Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

linekurv

 Besvar Besvar
Forfatter
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: linekurv
    Sendt: 31 Jan 2010 kl. 20:36
jeg har en alm.linekurv i plast . jeg syntes at den fylder for meget når jeg fisker,det vil sige, nogen gange har jeg taget den med uden rigtig at have brugt den,så har jeg set at der findes en fra ron thomsen som er sammenfoldelig og en stripping basket fra william joseph.er der nogen her som har erfaring med dem ?,kan de bruges. hilsen mogens
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 21:03
mogens rasmussen skrev: jeg har en alm.linekurv i plast . jeg syntes at den fylder for meget når jeg fisker,det vil sige, nogen gange har jeg taget den med uden rigtig at have brugt den,så har jeg set at der findes en fra ron thomsen som er sammenfoldelig og en stripping basket fra william joseph.er der nogen her som har erfaring med dem ?,kan de bruges. hilsen mogens ...


Et godt alternetiv kunne være denne her:
- se linket HER
som mange her fra sitet ´´sværger´´ til,
personligt er jeg selv 100% til en linekurv/balje og ikke ovenstående, men det er en smags sag. jeg tror bare du ville få mest ud af ovenstående frem for Ron.... og WJ.
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 21:08
Jeg ville vælge en flexistripper, hvis du altså bruger monofil skydeline.
Har selv brugt linekurv, men syntes den er for stor, og kan lave en del kludder med monofil.
Ulempen ved linekurven er også, at når du skal tage lange indtag på ca 1 meter, så sidder kurven i vejen.
Men igen, vi er alle forskellige, og der er nok mange, for og imod diverse kurve :)
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 21:10
Hej mogens

har selv haft en WJ kurv... den er udemærket så længe du bliver på land... Tager du den med ud i bøljerne bliver linen hurtigt filtret sammen... Kan klart anbefale en flexi stripper i stedet... ikke perfekt til vadefiskeri men dog meget bedre end de omtalte kurve...
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 20:13
jeg har prøvet flexistripper,den syntes jeg ikke om
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 20:25
Hej Mogens

Jeg har WJ's sammenklappelige og den er fin til at have en lille smule line (en 3-5 meters penge) i når man går langs åen, men fordi alt ens line ender i en lille bunke i bunden (skrå sider) så skal der ikke meget line ned i den før der er alvorlige chancer for kludder.

Den fra RT er mere firkantet, men har samme problem da der ikke er noget der holder på den løse line, så medmindre man hele tiden holder den fuldkommen vandret, så ender ens løsline op i et hjørne og så har man samme problemer som med WJ's.

Bedste bud hvis du vil have noget der kan bruges lejlighedsvist og fylder mindst muligt, er vist at købe en flexistripper og en RT og så smide stripperen i bunden til at holde styr på linen, alternativt lav din egen stripper af en plastplade og en flok elektriker strips...

Mvh
Lasse
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 20:44
hej lasse.tak for en god ide, og til de andre på 123 som har kommet med gode tips.hilsen mogens
Til top
leif lunde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lunde

Tilmeldt:: 28 Nov 2003
Geografisk: nordsjælland roskilde fjord isefjorden øresund
Status: Offline
Beskeder: 260
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lunde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 22:16
hej mogens. en endnu bedre ide er en coilkeeper fra tackleshop.dk til kun ca. 210.00kr. efter lidt tilvænning vil du aldrig bruge andet.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 22:22
Jeg bruger altid Orvis legendariske ´´opvaskebalje´´ og selv om den er ligeså god som den er grim har jeg få gange bandet stygt over den når med et kraftigt dobbelttræk klasker mine stivfrosne pøller ned på kanten.

Jo det er god solid plastik ;-)

Mvh
Jim.
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 23:08
Flexi stripper 110%(y)(y) virkede også fint i Norge medmindre man står i en fos;-) for så bliver linen flået af.
Jeg bruger også min i åen... slut med at hænge fast i siv, og ikke mindst at stå på line i et fremkast.. (det ser sku hellere ikke godt ud, hvis man vil prale lidt) ;-)

Hold op Leif!!!! fik sku da helt ondt, i mine finger ved at se det for mig!!! aaavvvv. :0) og så i disse kong vinter tider..
vh.
Tommy Lund
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:06
hej leif lunde,hvad er en coilkeeper som du mener lige skulle være det som jeg mangler istedet for en alm. linekurv,jeg beklager , men jeg her ikke hørt om det før nu.hilsen mogens rasmussen
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:12
nu har jeg fundet den ,hilsen mogens
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:14
- se linket HER

Mvh
Lasse
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:16
tak .er der andre som har erfaring med den
Til top
mogens rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
muggenæsby

Tilmeldt:: 27 Jan 2010
Geografisk: nordfyn
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér muggenæsby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:16
tak .er der andre som har erfaring med den
Til top
Kim Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
K_Jensen

Tilmeldt:: 08 Okt 2009
Status: Offline
Beskeder: 296
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér K_Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 23:41
Jeg har selv bla. Ron Thompson linekurven du beskriver. Jeg vil mene at den skal bruges til å fiskeri. Jeg bruger en Lawson linekurv på kysten, men tager nogen gange min RT sammenfoldelig linekurv med mig når jeg tager til åen.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres