Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bedste stang til Kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bedste stang til Kysten
    Sendt: 23 Dec 2009 kl. 08:40
Kunne være sjovt at hvad hvad folk går rundt og pisker med.
Mest for at danne ig et indtryk af hvad man måske skulle kigge efter næste gang.
Jeg selv har en Duideline lpx rs #6 med dual float skydehoved og compo skydelline.
Hvad har i?
Til top
michael hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tomkat Avatar

Tilmeldt:: 27 Dec 2007
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomkat Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 08:53
går med hardy zane #7 og zpey skydeline og hovede
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 11:03
En zero gravity #7 tipflex med med scierra hmt line på orvis battenkil hjul.
Michael
Til top
Michael Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mjorgensen Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 309
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mjorgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 17:53
Daniel Michael Heinrichsen skrev: Guideline LPXe Rs #6 (Er ved at finde en ny stang, så jeg sælger snart denne (y))

med et guideline Quadra 4-6 med diverse Rio hoveder til. Bruger altid monofil skydeline på kysten, Også om vinteren.

Dette setup virker ganske godt for mig.

Skulle jeg have en ny stang, blir det nok en Sage, Hardy eller en Loomis stage (y)

Mvh
Landkrabben

Ps: Godt (flueh)jul til alle :-):-)


Hvorfor vil du sælge, Daniel? Troede det var en dejlig stang du har. Er du blevet grejkåd her i den kolde tid? ;-)

/Michael
- se linket HER
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 18:05
Hej
Jeg ÆÆÆlsker min Sage Rpl+ 9´´ #6 dertil et Quadro 4-6 Og så er jeg blevet super glad for zpey's running liner/hoveder.
selvom 400,- for en running line er lige i overkanten!!
Vh.
Tommy Lund
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 18:07
Forresten Daniel, har du haft dit hjul adskilt?? altså din spole, efter du har prøvet at spænde bremsen helt?? hvis ikke??? så prøv det..
Vh. Tommy Lund
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 18:53
Ja Daniel prøv at klikke spole af...
´´forsigtigt´´
Tommy
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 19:17
jeg har købt en Hardy Zane kl.6 bruger en lawson sh-6-n line monofil skydeline monteret på Hardy Zane no.0 hjul mellem 4-6 meter flurcarbon forfang 0.22-0.26 spids
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 19:42
Både min ven og jeg havde problemer med at få spolen af, efter vi havde prøvet bremsen..
Til top
Tommy Lund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TLL Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2003
Status: Offline
Beskeder: 416
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TLL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 20:08
ja vi kunne ikke få den af, men det var lige da de kom på marked, de har nok rettet fejlen??
Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 20:50
CTS Affinity Plus2 XF 690-4
Greys Greyflex M2 7/8

Begge med hjemmelavede skydehoveder omkring 9,5 meter koblet på enten monofil skydeline eller Loops den blå coatede fastgjort til et Vision XLA.
Til top
Jakob Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jabber Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 643
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jabber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 21:31
Sage TCX i en klasse der passer til vejret. Dertil et Rio hoved og en Rio coated skydeline rullet på et Danielsson hjul i en størrelse der passer til stangen.
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2009 kl. 23:51
Hej Heine.

Jeg fisker med CD rods XLS #7 og den lette CD rods XLS #5
Mit hjul er Nautilus 7, og vision XLA 6/7

Linerne er Glider fra Lawson eller Salmonfly's danish seatrout. Helst i neutral udgave. Running Rio salmonfly danish 0.024 og mono STREN Gul 0.47...

Nikolaj;-)
Til top
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2009 kl. 09:58
spændende læsning... keep them comming.
Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2009 kl. 10:27
Hej Daniel,

Umiddelbart forstår jeg ikke hvad du vil med en hurtigere stang en Lpxe RS (som iøvrigt heller ikke er min kop the i #6, mens jeg synes det er en superstang i #8.......), det giver nødvendigvis ikke en bedre oplevelse eller kast, det derimod være helt omvendt, men sørg for at få testet godt igennem inden du køber.

Selv er mit favoritvåben en Guideline Lpxe #6 med et Lamson hjul, hvorpå jeg har Lawsons lyserøde skydeline som er spændt efter en række forskellige skydehoveder, hvoraf favoritten er et 14 gr - 12 m SH lavet af en no name (jeg kan i hvert fald ikke huske det) DT line der er klippet til.

God jul til alle :-)

Mvh

Bo
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan overgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2009 kl. 10:40
Sage XP 9´´ #6.

Rio scandinavian shootinghead 14 og 16grams i flyd og int.
Derudover en god del custom klippede hoveder i forskellige længder og densitet.

Kysten Bauer rouge 3 - flyderingen Loop evotec g3.

Skydeline: Lawson crosswater eller varivas.

/Allan

PS. Tommys bud på en RPL+ kan jeg tilslutte mig uha det er en gammel men deeeeejlig pind.

pps. Glædelig jul.

Til top
Bo Svarre Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Svarre Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Rødovre
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Svarre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2009 kl. 12:26
Hej Allan,

Hvad synes du om Varivas skydelinen ? Jeg har overvejet om den skal på det nye hjul jeg giver mig selv i aften ;-)

God jul

Mvh

Bo
Til top
maciej Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
maciej Avatar

Tilmeldt:: 29 Sep 2005
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér maciej Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Dec 2009 kl. 13:56
albright exs 9 ´´ #8
egde/hasselgrove 6/8 hjul
rio outbound 8 I



scierra ctc 9´´ #6
loop opti creek
froghair skydeline
glider I hoved
Til top
Nikolaj Martins Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SydfluenVS Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2007
Status: Offline
Beskeder: 64
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SydfluenVS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2009 kl. 11:30
Hej Bo.

Ved godt du spurgte Allan, men jeg har haft den og synes kun godt om den, havde den i 0.024 og det var en smule for tundt, men kunne gå. Den strækker sig godt uden de store hukommelses løkker...dog lidt dyr men rigtig fin...Man kan jo dele den op i 3 x 33.3333(Ole fra Sj. odde måden) i stedet for 2 x 50, så har men lidt mere skydeline...de fleste kaster jo ikke over de 30 meter på kysten alligevel...man har jo også omkring de 10 meter skydehoved..Nå men gå bare i krig Bo..forresten glædelig bagjul og godt nytår.

Mvh Nikolaj Martins;-)
Til top
michael wölck Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
woelck1

Tilmeldt:: 21 Maj 2008
Geografisk: Viborg
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér woelck1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Dec 2009 kl. 14:13
Gatti 9,7 fods klasse 6-7, Aquanova high floating shooting line
Til top
Christian Malabi Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian.malabi.larsen Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2009
Geografisk: gladsaxe Kommune
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian.malabi.larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2009 kl. 13:22
TFO TiCR-X #7/8 fluestang og et LOWSON NEUTRAL skydehoved 16 garm og RIO WF 7 jeg kaster ca. 25 m. med skydehoved og ca. 20 m. med WF.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum