Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Att. Henrik, Predator Sportfishing

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Att. Henrik, Predator Sportfishing
    Sendt: 25 Nov 2009 kl. 17:16
Hej Henrik,
Jeg ved ikke, om du stod for langt væk til, at informere din fiskekammerat Rudi om, at fredningen på de farvede HØ'ere er trådt i kraft.? - se linket HER
(Går ikke ud fra, at den er blevet genudsat, sådan som han holder på den!)
Håber at du, som en erhvervsdrivende, der skal leve af os lystfiskere, har sat ham ordentligt ind i fredningsreglerne nu.
Mvh.
Michael L.
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 17:55
For hulan da også.

Skal vi have indlæg herinde hver gang en fanger en farvet fisk ???
Det er snart det samme på alle forumsider.

Hvorfor fan fisker I ikke alle sammen efter noget der er værd at spise istedet for de skide fedtfinner.
Fang dog nogle rødspætter og skrubber istedet for, de smager bedre, og når de har fredningstid, ja så kan i fange de andre skidtfisk igen.

Frank
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 18:27
Ja nu må det da snart få en stopper. :-(

Hvorfor skal folk have så travlt med alt og ting de ikke ved en skid om. og udsætte andre folk uden bevis eller ordenligt grundlag.

Du kan sku da ikke vide om den er sat ud eller ikke.?

Syns det er rigtig latterligt at hænge folk ud på den måde hvis det er sådan et stort problem for dig så henven dig til fangeren istedet for at hænge ham ud på den måde.

Og jeg syns ikke det okay at tage farvet fisk men men dømmer ikke andre folk uden at have beviser.
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 18:54
Genudsat eller ej, der er klart blevet begået lovbrud, lovteksten er klar på området, den fredede art skal genudsættes straks !! Når man så oven i købet udstiller et farvet trofæ på denne måde, med en nøjagtig vægtangivelse osv., så er der vist ikke mere at tale om !! ;-)
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:26
Lars B. skrev: Genudsat eller ej, der er klart blevet begået lovbrud, lovteksten er klar på området, den fredede art skal genudsættes straks !! Når man så oven i købet udstiller et farvet trofæ på denne måde, med en nøjagtig vægtangivelse osv., så er der vist ikke mere at tale om !! ;-)...


Men hvorfor skal Henrik fra Predator sportfishing så være ham der udstilles?

Magen til pervers ide har jeg da ikke set længe?
Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:30
Jeg ser det også som en Ups'er. Et slet skjult forsøg på endnu en anledning til at nævne biksen, dvs. et forsøg på lidt reklame som dog i dette tilfælde ikke var videre velgennemtænkt ;-)
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:32
Øhhhhhh!!

Er her nogle som lige vil definere ordet ´´straks´´ inden i kommer op at slås

;-)

Jesper Rasmussen
Til top
Frank Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hoigaard Avatar

Tilmeldt:: 10 Nov 2008
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hoigaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:38
Jesper Rasmussen (*) skrev: Øhhhhhh!!

Er her nogle som lige vil definere ordet ´´straks´´ inden i kommer op at slås

;-)

Jesper Rasmussen


Det vil jeg gerne.
Hverken du eller jeg kan gøre noget ved de rapporter der kommer ind på fangster.dk.
Men det er skide irriterende at hvert andet indlæg i forummet omhandler dette skidtfisk fiskeri i fredningstiden.

Så vil I alle straks holde op med at skrive om det her i forummet.
Straks betyder her med det samme, øjeblikkeligt, det skal være nu og ikke for 2 minutter siden.
Hvad det betyder i den anden sammenhæng aner jeg ikke :-)

Frank
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:39
Hej Jesper

- se linket HER

Eller man kan lige gribe danskordbogen på hylden og se at

Straks, er defineret som lige efter at noget andet sker, i tilfældet her landingen af fisken.

Mvh
Lasse
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:47
Lasse Karlsson skrev: Hej Jesper

- se linket HER

Eller man kan lige gribe danskordbogen på hylden og se at

Straks, er defineret som lige efter at noget andet sker, i tilfældet her landingen af fisken.

Mvh
Lasse


Så er det vidst skåret ud i beton ;-)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:47
Mærkelige ord, som kommer frem i sådanne tråde om farvede fisk..........

Klart begået lovbrud, bør genudsættes straks, hjemtaget eller genudsat, sådan som han holder den osv. osv.

Altså, jeg fanger også farvede fisk på kysten, og det er ikke ulovligt at fange dem efter 16. november (det er ulovligt at hjemtage dem). Jeg kan ikke gøre for at de hugger min flue.
Men gør de det, så bliver de løsnet fra fluen MENS de er i vandet og får derved friheden igen. Og ja, så kan jeg altså godt finde på at løfte dem ud af vandet, også til fotografens glæde, og mit minde senere. Seneste fotograferede farvede fisk som jeg fangede, blev kanet ind på en tangbusk som vuggede i vandkanten. Mens fisken blev fightet, fandt jeg kameraet frem og holdt det i munden indtil fisken var ´´på land´´ (det var vel at mærke inden 16. november) Jeg tog billedet og satte fisken retur.

Mon fisken på billedet hurtigt er holdt op til ære for fotografen, ved vi det? Er det alligevel foregået på en for fisken skånsom måde?
Come on, der er da mere grelle eksempler at kaste sig over end denne her.

Jeg tror også jeg vil tage et billede af min næste farvede havørred, hvis jeg skal være så heldig at den hugger min flue.....eller få en medfisker til at tage et snapshot til scrapbogen.

Vi venter spændt på næste farvede fremstilling til debat ;)
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 20:40
Jan Johansen skrev:

Mon fisken på billedet hurtigt er holdt op til ære for fotografen, ved vi det? Er det alligevel foregået på en for fisken skånsom måde?


Der er jo både et billede og en nøjagtig vægtangivelse, så det må være forholdsvis nemt at svare på selv !! ;-)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 20:52
ja jeg synes egentlig også at det er lidt irriterende med alle de tråde om at tage farvede fisk op i og uden for fredningstiden.
men det vil nok hjælpe hvis de lykkelige fangere af de farvede fisk holder op med at synes at det er så vigtigt at få kræet fotograferet, død eller levende og dernæst smækket ud på divers fangstrapportsider.
Det er som om at xfaktoren, ´´se mig´´ er et væsentligt element når man fisker. Hvis ikke fisken er fotograferet og uploaded, så er den ikke rigt fanget, eller hva?
det synes jeg er trist og unødvendigt.

mvh hcg
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 20:55
Lars B. skrev: <

Der er jo både et billede og en nøjagtig vægtangivelse, så det må være forholdsvis nemt at svare på selv !! ;-)...


Ja det studsede jeg også over.........Men det der fangede min opmærksomhed, var måden, hvorpå han holder fisken. Man holder sgu' da ikke en fisk på den måde, hvis man vil genudsætte den. Han klemmer jo med tommel og pegefinger omkring gatåbningen.........Det er bare ikke iorden:-(
Fisk skal genudsættes nænsomt(helst uden at røre fisken, hvis muligt)............og hurtigst muligt........og det er sgu ikke efter at man har holdt den i sådan en ´´skruetvinge´´:-(

Jeg studsede bare over at en grejhandler var med på turen. Han burde da om nogen vide, hvordan en fisk skal behandles!! Det er jo ikke sikkert at lystfiskeren er helt inde i sagerne...måske er det hans første år som lystfisker(selvom det selvfølgelig ikke er en undskyldning)

Mvh.
Michael
Til top
Dennis Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Pusling Avatar

Tilmeldt:: 22 Aug 2006
Geografisk: Brande
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Pusling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 21:41
Det her forum er ved at blive mere skræmmende end spændende...

Nøjagtig vægtangivelse - det ligner altså IKKE en fisk med en konditionsfaktor på 1,57!!!

Hvorfor skal nogen folk blive ved med at hænge andre ud?
Det er da usmageligt. Folk burde bare tænke det inde i sig selv og så er det det.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 00:58
Lasse Karlsson skrev: Hej Jesper

- se linket HER

Eller man kan lige gribe danskordbogen på hylden og se at

Straks, er defineret som lige efter at noget andet sker, i tilfældet her landingen af fisken.

Mvh
Lasse


Og det er jo så din vurdering af straks, det at du sætter det sammen med landingen af fisken.

Nu vil jeg slet ikke blande i den her håbløse tråd, men blot gøre opmærksom på at ord som ´´straks. med det samme, hurtigts muligt, omgående o.s.v´´ er nogle meget difuse vendinger som vil være svære at få eks en domstols vurdering af.

Problemet med alle disse farvede fisk tråde, er at nogle sætter deres selvudråbte moral over alle andres, og de tror at kun deres måde at gøre tingene på er den rigtigte.

Om en fisk skal have tage et portræt inden den genudsættes er da helt og holdent op til fangeren at vurdere, for bliver den håndteret med fornuft vil den næppe lide overlast af et hurtigt billede, især ikke en farvet fisk.

Jesper Rasmussen (som ´´STRAKS´´ forlader denne forkvaklede debattråd igen)
;-)
Til top
l westphal Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
allan w

Tilmeldt:: 28 Nov 2009
Geografisk: fyn
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allan w Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 00:20
Hvor er det sandt, STOP!

Er rystet over alt det Brok,fiskede selv på stedet den dag en Farvet Fisk,tillod sig at bide på Rudi`s blink.Den er genudsat!
SÅ det,og er sikker på den har det fint.håber også Grejhandleren
har det ligeså,man får sgu skyld for meget uden grund,tror han får skylden for min Fartbøde:-).Spøg til side, vi er Lystfiskere med
en fælles sund og berigende interesse! vi deler fangst tip,udveksler ideer og får ofte nye Venskaber på tværs af Landet igennem vores Fiskeri!og sådan skal det blive ved at være!


Så luk nu Døren til Hønsegården, og lad dette Forum være alles
Positive Fællesskab! istedet for at lægge på kanten til Fjendskab.

Ud og Fisk. Knæk og Bræk
Til top
Søren Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
soren72

Tilmeldt:: 07 Aug 2003
Geografisk: Kbh.
Status: Offline
Beskeder: 244
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér soren72 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 06:36
Kæft jeg er træt af brokhoveder... Få dog linen i vandet i stedet..

Søren
Til top
Henrik Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
HBP

Tilmeldt:: 13 Mar 2007
Geografisk: Hjørring
Status: Offline
Beskeder: 39
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HBP Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 10:08
Det er da utroligt...... dette forum er sgu snart værre end en hønsegård. Melder mig snart ind i ´´Femina´´ i stedet, der er måske ikke så meget der handler om fiskeri, men der kan da ikke være mere ´´kællingesnak´´ end her...........
Til top
michael oftelund larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
mofl

Tilmeldt:: 02 Jun 2007
Geografisk: Utterslev mose
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mofl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 12:35
Hej Michael og i andre tøser!

Jeg kan se dit indlæg har skabt en del debat. Hvilke ikke undre med din anklagende formulering. Jeg er dog fuldt enig med dig!

Jeg kan se på flere af indlæggende at moral og etik er en meget personlig sag, som andre ikke skal blande sig i.
Det er jo helt misforstået, for moral og etik er netop noget vi er sammen om at forme gennem debat og oplysning;-)
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 12:59
michael oftelund larsen skrev: Hej Michael og i andre tøser!

Jeg kan se dit indlæg har skabt en del debat. Hvilke ikke undre med din anklagende formulering. Jeg er dog fuldt enig med dig!

Jeg kan se på flere af indlæggende at moral og etik er en meget personlig sag, som andre ikke skal blande sig i.
Det er jo helt misforstået, for moral og etik er netop noget vi er sammen om at forme gennem debat og oplysning;-)...


Hej Michael
Jamen Du har da helt ret - dog er det altså ikke gennem personlige angreb, og hængen folk ud med afsæt i gætværk og halve sandheder, at man får gennemslagskraft til at forme noget som helst andet en endeløs kævl og ballade !
mvh
Heinz
Til top
Andreas Torp-Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
AndreasTH

Tilmeldt:: 15 Maj 2009
Geografisk: Isefjorden.
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér AndreasTH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 13:41
Jeg er 100 % enig i at man skal være meget varsom med at hænge personer ud på forum, også selvom det er for at vise at nogen behandler farvede fisk forkert i forhold til lovgivningen.
Den er lavet for at skåne fiskene mest muligt og jeg kan ikke tro på at nogen herinde mener at den fisk er blevet skånet mest muligt. Hvis man absolut skal have et billedet af sin farvede fisk i fredningstiden kan den lige kort holdes i vandoverfladen og derefter genudsættes. Det giver både en skånsom genudsætning og et billedet.
Ikke desto mindre ville en personlig henvendelse måske være en mere korrekt måde at klare det på, evt. også for at få historien bag, da man jo ikke kan se den ud fra billedet.

Til dem der brokker sig over at andre brokker sig over den måde farvede fisk bliver behandlet på, kan man jo kun sige at der åbenbart er brug for mere oplysning omkring fredningen og behandlingen af fisk under denne. Og den kommer desværre ikke ved at tie stille.
Til top
nick asgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
nick

Tilmeldt:: 15 Apr 2004
Geografisk: kulhuse / isefjorden
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 13:50
Hvorfor er det engetlig at der er folk som absolut skal fiske i åer og vandløb i den periode hvor fedtfinderne går op og laver børn?????

Jeg forstår det sgu ikke, der må da være andre end lige vores fiskekreds som stopper det fiskeri i den tid.

Det er jo mere end almindeligt dobbeltmoralsk at pege finger af sådan et billede som denne tråd starter med og så i samme ombæring fortælle hvor nænsomt man selv sætter sine fisk ud igen.

NEJ DE SKAL SLET IKKE FANGES I DENNE TID ........
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 14:00
Gør som i nogle andre lande.
Fiskeri forbudt i åer og vandløb i frednings perioden.
Det vil sikkert også give lidt flere penge i kassen i P&T søer
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 14:16
Renè og Nick

Jamen alle fisk burde have fred når børnene skal sættes i verden.

Men det er jo lidt problematisk at finde forståelse fra folk der f.eks. fisker gedder og aborre (f.eks. i nogle af de sjællandske åer) - at fiskeriet skal stoppes helt pga nogle havørreder, der i nogens øjne er det eneste saliggørende i denne verden, i andres - blot er en stor gang put-n-take, holdt igang ved massive udsætninger.

Samme fiskere har måske dyrket deres hyggelige aborrefiskeri i det samme vandløb i mange år, og nu har deres hjemmevand så fået besøg af nogle havørreder - og nogle fedtfinne-freaks,og skal verden vendes på hoved ......- den er svær, meget svær !

mvh
Heinz

Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 14:35
Heinz Gerhard skrev: Renè og Nick

Jamen alle fisk burde have fred når børnene skal sættes i verden.

Men det er jo lidt problematisk at finde forståelse fra folk der f.eks. fisker gedder og aborre (f.eks. i nogle af de sjællandske åer) - at fiskeriet skal stoppes helt pga nogle havørreder, der i nogens øjne er det eneste saliggørende i denne verden, i andres - blot er en stor gang put-n-take, holdt igang ved massive udsætninger.

Samme fiskere har måske dyrket deres hyggelige aborrefiskeri i det samme vandløb i mange år, og nu har deres hjemmevand så fået besøg af nogle havørreder - og nogle fedtfinne-freaks,og skal verden vendes på hoved ......- den er svær, meget svær !

mvh
Heinz

nemlig Heinz.. lige på sømmet!! venligst steen.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 15:03
Heinz Gerhard skrev: Renè og Nick

Jamen alle fisk burde have fred når børnene skal sættes i verden.

Men det er jo lidt problematisk at finde forståelse fra folk der f.eks. fisker gedder og aborre (f.eks. i nogle af de sjællandske åer) - at fiskeriet skal stoppes helt pga nogle havørreder, der i nogens øjne er det eneste saliggørende i denne verden, i andres - blot er en stor gang put-n-take, holdt igang ved massive udsætninger.

Samme fiskere har måske dyrket deres hyggelige aborrefiskeri i det samme vandløb i mange år, og nu har deres hjemmevand så fået besøg af nogle havørreder - og nogle fedtfinne-freaks,og skal verden vendes på hoved ......- den er svær, meget svær !

mvh
Heinz


Meget enig Heinz.
Det her er en svær debat, dels fordi der er mange fiskeinteresser på spil, men også fordi debatten nødvendigvis kommer til at indeholde en masse forskellige indfaldsvinkler til etik og moral.
Men en eller anden orgsanisation/minister må vel være det dumme svin og træffe en princip beslutning således at denne endeløse debat engang hører op. I den forbindelse er jeg da fortsat skuffet over den forening som mange af os er tvunget medlem af gennem vores sportsfiskerforening: DSF. DSF arbejder hårdt med store prestige projekter, men når debatten kommer til det emne som denne tråd omhandler er de larmende tavse, der er nok for mange forskellige medlems-interesser på spil her??
Frede
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 15:38
Frederiksen skrev: <
Meget enig Heinz.
Det her er en svær debat, dels fordi der er mange fiskeinteresser på spil, men også fordi debatten nødvendigvis kommer til at indeholde en masse forskellige indfaldsvinkler til etik og moral.
Men en eller anden orgsanisation/minister må vel være det dumme svin og træffe en princip beslutning således at denne endeløse debat engang hører op. I den forbindelse er jeg da fortsat skuffet over den forening som mange af os er tvunget medlem af gennem vores sportsfiskerforening: DSF. DSF arbejder hårdt med store prestige projekter, men når debatten kommer til det emne som denne tråd omhandler er de larmende tavse, der er nok for mange forskellige medlems-interesser på spil her??
Frede...


Nemlig Frede

DSF er ligeså meget på glatis i den debat som os andre - og selvom vi helst vil finde ´´det dumme svin´´ så er det nok imellem vore egne og disses interesser noget af ´svineriet´ skal findes.

Alle (næsten) vil have fedtfinner - og når de er tilstede og folk kan hive havørreder op, ja så forstummer megen kritik og mulig kreativitet - for huhej hvor det går - havørrederne står i kø landet rundt.

Men hvor er mine hyggelig kysttorsk blevet af, - hvor er de dejlige bækørreder og sky stallinger - mon tingene ikke hænger sammen - men der snakkes ikke så meget om det - desværre.

mvh
Heinz





Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Nov 2009 kl. 16:33
Heinz Gerhard skrev: <

Nemlig Frede

DSF er ligeså meget på glatis i den debat som os andre - og selvom vi helst vil finde ´´det dumme svin´´ så er det nok imellem vore egne og disses interesser noget af 'svineriet' skal findes.

Alle (næsten) vil have fedtfinner - og når de tilstede og folk kan hive havørreder op, ja så forstummer megen kritik og mulig kreativitet - for huhej hvor det går - havørrederne står i kø landet rundt.

Men hvor er mine hyggelig kysttorsk blevet af, - hvor er de dejlige bækørreder og sky stallinger - mon tingene ikke hænger sammen - men der snakkes ikke så meget om det - desværre.

mvh
Heinz

Du har fat i det helt rigtige!!
Nogle af de ting du nævner har jo iøvrigt været oppe i adskellige tråde, men jeg må med skam konstatere at så følsomme emner ikke (desværre) er egnede til debat på et fora som dette.
Sådan en debat løber næsten altid af sporet med påstande som:
-alle problemer er garnfiskernes skyld
-det er erhvervsfiskernes skyld
-det er friutidsfiskernes skyld
-det er landmændenes skyld
-det er bare de andres skyld :-))
Der burde laves nogle weekend højskoler hvor der var mulighed for at diskutere overordnet, måske i grupper og så nogle plenum møder hvor der kunne samles op.... for på nettet går det ikke, det har jeg da fundet ud af.

Andre emner som du nævner kunne være gode at få diskuteret. Skal den danske natur være et museum som aldrig ændrer sig. Skal man nødvendigvis fange laks i Silkeborg som man kunne for 120 år siden? Skal man absolut fange havørred i Karup å som man kunne for 50 år siden, de vil jo ik være der hvis vi ik sætter dem ud selv??
Osv osv..
Eller skal vi acceptere at naturen er i konstant forandring, og vi dermed må acceptere andre fiskearter tager over??
Jeg har ikke svaret!
Frede





Til top
 Besvar Besvar

Skift forum