Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dybde kort online

 Besvar Besvar
Forfatter
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Dybde kort online
    Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:07
Jeg er på jagt efter nogen steder hvor man kan se dybdekurver over de danske + syd svenske kyster.

Jeg har kigget på følgende side

- se linket HER

men vil høre om der er andre alternativer derude også ??
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 13:14
det er der til svenske sydkysten

kan ikke vise dig hvor, men min gode ven Klaus kaad som du kender , ved med garanti hvilken hjemmeside det er.

Vi brugte den sidste år vi var i Sverige
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 14:00
lån det levende søkort på biblioteket så kan du printe alle de kort ud som du skal bruge
Til top
Bjarke Asmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
brkalle

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Østfyn
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér brkalle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 16:33
Her er et link.

Klik på sjökort og zoom ind med tallene forneden, du kan flytte med kortet.

http://kartor.eniro.se/query?;cppar=1&geo_area=&what=map_adr&mapstate=%3B%3B%3Bn%3B%3B%3B%3B%3B1024%3B768%3B0%3B&mop=aq

Mvh. Bjarne
- se linket HER
Til top
Lars Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Jørgensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:42
du kan købe det levende søkort hos mig, for en fornuftig pris
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:43
hvad angår det kystnære fiskeri er jeg meget godt tilfreds med den fine kombination mellem luftfotos og topografiske kort der findes på www. arealinfo.dk
her kan man lynhurtigt skifte mellem forskellige luftfotoårgange og topografisk kort - og det giver tilsammen nogle meget fine informationer.
et tip: start med at vælge region (ude i venstre side) find så omtrentlig lokaliteten, tryk så på baggrundskort, og så er det bare at zoome og veksle mellem de forskellige muligheder

mvh hcg
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:47
Den er jeg nød til at have mere info om hvordan virker, for har lige været inde på den og kan ikke finde noget med de forskellige slags kort som du skriver.. ??
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:47
Hvad årgang har du ?? :-)
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:48
Smid mig lige en mail på jepsen.klaus@gmail.com

Så kan vi snakke om det..
Til top
Lars Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Jørgensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Okt 2008
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:51
ahh der er jeg dig svar skyldig kan ikke huske årgangen men det er en af de sidste
den ligger nemlig i en flytte kasse et eller andet sted;-)
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 18:52
Hvis vi kan blive enige om en god pris, kan jeg da helt sikkert være interesseret .. :-)

Du kan fange mig på jepsen.klaus@gmail.com så kan vi snakke om det der.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 21:05
ok det er ikke hver dag jeg skal give hjemmesideråd til en der læser it på uni

altså arealinfo.dk så kommer der et halvdårligt danmarkskort frem

øverst i venstre side er en bjælke, der står landsdækkende, gå ind og lav den om til din region, min er nordjylland (s amt) det er fra de gamle amter.
så kan du tegne en firkant omkring det omtrentlige område du er interesseret i ( firkanten er allerede den aktive knap, så man trækker med musen)

nå du er kommet lidt tættere på, kigger du i menuen til venstre, altså under reigionsbjælken, her klikker du på baggrundskort og vups så er de der, det starter med skærmkort, når man går tæt på med dem får man gadenavne på kortet

et par linier ned i samme menu finder du topografisk kort, det kan du klikke på.
endnu længere nede begynder luftfotos i div årgange.

bare klø på, det er en virkelig informativ side

mvh hcg
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 21:23
Hehe..

Jeg syntes bare deres side er meget rodet og den er slet ikke så optimal som man har ønsket..

Men kan godt høre jeg ikke lige nåede så langt da jeg søgte en mere inviklet løsning frem for en såre simpel udgave.. lol
Til top
Klaus Jepsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kjgizmo Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kjgizmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 21:26
Er man bare lidt vågen og lige læser alt, så kan jeg kun være helt enig med dig.. Og lige vælger den simple løsning fremfor en mere teknisk

Super lækker side og rigtig mange fede informationer at finde på den side (y)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 21:35
ja det er selvfølgelig noget nemmere at kritisere siden end det er at sætte sig ind i den.
jeg bruger den ca. 20 gange om dagen og jeg er meget tilfreds, blandt andet kan man tegne på luftfotoene (ja faktisk på det hele)
man kan arealberegne og så videre.
men først når man har fundet ud af det det er korrekt.

noget jeg sidder og fumler med er at se kystpladsernes udvikling gennem årene, det synes jeg er facinerende - og det kan give nogle praj om små rev (som vi sgu ikke har for mange af i vendsyssel), nogle år er de der og nogle år er de der ikke. det er selvfølgeligt ærgerligt at kortene altid er et par år gamle - men det er vilkårene for en gratis side.
luftfotos bliver bedre år for år - og det er tydeligt på denne side.
og det er vigtigt at man også bruger topografisk kort for at se dybdekurverne også lidt længere ude.

brug den, du bliver gladere og gladere - og det er jo altid godt.
mvh hcg
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum