Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Isfiskeri Tyrstrup Bavelse

 Besvar Besvar
Forfatter
jan sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
janjydesørensen

Tilmeldt:: 18 Dec 2007
Geografisk: skælskør
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janjydesørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Isfiskeri Tyrstrup Bavelse
    Sendt: 05 Jan 2010 kl. 10:50
Hvordan ser det ud med isen på Tyrstrup -Bavelse sø, er der nogen der har målinger derfra?

ER isfiskeri på søerne frit? ingen gebyrer?
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 10:58
Hej Jan

Tror ikke søen kan bære endnu. Sorø sø er ikke klar endnu. D Der menes at isen kan bære i sorø senest torsdag.

Fiskeriet er ikke frit. Du skal være medlem NS48 eller Fladså sportfiskerforening. Det er de to klubber jeg kender som har fiskeret der.

Vi går med en lille tanke om at lave en åben isfiskekonkurrence på sorø sø på søndag vis søen bliver frigivet til færsel. Det ville være gratis at deltage og der ville være lidt præmier til de sørste fisk indenfor arterne. Aborre, Gedde, Fredfisk og bonusfisken. Ellers koster et dagskort til søerne kun en 50´er
Til top
Nlsn-Laust Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nlsn

Tilmeldt:: 22 Jan 2004
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nlsn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 14:26
Hvordan kommer man i kontakt med initiativtagerne til en isfiskekonkurrence - hvis den bliver? Dagkort.dk vil gerne sponsere en juniorpræmie.

nlsn
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 16:56
Hej.

Hvis der er nogle der ved om Tystrup ell. bavelse bliver åbnet for isfiskeriet så smid en mail på asbjoern_o@hotmail.com

Så er i venlige!

VH. Asbjørn
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 16:56
Lyder rigtig godt. Det takker jeg mange gange for. Jeg har planlagt at lægge det ud på nettet på diverse lystfiskeforum og hjemmesider samt sende det ud på mail´s til diverse klubber. Jeg sidder og laver en plakat som skal ud til diverse grejbutikker og hvor de ellers kan hænge.

Du kan kontakte mig på mail så kan vi aftale nærmere om præmien.

Havde forstillet mig at fiskeriet skulle foregå fra kl 10 til 14 med fælles indvejning kl 14.30 i Sorø lystfiskerforenings klubhus samt at klubhuset ville være åbent fra kl 8 hvor der kan købes lidt morgenbrød lidt små penge som så kan nydes imens dybdekortet over søen studeres.

Min mail er rec@arkil.dk
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:38
Beklager, det måske sure opstød, til en ellers god ide!

Fælles indvejning, er det ikke snart på tide at komme det til livs, så man ikke skal slå unødvendige fisk ihjel? Der må være/der er en måde at omgås dette på for dem der sætter en dyd ud af C&R!

Igen, jeg klantrer ikke arrangementet, som jeg måske selv har lyst til at deltage i (uden at indveje fisk, naturligvis), blot indvejningen!

Mvh.
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:44
Kunne være fedt med juniorpræmier:D
Jeg ville dukke op:D
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:49
Hej Peter

Jeg er også selv meget for C&R på søerne men problemet er bare at vis fisken kommer op i minus 5 grader og måske ender lidt liggende på isen inden man vil sætte den ud igen er det ved min opfatning at den har taget skade. Jeg klanter ingen for at sætte deres fisk ud igen men det gør heller ikke noget vis de tager deres fisk med hjem. Det står folk fri for.

Du skal være meget velkommen. Er ved at arbejde på at det kan blive den 16 jan.
Til top
PeterPeter Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterPeter

Tilmeldt:: 27 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterPeter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:55
Jeg ved godt at fiskene nemt tager skade i frostvejr. Men igen, jeg ser sku gerne at folk sætter en stor gedde eller sandart ud igen - specielt i sorø sø, hvor de ikke ligefrem er i overtal.

Ser frem til, og håber, arrangementet bliver til noget:)

Mvh.
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 17:56
Hej Asbjørn

Der vil selvfølgelig være præmier til juniorpræmier.

Det var faktisk den første præmie der kom helt af sig selv og du skal også være velkommen
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 18:01
Er der nogle der evt. kender istykkelsen på bavelse?
Til top
Rene Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Team shimano Avatar

Tilmeldt:: 17 Jul 2005
Geografisk: alt vand
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Team shimano Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Jan 2010 kl. 18:08
ja ved godt det med størrelsen på fiskene i Sorø sø med det kan man ikke gøre så meget ved. Ja det eneste der er hindringen er vejret.
Til top
jan sørensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
janjydesørensen

Tilmeldt:: 18 Dec 2007
Geografisk: skælskør
Status: Offline
Beskeder: 2
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janjydesørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 01:50
Hej Rene

Jeg takker mange gange for besvarelsen.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 10:14
Tystrup/Bavelse er ikke lige det bedste sted at isfiske, da Susåens gennemløb i søen gør, at der kan være meget tynd is visse steder...
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 10:21
steen kehler skrev: Tystrup/Bavelse er ikke lige det bedste sted at isfiske, da Susåens gennemløb i søen gør, at der kan være meget tynd is visse steder......


Nemlig, og så er der desuden indvinding af vand til Københavns Vandforsyning (hvilket også kan påvirke strøm/istykkelse m.v.) - så vær meget forsigtig !
mvh
Heinz
Til top
Nikolaj Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Larsen :) Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2009
Geografisk: sorø
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larsen :) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Jan 2010 kl. 15:41
Udover Sorø Sø må man altså kun gå ud på Flommen.

Pedersborg Sø, Tuel Sø, Bromme Lillesø, Maglesø, Tystrup-Bavelse Sø osv. skal man holde sig fra.

Isen bliver aldrig frigivet på Tystrup bavelse søen.

Mvh Nikolaj
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum