Forfatter |
|
peter andersen
Aktiv bruger
Brugernavn: p.andersen
Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: 9,9 hk Yamaha. Sendt: 17 Jan 2010 kl. 21:19 |
I et indlæg 15/1 ang. forskellen på Johnson og Evinrude´, fortæller Heinz Gerhard at en 2takt Yamaha 9,9 hk, også er en 15 hk, blot neddroslet og kan modificeres med få virkemidler således den yder 15 hk. Dette vil jeg gerne vide lidt mere om, da jeg er ejer af en 9,9 hk Yamaha. Hvis Heinz eller andre ved noget om dette vil jeg gerne høre om det. Jeg ved godt dette er en lystfiskerportal og ikke båd & motor, men da jeg udelukkende fisker fra båd, med ovennævnte motor, finder jeg emnet meget interessant. Vh. Peter Andersen
|
|
michael jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: taro
Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17 Jan 2010 kl. 21:23 |
Ved ikke om det er det men på nogen motore sidder der noget og blokere for gassen så ik den ka tage fuld gas
|
|
Ivan møller Nielsen
Aktiv bruger
Brugernavn: imn
Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17 Jan 2010 kl. 22:30 |
Prøv at spørge en forhandler, jeg vil tro der skal mere til end at fjerne en spærring, for når man læser specifikationer vil to ens motorer,(slagvolumen) have forskellige omdr. og dermed flere eller færre heste, altså trækker man flere heste ud af motoren ved at hæve omdr. ihvertfald på papiret, så mon ikke der skal ændres noget med karburator / dyser evnt. tændingsmodul, så spørg forhandler / motorværksted.
Mvh.
Ivan.
|
|
Frank
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Hoigaard
Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 17 Jan 2010 kl. 22:42 |
Hej.
Kopieret fra Baadgalleri.
Yamaha V-MAX 9,9 (2006)
du kan nemt selv gøre det.
hvis du prøver at dreje på gashåndtaget kan du se noget som bevæger sig på ventre side af motoren. du kan kan ikke dreje gashåndtaget op på 100 %. det er en lille split som sidder og blokere.
du tager en nøgle og skruere skuren lidt ud og tager spliten af, og skurer skruen i igen.
|
|
Heinz Gerhard
Meget aktiv bruger
Brugernavn: tackler
Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Jan 2010 kl. 10:11 |
Hej Peter
Jeg tror ikke det er helt så enkelt - og er du glad for din 9,9´r (som er en forrygende motor) så kig ind til et af de lidt mindre og seriøse værksteder - de har en vandtank hvor den efterfølgende justering kan ske - de kan bare det pjat og er sjældent særlig dyre.
Jeg mener der er tale om en ´´neddrosling´´ ala den vi kendte på fortidens knallerter, hvor man indsætter en plade/plombe med et mindre hul - der reducerer tilførslsen af brændstof/luft. Hvis/når man fjerner den - skal motoren justeres - og det er min erfaring - at det gør en fagmand bedst !
Go fornøjelse - du vil elske din ´´nye´´ motor !
mvh Heinz ps: Min Yamaha erfaring er noget ældre end den ovenfor nævnte 2006 model !!!!
|
|
peter andersen
Aktiv bruger
Brugernavn: p.andersen
Tilmeldt:: 05 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 98
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Jan 2010 kl. 10:28 |
Hej Heinz. Tak for dit svar. Du har ret, Yamaha 9,9 er en forrygende motor. Min sidder på en 400 Linder Sportsmann, hvor den kan skubbe med over 20 knob, men du ved, ´´mer vil ha mer´´ Mit fiskeri er for øvrigt, flue fra båd, hvor dette sæt er perfekt. I Lillebælt og Kolding Fjord, med alle de hjørner og kanter, er det en fordel at kunne komme hurtigt rundt, hvis man skal nå pladserne på en kort sommernat. h. Peter.
|
|