Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ulovlig garn Kerteminde nogen der har en båd?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ulovlig garn Kerteminde nogen der har en båd?
    Sendt: 21 Nov 2009 kl. 07:55
Her til morgen tog vi en ulovlig garnfisker. Han stak af i båden og fik ikke sine garn med. Der er en 10-15 stykker omkring kaulslunde å og i området. De tætteste lige ved åens udløb. Det et meldt til myndighederne, men de har intet i nærheden
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 09:45
;)
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 10:18
Ja og nu har myndighederne både dit navn og telefonnummer, jeg håber du bliver knaldet for selvtægt.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 10:24
Garnsvineriet tager åbenbart til rundt omkring.

Garn burde udfases som lovligt fiskeredskab for ikke-erhvervsfiskere og alle burde have ret til at fjerne uafmærkede garn og indbringe dem til politiet som hittegods.

Jeg har desværre ikke båd...


Mvh Henrik
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 10:29
Jonas Jensen skrev: Ja og nu har myndighederne både dit navn og telefonnummer, jeg håber du bliver knaldet for selvtægt.


En fuldstændig syg holdning at have, hvordan kan du sige sådan noget sludder og hvad bygger denne på når manden forsøger at hindre en ulovlighed som myndigherne blot forholder sig passivt ?

Mvh
Jim.
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 10:29
Hej Sebastian
Få lige myndighedernes tilladelse først.
Det kunne være godt med en udrykningsgrubbe fra myndighedernes sid,e der rykker ud hvis garnet spærre å udløb.
Michael
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 10:56
Der er en grund til, at fiskeridirektoratet udvælger de bedst egnede personer til jobbet og derefter giver dem en 3-årig uddannelse for, at give dem det bedste grundlag for udførelsen af deres job.

Problemet opstår, når disse selvudråbte ´´havets Politimænd´´ begynder, at yde selvtægt og fjerne fiskeredskaber de mener er ulovlige.

Jeg vil give tre eksempler:

En gut ser noget i hans øjne ulovligt fiskeri og skrider til handling. Det er ganske vist ulovligt, men der dukker en person op, som går amok fordi der er tale om hans fiskeri. Det er en stor mand og vores gut får en ordentlig røvfuld.

En gut ser noget i hans øjne ulovligt fiskeri. En masse garn, sat for tæt på land og uden gule mærker på vagerne. Han vælger, at tage redskaberne da det øjensynligt er noget forbandet svineri med ulovlige garn.
Det viser sig, at der er tale om en erhvervsfisker med et lidt udvasket kutternummer malet på vagerne og garnene står 105 meter fra land.
Gutten bliver tiltalt for tyveri af fiskeredskaber.

En gut skriver, citat:
´´Her til morgen tog vi en ulovlig garnfisker. Han stak af i båden og fik ikke sine garn med. Der er en 10-15 stykker omkring kaulslunde å og i området. De tætteste lige ved åens udløb. Er der nogen der har en båd som kommer herned idag, så vi kan hive lortet op? Vi er hernede til kl 14 cirka. Ring til mig på 31618608. Det et meldt til myndighederne, men de har intet i nærheden´´

Det viser sig så, at fiskerikontrollen har folk der møder ind kl 10. og straks ser anmeldelsen og farer afsted med båden efter. De havde godt nok en plan om noget andet ulovligt fiskeri, men her ligger en dugfrisk anmeldse de vil agere på.
De kommer frem, båden ryger i vandet og de sejler rundt og leder i tre timer uden skyggen af et ulovligt garn. Hvorfor? Ja det er fordi Hr. nævenyttig her, har taget sagen i egen hånd og fiskerikontrollen har spildt deres tid.
En anden situation kunne være, at de stødte på hr. nævenyttig med 13 ulovlige garn i båden og igang med, at bjærge det sidste garn. Hvordan tror i lige, at fiskerikontrollørerne vil reagere når de ser det.
En gut med båden fyldt med garn og igang med rygtning, kan ikke bortforklare, at der ikke er tale om hans garn. Han bliver bustet og får en bøde på mellem 5-10.000. Bare sur røv :D

Ulovligt garnfiskeri er noget lort. Ingen tvivl om det.
Men lad nu kontrollen om, at tage sig af det. De prøver virkelig med deres sparsomme resourcer, lad nu være med, at gøre det sværere for dem.
Til top
Glasnost Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Glasnost

Tilmeldt:: 29 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Glasnost Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 11:01

Hvis du/I fjerner garn så overvej dette!

1) optag det hele på video... ja ,det er reelt beviser mod jer selv, men i kan hermed også dokumentere alt hvad i har foretaget jer. Så kan i bevise at de var sat ulovligt osv...

Et videokamera har også en dæmpende effekt, hvis nu i skulle blive mødt af en aggressiv fritidsfisker der ikke lige bryder sig om tanken om at i er ved at pille hans garn op af vandet!

2)Gem garn eller aflever dem til politiet/fiskekontrollen.
Så kan i ikke få et erstatningskrav efter jer, hvis piratfiskeren er dum nok til at politianmelde jer!

Bare nogle tanker herfra.
Håber i får dem fjernet... jeg hader det svineri
Glasnost
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 11:13
Fiskerikontrollen vil aldrig have noget, at gøre med garn som er opbragt i selvtægt. Politiet vil i nogle tilfælde og de kontakter fiskerikontrollen, som giver politiet det samme svar.

Jeg har hørt om lystfiskere der har fået en skriftlig påtale fra politimesteren om, at de har udøvet selvtægt og sker det igen bliver det behæftet med bødestraf.

Så tænk jer om. I kan komme til, at hænge på hele dynen selv. Retsmøde, bevisførelse osv. Retssamfundet har i forvejen nok, at se til og spørgsmålet er nok hvorvidt de vil tage sådanne sager seriøst. Sagen kan tabes pga. selvtægt og der skal betales sagens omkostninger mv.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 11:27
Hvis ikke garnene er mærket og det er de med garanti ikke, så er det ikke selvtægt at fjerne dem - derimod, så er der jo tale om affald, endda farligt affald som er til fare for naturen og det er jo ikke ulovligt at indsamle affald i naturen. Der kan derfor kun opfordres til at indsamle affaldet og smide det i en container.
Til top
S.G Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.G

Tilmeldt:: 05 Okt 2009
Geografisk: Skibhuskvarteret
Status: Offline
Beskeder: 150
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.G Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 11:28
Snakkede med en der så ham sætte dem igår. Der er sat garn fra risinge til klinten. Over 5 km med cirka 200 meter mellem hver garn. Den første kilometer var der 8 garn. Det ene i selve kauslunde å! Han har fået alle garnene op pånær de 8 omkring klinten. De ligger på land og et skåret over. Der har været nogle ude og hive dem på mens vi fiskede i renden på den anden side. Sjovt nok da vi tog tilbage efter fisketuren for at de om garnene stadig stod der sejlede samme mand og båd rundt og ledte efter de garn der lå på land.
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 15:49
Det som Steen hentyder til er hittegods.
Der kan aldrig være tale om hittegods, da den person der har sat garnene har gjordt det med fuldt overlæg og er 100% bevidst om hvor garnene står. Så hittegods duer ikke!

Det er bare så fucking ærgerligt når personer mener de har retten på deres side, fordi de føler sig stødt. Tænk dog over et retssamfund vi ville ende ud i hvis alle gjorde det samme, hver gang en person blev stødt.

Så ville lille DK ligne det vi ser i fjernsynet fra mellemøsten.

Igen ulovligt garnfiskeri er noget skidt. Men med jeres holdninger gør i sku ikke arbejdet lettere for kontrollen.

I sidder foran jeres skærm og ligefrem er stolte og praler over jeres indsats. Men det i gør er ligeså tåbeligt som det garnpiraterne har gang i.

Føj siger jeg bare.
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:07
???????????????????????????????????????????? aften steen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:23
Gad vide hvor mange garn du har Jonas????'

Engang for en del år siden var jeg på ferie på Odden der fandt jeg et garn der var sat fra strandkanten og ud. I det garn sad der en Edderfuglehan, som jeg vade ud og befriede. Der efter trak jeg garnet op og skar det i 5-6 dele.....manden blev stiktosset, men han var en del mindre end mig.....såeh....
Kerteminde er åbenbart et slemt sted for der har jeg også taget en på fersk gerning, med garn fra høfderne og ud efter ved Hotel Pax. Fotodokumentation af båd, mand og sågar en fiskeribetjent der overværede at han stak af, var ikke nok til at knalde ham.
Så jeg vil da gerne stå ved at jeg fremdeles fjerner de ulovlige garn jeg møder og til vands på min vej, jeg kunne jo ha' fået dem i skruen.......
Per Hansen
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 16:33
Hej Jonas

Det ser fornuftigt ud det du skriver. Men indtil der bliver et ordentligt grundlag for fiskerikontrollen vil der, forståeligt nok, være nogen som fristes til at reagere som det beskrives.
Slap af en kende, knap en flaske rødvin op og nyd den sammen med konen til aftensmaden. Det kan føre til hvad som helst. Måske glemmer du helt galden. :-)

Mvh

Karsten
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 17:38
En ting der er helt sikkert. Jonas bruger ikke garn. Men jeg vil give ham ret. Nu har jeg været på vagt i dag og vi kører efter en anmeldelse på en ruse i et vandløb. Vi finder den smidt på land. Mit gæt, det er anmelderen der har trukket den på land. Ja vi kan så kører derfra med uforettet sag. Der er intet ulovligt i at have en ruse liggende på land. Vi har kørt 175 km efter ingenting og spildt en masse tid.
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:20
Tommy skrev: En ting der er helt sikkert. Jonas bruger ikke garn. Men jeg vil give ham ret. Nu har jeg været på vagt i dag og vi kører efter en anmeldelse på en ruse i et vandløb. Vi finder den smidt på land. Mit gæt, det er anmelderen der har trukket den på land. Ja vi kan så kører derfra med uforettet sag. Der er intet ulovligt i at have en ruse liggende på land. Vi har kørt 175 km efter ingenting og spildt en masse tid.


Konklusion: Anmeld kun ulovligt fiskeri, som du ikke har til hensigt at "rydde op i" selv...

Tja, den tror jeg sgu jeg lever efter fra nu af... Vi har nu brugt adskillige år på at få dokumenteret omfanget af det ulovlige garnfiskeri. Der er desværre ingen tegn på, at det har nogen effekt, ud over de større bøder, der skæpper lidt i statskassen.

Med andre ord, er det nemt at forstå de personer, der i afmagt udøver selvtægt. Indrømmet, jeg gør det sgu nok også selv næste gang - kontrollen ved godt, at der foregår ulovligt fiskeri i mit lokalområde, så jeg behøver ikke fortælle dem det igen, velvidende, at de med 99,9 % sikkerhed alligevel ikke rykker ud...

Snøft..

Mvh
Martin Eggert
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:38
hej 175 km. det viser jo bare at der ikke er sat resurser nok af! det er latterligt ! og fisketegnet er ovenikøbet steget . undskyld men jeg var lige ved at smutte ned fra stolen.. steen.
Til top
Michael Carstensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Michael Carstensen

Tilmeldt:: 22 Jul 2007
Geografisk: Randers
Status: Offline
Beskeder: 18
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Carstensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:02
Det bedste våben ville måske være at dokumentere det ulovlige.

Tag et billede af det observerede og send billederne til fiskerikontrollen. Skriv detaljerne og at man eventuelt kunne vejlede kontrollanterne hvor garnene er placeret.

eller

Optag selve episoden hvor garnfiskeren sætter garnene eller tager dem op. Så kommer der ´´billede´´ af båden og personen der står bag.

Dokumenter og aflever til myndighederne. Tager de ikke affære kunne man jo oprette en tråd herinde hvor alle de indsendte film kunne vises. Når der er tilstrækkelig med film kunne Fiskerikontrollen (Eller anden myndighed) tage et kig forbi og faktisk se hvor alvorligt det står til....

Bare et forslag.

Jeg har selv kun oplevet et ulovligt garn én gang. Det var ved aften/nattefiskeri (Altså mørkt). Jeg bliver pludselig viklet ind i noget garn og falder flere gange. Med vaders der bliver fyldt med vand og masser af besvær med at bevæge benene hensigtsmæssigt er der pludselig ikke langt fra en katastrofe og tragedie......

En tanke værd....
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:16
Martin Eggert skrev: <

Konklusion: Anmeld kun ulovligt fiskeri, som du ikke har til hensigt at ´´rydde op i´´ selv...

Tja, den tror jeg sgu jeg lever efter fra nu af... Vi har nu brugt adskillige år på at få dokumenteret omfanget af det ulovlige garnfiskeri. Der er desværre ingen tegn på, at det har nogen effekt, ud over de større bøder, der skæpper lidt i statskassen.

Med andre ord, er det nemt at forstå de personer, der i afmagt udøver selvtægt. Indrømmet, jeg gør det sgu nok også selv næste gang - kontrollen ved godt, at der foregår ulovligt fiskeri i mit lokalområde, så jeg behøver ikke fortælle dem det igen, velvidende, at de med 99,9 % sikkerhed alligevel ikke rykker ud...

Snøft..

Mvh
Martin Eggert
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:29
Karsten Andersen skrev: Hej Jonas

Slap af en kende, knap en flaske rødvin op og nyd den sammen med konen til aftensmaden. Det kan føre til hvad som helst. Måske glemmer du helt galden. :-)

Mvh

Karsten


Undskyld min jeg misser helt og holdent din pointe, hvis da der overhovedet er nogen? Galde? Hvor?

Jonas har sagligt og velformuleret argumenteret for det tåbelige i at udøve ulovlig selvtægt i disse sager, og hvordan kan det nu være at det er forkert at overholde loven? Alle disse se-jeg-er-en-rigtig-neanderthaler handlinger med opskæring og destruktion af ulovligt satte garn er da ikke et hak bedre end de der har sat garnene.

Og hvad blev der af denne grænseløse forargelse når talen falder på de lovovertrædelser der begås i egne rækker?

Måske er det bare dig der trænger til lidt rødvin med fruen så du kan få dit klarsyn igen.

/Ole
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:29
Karsten Andersen skrev: Hej Jonas

Slap af en kende, knap en flaske rødvin op og nyd den sammen med konen til aftensmaden. Det kan føre til hvad som helst. Måske glemmer du helt galden. :-)

Mvh

Karsten


Undskyld min jeg misser helt og holdent din pointe, hvis da der overhovedet er nogen? Galde? Hvor?

Jonas har sagligt og velformuleret argumenteret for det tåbelige i at udøve ulovlig selvtægt i disse sager, og hvordan kan det nu være at det er forkert at overholde loven? Alle disse se-jeg-er-en-rigtig-neanderthaler handlinger med opskæring og destruktion af ulovligt satte garn er da ikke et hak bedre end de der har sat garnene.

Og hvad blev der af denne grænseløse forargelse når talen falder på de lovovertrædelser der begås i egne rækker?

Måske er det bare dig der trænger til lidt rødvin med fruen så du kan få dit klarsyn igen.

/Ole
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:35
Jonas du sku vel ikke helt tilfældigt være ham i båden?
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 19:51
Måske sku de ansatte hos fiskerikontrollen udforme et pænt brev til ministeren hvori de gør opmmærksom på alle de ulovlige garn der er og hvad det skader. Fortælle at de har simpelthen ikke tid og mulighed for at tage sig af det hele og behøver mere mandskab og muligheder. Det behøver ikke kræve en lovændring men bare en effektivering. Der er mange der gerne vil ha sådan et job og nogen vil nok sågar gøre det gratis i fritiden. Så recourser der mangler er et dumt og ofte brugt argument i mangel på bedre når man taler politik. De ansatte ved nok de er lette at udskifte og efterspørgslen på jobbet er stor så det er sikkert nemmere bare at flyde med strømmen end sætte en masse igang og ricikere en fyreseddel. Hvis ikke kontrollanterne sku skrive sådan et brev hvem sku så? De er de eneste der sidder med det dagligt og ved hva der foregår og nok derfor blir set mere alvorligt på end en alm borger der skiver et brev.

Er ikke i tvivl om de gør et flot stykke arbejde som det er nu og gør hvad de kan med de muligheder de har.

Men hvis man bare spiller fallit og trækker på skuldrene og forventer andre tar sig af det sker der ingenting.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 20:36
Skulle afstanden nu indikere at der mangler recurser ??
Nej det er bare et resultat af, at man har reduceret antallet af bygninger og samlet recurserne på færre lokaliteter. Mindre husleje og flere penge til kontrol. Det ville da være fjollet at opretholde en fiskerikontrol langt væk fra kysten, for at fjerne et par ruser i et vandløb. Vi hører hjemme ved vandet. Men der er en der kom med et godt tip. Hvis i selv fjerne skidtet, så lad være med at anmelde det til FK.
Til Michael, tror du selv på dit forslag. Skriver du breve til din chef om hvor udulig han er og hvor dårligt han forvalter virksomheden.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:10
Tag et billede af det observerede og send billederne til fiskerikontrollen. Skriv detaljerne og at man eventuelt kunne vejlede kontrollanterne hvor garnene er placeret. Citat slut.

Det hjalp ikke den gang jeg ved høfderne i Kerteminde bagefter sendte en komplet billedsamling, hvor man tydelig kan se både bådens navn og mandens kontrafej i mens han hiver garn og ørreder op.
Så det nytter ikke noget....eller gør det idag.
MVH
Per Hansen
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 21:41
Forbyd arnfiskeri i hel Danmark som der snart har været på Island i mange mange år.....

så er man over det problem:-)


Jeg tror ikke man kan få det stoppet for evigt, men måske reduseret ned til minimal.

Du må heller ikke køre over for rødt, men du gør det nogen gange ikke.

Du må ikke sætte ulovlige garn, men du gør det nogen gange


sådan er dk skruet sammen, fiskerikontrollen er i MINIMAL antal af personale, optaget af for meget papir arbejde, skibe der skal tjekkes for fisk osv.

Staten spare hvor de kan på penge, og fiskerikontrollen er en af dem....flere folk i fiskerikontrollen , som patrujler i hele dk hver dag.. Så får det hele en ende på et tidspunkt


Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 22:20
[QUOTE] Tommy skrev: Skulle afstanden nu indikere at der mangler recurser ??
Nej det er bare et resultat af, at man har reduceret antallet af bygninger og samlet recurserne på færre lokaliteter. Mindre husleje og flere penge til kontrol. Det ville da være fjollet at opretholde en fiskerikontrol langt væk fra kysten, for at fjerne et par ruser i et vandløb. Vi hører hjemme ved vandet. Men der er en der kom med et godt tip. Hvis i selv fjerne skidtet, så lad være med at anmelde det til FK.
Til Michael, tror du selv på dit forslag. Skriver du breve til din chef om hvor udulig han er og hvor dårligt han forvalter virksomheden.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 22:43
Ole Rådhede skrev: <
Hej Ole

Tørvetriller. Læs mit indlæg et par gange ekstra, så fatter du det nok. Og se så lige smileyen.

Mvh

Karsten
Undskyld min jeg misser helt og holdent din pointe, hvis da der overhovedet er nogen? Galde? Hvor?

Jonas har sagligt og velformuleret argumenteret for det tåbelige i at udøve ulovlig selvtægt i disse sager, og hvordan kan det nu være at det er forkert at overholde loven? Alle disse se-jeg-er-en-rigtig-neanderthaler handlinger med opskæring og destruktion af ulovligt satte garn er da ikke et hak bedre end de der har sat garnene.

Og hvad blev der af denne grænseløse forargelse når talen falder på de lovovertrædelser der begås i egne rækker?

Måske er det bare dig der trænger til lidt rødvin med fruen så du kan få dit klarsyn igen.

/Ole
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 11:35
Ik destomindre er vedkommende uduelig da det ikke fungere. Men u behøver man jo ikke lige bruge ordet uduelig det lyder så voldsomt. Så må man et skridt højere op. Men nej jeg sender ikke breve jeg tar personlig kontakt. Er vedkommende normalt begavet vil konstruktiv kritik os blive taget til efterretning. Men som du selv er inde på tør de ikke af frygt for følgerne.. Men er du selv bare en nikkedukke?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 12:49
Nej Michael jeg er ikke en nikkedukke. Men når man er oppe imod kræfter, vi taler om EU kommision, minister, folketinget og departement. Tror du så virkeligt på at en ansat i bunden af systemet kan ændre noget. Så vil jeg kalde dig naiv, eller også så aner du intet om det politiske system. Men tænk over hvem du stemmer på ved næste valg og når skatten stiger, så får du valget mellem at tilføre FK penge, eller skole og ældreplejen. Du må igang med at flytte stemmer. Du skal bare ikke påstå at de ansatte i FK er bange for følgerne ved at protestere. Men jeg skal ikke sidde og fortælle dig hvad der foregår internt inden for systemet. Bange for at miste mit job, nej du. Med 3 års løn ved en fyreseddel, så er det ikke noget man frygter.
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 17:29
For lige, at sætte en ting på plads, så er jeg meget imod ulovligt garnfiskeri. Og jeg er ligeså meget imod selvtægt.

Og til Michael. Ja jeg er ham gutten i båden, men jeg har aldrig sat et garn, jeg er trollingfisker. Men jeg er også ham gutten i båden der prøver på, at komme det ulovlige fiskeri til livs.
Selvom fiskerikontrollen ikke altid får fjernet et ulovligt garn, betyder det altså ikke, at vi ikke har lyst. Det er bare ikke muligt, at have personale på alle kyststrækninger rundt om hele Danmark hver eneste nat. Vi er kun mennesker og engang imellem skal vi også holde fri.

Som Tommy også skriver, så er det bare møg belastende, at komme ud til en anmeldelse til en ruse, eller et garn der ligger på land. Fiskeredskaber der ligger på land er ikke ulovlige da de ikke fisker.
Jeg har faktisk på mit job mødt personer som med stor glæde har fortalt, at de har fjernet ´´ulovlige net´´, hvor jeg samme dag havde fået en anmeldelse fra en gut der havde fået stjålet sine fuldt ud lovlige udsatte ruser netop på det sted. Og det er sku noget skidt.

Hvis i vil hjælpe kontrollen så kom med nogle gode anmeldelser med masser af dokumentation. Jo flere jo bedre. Og hold nu nallerne væk fra redskaberne. Please!
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:02
Hej Ole, Jonas og Tommy
Jeg synes generelt heller ikke at selvtægt er vejen frem, men jeg synes at der bør være undtagelser og bøjninger af de flest love og regler.

Lad os tage et eksempel, tryggevælde å er fuldstændig lukket ved udløbet af garn og det kan hives op fra land, FK siger ved anmeldelsen at de ikke har ressourcer til at komme og fjerne det! Skal det så have lov at stå og fiske, ja måske endda røgtes et par gange før FK kan rykke ud og hive det op, men ikke pågribe synderen alligevel, altså gøre præcis det samme som jeg kunne gøre på 10 min?

Jeg synes at det er dumt at ødelægge de garn man evt. fjerner de er jo dyre og du kan have taget fejl, men hvis du bare hiver dem op så er skaden ikke være end at de ikke har fisket.

Jeg forstår ikke det store problem i at den ruse var hevet op, det vil jeg gerne have forklaret, ville FK have hevet den op bedre end en privat og er ressourcerne ikke brugt på fuldstændig samme måde om FK havde kørt 175 km og så hevet en ruse op i forhold til at have kørt 175 km og så finde rusen på land og slippe for at hive den op?
Jeg synes at man læser om kontrolture i f.eks smålandsfarvandet hvor der bliver fundet et rigtigt højt antal ulovlige redskaber, så kan det undre mig at man dog alligevel kører 175 km for at fjerne en ruse istedet for at bede anmelderen om at hive den på land! Men det er måske bare mig der er helt galt på den?
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:23
Nu bliver der råbt om at vi er for lidt til stede på kysten for at fjerne garn. Mener du så ikke det er spild af vores tid, at vi skal bruge tid på at kører efter redskaber der allerede er bjærget af anmelderen. Måske det er mig der har misforstået et eller andet. Men jeg mener det er lidt selvmodsigende.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:31
Jeg vil lige tilføje en bemærkning til det sidste du skriver, hvorfor kan du ikke bare selv bjærge rusen og FK kan spare turen. Har du politimyndighed, en ting er sikkert, jeg kan ikke give dig lov til at bjærge rusen. Jeg vil blive fyret lige på stedet og det uden de 3 års løn. Nej du, det er din beslutning, at du vil bjærge det redskab. Hvordan vil du at jeg skal forklare dommeren hvordan rusen stod,,, ahhhhh,,,
jooee ser du........ Så igen, bjærger du skidtet, så lad være med at besværer FK, vi har andet at bruge vores tid på. Rigeligt enda.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:34
Jo da, men jeg siger bare at tiden ikke er brugt anderledes om i kommer ned til en ruse på land eller om i kommer ned til den i vand. Så skal det være fordi det ikke ikke er ulovligt at have en ruse liggende på land ved siden af en å, men da den jo er anmeldt som ulovlig så burde det være det samme.

Jeg lader jo heller ikke en voldtægtsmand blive ved med at misbruge en lille pige for at politiet kan tage ham på fast gerning!
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:48
Jeg kan ikke og må ikke beslaglægge et redskab der ligger på breden. Igen, hvordan vil du at jeg skal forklare dommeren hvordan redskabet stod. At sammenligne et ulovligt sat redskab, med en voldtægtsforbryder, det er lidt ude af af kurs i denne debat.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 18:48
Tommy til din ekstra bemærkning, jeg ser ikke FK som en synder, jeg troede at vi var ude i en debat omkring selvtægt og fiskeredskaber. Synes du at alt er som det bør være og at alle bare skal give jer fred til at udføre jeres arbejde?

Mht til hvad du skulle forklare en dommer, ja så har du jo et vidne til ulovligheden i form af en anmelder, det burde vel kunne klare det, det kan det i mordsager og andet.
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:04
Jeg siger ikke at alt er som det skal være, men jeg vil gerne have lov til at udføre det arbejde jeg er ansat til, ikke at fare rundt efter redskaber der bliver trukket på land af gud og hver mand. Altså rydde op og skrive rapport. Vil du kunne står over for en sur person, der ejer det redskab du står og trækker i. Klapper han dig en på skallen, så er det alm. vold. Hvis det er mig han klapper en, så er det vold mod tjenestemand og så er buret sikkert. Så igen, tager du beslutningen om at bjærge det redskab, så er det dig og dig alene, der kører den sag. Men du skal have en god forklaring, hvis jeg kommer forbi og ser dig trække i det redskab. Jeg har hørt den med, at du bare er igang med din borgerpligt, at standse en ulovlig handling. Den bruger tyvfiskeren også. Nå nok om det, jeg har sagt hvad jeg mener, resten er op til dig. Men lad være med at anmelde et bjærget redskab.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:05
Jeg er da helt med på at det er en voldsom sammenligning, specielt når der er tale om en ruse, men hvis det drejede sig om garn der lukkede et å udløb i dagene efter den første rigtige regn er kommet kan det da have ret så slemme konsekvenser vil jeg tro. Og som skrevet så er jeg ikke ude på at betvivle FK´s evner, i gør vel det bedste i kan udfra hvad i har at arbejde med, men nærmere diskutere hvad der er bedst for livet i havet og åen.

Jeg synes at det ville være fantastisk hvis enhver måtte et garn op hvis det utvivlsomt fisker ulovligt (umærket, eller i å). Det ville da være noget af det mest skræmmende for piratfiskerne at vide at der nu var stor sandsynlighed for at ville miste deres redskaber!
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:15
Om han klapper mig en eller dig en på skallen så er begge dele strafbart.

Det lyder ikke pænt og det er igen intet ondt mod dig, men det handler ikke om at du ikke gider at rydde op og skrive rapport på noget kun, men om hvad der tjener vores vande bedst.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:29
Frederik Lorentzen skrev: Hej Ole, Jonas og Tommy
Jeg synes generelt heller ikke at selvtægt er vejen frem, men jeg synes at der bør være undtagelser og bøjninger af de flest love og regler.



Frederik

Det er nok tæt på at være det dummeste jeg nogensinde har hørt:-( Jeg har virkelig vanskeligt ved at fatte at det er noget du mener seriøst?

Det er i hvert fald helt åbenlyst at du ikke har gjort dig nogen dybere tanker om den udtalelse, for hvordan i alverden skulle det kunne lade sig gøre i den virkelige verden?
Bøjninger og undtagelser? Og hvilken instans skal administrere disse såkaldte bøjninger? For den slags små og ubetydelige detaljer må jo være noget du har gjort dig nogle overvejelser om?


/Ole
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:38
Det Svenske system med lokale ´´fisketillsynsmänn´´ mener jeg stadig er en god ide.

Min gode fiskeven fra Nordsverige er ´´Tillsyningsman´´ eller fiskeopsynsmand, har taget den nødvendige uddannelse i regler osv. og må, hvis han finder det nødvendigt kontrollere fiskekort, konfiskere grej eller net hvis der fiskes ulovligt osv.

Han kan IKKE uddele bøder osv. men overgiver sagerne og evt. konfiskeret grej til politiet der så står for den strafferetslige del med ham som anmelder.

Jeg er ofte med som vidne og han dokumenterer evt. ulovligt fiskeri med et digitalkamera. Præcis som Tommy skriver skal han se / kunne dokumentere at der fiskes ulovligt, et net på land fisker ikke.

Heldigvis er det meste arbejde for ham en oplysende indsats der gøres i forbindelse med fiskekortkontrol.

En del kunne fint lægges ud mere lokalt evt. med nogle uddannede foreningsfolk. Dog kræver det at det er de rette folk der kan håndtere og tør tage konfrontationen.

Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 19:44
Frederik Lorentzen skrev: Om han klapper mig en eller dig en på skallen så er begge dele strafbart.

Det lyder ikke pænt og det er igen intet ondt mod dig, men det handler ikke om at du ikke gider at rydde op og skrive rapport på noget kun, men om hvad der tjener vores vande bedst....




Hvad syntes du tjener vandene bedst? At FK køre til en ruse den anden ende af landet, som ligger på land og ingen skade gør der, når de istedet ku ha holdt øje på kysten ´´måske den dag´´ ha taget en masse ulovlige garn (som ligger i vandet og gør skade)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:05
Ole
så har du da ikke hørt nok dumme ting.

Jeg mener det skam helt seriøst, men savner at du forholder dig til mit eksempel med tryggevælde å.

Når en politimand udviser konduite er det jo i realiteten en bøjning af loven. Jeg synes derimod at det er naivt at tro at verden er så sort/hvid at alt kan løses med helt sort/hvide løsninger.
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:07
Det jeg siger er jo at de kørte til rusen om den lå i vand eller på land, derimod er der vel 10min sparet hvis de ikke selv skal hive den op= mere tid til andet.
Til top
Mikkel Nagy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nagy187 Avatar

Tilmeldt:: 24 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 196
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nagy187 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:17
Kan godt se hvad du mener. Men den tid de køre frem og tilbage, kan du trække fra de ti min de har sparet på en anden persons selvtægt. Så er vi måske oppe 2 måske fem timer som kunne være brugt mere nyttigt... Nu når rusen alligevel lå på land..
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 20:19
Det hjælper ikke noget bare at spille fallit og sige den lille mand på gulvet kan ikke gøre noget.. Hvis alle siger de ikke kan gøre noget blir der ikke ændret noget. Desuden er det igen ikke et spørgsmål om penge da mange sikkert hellere end gerne gøre det gratis for at komme svineriet til livs. Så det er ikke et spørgsmål om penge men derimod handling.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:28
Tommy skrev: Jeg kan ikke og må ikke beslaglægge et redskab der ligger på breden. Igen, hvordan vil du at jeg skal forklare dommeren hvordan redskabet stod. At sammenligne et ulovligt sat redskab, med en voldtægtsforbryder, det er lidt ude af af kurs i denne debat.


Hej Tommy

Jeg er helt på linie med dig i den argumentation. Hvis vi endelig skal have det med voldtægten ind over i forhold til en ruse der ligger på land må det nok være noget med, at så kan en hvilken som helst mand anklages for voldtægt. Han har jo redskabet i sine bukser! :-)

Mvh

Karsten
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Nov 2009 kl. 21:42
:-) god humor Karsten.......
Til top
 Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down