Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Shimano 2010 - nye stangserier?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Shimano 2010 - nye stangserier?
    Sendt: 31 Jan 2010 kl. 16:48
Mangler en ca. 9 fods spinnestang til å og P&T, op til 15-20g. Har kigget på Shimanos 2009 serier og kunne nok finde en på udsalg her i februar, men kommer der noget spændende her i 2010 man bør vente på, har ikke rigtigt kunne finde andet en nye hjul i handlen endnu, er der nogen der har set det nye katalog eller ved om der kommer nyt/forbedret i 2010.

Tillægsspm. Greys som f.eks GRXI 9,3 er det gode stænger?

Eller andre anbefalinger ? maks. 1500-2000 kr.

Mvh
Thomas
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 17:07
Hej Thomas.

Jeg ville nok selv købe en shimano aspire 9 fod 5-20 gram.

Jeg var den ret lykkelige ejer af sådan en pind, indtil et fjols valgte at rende med den.. Derefter købte jeg en i 10 fod med samme kastevægt, men den er ikke i nærheden af samme harmoni som 9 fods udgaven.
Jeg anvender et str.2500 hjul model Fireblood - det passer til en 9 fods - hvor et lidt større måske kan give en bedre balance hvis du går op i 10 fod.
Til top
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 17:52
Er det en BX? kan se at en Shimano Aspire BX 9 fod 5-20 gr. ligger i ca kr. 2000 på tilbud.
Men har fundet dette tilbud:
- se linket HER Det lyder da næsten vildt, hjulet har en vejl. pris på ca. 1.500 og stangen ca. 3.000, de sælger samlet for kr. 2.099.
Man kan jo altid sælge hjulet fra bagefter. Har jeg overset noget i tilbudet?
Hvis andre har set et godt tilbud på en Aspire BX 5-20gr. må i gerne sige til.

Mvh
Thomas
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 18:52
Hej,,

Jeg ville personligt hellere kikke efter en ´´evt brugt´´ Shimano Lesath sle270ml.. Det er en kongekæp! Har den selv i `8fod 5-20Gram.

Ellers er der den nye model AX, den har jeg også i 8 og 10fod, her hedder den bare 7-21gram istedet.. super fed stang...

- se linket HER

Ellers er der jo Fireblood, til halv pris, se link.

- se linket HER

Håber her er lidt inspiration....

/Henrik.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 19:28
Min var en BX, og jeg var meget tilfreds - jeg har selv set samme tilbud som dig, og er ret fristet;-)

Vedr. Lesathen har jeg hørt en del kritik af den, blandt andet at den knækker lidt for ofte... Men igen, det er ikke egen erfaring.
Til top
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 19:31
Takker for svar Henrik.

Lesath er den ultimative, men har læst for meget om brækkede stænger og øjer der er revet af. De nye Lesath skulle være forbedrede med de er for dyre for mig.

Fireblood kunne være en mulighed, har dog kun hørt om hjulet, håndtaget ser lidt spøjs ud - se linket HER men det kan man måske vende sig til.

Mvh
Thomas
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 20:02
Det med de brækkede stænger er lidt for opreklameret.. det er hva jeg ved af, kun primært sket for 10-11fod stængerne, i højere vægt klasser. Syntes også kun man høre om fejl på stængerne, gad vide hvor mange som så er 110% tilfredse med deres lesath?, jeg tror helt sikkert det er mange mange flere, men som sagt hører man jo kun om dem som er utilfredse.... aldrig om dem som er tilfredse...

ang øjerne er det kun på de gl modeller med kork håndtag der har været lidt bøvl... det har oftest skyldes at folk er for voldsomme med at tage stangen i og ud af den stive stangpose...


Derudover er der jo livstidsgaranti, dvs hvis stangen knækker eller et af dine øjer brister , får du en ny kæp uden noget bøvl..

Jeg var lidt utilfreds med læderet på min 10fod, jeg kørte hen til forhandleren og rekl den, og fik en sprit ny stukket i hånden uden yderligere spørgsmål...

Når man betaler den høje pris for sådan en stang, skyldes det også den garanti/service der ligger bag...

Så jeg ville ik/er ik betænklig med at købe en Lesath AX eller ML model

/Henrik
Til top
Thomas Dunker Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TDN

Tilmeldt:: 15 Mar 2009
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TDN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 20:23
Hej Henrik.

Ingen tvivl om at Lesath er den ultimative stang. Men nu er mit budget maks. kr. 2.000 og det får man kun en brugt for og jeg mener at have hørt at livstidsgarantien kun gælder den første køber og ofte får man ikke kvittering/garantibevis ved brugtkøb. Jeg ved at Fenwick begrænser 5 års garantien til første køber og den fortaber sig ved salg.

Nogen der ved om man skal forevise kvittering/udfyldt garantibevis, være førstegangskøber for at Shimano's livstidsgaranti gælder?

Mvh
Thomas
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres