Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF kontingent, farcen fortsætter.

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF kontingent, farcen fortsætter.
    Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:38
Håber at dette kan lukke den falske tråd der blev startet på et forkert grundlag


Nej nu må du altså holde, Mogens - hvis det altså er dine egne ord.

Vi er stadig mange, der ikke har modtaget vores egne penge retur - penge, som vi skulle have haft i november 2009 - så der er altså ikke noget falsk eller forkert i at fastholde en kritik af dette urimelige roderi i DSF's bogholderi.

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:44
Simon
Jeg tror ikke der er nogen der forventer at man skal kommentere på enkeltsager, men blot at den spirende utilfredshed bør da tales til ro med nogle facts - istedet for lammende tavshed.
Jeg tror ikke det er nemt for DSF - og jeg betvivler ikke de har computerproblemer - så hvorfor ikke komme ud med en generel udtalelse ?
Det irriterer mig, når man kan se at en stærk udmelding fra en handlekraftig organisation kan sætte en stopper for al denne fnidder/fnadder - at man bare er tavs. Det er sikkert også det der knirker i foreningerne - og man kan jo håbe at et par handlekraftige formænd derude - kan tale lidt fornuft ind i DSF's interne rækker.
Vi håber alle !
mvh
Heinz
;-)
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:47
Hej Heinz.
Er selv enig i at DSF burde sagligt og roligt burde afvise fejlagtige påstande-og åbent erkende hvis der har været problemer.
Dette ønsker man ikke iflg. oplysningerne til mig-idet man opfatter kritikken usaglig og under lavmålet.
Holdningen om at være tvunget ind i forbundet via medlemsforeningen kan man sikkert ikke gøre noget ved-men jeg synes fortsat at det er utroligt hvad man får for de kr. 290,00 om året for medlemsskab via foreningen-herunder 10 numre af Sportsfiskeren( som jeg synes er et glimrende blad til billig penge-grundet annoncer o.l.).
Samtidig samvittigheden om at man aktivt bidrager til fremme af sportsfiskerinteresser og miljø-gør at jeg har det godt ved at være ambassadør for DSF.
Det er jo nok snarere sådan at alt der ligner af organisering ikke længere er moderne-selvom flere fagforeninger har fået vind i sejlene det sidste års tid.
Håber blot ikke at problemer omkring manglende fiskemuligheder vil give DSF samme popularitet i fremtiden.
LAd os værne om det vi har og forbedre dette medens tid er.
mvh.
Mogens
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 14:05
Hej Mogens
Tja svaret du fik fra DSF er det jeg kalder et politikersvar, hvor man ikke vil erkende problemet men istedet snakker om sammenhold. Hvis DSF skal komme ud af denne med skinnet på næsen ville det klæde dem at skrive på hjemmesiden hvad og hvor folk der har problemer med kontigentet henvender sig, samt en ordentlig forklaring på problemerne og evt. en tidshorisont for en løsning. Specielt nu hvor deres debatforum er nede.
Iøvrigt rigtigt flot du gider bruge kræfterne på dette håber det lykkes dig at trænge igennem til DSF.

M.v.h
Bo


Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 14:08
Heinz ;

Lur mig om ikke de kasserere og formænd der har deltaget i denne tråd med såkaldt negative input - har fået opmærksomhed fra DSF..
Det skulle ikke undre mig, om nogle af dem efterfølgende har fået en opringning..

Man kan håbe at der i næste udgave af Sportsfiskeren kommer en redegørelse fra DSF, om hvad der er så svært at det kan kikse i årevis...
Altså manglende afregning til lokalforeninger, dobbeltmedlemsskaber, det reelle medlemstal osv.osv....

Så er der da en chance for at jeg vil bruge det til andet end at stille mine vadestøvler på;-)

Nåh, jeg skal sgu også lige have skiftet fra flyde til synkeline, ellers lander jeg jo ikke den store overspringer imorgen tidlig..

Herudover tror jeg ikke det kommer meget videre med DSF i den her forbindelse, det vil blot være samme sang fra de varme lande som de sidste par år..
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 14:44
Hej Simon

Tvangsmedlem af DSF, det er ganske enkelt for langt ude. Du har meldt dig ind i en forening eller flere, som er tilsluttet forbundet. Det står dig vel frit for at melde dig ud igen.
Og så skal du lige benytte lejligheden til at kritisere vores blad. Det er der efter min opfattelse absolut ingen grund til. Bladet har fået et betydeligt løft de senere efterhånden mange år. Jeg synes at det er det bedste af de tilgængelige danske sportsfiskerblade. Jeg kan naturligvis ikke udelukke, at bladet også er godt at opbevare vaders på. :-)

Mvh

Karsten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 14:54
Hej Karsten,

Selvfølgelig er det tvunget medlemsskab - det svarer fuldstændig til, da man i ´´gamle´´ dage skulle være medlem af et bestemt fagforbund for at kunne arbejde visse steder.

Det er vi da heldigvis kommet af med - lad det tvungne medlemsskab af DSF ryge samme vej, så vil forbundet blive tvunget til at tage medlemmerne alvorligt og kravle ned fra deres elfenbenstårn.

Til top
Topper Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Toppen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Toppen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 15:37
Hej Mogens
Jeg kan kun give dig ret i at det er tvingene nødvendigt at vi har ET stærkt forbund der kan være med der hvor det sker og at der lægges et meget stort stykke friviligt arbejde i vores forbund.
Det ændre dog ikke ved at de skitserede problemer har været der i lang tid, i hver til fald de sidste 3-4 år og det er lang tid nok til at det burde have været løst.
At man ikke ønsker fra forbundets side ´´ikke er interesseret i en dialog på dette niveau-og på fejlagtigt grundlag på en fremmed hjemmeside´´ (citat) bliver fra min side opfattet som både arogant og uden side stykke og er lige netop den slags saglighed der kan få mig til at overveje mit medlemskab.
Selv om det vil pine mig at tage denne drastiske metode for at råbe de ansvarlige op, da jeg er klar over det store arbejde der laves for vores allesammens hobby, naturen mm.
Jeg er godt klar over at et medlem fra og til ikke gør det store men jeg nægter meget snart at støtte denne slags nedgøring af medlemmerne som den holdning du vidrebringer viser. som man kan læse i tråden er der mange medlemmer der læser og deltager i denne tråd og det ville klæ forbundet og ledelsen at komme med en udmelding om det så bare var en lille en der kunne kaste lidt lys på sagerne da de åbentbart ikke kan overkomme at gøre det på forbundets side

MVH
Topper
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 16:55
Jeg tror der er mange der gerne vil støtte DSF 1 gang hvert år. Men ikke 2-3-4 gange.
Jeg ville gerne melder mig ind i ca 6 fiskeklubber her hvor jeg kommer fra, men bøvlet med dobbelt medlemskab og ufrivillige lån til DSF afholder mig fra at gøre det.
Synd for klubberne, da jeg nok ikke er ene om dette. Det er jo dem der mister medlems kroner til at leje mere fiskevand for.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 17:30
Torben B ;

Netop idéen med at man skal sætte kryds ved om man ønsker medlemsskab af DSF ved indmeldelse i en lokalforening, har jeg selv forsøgt at fremføre....

Det er bare ikke i DSFs interesse - og ville utvivlsomt føre til meeeeget store økonomiske problemer..

Derfor er det frie valg sat ud af spil - i det såkaldt ´´store fællesskabs interesse´´... Minder lidt om nogle lande, som ikke eksisterer længere - østpå;-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 17:52
Simon, vi er ikke enige om alt, og jeg syntes stadigvæk du brokker dig for meget, men her hvor man tvinges til et medlemskab af DSF, er jeg faktisk enig med dig at det minder om hedengangne tider sydøst for grænsen....

Jeg er absolut tilhænger af et forbund, og har tidligere skrevet at der skal yngre og mere moderne kræfter ind i det, så forbundet kan få en nutidig strømlinet profil....det blev faktisk fremført for mange år siden....på et møde på Fyn.
Konklusione kom fra en gruppe frivillige marketing-reklame og afsætningsfolk, som udarbejde en samlet plan for forbundet.......de brugte den aldrig!

Nej jeg er ikke medlem af forbundet, men det har en helt anden årsag.

PS! K&B I morgen tidlig......
Til top
Øjvind Bejstrup Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Øjvind Bejstrup Avatar

Tilmeldt:: 10 Maj 2001
Geografisk: Nordøstsjælland
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Øjvind Bejstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 19:02
Kære venner

Det er rigtigt, at forbundet pt. har massive problemer på IT-fronten.

Først købte vi et nyt økonomisystem og der blev købt et system, der er særdeles velkendt og robust og anvendes på mange store virksomheder. Desværre viste det sig, at det ikke umiddelbart var robust nok til administrere et medlemssystem.

Vi besluttede også at lette administrationen af medlemmer, således at de skulle kunne administreres af klubbernes kasserere fra forbundets hjemmeside. For at dette kunne lade sig gøre skulle der etableres en ny hjemmeside.

Alle problemer i de tre systemer har netop ´´ramt panden på samme tid´´, som en debattør så rammende har udtrykt og sekretariatet arbejder på højtryk for at få tingene på plads, samtidig med at administrationen skal fortsætte i fuld drift. Akilleshælen er fortsat økonomisystemet og administrationen via hjemmesiden.

Den måde administrationen er foregået på indtil nu, blandt andet på grund af klubber og foreningers suverænitet, er meget omkostningskrævende, derfor er det vigtigt for os at få elimineret fejlkilderne og få det automatiseret.

Den IT-ekspertise der skal bruges til sådanne projekter har forbundet ikke indenhus og vi er derfor afhængig af de leverandører vi har og selv om vi har haft velrenommerede virksomheder, som leverandører, har vi i et tilfælde måttet skifte midt i vadestedet, fordi nøgleleverandøren ikke evnede og heller ikke viste vilje til at få problemerne løst.

En debattør har udtrykt, at forbundet ikke har villet vedkende sig ansvaret for problemerne på landsdelsmøderne. Nu deltog jeg ikke i mødet i Nord, men på de 2 andre, hvor jeg deltog, bragte forbundet selv problemerne på banen og redegjorde for sagen. Det er jeg sikker på også skete på mødet i Nord.

Det er vigtigt for forbundet at få løst problemerne hurtigt og gedigent og jeg kan garantere, at der fortsat arbejdes på højtryk.

Der er hen ad vejen blevet sendt orientering til forenings- og klubkassererne om problemerne. Det er muligt, at der her er plads til forbedringer, men medarbejderne har kastet al deres energi ind på at få løst de aktuelle problemer.

Med venlig hilsen
Øjvind Bejstrup
Medlem af Forbundsbestyrelsen i
Danmarks Sportsfiskerforbund
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 19:21
Hej Øjvind

Hvis det kniber med at få kvalificeret hjælp fra jeres leverandører, vil jeg anbefale en kontakt til Jægerforbundet.
Måske der kan hentes hjælp, der er jo tale om 2 grønne foreninger.

Jeg taler som medlem af både DSF og jægerforbundet.
Jægerforbundet håndterer fint medlemskab af flere foreninger.
Der har man et medlemsskab med forbundstilknytning, og kontingent til hovedforbundet. I de øvrige foreninger betaler man lokalkontingen til lokalforeningerne.
Ejner

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 19:45
Ø.B ;

Det lyder altså desværre som en sang der er blevet sunget i 3-4 år nu.. Opkrævningerne af kontingent har simpelthen ikke virket - og fejlene ved tilbagebetaling ligeså konstante, som strømmen af medlemmer der forsvinder i medlemskartoteket.

Jeg har personlig for ganske nyligt talt med en kasserer, som troede han havde omkring 150 medlemmer, tallet afviger med 20 procent ifh. hvad DSF mener... Om medlemerne er forsvundet ud i den blå luft, har betalt men er fejlregistreret, eller aldrig har fået en opkrævning vides ikke - det er jo det glade vanvid..

Jeg forstår så udmærket de foreninger der simpelthen ikke tør lade DSF forvalte deres lokalmedlemmer - de risikerer jo at være uden økonomi!

Herudover er det FULDSTÆNDIG uhørt at lade personlige oplysninger på alle medlemmer i DSF, ligge frit tilgængelige via et login på hjemmesiden.

Jeg har også hørt, at det nye system giver så god adgang for lokalforeningerne, at dobbeltkontingent fremover kan undgåes - ved ganske enkelt at anvende det personlige DSF-medlemsnr. ved tegnelse af yderligere lokalmedlemsskaber.

Det ville da glæde mig hvis det skulle lykkedes, så jeg personligt nøjes med at være tvangsmedlem én gang om året;-)
Til top
Michael R. Mulbjerg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael R. Mulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 21 Feb 2002
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 158
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael R. Mulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 20:20
til alle

se på - se linket HER - der nu kommet det I har bedt om

mvh
michael
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 22:36
Når nu i får siden til at køre ordentligt, sørger i så også for at den kan ses i 1280 x 768 pixel.
Til top
Flyfisher@Denmark Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flyder Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flyder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 01:45
Jeg ved ikke hvad der er med DSF, men jeg vil meget gerne lange ud efter dem for det syndigt rod i deres systemer.

Af deres ´´UPS´´er, som jeg har kunnet mærke på ´´min krop´´ er:
1. Medlemsbladet som aldrig kom (en noget ældre sag)
2. Kontigent kluderiet sidste år (jeg kom til at betale 10 gange kontigent til den ene klub jeg er medlem af)
3. Udsendelse i sidste halvår, af rykker for IKKE at havde betalt kontigent, til samme klub som i nr.2 - med alle de kompligationer det gav

Og dette er kun toppen af isbjerget, kan jeg forstå - HVOR HERRE BEVARES !!! - hvis man styrrede et selvskab på en sådan u-profsjonel måde, ville man enten være lukket fordi pengekassen er tom, eller man sad i et eller andet fængsel sigtet og dømt for bedrageri.

Har DSF måske ikke overlevet sig selv, for som forbund, virker det på mig, at de er færdige, når de ikke engang kan varetage noget så elemetært som kontigenter, UDEN at få det hele til at gå i F-mode, hvad sker der så ikke i de sager der er med f.eks. Tangeværket, har de været lige så løse i det her (´´også´´, fristes man til at skrive), og forpasset chanser for at få det lukket ?

Nu er jeg ikke inde i DSF love og regler, men dette burde jo kunne udløse et mistilidsvotum, til hele DSF´s bestyrrelse (hvis der altså er et sådant), og jeg ville gerne høre hvad de havde at sige til deres forsvar, men de tromler vel al kretik ned hvis man ytre sig kritisk !?

Ja ja - der skrives at man skal sende en mail hvis der er fejlopkrævet kontigent - NEJ JEG VIL >>I K K E<< !!! De SKAL famne tage at vågne op og gøre deres arbejde, jeg har betalt for det, og jeg HAR ingen mulighed for at være medlem af en lokal fiskeklub UDEN at skulle betale til DSF !!!!

Ps. Den med en ny hjemmeside der virker - HA !!! det gør den sku da ikke, prøv at gå under "forum" og vælg et, eller hvis du har et login >login<, så skal I bare se løjer ! (og den der med at diskotere på fremmede hjemmesider - det bliver jeg/vi sku nødt til, DSF side er nede, for diskotioner)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 08:49
Bravo DSF - sådan, så lidt skal der til !

Held og lykke med problemknusningen - og kom så frem på banen med en løbende lille melding om hvordan det går - så jeres mange medlemmer kan fornemme der sker noget - det er bare 10-15 linier ala det i nu har præsteret.

mvh
Heinz ;-)
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 15:20
Desværre er DSFs udmelding stort set enslydende med meldingerne jeg hørte første gang for 3 år siden, da jeg sad i en lokalbestyrelse..

Desuden er det simpelthen for let at skyde skylden på systemleverandøren.
Fejlen er jo nok, at DSF simpelthen ikke har formået at forklare denne, hvad de ønskede sig - og hvad minimumkravene til systemet skulle være..

Herudover gider jeg simpelthen ikke bruge mere tid på DSF, det bliver aldrig ´´min forening´´ - heldigvis var der vand i åen, og fisk i vandet idag - så DSFs formåen eller mangel på samme,, er lykkeligt glemt for en stund:-):-)
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 16:45
simon agerholm skrev: Desværre er DSFs udmelding stort set enslydende med meldingerne jeg hørte første gang for 3 år siden, da jeg sad i en lokalbestyrelse..

Desuden er det simpelthen for let at skyde skylden på systemleverandøren.
Fejlen er jo nok, at DSF simpelthen ikke har formået at forklare denne, hvad de ønskede sig - og hvad minimumkravene til systemet skulle være..

Herudover gider jeg simpelthen ikke bruge mere tid på DSF, det bliver aldrig ´´min forening´´ - heldigvis var der vand i åen, og fisk i vandet idag - så DSFs formåen eller mangel på samme,, er lykkeligt glemt for en stund:-):-)...


Nu syntes jeg du skulle holde lidt lav profil og slet ikke begynde at komme med gisninger om noget, som muligvis var det samme for 3 år siden.
Jeg har heller ikke været så heldig med deres admin. men derfra og så komme med gisninger, er noget langt ude...

Mvh
Henrik
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 16:53
Henrik H ;

Det er ikke en gisning - men desværre en eksakt viden et par kassererer har delt med undertegnede.

Ligesom fejlen med at jeg selv via login kunne gå ind og se personlige oplysninger på ALLE DSF-medlemmer:-(:-(

Det er fakta, ikke en påstand..

Det kan ganske enkelt ikke forsvares, men edb-systemer har i mange år været den perfekte undskyldning for alt, lige fra manglende løn til you name it..
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 17:37
simon agerholm skrev: Henrik H ;

Det er ikke en gisning - men desværre en eksakt viden et par kassererer har delt med undertegnede.

Ligesom fejlen med at jeg selv via login kunne gå ind og se personlige oplysninger på ALLE DSF-medlemmer:-(:-(

Det er fakta, ikke en påstand..

Det kan ganske enkelt ikke forsvares, men edb-systemer har i mange år været den perfekte undskyldning for alt, lige fra manglende løn til you name it.....


Jeg syntes ærlig talt, at man skal lade DSF få ro til forsøge at få ´´orden i eget hus´´ - når de så melder ud, at nu skulle tingene fungere igen - så kan man forhåbentlig få ryddet op efter en tid.

Det er ikke kun forbundet der er havnet i sådanne problemer - det er set i nogle af DK's store virksomheder - og når man står i det - er det kort og godt til at blive idiot af, når løfter fra software leverandører og programmører ikke holder.

Nu har vi skudt på dem - og jeg tror det er inde på tavlen i DSF at der skal ske noget - og deres nye system er vel et værktøj til at få tingene bedre.

mvh
Heinz

Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 17:51
@ Simon

Edb-systemer har i mange år været den perfekte undskyldning, skriver du.

Nu tror jeg egenstlig ikke det er It systemerne og softwaren det er galt med. Men det kan ofte være svært at få databaser til at ´´arbejde´´ sammen og få dem tilpasset ens krav og behov. Her har IT leverandører og konsulenter det med at være temmeligt optimistiske og ukritiske med hvad de lover deres kunder. Det har jeg oplevet på min egen arbejdsplads da vi skulle opgraderede vort IT system en bedre, velkendt og gennemtestet IT platform. Sikke et kaos.
Nogen kan måske også huske de gamle amters Amanda-projekt.

Jeg er enig med dig i at situationen omkring DSF medlemsadministration er dybt kritisabel, men der arbejdes tilsyneladende seriøst på problemet. Derfor nytter såmænd ikke at blive ved at sparke til dem da de jo allerede ligger ned. Ligeledes syntes jeg du skulle ligge de dårlige oplevelser med DSF bag dig og se fremad: Det kan jo kun blive bedre :-)

Peter
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 18:12
Heinz/Peter M ;

Jeg tror sgu ligefrem det hér lykkedes for undertegnede at blive ENIG med jer begge 2, og endda på samme tid :-)

Meeen det er nu også svært at være i skidt humør når man kommer hjem efter en dag med is i topøjet, en buk i skovbrynet,, og lidt rusk i linen...

MEN hvis problemerne gentager sig endnu engang næste år, så......
Til top
Bo Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kongen12

Tilmeldt:: 23 Nov 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kongen12 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 18:12
Heinz Gerhard skrev: <

Jeg syntes ærlig talt, at man skal lade DSF få ro til forsøge at få ´´orden i eget hus´´ - når de så melder ud, at nu skulle tingene fungere igen - så kan man forhåbentlig få ryddet op efter en tid.

Nu har vi skudt på dem - og jeg tror det er inde på tavlen i DSF at der skal ske noget - og deres nye system er vel et værktøj til at få tingene bedre.

mvh
Heinz


(y)(y)(y)(y)
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jan 2010 kl. 18:54
Det burde så være sket forlænge siden.
Dårlig eller slet ingen info er som regel lig med Rygter.
DSF kan da bare informere så er der nok forståelsese for at der er problemmer.De forsvinder altså ikke ved at tie det ihjel:-(
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Feb 2010 kl. 22:30
Så tror jeg det lysner, ja faktisk har DSF vel set lyset allerede for 14 dage siden :-)

Jeg er via af 2 klubber dobbeltmedlem af DSF og har derfor ventet på 2009 refusion . DSF skal desuden inddrage to klubkontingenter for 2010. Det ene er tilmeldt PBS, mens det andet for sidste gang skal indbetates på girokort udsendt af DSF. Intet af dette er på grund af det administrative kaos sket.

Men: Jeg har lige gennemgået min PBS oversigt for februar. Her kan jeg se at DSF allerede 18 januar har faktureret mig for et beløb der dækker over følgende:

2 x 2010 klubkontingenter (det giroindbtalte er automatisk blevet PBS tilmeldt)
1 X 2010 DSF medlemskab
1 x 2009 refunderet DSF medlemskab

Det samlede fakturerede beløb stemmer så selvom det tog lang tid så dobbelt (y)(y) til DSF herfra.

Peter

Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 00:39
Jeg tror, at de arbejder hårdt for at få det til at fungere i forbundet.
Er lige kommet hjem fra ferie, og havde fået opkrævning til den ene af de foreninger jeg er medlem af.
Undersøgte og konstaterede, at jeg endnu ikke havde fået tilbagebetaling fra sidste år.
Jeg skrev til Anne kl. 1745, og her kl. 2200 fik jeg svar.
Det er da service, men de må have nogle lange arbejdsdage.
Ejner
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 07:34
Da jeg var med i 3 foreningere hvor de to var tilmeldt via pbs havde de altid modregnet det dobbelt kontigent og så når den sidste forening kunne tage sig sammen til at videre sende sine oplysningere til forbundet kom de osse retur.den sidste forening køre med verdens ældste betalings måde så kan nu godt forstå det kan give problemer. Har osse fået mine fra sidste år via bank overføresle efter en hurtig kontakt.
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 16:02
Tja,det kan godt være de arbejder længe i forbundet,-men det de laver er noget rod.Jeg er medlem af en forening hvor kontingent SKAL være indbetalt senest 1.2-,-ellers er man udmeldt af foreningen,-og 3 års ventetid for igen at blive medlem.Jeg modtog mit girokort 3 dage før sidste indbetalingsdag,-og selvfølgelig med et forkert opkrævningsbeløb.
Jeg har indbetalt ca 295,- kr formeget og har sammen med foreningens kasserer gjort opmærksom på forholdet,-men har selvfølgelig ikke hørt noget fra forbundet.
Dertil kommer at jeg hvert år har haft endog meget besvær med at få mit dobbeltmedlemsskab tilbagebetalt,-og nu gider jeg ikke have mere besvær med dobbeltkontingent,og har meddelt DSF at jeg fra næste år udmelder mig af den ene forening,-så kan de spekulere på hvis interesser de varetager.Skal jeg være helt ærlig så føler jeg mig som tvangsmedlem af den nuværende rodebutik,-og det er ærgerligt for behovet for et stærkt forbund erkender jeg,men det nuværende roderi er mindst 3 år gammelt og er IKKE blevet bedre,-derfor tror jeg ikke mere på DSF.
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 16:45
[QUOTE] Vagn Madsen skrev: Jeg er medlem af en forening hvor kontingent SKAL være indbetalt senest 1.2-,-ellers er man udmeldt af foreningen,-og 3 års ventetid for igen at blive medlem.citat>

Hej Vagn

Jeg står med samme problem. ( sikkert den selvsamme forening) Men det er sidste år kontingentet opkræves på denne lidt gammeldags facon. Så næste år kører det automatisk via PBS. Desuden er blevet indlagt lidt elastik i 1.2 deadlinen.

Her er hvad kasseren skrev til mig:

´´I skulle gerne alle modtage opkrævninger i næste uge (uge 4).
Jeg håber at I alle tilmelder det PBS fremover så vi undgår alt det her rod.
Det er selvfølgelig inden der bliver smidt ud af foreningen ved overskridelse af betalingsfristen overskrides lidt, det har vi fuld forståelse for. ´´

Peter






Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Feb 2010 kl. 19:51
Hej Peter !

Du har ret i din kommentar,- men det ændrer ikke fakta at tilmelde sig PBS hvis DSF igen opkræver forkert kontingent,-så har du det samme problem igen,-hvordan får du skillingerne tilbage fra den rodebutik ???

Hvis en forening opkræver over PBS,-og en anden sender girokort ud så ender du i samme sted som her,du får MÅSKE pengene tilbage i januar næste år hvis du er heldig,-det gider jeg blot ikke mere.
Derfor har jeg besluttet at melde mig ud af den anden forening,-så har DSF ikke mulighed for at lave kuk i foretagenet.
Jeg er nok langtfra den eneste der vil gøre det sådan,-men det er konsekvensen af den elendige administration som DSF har haft i de seneste år,-og som denne og tidligere debatter om samme emne har tydeliggjort.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres