Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF kontingent, farcen fortsætter.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF kontingent, farcen fortsætter.
    Sendt: 19 Jan 2010 kl. 11:52
De Herrer..

Skynd jer til postkassen, der er kommet en lottokupon fra DSF til alle os der skal have penge retur for dobbelt medlemsskab.

Jeg har været heldig, og for 3. år i træk, fået et forkert beløb tilbage.

Gad vide om der er nogle der modtager et for højt beløb retur, eller om regnskabet altid tipper én bestemt vej??

Ihvertfald gider jeg ikke gentage den overbærenhed jeg ellers har praktiseret de sidste år, for i mit tilfælde runder det manglende beløb en tusse.

Jeg har intet mod at støtte en god sag, men jeg kunne godt selv tænke mig bestemme hvilken.

Helt ærligt, det er sgu da pinligt at man ikke engang kan styre et medlemskartotek:-(
Til top
anders nørring Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anders_vbb

Tilmeldt:: 14 Jan 2005
Geografisk: roskilde
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anders_vbb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 12:31
De har vel sat alle midler ind på at rette op på sportsfiskeren.dk, som alligevel aldrig bliver en succes... Det er nok deres sekretærer der har lavet den :-D

Vh Anders Bruun
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:09
Hej

Stop nu lige her. Den sag hører da hjemme hos forbundet. Der er vel heller ikke noget nyt at tilføje ovenpå den tråd der lige har kørt her på siden.

Mvh

Karsten
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:16
Karsten A ;

Det må da være relevant, at DSF trods medlemmernes store tålmodighed, stadig ikke har styr på noget som helst.

Jeg sidder selv med brevet ved siden af mig, hvori der står at problemerne nu er løst - vedhæftet en check på et forkert beløb.. Det er jo nærmest en parodi:-)

Herudover kan vi jo ikke diskutere det på DSF hjemmesiden da den ikke virker.

Men ok, hvis du synes man skal lægge låg på pinlighederne..
Til top
Hans Sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hans Sørensen

Tilmeldt:: 03 Aug 2005
Geografisk: Vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hans Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:21
Står der et forkert beløb !! og hvad er så lige i din termologi et forkert beløb, men det er måske en hemmlighed.

mvh
Hans s
Til top
Kristian Skytt Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Kristian M. Avatar

Tilmeldt:: 29 Okt 2002
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristian M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:23
Der er intet brev fra DSF i min postkasse, skønt jeg også skal have kontingent retur.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 13:30
Hans S;

Jeg er en af dem som er medlem af en del foreninger, og har derfor betalt 4 gange kontingent til DSF - desværre returneres de 3 gange jeg har ´´overbetalt´´ ikke.

Det overrasker mig ikke, da det samme har været tilfælde i årevis.
Nu gider jeg det sgu ikke længere, og bliver nødt til at ringe til den stakkels dame i DSF - som sikkert får 1000 af de samme opkald.

Hvis jeg ikke var ´´tvunget´´ medlem gennem de lokalforeningerne jeg fisker i - meldte jeg mig sgu ud i protest over så ringe en medlemsadministration.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thomas h

Tilmeldt:: 13 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér thomas h Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 17:48
DSF kan lære at jægerforbundet- der kan man nemlig godt være ´´lokal medlem´´ af lige så mange foreninger man ønsker, uden det automatisk udløser et eller flere medlemskaber til DJ. Måske lidt vidensdeling kunne være på sin plads.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 18:00
simon agerholm skrev: Hans S;

Jeg er en af dem som er medlem af en del foreninger, og har derfor betalt 4 gange kontingent til DSF - desværre returneres de 3 gange jeg har ´´overbetalt´´ ikke.

Det overrasker mig ikke, da det samme har været tilfælde i årevis.
Nu gider jeg det sgu ikke længere, og bliver nødt til at ringe til den stakkels dame i DSF - som sikkert får 1000 af de samme opkald.

Hvis jeg ikke var ´´tvunget´´ medlem gennem de lokalforeningerne jeg fisker i - meldte jeg mig sgu ud i protest over så ringe en medlemsadministration.


Har du så også fået 4 stk sportsfiskeren ind af døren når den er udkommet ??
Hvis ikke så er det sku bondefangeri.
Havde en episode med dem for år tilbage, hvor de heller ikke vil tilbagebetale for et dobbelt medlemskab, men tro mig det kom de til !!!!!!!!
Til alt held så har min forening idag meldt sig ud af forbundet, så slipper jeg helt for at betale til dem

Jesper Rasmussen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 18:19
Ja, nedlagt DSF så landmand, garnpirater, det offentlige, dambrug osv osv kan få frit spil til at ødelægge naturen/fiskeriet.
Så kan fritidsfiskerne osse få deres 10 garn pr. snude tilbage igen:-(:-(
Virklig gennemtænkt de herrer...:-(

Mvh
Henrik
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 19:16
Henrik C ;

Jeg er ikke direkte modstander af DSF, jeg tillader mig blot at have en lidt negativ holdning til deres måde at administrere.

Via dialog med DSF, tror jeg faktisk jeg har fundet ud af hvad der er galt med mig... Altså mit MEGAdobbelt medlemsskab;-);-)

Jeg ender faktisk med at tro at det denne gang er et sammenfald af uheldige faktorer - men, det er så desværre hvert år dét sker.
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 19:41
Jeg har, som foreningsrepræsentant, på et af forbundets landsdelsmøder i efteråret haft spørgsmålet på dagsordenen.
Ledelsen gav en orientering om situationen, men prøvede at forbigå punktet på dagsordenen.
Der var ingen vilje fra ledelsens side til at påtage sig et ansvar for den helt urimelige medlemsadministration. Det var ´´systemets´´ skyld, lød svaret.
Jeg er ligesom en af indlægsholderne enig i, at det ikke er nogen løsning at melde sig ud. Uanset bøvlet, er sportsfiskerforbundet lystfiskernes ´´fagforening´´. Der er snart kongres, så vi må håbe, de ansvarlige bliver stillet til regnskab.
Vh
Frank
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 19:52
Frank Jensen har forsøgt at komme igennem....fint. Men jeg ved at det er som at slå i en dyne. Der er simpelthen for mange ´´gamle mænd´´der har siddet på stolene i DSF i for mange år...så man kan kun håbe på at nogle af de unge kræfter i forbundet...nej jeg vil ikke nævne navne...kommer til og får mere og især moderne og nutidig indflydelse opå forbundets fremtid.

Jeg er ikke forbundsfjendsk, men der trænger til at blive fejet, så støvet kommer ud.

Nej jeg er ikke medlem...men det er en helt anden årsag.
Per Hansen
Til top
Henrik Dons Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HDCSmeden Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2001
Geografisk: Sjælland og Lolland-Falster
Status: Offline
Beskeder: 411
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HDCSmeden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 19:52
-Håber det er fordi der er prioriteret andre meget vigtige sager - for det er ganske enkelt en om-mer ; enhver med et mimimum af flair for databaser kunne ganske hurtigt lave et velfungerende system...

-Ergo må det være fordi opgaven ikke er prioriteret - eller overladt til frivillig arbejdskraft.

-Det løser intet at tie stille, tværtimod - DSF bør være klar over at medlemmerne et eller andet sted er en forudsætning...

Mvh
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 20:26
simon agerholm skrev: Henrik C ;

Jeg er ikke direkte modstander af DSF, jeg tillader mig blot at have en lidt negativ holdning til deres måde at administrere.

Via dialog med DSF, tror jeg faktisk jeg har fundet ud af hvad der er galt med mig... Altså mit MEGAdobbelt medlemsskab;-);-)

Jeg ender faktisk med at tro at det denne gang er et sammenfald af uheldige faktorer - men, det er så desværre hvert år dét sker....


Jeg har heller ikke været særlig heldig med DSF admin. bla. har de pludselig skiftet mit post nr. ud med et andet, men defra så til at melde sig ud af DSF er nok noget af det dummeste man kan gøre.
Uden DSF var vi meget ilde stillet mht. første indlæg i denne tråd.
Rod eller ej..;-)

Mvh
Henrik
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 20:31
Jesper Rasmussen (*) skrev: <

Har du så også fået 4 stk sportsfiskeren ind af døren når den er udkommet ??
Hvis ikke så er det sku bondefangeri.


Jesper Rasmussen


Nej, sjovt nok kan DSF godt finde ud af kun at sende 1 stk. medlemsblad, selv om man er medlem af 3 foreninger (som jeg selv er) - men de kan ikke ´´finde ud af´´ kun at opkræve 1 stk. medlemsgebyr.

Det lugter langt væk af misbrug og billige lån på medlemmernes bekostning.
Til top
Henrik L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSL

Tilmeldt:: 18 Jun 2005
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 106
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 22:06
Forbundet har nok ikke personale til at håndtere det - der skal jo spares.......jfr. omkostningsbeløbene i regnskabet;-)

På sportfiskeren.dk står der stadig at de arbejder på sagen omkring deres forum (ja de må da arbejde på højtryk :-):-))
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 22:09
(y)
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Jan 2010 kl. 22:43
Hej alle derude ........
Efterhånden som en ældre lystfisker (0/60 år), samt en svoren tilhænger af DSF, ikke mindst fordi det er et must med et forbund på vores område, - er det overordentlig skuffende at læse beretningerne og DSF's formåen - rettere mangel på samme, Henrik har helt ret .....
Jeg har også via mit tilhørsforhold og revisor for forening konstateret en overordentlig meget inkonsekvent holdning fra DSF, for at rette - end sige etablere et for alle parter fungerende system.
Man skal i DSF gøre sig klart, at bringer man ikke disse kontingentrutiner på plads såvel overfor foreninger, som for medlemmer, kan man i værste fald bringe såvel foreninger som medlemmer i spil.
Tænke sig så uforstanding en adfærd, at dette vores allesammens ´´forrest sejlende tankskib´´ slet ikke har maskineriet i orden.
Meget kunne tyde på at der er fejlinvesteret i system eller udbyder, - hvor den logiske tanke kan være >købt for billigt<.
Men alle grunde og undskyldninger er nu ikke valide, for det skal på ultra kort tid fungere korrekt hele vejen rundt, såfremt Dsf ikke vil ha' store skrammer!!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 09:40
Øhhhhhh....

Jeg har sgu opdaget, at nogle af fejlene skyldes fejl i mit eget regnskab - dog har en gennemgang så medført at jeg har fundet NYE gamle fejl..

Ret skal være ret, i mit tilfælde er jeg ikke helt uskyldig..

Fandme træls, jeg bliver jo lige ramt af den gamle grundregel : Når man peger på andre, er der altid 3 fingre der peger mod én selv...

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld W.

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld W. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 09:52
Simon
for pokker, så er du måske slet ikke medlem af forbundet :-)

Hav en god dag -
mvh
kjeld
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 09:59
Hej Simon
Tja, sådan kan det jo gå, som du selv skriver. Heldigvis for din egen selvtillids skyld fandt du noget gammelt, som du mener er fejl fra forbundets side. Jeg synes faktisk at det er fint af dig at erkende fejlen fra din egen side. Husk at den som ingen fejl begår laver for lidt!
Indlægget fra Lundberg er meget fint og dækkende for problematikken. Blot er det min opfattelse, at indlægget burde stiles til forbundet.
Jeg har iøvrigt aldrig haft problemer med min egen tilbagebetaling fra forbundet.

Mvh

Karsten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 10:18
Karsten Andersen skrev:

Blot er det min opfattelse, at indlægget burde stiles til forbundet.
Jeg har iøvrigt aldrig haft problemer med min egen tilbagebetaling fra forbundet.

Mvh

Karsten


Hvordan gør man det når både deres forum og mailsystem er nede?

Karsten, vil det sige, at du har fået penge retur for 2009?

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 11:10
Kjeld W ;

Uden at skulle træde for meget i det, kan jeg ihvertfald konstatere, at såfremt man melder sig ind i en forening sent på året - kan det give problemer med returbetalingen.. Og man skal ikke forvente at DSF husker det, og blot tilbagebetaler senere.
Når regnskabet er lukket, ja så er det meget lukket.

Desuden har jeg meget venligt fået oplyst, at det ikke bliver nødvendigt at sende penge retur til medlemmerne i 2011, for nu kører systemet bare.. Så synes jeg bare det er lidt pudsigt at jeg allerede har modtaget 1 girokort fra en Sjællandsk forening incl. DSF-kontingent,, jeg vil ´´gætte´´ på at samme beløb vil være at finde på min ´´hovedopkrævelse´´ fra DSF;-)

Forøvrigt kunne det være fint snart at modtage sit girokort til betaling, jeg er da medlem af en forening i Jylland - hvor man ganske enkelt bliver smidt ud, hvis der ikke er betalt inden d.1/2.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 11:14
Hej Jan

Selv i disse tider er det muligt at kommunikere udenom mailsystemet. Det røde postbud kommer stadig rundt.

Nej, jeg har ikke modtaget penge retur fra 2009. Jeg er iøvrigt ikke klar over om jeg skal have noget retur i år. Grunden til min tvivl er, at Lystfiskerforeningen for Skive og Omegn har meldt sig ud af forbundet og at Jeg ikke kender udmeldelsestidspunktet og reglerne omking terminer for udbetaling for dobbeltmedlemsskaber.

Mvh

Karsten
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 11:15
simon agerholm skrev:

Forøvrigt kunne det være fint snart at modtage sit girokort til betaling, jeg er da medlem af en forening i Jylland - hvor man ganske enkelt bliver smidt ud, hvis der ikke er betalt inden d.1/2.


Ja, jeg er også spændt på om jeg når at få opkrævning til LF26 inden fristen udløber :-(

@Karsten,

Ja, jeg er klar over man kan sende breve og ringe til forbundet.

Du hævdede bare at "indlægget burde rettes til forbundet" - hvilket jeg tog som en opfordring til at tage debatten på deres forum. I øvrigt hjælper det jo ikke alle andre, hvis jeg blot sørgede for mig selv. Det er da relevant at få frem i lyset at vores forbund har store problemer med at administrere vores penge.

Finder det stadig påfaldende at de kan administrere 1 medlem = 1 blad, men ikke 1 medlem = 1 betaling.

Hvad er forskellen - ud over at få nogle penge, der retteligt ikke tilhører dem ??
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 12:03
Hej Jan

Ja, det kan godt se lidt besynderligt ud. Men der er sikkert en god forklaring. Den kunne man vel have fået ved en direkte henvendelse til sekretariatet.
Iøvrigt vil jeg henvise til mit første indlæg i denne tråd. Jeg tror stadig ikke, at yderligere debat i dette forum gavner sagen.

Mvh

karsten
Til top
Hans E. Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HE Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 16:20
Hej Jan.

Jeg skal ikke forsvare DSF prioteringer, men en forklaring kunne være:

Forening A:
lader forbundet opkræve medlemskontingent, her er det muligt, at forvalte medlemsbidragene og sikre der kun betales et bidrag.

Forening B
opkræver selv kontingent og betaler medlemsbidraget til DSF og betaler i to rater (marts og oktober) hae får forbundet en navneliste til udsendelse af Sportsfiskeren og reelt set først kontingent og medlems lister i okt. her skal der så eventuelt ske en tilbagebetaling, hvis så en forening er lidt for sent på den, kan det give bøvl for alle.

I en forening som vores bruger vores kasserer uforholdsmæssig meget til på kontingenter og administration af disse, så der er da basis for forbedringer for DSF.

M.v.h.

Hans E. Nielsen
formand
Horsens og Omegns Sportsfiskerforening
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 17:08
simon agerholm skrev:

Forøvrigt kunne det være fint snart at modtage sit girokort til betaling, jeg er da medlem af en forening i Jylland - hvor man ganske enkelt bliver smidt ud, hvis der ikke er betalt inden d.1/2.


@ Simon: Har ligesom dig været lidt utålmodig og har rykket LSF vedr. kontingent. Kasseren i LSF sendte derefter denne mail ud. Ikke tifredsstillende af DSF men bedre sent end aldrig

Hej

Jeg har i dag onsdag talt med Anne Holbæk hos Sportsfiskerforbundet.

Hun oplyser at vores girokort går til PBS på mandag og så bruger de nogle dage inden de sender dem ud.
Det skulle betyde at i senest i starten af uge 4 skulle modtage girokortet, ellers kontakt DSF.
Det skal stadig være betalt den 1. februar.
Husk at tilmelde det til PBS så går det automatisk til næste år. Og så glemmer man det jo ikke.

Med venlig hilsen
Langå Sportsfiskerforening
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 17:21
Hans E ;

Jeg forstår godt din skitsering, og det var også den begrundelse jeg hørte for 3-4 år siden da jeg havde rodet mig ind i noget foreningsarbejde - måske kan man påstå at 3-4 år til at finde en løsning er liiiidt lang tid;-)

Peter M ;

Ja, jeg har også hørt det ad omveje.. Og jeg forstår også godt at DSF har lidt svært ved at sende nye opkrævninger ud, inden de har eksempelvis har afregnet for dobbeltmedlemsskab fra det gamle år - dét ville nok hidse en enkelt eller 2 op.

Herudover forstår jeg slet ikke den metode, at man er tvunget medlem af DSF fordi man ønsker at fiske i en lokalforening.
Det er jo en gammel fagforeningstvangstanke,, og jeg tror nærmest det er tæt på at være i strid med noget lovgivning.

Det kunne sgu være man skulle stille spørgsmålet til OperationX, og så lige få dem til at kigge på det pumpede medlemstal, økonomistyringen, og mindst ét tilfælde af brud på lovgivningen vedr. registre.

Ups.. Der faldt jeg udenfor tråden...

Herudover tror jeg tøvejret godt snart må komme, så har jeg det med at glemme de ting der irriterer mig vedr. DSF:-):-)
Til top
Hans E. Nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HE Avatar

Tilmeldt:: 03 Jan 2002
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 23
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 17:27
Hej Simon

Ja det kan man godt sige, men der er dog stadig foreninger der selv ønsker at foretage opkrævningerne.

Hvis en forenings kompetente forsamling (generalforsamlingen) har besluttet at foreningen skal være medlem af en bestemt organisation må det vel være sådan indtil en generalforsamling bestemmer noget andet.

Den model skulle der nødig laves om på.

M.v.h.

Hans E. Nielsen
formand
Horsens og Omegns Sportsfiskerforening
Til top
Peter Vangsø Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Mathiasen Avatar

Tilmeldt:: 17 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 293
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Mathiasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 17:50
[QUOTE] simon agerholm skrev:

Ja, jeg har også hørt det ad omveje.. citat>

@ Simon: Send din mail adresse til kasseren så får du nyhederne (har jeg lige erfaret :-) )
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 18:07
Hans E ;

Det lyder jo til forveksling som fagforeningerne sagde i gamle dage.
Jeg mener at dén slags SKAL bygge på frivillighed.. Men det er jo bare min holdning, og ville blive DSFs ruin, hvis det blev gennemført.

Herudover vil jeg faktisk ikke undlade at rose Anne Holbæk, jeg tror sgu hun arbejder for meget -ihvertfald spredte hendes mailaktivitet sig over et urimeligt langt tidsrum igår - da jeg forstyrrede hende:-)
Til top
Søren Herred Johnsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Herred Johnsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2002
Geografisk: Limfjorden ( Thisted Bredning rundt)
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Herred Johnsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 18:46
Hej Simon
Nu har jeg ikke orket at læse hele tråden, men mine erfaringer med DSF er godt nok deprimerende... Som formand for en forening under DSF i det nordvestlige Jylland er det undertegnede og min kasserer der har balladen hver gang det er galt...
Det virker ikke som om der er styr på en skid når det kommer til medlemshåndtering - eller i det mindste går det ufattelig landsomt før helt banale ting ordnes...
Tror der er gået pampervælde i den, lige som andre organisationer der slipper jorden og lever deres eget liv på medlemmernes bekostning.... Flere ansatte / dårligere service / konstant ting der ikke fungerer på hjemmeside og sekretariat osv....
Vi rumler hvert år i foreningen om, hvorvidt vi skal melde os ud - pt gør vi det ikke pga situationen omkring de nye elfiskeregler, hvor vi for en gangs skyld kan have lidt glæde af dsf (hvis de når at finde ud af noget inden løbet er kørt..)
Hilsen
Søren HJ
Til top
john mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
john 2000 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jan 2002
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér john 2000 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Jan 2010 kl. 22:09
Hej alle

Har i dag modtaget tilbagebetaling fra forbundet (97 kr.),ringede derfor til samme for at høre hvordan de var kommet frem til det tal.
De kunne ikke give mig anden forklaring end der var sket en fejl,men jeg kunne sende en mail,med mit kontonr.så ville der blive sat 193 kr.ind som der mangler.
Nu er der jo nok ingen der er fejlfri,men noget rod er det.

Mvh. John
Til top
h. søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
h. søndergaard

Tilmeldt:: 30 Nov 2008
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér h. søndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 06:45
Gad vide hvad det giver i løn kr. at sidde på DSFs kontor og lave et så stort kaos, i tilbagebetalinger af medlemmernes penge.
Dem som har ansvaret for det hele, er de kompotente/dygtige nok.
Eller er det nogle personer som er valgt til jobbet og bare sidder der for at ´´gnave nogle gode ben´´
Til top
h. søndergaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
h. søndergaard

Tilmeldt:: 30 Nov 2008
Geografisk: Vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér h. søndergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 06:47
Gad vide hvad det giver i løn kr. at sidde på DSFs kontor og lave et så stort kaos, i tilbagebetalinger af medlemmernes penge.
Dem som har ansvaret for det hele, er de kompotente/dygtige nok.
Eller er det nogle personer som er valgt til jobbet og bare sidder der for at ´´gnave nogle gode ben´´
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 07:41
Hej.
Jeg synes at enkelte problemer med fejl i returnering af dobbeltkontingent-hvoraf starteren af tråden har erkendt selv at have begået fejl-været medskyldig heri har medført en helt urimelig hets mod DSF og medarbejderne på sekretariatet..
DSF erkender at de har haft problemer med et nyt medlemssystem på EDB der er købt og indført af proff.folk.
Dette er ikke så mærkeligt når det skal håndtere 30.000 medlemmer-og DSF undskylder derfor først udbetaling nu og ikke som sædvanligt i efteråret.
Har selv fået korrekt betaling retur for dobbeltmedlemsskaber som tidligere år= kr. 290,00 for overskydende medlemsskaber.
Foreningerne i DSF kan vælge enten at opkræve medlemsskaberne selv og indberette til DSF inden 1/4 eller lade DSF klare opkrævningen-hvad ikke alle vil grundet særlige regler om indbetalingstidspunkt m.v.
Ved samkøring af medlemsoplysninger findes dobbeltmedlemmerne når 2. rate er indbetalt af foreninger i efteråret-vist. oktober md.
Manglende refusion kan måske skyldes forskellig navn-adresseoplysninger i de enkelte foreninger som gør samkøring forkert-uden at dette er DSF skyld.
Jeg vil opfordre alle der ikke har fået korrekt beløb retur=kr. 290,00 pr. overskydene medlemsskab i DSF(alm.medlem) til at sende mail til medlemsadministrationen i DSF (se adresse i Sportsfiskeren)
ER selv foreningsformand og vi kan ikke genkende de beskrevne problemer der har fået en helt urimelig dimention her på tråden.
Medarbejderne i DSF er dygtige og engagerede i DSF arbejde-og gør deres bedste er jeg sikker på-og lønnen er vist som alle andre job-så det er vrøvl der skrives-ligesom forbundsbestyrelsen er ulønnet.
Som der skrives har vi alle brug for DSF til at holde øje med vort miljø m.v. så lad os i stedet stå sammen om at styrke forbundet-istedet for usaglig-udokumenteret kritik.
ER selv som foreningsformand delegeret på DSF kongres til foråret-så er der nogle der kan dokumentere urimeligheder der ikke er løst efter henvendelse til lokalforeningen og DSF herom tager jeg gerne sagen op for jer.
med venlig hilsen
Solrød Sportsfiskerklub ´´Regnbuen´´
Mogens Hansen, formand.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 08:32
@ Mogens Hansen,

Syntes denne tråd giver rigeligt med eksempler på sager at tage op med forbundet.

Men de indtager denne holdning - se linket HER
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frankjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 09:11
Hej Mogens

Jeg kommer også til kongres:-)
Jeg håber, vi er mange, som kan se problemerne.
Et af problemerne er ledelsen, der ikke vil tage ansvar.
Andre problemer er at forbundets troværdighed lider skade, at vi mister good will, at vi mister medlemmer. Det er i det hele taget en alvorlig sag, som er en trussel mod vores eksistens.
vh
Frank
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 09:32
Hej igen.
Jeg er enig at det er et stort problem hvis der opstår problemer grundet manglende/dårlig ledelse men dette ved vi jo heller ikke er tilfældet.
Jeg har nogle gange det indtryk at det er nemt og omkostningsfrit at skyde på DSF og forbundsbestyrelsen om alting-istedet for sammenhold og konstruktiv dialog og fælles indsats på at gøre DSF så stærk som muligt.
Vi Sportsfiskere har brug for DSF til at varetage vore fiske -og miljøinteresser og jo flere og jo bedre vi står sammen om at løse evt. problemer jo bedre er vi alle stillet.
DSF har sikkert også fejl og mangler og disse må vi i fællesskabprøve at få rettet.
Man må huske at bortset fra nogle få lønnede medarbejdere-er alt forbundsarbejde frivilligt og ulønnet.
Jeg savner dokumentation fra Jan Person på at DSF-hverken ser-hører eller svarer.
Det er dette niveau i debatten jeg opponerer imod.
Mvh.
Mogens
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 09:46
Mogens Hansen skrev: Hej igen.
Jeg er enig at det er et stort problem hvis der opstår problemer grundet manglende/dårlig ledelse men dette ved vi jo heller ikke er tilfældet.
Jeg har nogle gange det indtryk at det er nemt og omkostningsfrit at skyde på DSF og forbundsbestyrelsen om alting-istedet for sammenhold og konstruktiv dialog og fælles indsats på at gøre DSF så stærk som muligt.
Vi Sportsfiskere har brug for DSF til at varetage vore fiske -og miljøinteresser og jo flere og jo bedre vi står sammen om at løse evt. problemer jo bedre er vi alle stillet.
DSF har sikkert også fejl og mangler og disse må vi i fællesskabprøve at få rettet.
Man må huske at bortset fra nogle få lønnede medarbejdere-er alt forbundsarbejde frivilligt og ulønnet.
Jeg savner dokumentation fra Jan Person på at DSF-hverken ser-hører eller svarer.
Det er dette niveau i debatten jeg opponerer imod.
Mvh.
Mogens...


Mogens

Du må da indrømme - at når ens egen hjemmeside og fora ikke fungerer, så burde en ansvarlig person fra DSF måske smide et par ord ind i en dabat, som man så kan mene det ene eller det andet om. Tavshed sætter kun yderligere sving rygter, misforståelser og fnidder - som ingen kan være tjent med.

Jeg syntes at formand Werner, som jeg kender som en pragmatisk gentleman - skulle se at komme ind i dialogen enten personligt eller via en ansvarlig i DSF´s organisation - så DSF ikke lider skade mere end højst nødvendig. I forvejen er der en forsvindende lille andel af danske lystfiskere der er medlem af DSF - og tilsvarende en foruroligende masse foreninger der heller ikke støtte op. Det er noget jeg som DSF´er ville sætte meget højt på dagsordenen. Og tro mig ´orden i eget hus´ er en forudsætning - og fungerer det ikke (og det gør hverken bogholderi eller hjemmesiden m.v.) så må man bruge andre veje til at ´komme ind i kampen´ !

Tavshed kan være guld i nogen sammenhænge - men hvis det er den attitude man indtager - er man godt og grundigt ved at skyde sig selv i foden !

mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 09:51
Jeg kan da tilføje - at med den linde strøm af pressemeddelelser jeg modtager fra DSF om dette og hint - kunne man måske benytte dette 'medie' til at sende nogle signaler ala de jeg søger i mit indlæg !
Heinz
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 10:01
Mogens Hansen ;

Jeg har desværre endnu ikke været medlem af en forening, hvor der IKKE har været problemer vedr. afregning med DSF.. Blandt andet derfor er der lokalforeninger der insisterer på selv at kradse kontingentkronerne ind.. Det er et faktum, at medlemmer simpelthen bliver væk i DSF regi - og i nogle tilfælde op til 20 % af medlemmerne i en enkelt lokalforening, som man ikke har styr på.

Forøvrigt tror jeg ganske enkelt ikke på at det er proffer der har indkøbt EDB systemet, for så havde de fået deffineret hvad det skulle kunne fra starten.

Jeg skyder ikke efter den enkelte DSF ansatte, og har da også bemærket, at Anne Holbæk tilsyneladende arbejder døgnet rundt:-) , det er hende der sidder og modtager sure opkald og mails..

Personligt HAR jeg betalt en del for meget uden at få det retur, men har simpelthen ikke gjort opmærksom på det i tide - og så er den skid slået.

Jeg er klar over at jeg gentager mig selv - men jeg mener sgu at DSF er en rodebutik, som kun har sine (måske) 30000 medlemmer fordi man som lystfisker ikke har en reel mulighd for at fravælge medlemsskab.
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 10:01
Mogens Hansen skrev: Jeg savner dokumentation fra Jan Person på at DSF-hverken ser-hører eller svarer.
Det er dette niveau i debatten jeg opponerer imod.
Mvh.
Mogens


Hej Mogens,

Hvis du læser tråden igennem, vil du se at ingen fra DSF har valgt at kommentere sagen, hverken her eller på sportsfiskeren.dk - hvor man blot konstaterer at forum er lukket ned.

Dette på trods af, at i hvert fald mindst en fra DSF har svaret på andre tråde her på forum i den tid denne har kørt.

Så hvad er forkert.....?
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 10:23
Håber at en fra DSF reagerer på tråden nu-da jeg har videresendt mit første indlæg og dette hertil.
Hvad der evt. er galt med hjemmeside-mail i DSf ved jeg ikke.

mvh.
Mogens
Til top
Mogens Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mogens H.

Tilmeldt:: 11 Okt 2008
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mogens H. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 12:34
Hej igen.
Har været i kontakt med DSF og man har meddelt at man ikke er interesseret i en dialog på dette niveau-og på fejlagtigt grundlag på en fremmed hjemmeside.
Dette respekterer jeg men er fortsat af den opfattelse at DSF burde reagere-for at tilbagevise de uhyrligheder og urimelige påstande som tråden fremkommer med.
Det kan let opfatttes som:den der tier samtykker hvilket ikke er tilfældet.
Jeg skal fortsat opfordre til at hvis man som medlerm af en lokalforening har problemer-retter henvendelse hertil-og som direkte medlem kontakter sekretariatet så er jeg sikker på problemerne løses.
Vi har ikke brug for utidig kritik men jeg håber derimod på at vi står sammen flest muligt om at få løst vore miljø-garnproblemer m.v. bedst muligt via DSF.
Til de foreninger der overvejer udmelding af DSF vil jeg sige -brug istedet dine kræfter internt i organisationen på regionsmøder og kongres til at optimere vore allersammens fiskemuligheder fremover. Vi opnår mest ved at stå sammen og den naturlige samarbejdspartner er vores fælles forbund DSF.
Også DSF er ikke altid optimal-men vi må arbejde på at styrke DSF og vores fælles hobby.
Derfor lyder min opfordring til at alle der ikke er medlem allerede nu via en forening -melder sig som direkte medlem af DSF. så vi kan i fælleskab få gjort noget ved de stigende garnproblemer-tyvfiskeri-manglende miljømål og overtrædelser af miljøbræmmer m.v.
Håber at dette kan lukke den falske tråd der blev startet på et forkert grundlag idet starteren har erkendt selv at være skyld i problemet.
Istedet håber jeg at vi som sportsfiskere kan være enige om at vi skal prøve at få det optimale ud af vor hobby også for de næste generationer.
Er godt klar over at nu står jeg sikkert til øretæver og overfald fra en del-men håber på opbakning fra mindst lige så mange.
mvh.
Mogens.
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:01
Mogens H ;

Jeps, jeg tog fejl i et tilfælde.. Derfor skrev jeg det også ganske åbent, istedet for at tie dét ihjel.

Det forklarer bare ikke de uendeligt mange fejl jeg selv oplever hver eneste år, min søn der som junior pludselig får en regning på et hustandsmedlemsskab, medlemskort til foreninger som aldrig når frem pga. fejl i adresser, osv. osv.

Jeg er da glad for at din forening tilsyneladende ingen problemer oplever med DSF - det er så undtagelsen der bekræfter reglen.

Forøvrigt synes jeg dit udtryk ; ´´Utidig kritik´´ er meget passende... Kritik kommer sjældent når man har brug for det;-)

Et problem som jeg personlig HVED gennem foreningsarbejde har stået på i 3-4 år med medlemsregistrering og afregning med lokalforeningerne, synes jeg faktisk er ganske pinligt.

Herudover har jeg hved selvsyn lagt mærke til, at man gennem den fantastiske nye hjemmeside DSF har præsteret, i en længere periode kunne logge ind og se personlige oplysninger på ALLE DSF-medlemmer..

Dette blev først rettet, da DSF blev gjort venligt, men bestemt opmærksom på, ganske enkelt er ulovligt.

For ikke særlig lang tid siden arbejde jeg selv i timevis med det samme computerprogram som DSF anvender, i timevis hver dag på mit arbejde... Det er altså ikke raketvidenskab:-)

Her kan man så anføre at jeg så burde stille min beskedne viden til rådighed for DSF - men jeg bryder mig faktisk ikke specielt om at hjælpe en forening, jeg blot er tvangsmedlem af.
Havde jeg valget, ville jeg hellere betale samme beløb som nu, men til min egen lokalforening - så kunne vi eksempelvis leje jord og vandløb for pengene.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:25
Mogens Hansen skrev bl.a.: Hej igen.
Har været i kontakt med DSF og man har meddelt at man ikke er interesseret i en dialog på dette niveau-og på fejlagtigt grundlag på en fremmed hjemmeside.
..


Det er en noget utaknemmelig ´ambassadørpost´ Du der har reddet dig Mogens, og jeg fornemmer Du selv ikke har det så godt med det?

Måske skulle Du hilse tilbage og spørge hvor og hvornår DSF så har tænkt sig at reagere på den kritik, der netop står uimodsagt fordi ingen reagerer. Det er utvivlsomt nemmere at imødegå enkeltmedlemmers mails og opringninger - men det virker utrolig arrogant - at når ens egne kommunikationssystemer m.v. ligger i ruiner - at man så ikke giver sig til kende der hvor polemikken nu er - her !

Man udsender dog løbende pressemeddelser om DSF´s mange virkefelter og meninger - hvad så med at svare på kritikken ad disse kanaler?

For nu ikke at få den sædvanlige hovski-snovski bemærkning fra de ensidigt frelste om at det ødelægger DSF med sådan en kritik; - jeg er absolut tilhænger af DSF. og har givet udtryk herfor ved mange lejligheder - og et gl. orsprog siger, ´´den man elsker tugter man´´ - eller måske mere nutidigt - netop fordi man bekymrer sig for DSF - piner det mange at se passiviteten.

mvh
Heinz Gerhard
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Jan 2010 kl. 13:37
Heinz ;

Selvfølgelig er det svært for DSF, og særligt fordi de ikke kan gå direkte ud og kritisere det enkelte medlem - eller kommentere enkeltsager med regnskabsrod osv.

Men antallet af enkeltsager burde man nok forholde sig til - og det er jo også ret let at se i denne tråd, at flere både formænd & kassererer fra lokalforeninger faktisk står frem med enslydende kritik..

Anyway,, jeg har som nævnt andetsteds fundet et hul i isen - og vil derfor pudse lidt på fiskegrejet inden turen går afsted imorgen tidlig!

Selve lystfiskeriet er jo heldigvis det vigtigste:-):-)
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres