Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line til Helios 6#

 Besvar Besvar
Forfatter
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line til Helios 6#
    Sendt: 20 Nov 2009 kl. 17:57
Hej har fået mig en Orvis Helios 9 fod #6 tipflex

Jeg bruger et lawson glider neutral skydehoved 15,5 gr.

Men syns ikke det køre så godt med stangen ved ikke om det bare er mig eller hvad det er syns den mangler det sidste det som om kastet ikke bliver helt udført. har ikke haft problemer med min xi2 eller Tcx.

Kan i forslå nogle liner både Wf og skydehovede skydehovede skal helst være neutral.

kunne godt tænke mig nogle forslag til nogle rigtig fede wf liner flydene. helst fra nogle der har samme stang. :)

Mvh. Johnny
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1317
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 18:25
Jeg har ikke en Helios (endnu), men jeg har Xi2, Loomis CC GLX, T&T HS alle i #6 og af alle de liner jeg har prøvet dem med, vender jeg hele tiden tilbage til - Loop Opti Stillwater, så mon ikke den også ville være god på en Helios, jeg tror det.

Mvh
Henning
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 18:38
Jeg har lige købt et 14 gr. Sage skydehoved til min Helios. Nu har jeg ikke prøvet det mere en et par timer, tilsyneladende så spiller det rigtig fornuftig. Jeg har også et Rio på 15 gr. Det er 9,5 meter og det sparker mås, men det kræver lidt opmærksomhed for at få det til at lande pænt. Begge liner er Intermediat.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 18:39
Hvis jeg var dig ville jeg kontakte Go Fishing, de har alle oplysninger du behøver, og hvis du vil prøve forkellige muligheder, er du relativt tæt på dem...
MVH
Per Hansen
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 19:27
Hvad er det for et sage skydehovde.? er 14 gr. ikke lige i underkanten.? ;-)
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 23:12
Jeg har et Zspey skydehoved til min #8 helios, og det fungerer supergodt til stangen.

Linen kan købes hos Gofishing.

Bo
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 23:31
Vil også foreslå dig at tage en tur forbi Go-Fishing og evt. få dig en snak med Erik, er ikke i tvivl om han vil have nogle gode forslag :)
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tolund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 00:02
Nyhed ved Brasholt i Hjørring. Som sagt, så er det kun et par timer jeg har prøvet at fiske med det, men det ser ud til at det funger. Det kommer fint ud over vandet og fluen lander pænt Ca 25 meter ude. Det mener jeg er mere vigtigt end længden.


http://brholt.dynamicweb.dk/default.asp?ID=1
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 09:55
Hej Johnny.
Har selv en Helios #8 tipflex og kan klart anbefale zpey linerne.
bruger 19,5 g hovede og deres skydeline og det fungere perfekt(y)
Og da det er en tipflex du har, så har den lidt flere kræfter end en midflex og du skal ha lidt mere vægt på, men det ved Erik fra Go fishing alt om, så kontakt ham som de andre også anbefaler.
Men super stang du har fået dig, fås nok ikke meget bedre:-)
Jeg er fuldt ud tilfreds med min, kanon stang:-)(y)
Knæk og bræk
René
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 09:56
Jeg forstår ikke rigtigt dine spørgsmål,GoFi plejer at vejlede
sine kunder.Hvis du har købt stangen der,så kør ud til Erik
og prøv deres liner.Bruger selv Zspey til nævnte stang og
det kører.
MvH Ole
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 11:13
Jeg kan også kun anbefale Zpey skydehoved og running line, jeg har det ganske vist ikke selv endnu men det er kun et spørgsmål om økonomi, jeg har prøvet det på min egen stang og det er fremragende....omend lidt dyrt, kan meget nemt forestille mig at Erik faktisk vil anbefale dig det da jeg ved han selv er meget begejstret for det ;)
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 12:01
Har Z-spey Neutral skydehoveder.

jeg bruger kun flatbeam som skydeline. men det jeg enlig ville høre var om andre havde en magen til mig og hvor mange gr. de bruger og hvad skydehovde.

Og så om i kender nogle fede wf liner. men betaler ikke over 700 kr. for en Z-spey line. ;-)
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 15:12
Hvis det er, så har jeg et 16 g skydehovede fra zpey i flydende samt skydeline fra zpey som du kan komme forbi og prøve hvis du har lyst ? :-) der er jo ikke så langt.
Ellers finder vi en dag og ses på kysten, du kan bare få mit nr af Mads.
Mvh
René
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:07
okay. ;-) skal nok bare vænne mig til stangen har bare ikke haft problemer med min tidliger tcx og min xi2. har godt nok osse kun fisket med helios 2 gange.
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:30
Hvis du er ude efter wf line kan jeg bestemt anbefale den her:

http://shop.go-fishing.dk/product.asp?product=1657

Bruger den selv og er meget tilfreds med den, meget let kastende :)
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:42
Ja den er rigtig fed har selv en 4-5 stykker. ville bare høre om der var nogle andre der kunne anbefales.;-)
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Nov 2009 kl. 18:46
Heheh ja ok så kender du den vist ;)
Ellers er der jo en line som Loop's optistream, den kaster også fremragende og efter loop har sat prisen lidt ned er den da bestemt ikke blevet mindre interessant :)

- se linket HER
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres