Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lesath 2008

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lesath 2008
    Sendt: 20 Nov 2009 kl. 09:50
Hej,
Jeg er interesseret i at få fingrene i en Lesath 8´ 5-20 gram kastevægt. Modellen hedder ´´SLE 240 ML´´, og er sidste års model med korkhåndtag.

Er der nogen der har info omkring hvor en sådan sag skulle være til at få fat i - gerne privat i DK?

Jeg har hørt at der skulle findes nogle, som er blevet ´´ombetrukket´´ - med nye beviklinger og øjer. Det ville klart være at foretrække.

Men hvem, hvor og hvordan...?

Hvis nogen her kan hjælpe, vil jeg sætte stor pris på det, smid evt. en mail på:
tt(snabel-a)nulkommafem.dk

Tak -
Thomas
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 09:54
Hej Thomas

Kan du bruge den her - se linket HER

og ellers kan jeg da være behjælpelig med at strippe en lædersag og give den et ægte korkhåndtag;-)

/Ole
Til top
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 10:11
Hej Ole,
Ja det er jo lige præcis den model (y)
Men jeg håber nu på at kunne finde en lidt billigere løsning.
Selvom det er en fantastisk klinge, må der alligevel være grænser for galskaben.

Det kunne faktisk være lidt sjovt at have en custom udgave af lædermodellen, modificeret og pimpet op med korkhåndtag. Så det tænker jeg lige over.... ;-)

/Thomas





Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 10:19
Hej Thomas
det ville måske nok være en idé enten at tage imod Ole´s tilbud eller købe den gennem forhandler, hvis den har samme knæk som dens storesøskende. Max vægt er 20 gram og du tæver 18 grams hugorme afsted 4 dage i ugen, er det ikke lidt risikabelt?
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 10:19
Thacker
Den der butik i friescenter syd for grænsen har dem til et par tusser (annonce i sportsfiskeren side49) min fiskemakker købte en lædersag i forgårs til 2400 som er på vej. ring og tal med dem der er en der taler dansk.
Hans
Til top
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 10:44
Frederik, jeg tror - og håber - at det kun er enkelte af stængerne som man kan ´´kæææn den på knækket´´.

Jeg har jo selv min 10 fods 10-30 gram, og har da i et par år tyret 20-28 grams blink mod horisonten - 11 timer dagligt (næsten, og muligvis med løg på) uden der dog er sket noget ved det.

Men jeg kan da sagtens se pointen i at købe den gennem en forhandler hvis nu man skulle være uheldig.

Så Hans-Erik - dit bud er slet ikke tosset.
Men jeg har lige talt med dem pr. tlf. og de har ikke flere 8 fods tilbage. Men det kunne jo være man skulle undersøge andre forhandlere på de kanter....

/Thomas

Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 11:00
Hej Thomas
Prøv her
- se linket HER
Michael
Til top
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 11:32
Tak for linket Michael, men det ser ikke ud til at de har 2008 modellen.

Jeg har tilgengæld fundet den her til ca 2800 dkk
- se linket HER

Stadig lidt i overkanten vil jeg sige, så jeg ser frem til at komme hjem på søndag, og se om der skulle være fremkommet alternative muligheder :-)

/Thomas
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 11:39
Alternativt kan du måske score en af de nye modeller, hvor øjeproblemer og knæk-frekvens ifølge vedholdende rygter og velinformerede kilder skulle være elimineret:-)

Vigtigst af alt er Shimano kommet til sig selv, har droppet læderlooket og indset at kork er det eneste rigtige materiale til et håndtag på en fiskestang;-)

Altså en ren win-win-situation(y)

All good things to those who wait:-)

/Ole
Til top
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 11:53
Den nye må jo næsten være denne her.
- se linket HER

Med håndtag i ét stykke til og med 8 fod, den er jo god nok.
Men vægten er 175 gram. En af de frække ting ved 2008 modellen er at den vejer 123 gram.

Øjerne rasler af, klingen knækker - og til sidst vejer den slet ingen ting ;-)
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 12:36
Hej Thomas
Nærlæs lige teksten.:, their XT500 LRC blanks furnished with the latest Fuji Titanium guides, new reel seats plus Power Leather grips – single for 210-240 lengths and split grip from 270 upwards.
Så det er svært at sige hvilket håndtag det er.
Michael
Til top
Thomas Thacker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TaxTheLax

Tilmeldt:: 15 Mar 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TaxTheLax Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 12:43
Hej Michael,
Medmindre der er noget jeg har misforstået er det da ligetil:
210-240 (7-8 fod) leveres med håndtag i ét stykke.
Fra 9 fod og op er håndtaget delt i 2.
/Thomas
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 13:58
Som jeg læser det, så er 7-8 fods modellerne stadig med læder håndtag og 9-10 fods modellerne med kork/split håndtag.
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 18:55
Prøv at spørge Ballerup fiskemagasin, og du skal tale med henrik.

Han har før hjulpet mig med det jeg manglede.:-)
Til top
casper larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
casperlarsen

Tilmeldt:: 09 Nov 2007
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 165
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér casperlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Nov 2009 kl. 20:09
J og F v. nørreport har nok nogle tilbage.. gav 2400.- for et par md. siden..
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres