Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

spinnehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
peter stiller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksen 3

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen 3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: spinnehjul
    Sendt: 25 Nov 2009 kl. 17:07
Hej
Er godt træt af Shimano stadic 4000 fb, de hjul er ikke som i gamle dag, slidt op efter 1 års fiskeri. tænker på at prøve Penn slammer 260 eller 360. er der nogen der kender noget til det hjul:-)
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 17:49
nej ! men prøv også at kikke på D,A.M jeg ikke tror de nogen sinde har lavet et ´´skod´´ hjul.. ikke hvad jeg har hørt om!. ihvertilfældet..!. mvh steen.
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 18:32
Hvad med at prøve daiwa, de har flere modeller der kunne være gode:-)(y)
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 18:54
hej peter

det er godt nok en kendsgerning at hjulene er blevet til kortvarige forbrugsgoder. jeg kunne godt tænke mig at medvirke til at en af de store fabrikanter lavede et ´´prohjul´´ simpelt, holdbart og i supermaterialer. man kan sagtens spare på kuglelejerne, bare man holder op med at bruge bløde legeringer i tandhjulene.

nå tilbage til den virkelige verden: jeg har et daiwa caldia som jeg bliver gladere og gladere for (ikke caldia X). det bruger jeg efterhånden så meget at mit meget dyrere certate ikke bruges for tiden.

men, jagt og fiskerimagasinet har fortsat tilbud på Fin-NOR megalite. Fin nor er(eller har været) et decideret højkvalitetsmærke, måske er der noget kvalitet inde i dette hjul.
Vores fælles fiskemakker, steen har på min anbefaling købt et Daiwa emblem, måske kan du spørge ham om han er glad for dig.

Forbrugeroplysning:som man kan se er jeg medlem af AMS klubben (aldrig mere shimano) det er blevet lidt af en principsag
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 18:55
[QUOTE] Hans Graversgaard skrev: hej peter



Vores fælles fiskemakker, steen har på min anbefaling købt et Daiwa emblem, måske kan du spørge ham om han er glad for dig.




jeg mente om han er glad for DET

mvh hcg
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 19:28
Penn Slammer er et fint ´´havhjul´´ - hjulets lineoplæg er ikke godt nok til fletline.

Til top
peter stiller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksen 3

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen 3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 20:01
Takker for alle svar, det sidste var lige det jeg ventede på. At hjulet ikke dur til fletline, så må jeg prøve noget af de andre hjul der er andbefalet
Til top
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2009 kl. 21:45
hej peter
du kunne også checke penn sargus ud det er et hjul bygget til saltvand og til en særdeles overkommelig pris har selv en lille håndfuld der kører upåklageligt
Til top
peter stiller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
laksen 3

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen 3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 19:41
Hej.

Kan det holde til at fiske med 0.15 fireline på kysten i sverige , i en hel uge, 17 timer i døgnet ca. (:
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 19:51
Du skal købe dette hjul, det holder i størrelse 3000 - sådan er det bare:
https://- se linket HER
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 20:07
men inden du gør det så tjek det her: - se linket HER

Men hvis det bare skal holde til en uge med meget fiskeri så er det et godt bud med Caldia x´et
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 20:14
Hej
Jeg kunne godt tænke mig lige at høre hvad da er galt med shimano hjul???? Hvis de bliver skyllet efter HVER tur og får lidt olie (og det er blevet meget nemt med tiden) en gang imellem og når sæsonen er gået bliver checket helt i bund og ikke ligger sommern over med saltvand i sig, så holder de i mange sæsoner ( afhængig af model)!

Hilsen
Peter
Til top
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 22:59
hej peter
hvorfor ikke de holder fint til mit mederæs dvs vand,foder,slim og andre spændene sager uden at blive vasket renset i de 7 mdr det står på og så kan de tåle salt vand de skal bare skylles efter brug i saltvand og skal de skinne så et skud WD 40 på en og tørre af
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 08:02
wow, Kenn, den tror jeg vi skal have igen:-)

Peter
jeg har selv dårlige erfaringer med shimano hjul i mellemprisklassen, selvom det er blevet behandlet som du beskriver. Det er der mange der har, derfor!
Til top
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:47
hej frederik
hvad mener du
Til top
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:49
hej frederik
nu fik jeg luret den se venligst tråden det jeg svarer på er vedr penn sargus det har intet med shimano at gøre lad venligst være med at blande tingene sammen
Til top
bo madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
botage Avatar

Tilmeldt:: 26 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 321
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér botage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 10:06
- se linket HER

et hjul jeg har meget glæde af på kysten, snekkedrev og solid tysk kvalitet.

(y)
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 11:04
Hej Frederik
Da jeg de sidste 15 år har fisket på kysten med shimano og samtidlig også har prøvet en stor del af de andre mærker som er blevet nævnt her, så må jeg sige at shimano stadig gør det best ( og jeg får ikke noget for at sige det:-)) Hvis bare man passer ordentligt på sit grej. De sener år har jeg brugt det gamle Power Aero (sort model) i en lidt modificeret udgave og så stradic, både nye model og de gamle. Den eneste grund til at de står på hylden nu er, at jeg er blevet glad for et 4000 Twinpower FB også i lidt modificeret udgave. Men de andre hjul virker 110% og er til hver en tid klar til en tur på kysten. Som sidste lille ting skal jeg så lige sige at jeg bor og fisker på bornholm så grejet bliver brugt hårdt!
Men jeg kunne godt tænke mig at i kom med en klar beskrivelse af de ting som ikke virker på jeres shimano hjul. I stedet får at skrive at det bare er færdigt efter et år. Hvad fejler de hjul?????????? Også lidt af personlig interesse da jeg har repareret hjul i mange år.

Mvh
Peter
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 11:14
Peter
Har fisket med shimano de sidste 10 år og det er først efter jeg er begyndt at fiske med stellaer at hjulene holder nogenlunde til mit fiskeri og det er lige så hårdt som fiskeriet på Bornholm. De billigere hjul holder 60-80 ture så er drevet så slidt at det er en pine at fiske med dem. Havde på et år 5 Twinpower FB 4000 og der var to rep oven i på det år. Modellen holdt ca 6-8 ture så kørte det som noget der var løgn.
Hans
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 12:31
Har Selv et Daiwa Caldia 2500- intet mindre end et fantastisk hjul, der bare virker (y)(y)
Til top
Ulrik Jeppesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Ulrik J

Tilmeldt:: 17 Nov 2009
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ulrik J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 12:49
peter falkenberg skrev: Hej
Jeg kunne godt tænke mig lige at høre hvad da er galt med shimano hjul???? Hvis de bliver skyllet efter HVER tur og får lidt olie (og det er blevet meget nemt med tiden) en gang imellem og når sæsonen er gået bliver checket helt i bund og ikke ligger sommern over med saltvand i sig, så holder de i mange sæsoner ( afhængig af model)!

Hilsen
Peter


Min erfaring går ganske vist på at Shimano som udgangspunkt ikke tåler voldsomt meget vand. Omvendt er jeg ikke stødt på hjul, der giver mig samme fiskeglæde. Løsningen er heldigvis blot - hvad der præcist formuleres herover - at pleje hjulene. Jeg fisker primært med Twinpower 2500 FB og følger følgende procedure: Efter kysttur: Afmonteres håndtag, spole mv og der åbnes til oliehullet. Hjulet skylles igennem i iskoldt vand udvendigt og indvendigt. Herefter rystes det værste vand ud og hjulet lægges til tørre (stadig demonteret) på et varmt sted. Helst i 2-3 dage så alt vand er fordampet. Dernæst tørres snavset olie fra ´´spolepinden´´ ved at dreje hjulet rundt. Når kluden er helt ren at se på, drypper jeg med 3-4 dråber tynd olie, får hjulet til at spinne mens det langsomt vendes rundt, så olien fordeler sig rette steds. Vær varsom med de tykkere olieer (f.eks. Super Lube) her om vinteren. De har en tendens til at stivne inde i hjulet.

Denne fremgangsmåde har holdt mit yndlingshjul super kørende i halvandet år. Og jeg fisker meget og voldsomt ;)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 14:18
Per
Ejer et Caldia x 3000 et steetz 2500 og et Branzino 3000 og ingen af dem er noget at råbe hurra for. Både steetzen og branzinoen har været til rep. efter kort tids brug. Caldiaen kører som vinden blæser den ene dag godt den næste dårligt.
Hans
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 15:01
det er da alligevel utroligt!! hvad med et mitcheel 300.. det holder da!!!! smil., steen
Til top
Per Søndergaard Tobiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Husky Jerk

Tilmeldt:: 23 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Husky Jerk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 17:55
Hej Hans Erik.
Jeg fisker selvfølgelig også kun i åen, så jeg er ikke så hård ved det som kystfiskerne. Så dre kan måske være en forskel. Jeg har også en Penn Slammer 260 - en fra USA. Det er nok det bedste hjul jeg overhovedet har haft. Så købte jeg en 360er - den var lavet i Kina. Jeg havde den et lille års tid, så solgte jeg den. Det var nok værre skrammel i forhold til. Nok heller ikke uden grund at den er blevet 1000 kr billigere. :-(
Til top
claus andersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
felix

Tilmeldt:: 15 Nov 2005
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér felix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 19:59


Jeg købte et penn slammer 260 i den tro at det ville holde
længere end de shimano hjul jeg har haft.
Men der skulle ikke mere end 2 kystture til før der var slør
i hjulet . Den blev herefter sendt til rep og så holdt det hele
3-4 ture så var det sgu galt igen,jeg blev herefter tilbudt et
andet hjulmærke så nu har jeg shiamano igen twinpower fb
køre silkeblødt og flot lineoplæg håber bare det holder lidt
længere end de forgående modeler jeg har haft.



Hilsen claus
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 20:04
Per
Har i dag købt et reservehjul (stella 3000) og der er ikke noget at sige til at der kan være problemer med diverse hjul. Alle synlige skruer var ikke spændt og kunne drejes med en negl:-) Håber at det holder og ikke rasler fra hinanden under fiskeri:-) For dårligt at hjul til 3400kr ikke er samlet ordenligt.
Hans
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 20:22
[QUOTE] bo madsen skrev: - se linket HER

et hjul jeg har meget glæde af på kysten, snekkedrev og solid tysk kvalitet.

(y)
Til top
Peter Falkenberg Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laksen15

Tilmeldt:: 20 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 81
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laksen15 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 21:07
Hej Ulrik
Godt at da er en som kan forstået at passe på sit grej og gør det som man burde gør efter hver tur.

Hilsen
Peter
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 21:31
Hvordan er hjulet at fiske med når vi snakker fletline.
Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 21:33
steen f. nielsen skrev: nej ! men prøv også at kikke på D,A.M jeg ikke tror de nogen sinde har lavet et ´´skod´´ hjul.. ikke hvad jeg har hørt om!. ihvertilfældet..!. mvh steen.




Hvordan fisker D.A.M hjulet med fletline, når det nu er snedkerdrev?
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 21:36
de herre. som står med de problemer.. omkring shimano.. hvor mange timer kører hjulet !! lad os sige pr... måned eller perioder... steen synes ikke at mine gamle hjul svigter,,, fisker måske for lidt!!!! aften.
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 21:57
der findes jo også det hjul der hedder Accurate twinspin 12. her er der vist ikke sparet på materialerne, blandt andet drev i rustfrit stål.
så vidt jeg er informeret er det et hjul i absolut topkvalitet.
(men det mindste vejer 672 gr !)

er der nogen her der har sådan et?

mvh hcg
Til top
kenn kristensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
medemunken

Tilmeldt:: 16 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér medemunken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 22:59
hej alle
spinnehjul er noget der er meget svært at diskutere især på nettet, det handler nok om temperement nogle er til det ene og andre til det andet se bare på denne tråd en fisker beder om et godt råd og nu er vi nået vidt omkring,fiskehjul,navne og holdbarhed ja sågar lineoplæg og produktions landet og alligevel har vi alle vores favoritter når vi taler om fiskegrej og det er jo sådan at de forskellige producenter af grej har hver deres force ( fox= karpe/gedde abu=multiruller shimano=fastspole hjul daiwa=fastspolehjul,stænger orvis=fluestænger loop=fluehjul/stænger penn=havgrej alletyper wft =penn på tysk ryobi= fastspolehjul i klasse med shimano til den halve pris....!!!! )
og dette var kun nogle af dem ingen nævnt og ingen glemt
så lad os alle fiske som vi lyster og med det grej vi ønsker
knæk og bræk til alle vi ses ved vandet !!
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum