Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt på Sportsfiskeren.dk!!

 Besvar Besvar
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt på Sportsfiskeren.dk!!
    Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:01
Satme om jeg ikke må bide i græsset, og indrømme at der faktisk ER nytænkning på vej i DSF;-)

Jeg har netop opdaget, at man nu kan læse Sportsfiskeren online på hjemmesiden - jeg håber virkelig at det bliver fulgt op af en mulighed for at fravælge papirudgaven, så miljøet ikke belastes unødvendigt at vores hobby.

Og nej, det betyder ikke at jeg så vil have et billigere kontingent - opret istedet en fond til opkøb af landbrugsjord tæt på fjorde og vandløb.

Eksempelvis 10000 medlemmer som fravælger en papirudgave, løst sat til 150 kr. om året, burde jo give lidt kapital.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:10
Og med en Ipad kan ´´bladet´´ stadig læses på lokummet:-)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:18
Dejligt så kan man spare de ca. 400kr årligt:-)
Hans
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:19
Jesper Rosgaard skrev: Og med en Ipad kan ´´bladet´´ stadig læses på lokummet:-)


- se linket HER
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:27
Jesper Rosgaard skrev: Og med en Ipad kan ´´bladet´´ stadig læses på lokummet:-)...


Nu kan ældre Sportsfiskere bruges til andet på bemeldte sted - men det duer en Ipad vel ikke til ?
H.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:40
Heinz Gerhard skrev: <

Nu kan ældre Sportsfiskere bruges til andet på bemeldte sted - men det duer en Ipad vel ikke til ?
H.
Der kommer sikkert en version 2 hvor den funktion er inkluderet;-)
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:42
Jan Persson skrev: <

- se linket HER


Har hørt om et kursus hvor man kan lære at læse HURTIGT(y)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:47
(y)(y)(y)
Per Hansen

La' være at tænde op med dem, for meget gift i trykfarver....smiler
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 14:55
Jesper Rosgaard skrev: <

Har hørt om et kursus hvor man kan lære at læse HURTIGT(y)


Ja, hvis man springer alle reklamerne over, så tager det alligevel ikke mere end det anbefalede 1 minut max. :-):-)(y):-):-)
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 17:39
Det hele kan jo også gå så meget op i misforstået miljø at livet simpelthen bliver for kedeligt.
Jeg synes at det må være slemt irriterende at have den bærbare med over i sengen under natlampen.

Skal vi så også helt droppe bøgerne ?

Mvh
Jim.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 18:28
Jim H ;

Det kan fx. være et aktivt valg, altså at du meddeler DSF at du fortsat ønsker papirudgaven - så er din godnatlæsning sikret.
Jeg behøver det ikke, og tror egentlig at mange gerne vil tage det samme ´´misforståede miljø´´ hensyn.
Desuden er det et spørgsmål om økonomi - og evt. at kunne bruge midlerne til noget mere hensigtsmæssigt.
Til top
Keld Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kello

Tilmeldt:: 22 Jan 2008
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kello Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 18:34
Jeg vil nødig undvære Sportsfiskeren på papir, men jeg har lige idag modtaget to stk af det nyeste nr, det er godtnok fråds
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 18:47
simon agerholm skrev: Jim H ;

Det kan fx. være et aktivt valg, altså at du meddeler DSF at du fortsat ønsker papirudgaven - så er din godnatlæsning sikret.
Jeg behøver det ikke, og tror egentlig at mange gerne vil tage det samme ´´misforståede miljø´´ hensyn.
Desuden er det et spørgsmål om økonomi - og evt. at kunne bruge midlerne til noget mere hensigtsmæssigt.


Jeg mener slet ikke at der kan være tale om miljøspørgsmål i den sammenhæng da øget brug af computere jo er energikrævende.
Men dit argument omkring økonomispørgsmålet...den køber jeg. (y)

Mvh
Jim.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Jan 2010 kl. 19:03
Hvis man skal give afkald på sit blad for dermed at spare - både på miljøet - og på pengene. Bør det vel være med den forudsætning, at pengene bruges rigtig - altså til gavn for miljø og fiskeriet - og ikke til større lønninger, bestyrelsesmiddage osv. Det må vel være et rimeligt forlangende.
Så et udspil fra DSF desangående ville være klædeligt - altså hvis Du giver afkald osv - så støtter vi følgende med besparelsen !
mvh
Heinz
Til top
Henrik Haupt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Haupt Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Haupt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 11:08
Jeg har siden november/december ikke kunnet læse noget på forbundets hjemmeside.

Der er simpelthen en ´´stribe´´ reklamer ned over siden, dvs hen over tekst og billeder.

Det er den eneste hjemmeside jeg har det problem med. Jeg bruger Vista og Explorer 8.0

Er der ikke en IT-kyndig som har nogle forslag til hvad jeg kan forsøge at gøre?

Mvh.
Henrik Haupt
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 13:21
jim holm skrev: Jeg synes at det må være slemt irriterende at have den bærbare med over i sengen under natlampen.


Mvh
Jim.


Nej , sat comp til 50´´ fladskærm og så spiller det bare måske ikke det store hit hos fruen, men hva faen hun kan ta sin hovedpine og sove på sofaen:-):-):-):-)
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 13:51
Prøv at se efter, hvordan din kompatibilitetsvisning er indstillet.

Den sidder foremntlig på din explorer under Funktioner øverst til højre.

Hvis der er et hak i, så prøv at slå det fra. Måske kan det hjælpe.

Jeg fik noget tilsvarende plus en masse midtstillede tekster, og det forsvandt da jeg slog den funktion fra.

mvh
kjeld

Sportsfiskeren - start med at reducere antallet til fire årlige udgaver. Det vil måske give et mere uddybende indhold og med nogle mindre billeder, så kunne der komme en grundigere beskrivelse af emnerne. Fjerner man så de mørke baggrunde under tekster, så kan det såmænd også give en øget læsbarhed ved sovelampen :-)
Til top
Henrik Haupt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Haupt Avatar

Tilmeldt:: 03 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Haupt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 13:56
Mange tak for hjælpen Kjeld.

Den var slået til, og da jeg slog den fra og så til igen, så virkede det :-)

/Henrik Haupt
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 17:41
Fint - Hjemmesideudgivere gør ofte det, at de oplyser ved hvilke indstillinger og med hvilke browsere hjemmesiden fungerer optimalt, eller de laver to ellers ens udgaver tilpasset de mest populære browsere.

Jo mere teknik en hjemmeside har, jo sjovere kan det gå ... siger en pc-system-klog bekendt, som gav mig løsningen, og det har han jo nok ret i :-)
Til top
N O H Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset1

Tilmeldt:: 02 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 134
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jan 2010 kl. 20:42
Simon. Hvad PC forurener den mindre,mindes at have set i tv at det er ikke så lidt det heller
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 09:50
Niels O ;

Det er sådan et spørgsmål jeg selvfølgelig ikke har en chance for at svare på - og hver model af pc har vel sit eget forbrug.
Men jeg er dog ikke i tvivl om, at energiforbruget er langt mindre ved at jeg hurtigt gennemser mit Sportsfiskeren, og læser de par linier der fanger min interesse - end den miljøbelastning der er ved at trykke og transportere en udgave af Sportsfiskeren..

Herudover er der så den økonomiske gevinst, såfremt vi fastholder kontingentet - og bruger ´´overskuddet´´ på en aktiv miljøindsats.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 12:00
Jeg er helt enig med dig Simon, denne gang. Der vil kunne spares mange kroner ved at slå over på en valgfri netudgave, og/eller reducere antallet af årlige udgaver.

En pæn del af indholdet i de mange nuværende udgaver er jo i bund og grund op- og nedgående sol, morgen- og aftenstemning, så f.eks. fire årlige udgaver og en slags nyhedsbrev på hjemmesiden kunne også være løsningen.

Fire årlige udgaver kunne måske også medvirke til, at kvaliteten af indholdet fik et pænt spark opad.

Med 10 udgaver, så kan man meget let falde i gryden med fyldstof, som ofte indeholder meget lidt nyt budskab. Det er jo nærmest en naturlov, som få bladudgivere kan sige sig fri for.

mvh
kjeld
Til top
Vrøvleren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snøvleren

Tilmeldt:: 04 Feb 2007
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snøvleren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 18:48
Kjeld Willerslev skrev: Jeg er helt enig med dig Simon, denne gang. Der vil kunne spares mange kroner ved at slå over på en valgfri netudgave, og/eller reducere antallet af årlige udgaver.

En pæn del af indholdet i de mange nuværende udgaver er jo i bund og grund op- og nedgående sol, morgen- og aftenstemning, så f.eks. fire årlige udgaver og en slags nyhedsbrev på hjemmesiden kunne også være løsningen.

Fire årlige udgaver kunne måske også medvirke til, at kvaliteten af indholdet fik et pænt spark opad.

Med 10 udgaver, så kan man meget let falde i gryden med fyldstof, som ofte indeholder meget lidt nyt budskab. Det er jo nærmest en naturlov, som få bladudgivere kan sige sig fri for.

mvh
kjeld


Ihh hvor vel - endelig et konstruktivt kritisk kritik af Sportsfiskeren. Hvor er det herligt at nogen synes at det er noget forfærdelig bras, der bliver sendt ud nu om dage og at det sagtens kan blive bedre. Nu er jeg så ikke så klog, så jeg kan let overse noge, så Kjeld kan du ikke fortælle mig, hvor du synes kvaliteten skal have et pænt spark opad. jeg synes det lisom lidt lettere at forholde sig til når man har konkret. og hvad af det er fyldstogf ud over reklamder?
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 19:34
Vrøvleren ;

Hehe... dét indlæg lever fandme op til dit brugernavn:-)

Men faktisk handler det her ikke om indholdet i Sportsfiskeren - men om formen det udkommer i.

Kjeld ;

Jeg troede du skulle til DSF ´´havørred Sjælland´´ møde idag??
Til top
Vrøvleren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snøvleren

Tilmeldt:: 04 Feb 2007
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snøvleren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 21:58
simon agerholm skrev: Vrøvleren ;

Hehe... dét indlæg lever fandme op til dit brugernavn:-)

Men faktisk handler det her ikke om indholdet i Sportsfiskeren - men om formen det udkommer i.

Kjeld ;

Jeg troede du skulle til DSF ´´havørred Sjælland´´ møde idag??


jamen det ved jeg da godt, men nu spsørger jeg mere specielt til Kjelds meninger
Til top
Vrøvleren Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Snøvleren

Tilmeldt:: 04 Feb 2007
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Snøvleren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2010 kl. 22:07
Kjeld ;

Jeg troede du skulle til DSF ´´havørred Sjælland´´ møde idag??


Har lige nu hørt at Kjeld helt blev væk fra ´´havørred Sjælland´´
Til top
Niels Olaf Haugset Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
haugset Avatar

Tilmeldt:: 28 Dec 2008
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér haugset Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Feb 2010 kl. 16:39
Hej simon.hvis det kan gavne naturen, og samtidigt evt blive et bedre blad, så er det jo bare iorden.Det varer jo nok heller ikke længe før alle har, og kan bruge en computer
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 19:12
Hej Simon

Synes du også, at andre fiskeblade, f.eks. Fiskeavisen, burde overgå til at udkomme ´´papirfrit´´ og kvit og frit på nettet, så de også kunne spare miljøet for belastning ved produktion, transport mv.?

Du skriver, at kun nogle få linjer i Sportsfiskeren har din interesse. I sidste nummer var der f.eks. en gennemgang af 2009-sæsonen ved mange af landets havørred- og lakseåer. Artiklen fyldte flere sider og var fyldt med flotte billeder. Er det et eksempel på det stof du finder uinteressant og mener du, at andre fiskeblade, f.eks. Fiskeavisen, burde droppe artikler af den slags?

Hvilke fiskeblade finder du læseværdige og hvilken type artikler foretrækker du at læse?


Mvh Henrik

Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 19:18
er jeg den eneste der har en reklame søjle der kører lige ned igennem forsiden sf.hjemmeside.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 19:58
Henrik L ;

Sportsfiskeren har den særstatus, at det jo faktisk er et foreningsblad - som folk som jeg er tvunget til at ´´købe som medlem af DSF´´.. DERFOR ser jeg besparelsen, både for medlemmerne, og for miljøet, som helt oplagte.
Vel at mærke en besparelse jeg mener kan anvendes til noget bedre - end papir.

Et simpelt login kan så sikre at kun medlemmer af DSF har adgang til at læse netversionen,, måske er det allerede sådan??

Fisk&Fri, FiskeFeber & FiskeAvisen SKAL fungere i et helt åbent marked, og har derfor både en anden indgangsvinkel til lystfiskeri - og i sagens natur en helt anden dagsorden, nemlig at tjene penge.
Jeg er dog sikker på, at alle de nævnte magasiner vil være at finde som netabonnement inden for en overskuelig fremtid.

MEN jeg tror jeg hved hvad du mener;-) Måske sigter du efter den lille artikel jeg selv netop har haft skrevet til FiskeAvisen, som faktisk for første gang lagde spalteplads til noget så nichepræget som vandpleje og ørredbestande i Sjællandske åer..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres