid er den samme. Disse tips er placeret i en lille mappe og er mærket i enden, således den rigtige synkehastighed let findes. Når vægt og længde er fundet, monteres den medfølgene strømpe/løkke og skydehovedet er klar. Personligt laver jeg selv løkken på kernen (levnes lidt ekstra til at lave løkke af).
Der medfølger et skema, som viser hvor meget vægten er på en given længde. Spørg derfor hos eks. Korsholm. Et lille tips: På den færdige løkke (forenden) kan linket til disse tips, virke lidt voldsom - Jeg har derfor dyppet min løkke i acetone ca. 20 sek. og skrabet coatingen af med mine negle. Dog ikke helt op til ´´svejsningen´´.
Den perfekte allround line, hvor man ligefrem har lyst til, at bruge synke 8, når det er nødvendigt. Min favorit til Skjern å.

M.v.h Jesper Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres