Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: fluehjul
    Sendt: 13 Jan 2010 kl. 23:17
hej akke sammen

er der nogen af jer der har prøvet Hardy Zane Saltwater hjulet

jeg tænker på at købe et til lakse stangen


så ville gerne hører jeres mening


mvh henrik
Til top
per larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ph.larsen

Tilmeldt:: 03 Apr 2008
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 105
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ph.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2010 kl. 23:37
Hej Henrik

Jeg har det i nr.0 og har haft det i brug på kysten ca.6 mdr.
Hjulet er smukt, stærkt bygget og har en fremragende bremse,som arbejder perfekt også når det har været druknet
hvilket mit har været mange gange.
Det negative er,at spoleskift simpelthen er en joke.For at få
spolen af skal møtrikken på spolesiden skrues af derefter
skal den lille kærveskrue som holder bremsehjulet af og til
sidst skal bremsehjulet skrues af.Ja så står man der med
tre løse genstande og måske valne fingre med alle chancer
for at tabe især den lille kærvskrue.
Nu har jeg ingen ekstraspole men hvis jeg fik behovet ville
jeg overveje at købe et ekstra hjul.

mvh per
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 14:24
hej per


1000 tak for det gode svar

mvh henrik
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 20:01
,
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 21:23
Henrik

Fint hjul. Jeg bruger Hardy Zane 1 på mine lettere tohånd stænger klasse 6-8 op til omkring 12’8’’. Her har det fungeret perfekt til spritblanke vilde Steelheads på omkring de 20 lbs i kraftigt strømvand. Det har aldrig svigtet mig på disse lette stænger, hvor der generelt stilles højere krav til hjulet end på de kraftigere stænger.

Glem at skifte spole som det er skrevet, det er for bøvlet. Bremsen er en stor nubret kulfiber vaffel på rustfrit stål og den fungere perfekt silkeblødt selv når den er drivvåd efter en tur under vand. Jeg kan kun anbefale det, du får rigtigt meget hjul for pengene og konstruktionen er enkel og teknisk robust.


Ryan ;-)
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 22:49
Hej Henrik
Jeg har No. 1+2 de er simpelthen så flotte, om de først virker når bæstet hugger???? det finder jeg forhåbentligt ud af til å præmieren..;-)

Jeg har brugt no1 til gedde fiskeri på en 9 fod #8 og til mine lette 11 fod stænger
no 2 sidder på min Glx 12,6 #8/9 og der virker fint, den eneste ulempe jeg måske kunne nævne er vægten.. 330 gr og 385gr med liner..

Jeg har også et danielsson L5W 6nine til mine 11 fod stænger, der synes jeg vægten passer bedre 260 gr med line.
Vh. Tommy Lund
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 23:31
Hej Henrik
Kan du ikke sende mig din mail adr..??
duhnlund@mail.dk
mærk mailen ´´zane´´
vh. Tommy
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2010 kl. 23:36
hej tommy det er her med gjort


mvh henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres