Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

skydehovedsytem til #5 scierra pico

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: skydehovedsytem til #5 scierra pico
    Sendt: 17 Nov 2009 kl. 08:56
hvad skal jeg vælge? jeg vi gerne veksle mellem synkende- og flydeline. prisen skalikke være for høj og det må gerne/hekst være scierra
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 09:22
Hej Mikkel,

Hvis du har tænkt dig at købe Scierra line system er du da sikker på at betale en for høj pris...

Jeg bruger Salmonfly Rio liner, de er gode, holdbare og billige...

Jeg bruger en Rio 0,024 skydeline, coated line men med hård kerne, 36 meter, kort fortalt en hammer god skydeline som kan holde til alt...og så til kun kr. 279,- købes her:

- se linket HER

Til din stang vil jeg anbefale et 14 grams skydehoved, flydende eller intermediate, jeg bruger stort set kun intermediate til kysten, det giver flest fisk efter min erfaring, Jeg bruger Salmonfly's Rio neutral, fedt skydehoved som er holdbar og rigtig godt produkt til pengene, kun kr. 249.- købes her:

- se linket HER

Det kræver at du selv laver løkker, hvis du ikke har prøvet det før, så kig på denne artikel, her vises hvordan:

- se linket HER

K&B

Jacob
Til top
peter simonsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterbager

Tilmeldt:: 01 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 308
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterbager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 11:38
pico er ikke lavet til sh. jeg bruger creek sp. fra scierra selv om det er en 3# kan jeg få næsten hele linen ud,men den er lavet til let nymfe og tør flue ikke sh. og kyst,men fræk nok tanke,tror bare ikke det dur.
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 12:20
14g skyde hoved?
Er det ikke liiige i overkanten til en pico #5?
Jeg kører med 14g på min #6 Lpxe, så jeg ville nu nok vælge 11-12 g til den stang, for eller bliver den tung i røven på de lange kast.
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 12:50
Hej Mikkel,

Jeg har brugt skydehoveder på min Pico, da jeg havde sådan en.

Jeg husker ikke vægten - men de var lavet af en DT i samme vægtklasse som stangen (en klasse 4) og relativt lange, vel omkring 11-11,5 meter. Det fungerede OK.

Claus
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 13:02
rene vangsbo skrev: 14g skyde hoved?
Er det ikke liiige i overkanten til en pico #5?
Jeg kører med 14g på min #6 Lpxe, så jeg ville nu nok vælge 11-12 g til den stang, for eller bliver den tung i røven på de lange kast.


Det er vel en smagssag.... jeg bruger Rio outbound til min Demon #5, klumpen på denne vejer 13,6 gram, hvor meget gør de sidste 400 gram....

Jeg bruger 16 grams skydehoveder til min TCX #6, fungere fint...

Alt i alt en smagssag... fordelen med skydehoved er jo at hvis man synes bukker under for linensvægt, så kan man jo bare klippe af indtil man synes det passer....

K&B

Jacob
Til top
Mads Hofgaard Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MadsHofgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jul 2006
Geografisk: Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsHofgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 13:25
Jacob Albertsen skrev: <

Det er vel en smagssag.... jeg bruger Rio outbound til min Demon #5, klumpen på denne vejer 13,6 gram, hvor meget gør de sidste 400 gram....


Jacob...


Tror de sidste 400g gør en del ;) ;) Kunne ikke dy mig :-)
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 14:11
Att.: Mads og Daniel

Hvorfor svarer i ikke på mandens indlæg, fremfor at være kloge åge og smartass over hvad andre skriver..

Hvis i mener i ved så meget om det, så skriv da noget konstruktivt fremfor at hænge andre ud for noget de mener er rigtigt....

K&B

Jacob
Til top
frank jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
frj

Tilmeldt:: 13 Mar 2004
Geografisk: østjylland-syd for århus
Status: Offline
Beskeder: 137
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér frj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 14:30
Det er nok det at du skriver 400gr istedet for 0,4gram;-)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 14:45
Så så Daniel, nu skal du være sød, ellers parkere jeg en HS i din overlæbe....lol.
Men men......
Når man begynder og få styr på sin teknik, ja, så betyder 400g en del.
Men igen, det er en smags sag, og et spørgsmål om længde, og måden din flue og forfang bevæger sig i luften
Til top
Jacob Albertsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Albertsen Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Albertsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 15:11
Tak Frank, så faldt 10 øren....:-) Jeg mente selvfølgelig 0,4 gram ;-)

Men Daniel/rene, så skriv da det, fremfor den anden måde, i ødelægger det forum med jeres hovski snoski attitude... du skal ikke bilde mig ind at du ikke godt vidste hvad jeg mente, jeg kan godt se det sjove i det slet ikke det..

K&B

Jacob:-)
Til top
rene vangsbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René v Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2009
Status: Offline
Beskeder: 319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René v Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2009 kl. 19:36
Er ked af hvis jeg trådte nogle over tæerne, det var ikke min mening.
Måske jeg skulle have prikket til Daniel på en anden webside(der hvor guderne holder til :)

Men håber da at Mikkel finder et setup som kan skabe glæde ved vandet i mange timer :)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 08:43
Hej Mikkel.
Jeg har ikke et bud til linesetup til din Pico, da jeg ikke kender stangen, ej heller vægt.
Men, som på andre Scierra-stænger, står der ikke en anbefalet kastevægt på Pico?
Hvis den har 11 gram som foreslået kastevægt, har jeg et Scierra MWF-hoved #5 liggende som jeg ikke har noget at bruge til. Det vejer 11 gram ifølge køkkenvægten, og det skal du få for 150,-
Det ligger som ny stand i skabet og savner selskab.
Så er det blot en tynd runningline, så er du kørende :)

/Jan
Til top
Mikkel Altmann Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
bækø.rred Avatar

Tilmeldt:: 01 Feb 2009
Status: Offline
Beskeder: 88
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bækø.rred Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 09:34
det lyder spændene jan. og tak for de gode og mindre gode svar. det har været en stor hjæp :-)(y)
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Nov 2009 kl. 09:44
Et kig på Scierra's hjemmeside viser at Pico #5 skal ha' 11 gram, så det kan ikke være bedre.
Drop mig en mail hvis du er interesseret i Mwf-hovedet :)
turupvej @ gmail.com

/Jan
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres