Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Uld

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Uld
    Sendt: 21 Dec 2009 kl. 16:33
Hej

Jeg skal bestille en julegave til mig selv fra famillien. Har nu udset mig et sæt woolpower undertøj og er i tvivl om hvilken kvalitet jeg skal vælge. Skal bukserne være 200 eller 400 g pr. m2 og trøjen 200 eller 400 g pr m2. Jeg regner med at bestille knæsokker i 600 g pr m2. Har i nogle gode råd? Er sættet varmt nok i et par åndbare?

Trøjen regner jeg med bliver modellen med lynlås foran og hele vejen igennem. Nogen der kender den?

God jul og tak for råd og vejledning :-)
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 16:46
Hvis det skal være til de åndbare, skal du have 400 gram.
Specielt i øjeblikket med den kulde vi har.

Ellers ring på tlf. 33 33 77 77 hvis du har flere spøgsmål vedr. WOOLPOWER.

Mvh Peter

J&F
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 17:23
ang sokker bruger jeg 2 par 600gr (woolpower)
ang inderbeklædning(hvis penge pungen kan)ville jeg nok vælge den allerletteste og suplere med en tykkere uden over, til kulden vi har pt.
jeg bruger pt den lette og en guideline fleece bib
øverst har jeg den letteste inderst supleret med en 600gr trøje og en alm fleece.
Du vil være dækket ind hele året med denne kombination da der kan justeres i sammensætningen.
Med mit nævnte setup er jeg ikke stødt på dage hvor jeg har følt mig for kold.
min reference er brugt i januar måned som beklædning til kystfiskeri i sverige. yderst åndbare waders/skaljakke

Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 19:32
Tak for hjælpen :-)


Jeg går efter 400 g's bukserne og en 400 g's trøje. Har et flecesæt jeg kan smide ude på hvis det ikke er nok :-)
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 19:36
Ups ... jeg glemte lige et sidste spørgsmål angående trøjen: Har læst mig til at poser lidt. Min erfaring er at man bedst holder varmen når der ikke er luftlommer. Hvordan er det med WP - opstår der kuldebroer hvor beklædningen ikke slutter tæt om kroppen? Er det et problem i kender?
Til top
Martin Lund Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
micra

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 192
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér micra Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 21:06
Er der ingen som kan hjælpe angående luftlommer i woolpower? Slutter det tæt om kroppen?

Fandt denne test på taenk om varmt undertøj som placere HH som topfavorit .... hmm ..
Til top
Peter Neerdorf Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Peter N Avatar

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: Primært på vestsjælland, sydsjælland, sydsverige, samt midtNorge
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter N Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Dec 2009 kl. 22:46
WP skal sidde så tæt som det er muligt. Det skal helt ind til kroppen.
Køber du det for stort, ja, så har du ikke den optimale effekt.
Og du skal ikke være bange for at det kryber eller mistet faconen. Det kan vaskes på 60 grader uden at det sker.

Mvh Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres