Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hardy favourite/fibalite spin

 Besvar Besvar
Forfatter
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hardy favourite/fibalite spin
    Sendt: 12 Dec 2009 kl. 08:24
I min søgen i brugt-marked for Hardy favourite/fibalite stødte jeg på denne side som måske/måske ikke er kendt.
- se linket HER
Der er under fanebladet: ´´links´´ et utal af muligheder for at fordrive timer foran skærmen, med nyttige og unyttige sider.
Jeg er seriøst interesseret i at købe favourite/fibalite mellem 6 og 8,5´- kastevægt mellem 20 og 30 g.
vh. Carsten H.
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 07:37
:-(
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:00
Carsten L. Hansen skrev: I min søgen i brugt-marked for Hardy favourite/fibalite stødte jeg på denne side som måske/måske ikke er kendt.
- se linket HER
Der er under fanebladet: ´´links´´ et utal af muligheder for at fordrive timer foran skærmen, med nyttige og unyttige sider.
Jeg er seriøst interesseret i at købe favourite/fibalite mellem 6 og 8,5´- kastevægt mellem 20 og 30 g.
vh. Carsten H....




Hej Carsten

Kig på Ebay det hender at du kan finde sådan en stang der ....


/Søder
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:12
kender godt e-bay og kigger ofte - men jeg er en forsigtig jyde, som gerne vil se og have tingene i hånden inden guldet leveres - så jeg satser på en stang fra ´´omegnen´´
vh. Carsten H.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:18
Haves :

8,5 Hardy Fibalite til forsigtig jyde fohrmann@os.dk

Venligst Jesper Fohrmann
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:41
Jeg kontakter dig på mail - forsigtig jyde dækker faktisk også over min pengepung - så jeg imødeser med spænding :-)
venlig hilsen: Carsten H.
Er stadig interesseret i andre kontakter også gerne 6-7´
Til top
Arne Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rødbus

Tilmeldt:: 22 Nov 2007
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 0
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rødbus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 09:57

Hej !
Hvis stangen der ligger midt imellem, - altså 7 fod og med en forsigtig Jydepris, kan friste, kan jeg maile dig et foto.
Venlig hilsen
Arne
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 10:12
Det vil jeg meget gerne at du gør, min mail er som følger camakatmat@email.dk
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 10:21
hej carsten. jeg har en hardy fibalite spinning på 6,1 fod
(186 cm ) 2 lb. meget flot. med pose. hvis det er nået.
mvh. paw holst.
pawholst@yahoo.dk
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 10:56
Hej pawholst - jeg så den godt på auktionslisten for nogle dage siden - de der 2 lb. hvilken kastevægt i gode danske gram dækker det over ?
venlig hilsen: Carsten H.
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 11:23
det kan jeg ikke sige. det vil værre at gætte. måste en der kikker med kan hjælpe (y)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 11:28
Hej Carsten, så lige til er det ikke, for æbler og pærer kan som bekendt ikke lægges sammen ! :-)

Der er tale om stangens test kurve, altså hvor kraftigt et pres stangen er i stand til at lægge på fisken under fight. Stangens test kurve angiver, hvor meget stangen kan trække, når bundstykke og stangspids danner en retvinklet og ligebenet trekant.

I det her tilfælde altså 2 lb., eller godt og vel 907 gr.
:-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 11:28
14g.
Til top
paw holst Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pphh

Tilmeldt:: 03 Mar 2007
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 113
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pphh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 11:29
takker(y)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 11:47
@ Steen

Hvis der havde stået 1/2 oz, så havde du haft ret, men nu kommer du lige til at uddybe dit svar ? :-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 12:24
hej, ja ,jeg gik ud fra at det var stangens´´max! kastevægt , der var intressant, så derfor var det bare ind i de gamle kataloger!! og ja. der står 1/2oz eller 14 g. venligst steen. super finspin´´s stang.!!!!!!!!!!
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 12:41
Det giver bedre mening, bare så man ikke får den opfattelse, at 2 lb. er et udtryk for kastevægt !! (y) :-)
Til top
Carsten L. Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
lildal

Tilmeldt:: 30 Dec 2006
Geografisk: Djursland
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lildal Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2009 kl. 19:41
Tak for de 14 g :-)istedet fo 2 lb. - jeg mente nok heller ikke at heftige jerkbait stænger var på mode i 70érne - må jeg beskedent udnytte situationen og spørge om kastevægten på 8,5´fibalite sort og 7´ brun
venlig hilsen: Carsten H.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Dec 2009 kl. 00:03
Hej Hardy interesserede

Der er flg. stænger i denne kategori glas stænger

8.5 den Parabolske helaktion stang - og den kraftigste, kaster fint med eks. vis; Toby 28 gr.

8 fodén den mere toppede aktion - stadig stærk men kaster bedst med Toby 20 gr. - Super multihjul stang

7 fod nr. 2 den stærke og lidt kraftige 7 fod kaster også med 20 gr. men 18 - 12 gr. er bedre. Også en parabolsk aktion. Fast hjulholder men blev vist også gjort med løse ringe en årgang.

7 fod Nr. 1 den langt mere spinkle. Nr. 1 også med fast hjulholder - kaster fint med små agn såsom - Toby 7 gr. Rappala woblere Mepps 2 etc. Parabolsk helaktion

6 fod 1 1/2 Med løse hjulholder ringe - 52 gr. total vægt, såvidt jeg husker. Den letteste spindestang Hardy har lavet. Absolut til små agn - Rappala, Mepps etc. Største fisk jeg fangede på denne: en regnbue på 3.5 kg...det var en super kamp...og en super let stang - med en parabolsk aktion.


Venlig hilsen
Jesper Fohrmann
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres