Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor denne forskel?

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor denne forskel?
    Sendt: 01 Jan 2010 kl. 16:57
Hej.
Jeg har lige modtaget et katalogpå over 600 sider med posten.
Det er bestilt hos : - se linket HER

Efter at have bladret i det med stor interesse, må jeg stille spørgsmålet:
Hvorfor ser vi ikke alle disse andre mærker i DK.
Tyskerne bruger tilsyneladende hjul fra producenter som Sânger, DAM, SPRO, WFT, Corboss, Balzer, cormoran, Iron Claw,Quantum m.fl.
Stangmærker er også noget mere udvidet, end vi ser i DK

Her på forums i DK diskuterer vi tilsyneladende kun nogle få mærker. Er de andre mærker uinteressante/dårlige?

At priserne så tilsyneladende også er mere atraktive end i DK er et andet emne.

Jeg vil da kun gerne høre, hvorfor vi i DK kun ser så indskrænket et udvalg af fabrikater???

Carsten
Til top
Allan Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Allan H

Tilmeldt:: 16 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 17
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Allan H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 17:14
Det Danske marked er jo også noget mindre end det tyske.

Dam, spro og quantum kan du også finde på det danske marked. Cormoran har også været her. Men for bla de mærker du nævner er deres styrker nok mest mede,karpe og hav fiskeri.

I Tyskland er Ron Thomson og kinetic så ikke særligt kendte.

Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 17:42
Måske er det fordi at Danmark er på størrelse med en Europæisk storby ;-)
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 17:44
Hej.
Det danske marked er lille, ja, eller har været et lille lukket marked - jeg vil sige, at DK som marked i tider med internethandel breder sig ud på det store marked.
Vores adgang til det vi vil have/betale, ligger kun tastetryk væk.
Få ,af de eksempelvis hjul, vi diskuterer/kan købe i DK, hører tilsyneladende til de store på det store marked!
Bevares, Shimano er stor, men i verden er der andre, som er lige så store. Dem kender vi kun sporadisk i DK! I vort pt. lille marked ser vi tilsyneladende kun de få, af nogle importører udvalgte, mærker!
Er det sådan, at man i DK kun vil sælge det, der kan give mest avance, eller er vi så naive at tro, at man kun sælger det bedste i DK?
Den, på mange områder kommende lille/fælles verden, bliver ikke nem at tacle for dem, der tror, at man kan fastholde et lille lukket marked. Fremover er der ikke noget lukket marked!



Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 17:54
Hej.
Jeg glemte lige at sige, at dette ikke kun handler om fiskegrej.
Eksempelvis kender jeg mange, som aftaler service på deres bil Tyskland.
Værkstedet taler dansk, stiller en lånebil til rådighed, så man i mens kan handle ´´bøtøl´´ til billige penge, og ende med en værkstedsregning på det halve af tilsvarende arbejde i DK.
Har vi i DK efterhånden ikke lidt af en opgave, som skal løses?
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 18:19
Carsten B. skrev: Hej.
Jeg glemte lige at sige, at dette ikke kun handler om fiskegrej.
Eksempelvis kender jeg mange, som aftaler service på deres bil Tyskland.
Værkstedet taler dansk, stiller en lånebil til rådighed, så man i mens kan handle ´´bøtøl´´ til billige penge, og ende med en værkstedsregning på det halve af tilsvarende arbejde i DK.
Har vi i DK efterhånden ikke lidt af en opgave, som skal løses?


Tjah....

I en produktionsvirksomhed, hvor jeg for et års tid siden arbejdede, tog mange over grænsen efter øl. En del tog til Tyrkiet og fik lavet tænder. En del bestilte billige varer over nettet. En del tog til Sverige og handlede billigt ind...
En dag kom ledelsen og bekendtgjorde, at de flyttede produktionen til Letland, hvor arbejdskraften var billig, og alle blev forargede...
Pudsigt nok ikke over at de selv gjorde hvad de kunne for at tjene/spare penge, men når det gik ud over dem selv, så....puhaa!!! Det var for galt. Eller lidt ligesom når vi tager i de velassorterede grejforretninger og får råd og vejledning af en dygtig ekspedient, hvorefter vi går hjem og bestiller hjulet over nettet for at spare kroner. Vi kan så græde tørre og dobbeltmoralske tårer, når biksen efter et stykke tid må lukke og slukke.

Bare lidt stof til eftertanke...
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 18:20
Angående udvalget, så tro jeg specialt når det gælder hjulene at det drejer sig om vi er stok konservative i dk, så når et nyt mærke dukker op, håber vi der er andre der køber og tester produktet, for os. Og test af hjul skal vel minimum være to år for at det er okay, så længe tror jeg ikke en forhandler gider at have et ´´måske´´ brugbart produkt liggende. Og hvem vil da købe, noget man ikke ved hvad er, når andre kan anbefale andre produkter, der er gennemprøvet. Altså de kendte har et kvanteforspring.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 18:54
Michael....hvor har du ret.
Godt Nytår
Per Hansen
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 19:14
Ja piv, piv. Det er synd for butikkerne, virksomhederne kan ikke tjene penge. Støt op om det lokale. Den sang har vi hørt så mange gange. Jeg giver ikke et bøjet søm for de undskyldninger. Kan i huske hvad vi gav for at tale i mobiltelefon, indtil Telmore og lignende kom på banen. Da TDC fik armen vredet om på ryggen og måtte åbne deres sendenet for andre udbydere. Priserne raslede ned på samtaler. Nu er det blevet afsløret at tandlægerne aftaler deres priser over en årlig frokost. Prøv og besøg et supermarked i udlandet. De bugner af specialiteter og forskellige produkter og mærker. Herhjemme står der Arla eller Danish Crown på det meste af vores fødevarer. De betaler supermarkedet for at have ene retten til hyldemeterne. Hvorfor skulle det være anderledes med dem der sælger vores grej.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 19:26
Michael Vigtoft Skotte skrev: <

Tjah....

I en produktionsvirksomhed, hvor jeg for et års tid siden arbejdede, tog mange over grænsen efter øl. En del tog til Tyrkiet og fik lavet tænder. En del bestilte billige varer over nettet. En del tog til Sverige og handlede billigt ind...
En dag kom ledelsen og bekendtgjorde, at de flyttede produktionen til Letland, hvor arbejdskraften var billig, og alle blev forargede...
Pudsigt nok ikke over at de selv gjorde hvad de kunne for at tjene/spare penge, men når det gik ud over dem selv, så....puhaa!!! Det var for galt. Eller lidt ligesom når vi tager i de velassorterede grejforretninger og får råd og vejledning af en dygtig ekspedient, hvorefter vi går hjem og bestiller hjulet over nettet for at spare kroner. Vi kan så græde tørre og dobbeltmoralske tårer, når biksen efter et stykke tid må lukke og slukke.

Bare lidt stof til eftertanke...


supergodt indlæg. Støt den lokale grejhandel !
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 19:37
Michael Vigtoft Skotte skrev: <

Tjah....

I en produktionsvirksomhed, hvor jeg for et års tid siden arbejdede, tog mange over grænsen efter øl. En del tog til Tyrkiet og fik lavet tænder. En del bestilte billige varer over nettet. En del tog til Sverige og handlede billigt ind...
En dag kom ledelsen og bekendtgjorde, at de flyttede produktionen til Letland, hvor arbejdskraften var billig, og alle blev forargede...
Pudsigt nok ikke over at de selv gjorde hvad de kunne for at tjene/spare penge, men når det gik ud over dem selv, så....puhaa!!! Det var for galt. Eller lidt ligesom når vi tager i de velassorterede grejforretninger og får råd og vejledning af en dygtig ekspedient, hvorefter vi går hjem og bestiller hjulet over nettet for at spare kroner. Vi kan så græde tørre og dobbeltmoralske tårer, når biksen efter et stykke tid må lukke og slukke.

Bare lidt stof til eftertanke...


(y)
Til top
jacobi Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
arne k

Tilmeldt:: 23 Feb 2007
Geografisk: vendsyssel
Status: Offline
Beskeder: 57
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arne k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 19:48
Ja, hej Tommy.
Du har ret. Vi skal bare få lavet det hele i udlandet, da de er billigere mht, arbejdskraften.
Og det gælder ALT........ også grej.
Vi 2 har fisket sammen på Busser og andre steder, nu er du blevet offentlig ansat og får din velfortjente løn af statskassen, meeeeen den skat vi nu mangler og kommer til at mangle i udpint grad fremover til vores velfærdssamfund pgaf udflytning af arbejdskraften og til betaling af din løn, hvor skal den fremover komme fra?
mvh Arne K
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 20:18
Tommy skrev: Ja piv, piv. Det er synd for butikkerne, virksomhederne kan ikke tjene penge. Støt op om det lokale. Den sang har vi hørt så mange gange. Jeg giver ikke et bøjet søm for de undskyldninger. Kan i huske hvad vi gav for at tale i mobiltelefon, indtil Telmore og lignende kom på banen. Da TDC fik armen vredet om på ryggen og måtte åbne deres sendenet for andre udbydere. Priserne raslede ned på samtaler. Nu er det blevet afsløret at tandlægerne aftaler deres priser over en årlig frokost. Prøv og besøg et supermarked i udlandet. De bugner af specialiteter og forskellige produkter og mærker. Herhjemme står der Arla eller Danish Crown på det meste af vores fødevarer. De betaler supermarkedet for at have ene retten til hyldemeterne. Hvorfor skulle det være anderledes med dem der sælger vores grej.


Tror jeg faktisk heller ikke det er...

Men prøv at overveje tanken:
Tandlægerne ser flere og flere tage til Tyrkiet (min søster sparede f.eks. 6500 kr. - hvilket som hun sagde, gav dem alle en gratis ferie), så noget må de gøre, for stadig at tjene penge....for hvad forlanger en tandlæge i Danmark i løn kontra en tandlæge i Tyrkiet?
Hvad tjener en butiksassistent i Danmark kontra i andre lande?
Hvilke goder har vi i Danmark som andre ikke har?
Og så videre og så videre.....

Min pointe er hverken for eller i mod det ene eller det andet....

Ville såmænd bare ønske at folk blev bedre til at se, at mange ting hænger sammen.
Når vi (mig selv inklusive) tager over grænsen for at købe øl, må butikkerne gøre et eller andet: Enten sætte priserne - læs avancen - op, eller fyre mig p.g.a. manglende omsætning. Jeg får så endnu færre penge mellem hænderne så må finde på endnu mere kreative metoder til at tjene/spare....som så igen ´´går ud over nogen´´, som så må finde.....fortsæt selv, så længe i orker....

Bevares.....er bestemt ikke tilhænger af hverken karteller, kunstigt opskruede priser osv.
Jeg vil gerne have en god og kompetent service ved min grejpusher, et kæmpestort udvalg, så jeg kan prøve de forskellige sager dernede (hvilket jeg jo ikke kan på nettet (sgu osse for dårligt!) og efter at have prøvet og besluttet mig, kan jeg så blive forarget over hans pris, hvorefter jeg går hjem og bestiller over nettet.

Når pusheren så lukker - fordi hans omsætning ikke dækker hans omkostninger, kan jeg så sidde på nettet og brokke mig over at bo på lars tyndskids mark uden en eneste grejpusher i miles omkreds.
Jo....vi har det sgu godt *G*
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 20:53
Michael Vigtoft Skotte skrev: <

Eller lidt ligesom når vi tager i de velassorterede grejforretninger og får råd og vejledning af en dygtig ekspedient, hvorefter vi går hjem og bestiller hjulet over nettet for at spare kroner. Vi kan så græde tørre og dobbeltmoralske tårer, når biksen efter et stykke tid må lukke og slukke.

Bare lidt stof til eftertanke...


Jeg er grundlæggende enig, men lad mig komme med et dugfrisk eksempel (dog ikke fra grejbranchen)på hvorfor nogen handler på f.eks. nettet.

Jeg overvejer køb af et surroundanlæg, en såkaldt soundbar af mærket Sony CT-HT500. Jeg har selvfølgelig skaffet mig en forhåndsviden om produktet, men vil naturligvis gerne se det ´´in natura´´, og hvad ville være mere naturligt end at tage ind i det lokale Sony Center efter den faglige ekspertise.

Her blev jeg belært om, at produktet alene virkede sammen med Sonys fladskærmsserie Z5500, hvilket er direkte forkert. Produktet er designet til denne serie, men kan naturligvis tilsluttes alle fladskærme, også dem der ikke hedder Sony.

Prisen hos Sony Center? 5995,- og hertil skal så lægges den direkte vildledning af forbrugeren.

Pris for samme produkt hos Cinemagic.dk er 4042,- og forsendelsen er gratis.

Gæt hvor jeg handler.

Jeg har også fået lorterådgivning i grejbutikker, og det fordrer jo ikke ligefrem til at betale en højere pris for en kompetent rådgivning.

Jeg betaler gerne en højere pris, både hos tandlægen og hos grejpusheren, men den højere pris skal følges af kvalitet i rådgivning og service, og det er desværre langt fra tilfældet.

/Ole
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Scierra-1234

Tilmeldt:: 27 Jan 2008
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Scierra-1234 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 21:02
Ole Rådhede skrev: <

Jeg er grundlæggende enig, men lad mig komme med et dugfrisk eksempel (dog ikke fra grejbranchen)på hvorfor nogen handler på f.eks. nettet.

Jeg overvejer køb af et surroundanlæg, en såkaldt soundbar af mærket Sony CT-HT500. Jeg har selvfølgelig skaffet mig en forhåndsviden om produktet, men vil naturligvis gerne se det ´´in natura´´, og hvad ville være mere naturligt end at tage ind i det lokale Sony Center efter den faglige ekspertise.

Her blev jeg belært om, at produktet alene virkede sammen med Sonys fladskærmsserie Z5500, hvilket er direkte forkert. Produktet er designet til denne serie, men kan naturligvis tilsluttes alle fladskærme, også dem der ikke hedder Sony.

Prisen hos Sony Center? 5995,- og hertil skal så lægges den direkte vildledning af forbrugeren.

Pris for samme produkt hos Cinemagic.dk er 4042,- og forsendelsen er gratis.

Gæt hvor jeg handler.

Jeg har også fået lorterådgivning i grejbutikker, og det fordrer jo ikke ligefrem til at betale en højere pris for en kompetent rådgivning.

Jeg betaler gerne en højere pris, både hos tandlægen og hos grejpusheren, men den højere pris skal følges af kvalitet i rådgivning og service, og det er desværre langt fra tilfældet.

/Ole


Enig(y)

Der er desværre langt i mellem at man møder en virkelig kompentent sælger/ekspedient. De er dog derude(ingen nævnt ingen glemt) så hvis man endelig finder ekspertisen bør man også købe hvor man møder den.
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 21:19
Som sagt er jeg bestemt ikke selv bleg for at handle på nettet. Ikke kun fordi det som oftest er det billigste, men lige så meget fordi det er nemt, man slipper for at gå forgæves i div. butikker, som ikke har den vare, jeg ønsker, og ved at google kan jeg sagtens selv finde (næsten) lige så meget info, som de fleste ekspedienter kan brillere med.

Min pointe var som sagt kun at sige, at der ofte - men bestemt ikke altid - er en forklaring på prisforskelle. Det gælder både nethandel kontra butikker samt for handel i dk kontra udlandet.

Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Jan 2010 kl. 22:44
Hej Arne

Jo jeg kan godt huske dig, vi har haft nogle fine ture :-)
Men jeg mener ikke vi skal få tingene lavet i udlandet, vi skal lave det her i danevang. Men der er for mange led i den kæde, der skal tjene penge og der er få lidt konkurence her hjemme. Så priserne bliver sat alt for højt. Når man uden problemer kan få slået 15-20 % af udsalgsprisen, på grej, elektronik og hvidevarer. Bare ved lidt simpel forhandling. Så er der noget galt, for de tjener stadigvæk penge på den handel. Jeg handler også i udlandet. En fluestang købt hjem fra UK til 4500 kr. Her hjemme 6000 kr. Den forskel kan ikke engang den højere moms forklarer. Så køb lokalt, ja gerne. Men ikke for enhver pris. Det har jeg simpelt hen ikke råd til.
Til top
Nick Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
m k

Tilmeldt:: 17 Aug 2008
Geografisk: kolle kolle vej
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér m k Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 09:18
Som selvstændig kan jeg sagtens sætte mig ind i priserne på grej.
Den der med blot at se snæversynet på prisen og tro at forhandlerne skovler differencen ind kan i godt glemme.

Nor en forhandler sælger en blink til 100.- skal han lige betale følgende :

25% moms
50% skat
8% arbejdsmarkedbidrag til medarbejderne.

Det er alene 83% til SKAT inden han skal udbetale løn, husleje, forikring osv.

Jag handler ikke over nettet, men det er ikke for at være hellig men af den simple grund at jeg klart ønsker at stå med varen i hånden inden jeg betaler.

Det er SKAT der er den store synder, og som ejer af en mindre virksomhed kan det sagtens føles som om at de prøver alt på at få os lukket ned :-(
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 10:00
Moms kan du godt trække fra, den betaler køber. Jeg er ikke imod at butikkerne tjener penge, eller sku da f.... at stå der i alle de timer. Men systemet vi har her i landet med grossister og grossisternes indkøbscentral. Hvert led er med til at fordyrer varen. Uanset hvordan man forsøger at vende og dreje det og det har utallige undersøgelser vist. Så er tingene for dyre her i danmark. Konkurencen er ikke eksisterende på flere områder. Derfor køber jeg ind i udlandet. Jeg giver en lokal butik muligheden for at sælge mig varen og langt de fleste gange, så køber jeg også varen der. Jeg får en god service i de lokale butikker. Men jeg har også mødt ham der blev fornærmet da jeg spurgte om prisen var til forhandling. Ja så blev det ikke der jeg handlede, man er vel jyde og pranger.
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 10:35
Hej Nick
Hvis du driver forretning, vil jeg anbefale dig at tage en revisor til at hjælpe dig med dit regnskab.
Dine 83 % skat er helt hen i vejret.

Moms afregnes med 20 % af salgsprisen.
Arbejdsmarkedsbidrag betaler medarbejderne som en % af lønnen.
Skat betaler den selvstændige af det, der er tilbage når han har fratrukket moms, arbejdsløn, husleje, varekøb og andre løbende udgifter.


Håber du finder en, der kan hjælpe dig.

Godt Nytår
Ejner
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 10:42
Nick skrev: Som selvstændig kan jeg sagtens sætte mig ind i priserne på grej.
Den der med blot at se snæversynet på prisen og tro at forhandlerne skovler differencen ind kan i godt glemme.

Nor en forhandler sælger en blink til 100.- skal han lige betale følgende :

25% moms
50% skat
8% arbejdsmarkedbidrag til medarbejderne.

Det er alene 83% til SKAT inden han skal udbetale løn, husleje, forikring osv.

Det er SKAT der er den store synder, og som ejer af en mindre virksomhed kan det sagtens føles som om at de prøver alt på at få os lukket ned :-(...


Sorry Nick, men dit regnestykke er rent fiktion, du får blandet flere begreber sammen, så med mindre du har en revisor ansat, så spår jeg ikke din ´´virksomhed´´ nogen fremtid ! ;-)

Som selvstændig har du ret til at trække alle dine driftsomkostninger fra, før skat og arbejdsmarkedsbidrag beregnes. Du har endvidere ret til fradrag for driftsunderskud, hvilket bl.a. betyder lavere marginalskat og arbejdsmarkedsbidrag !!

Nå ja, så er det ikke dig som betaler de ansattes arbejdsmarkedsbidrag, det klarer de skam helt selv !! ;-)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 10:48
Du kom mig lige i forkøbet Ejner, men det ser ud til vi er mere enige, der er vist næppe tale om nogen forretningsdrivende her ? ;-)
Til top
Carsten B. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CarstenBeck

Tilmeldt:: 14 Aug 2002
Geografisk: Østjylland/Djurslands kyster
Status: Offline
Beskeder: 276
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CarstenBeck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Jan 2010 kl. 15:22
Hej.
Dejligt med en god debat.
Det indre lukkede marked i DK er vel en ´´saga blot´´.
Markedet er snart hele verden.
Importører, grossister, forretninger m.m. kommer da til at forholde sig til det, hvis de vil overleve.
Det er da godt at kunne besøge den lokale grejbutik, men hvis deres priser ikke matcher markedet, kan de ikke overleve! De får jo ikke salget!
Samtlige vejledende priser i DK er vel ca. det dobbelte af, hvad varen kan købes for i udlandet.
De fleste herhjemme sælger så også de fleste varer på tilbud til de halve priser!
Ingen fornuftige forbrugere - desværre sker det sikkert alligevel! - betaler fuld vejledende pris for noget i DK!

Carsten
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres