Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt hjul?

 Besvar Besvar
Forfatter
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nyt hjul?
    Sendt: 12 Nov 2009 kl. 20:39
Hej alle.
Mit gode Okuma Vs. 40 er begyndt at vise tegn på slid, så det er blevet tid til et nyt hjul.

Har kigget på et Shimano Stradic GTM-RB 3000
http://grejonline.dk/default.php?vis=vare&kat_id=135&l1=135&l2=&l3=&v_id=13018&pg=1


Hvis i har et bedre forslag i sammen prisleje, så er i velkommen til at skrive! (y)

Mvh.
Clemens
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:01
Hej Clemens

Må man spørge hvordan det har fungeret og hvor længe!

Bruger selv Twinpower og Stella men om de er pengene værd er et godt spørgsmål men de køre godt selvom der har været nogle problemer med mit Twinpower 4000!

Mvh
Henrik

Til top
Kristoffer Holst Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kristoffer H Avatar

Tilmeldt:: 11 Mar 2009
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kristoffer H Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:11
Hej, to tilbud der er værd at atge med i overvejelserne:

- se linket HER

- se linket HER

:-)Kristoffer
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:22
Daiwa Exceler plus:

- se linket HER
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:28
Hvad med at købe det ABU Sorön STX40, som jeg har til salg på brugtmarkedet.

Supergodt hjul!

Bo
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:35
Jeg fiskede det stradic hjul ned på 4 måneder, så blev linefører leje skiftet og det fik service, men de stadig ikke rigtig værd at fiske med. Den sidste månede med hjulet havde jeg fast en kanyle med fedt i lommen så jeg kunne redde en fiskedag når hjulet begyndet at skurre meget!

Uden selv at have prøvet så ville jeg tage et kig på ABU Soron, det kan købes til gode priser. Prøv at læse anmeldelse af det på dette forum, det fiskeri de dyrker er seriøst saltvandsfiskeri med store bølger så de stiller store krav til deres hjul!

- se linket HER

Ps. jeg gad godt at nogen ville forklare mig hvorfor det skal være så svært at lave et hjulhus som er vandtæt og derfor skånsomt for mekanikken ved fiskeri i saltvand til under 2000 kr. når man kan købe et vandtæt kamera til 1000 kr.!

Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:38
Ja, eller det som Bo har til salg:-)

Undskyld at jeg ikke har været ude og kigge på det Bo, men finanserne er ikke lige til det alligevel, jeg havde ellers håbet på at turde fiske i lidt bølger igen uden at skulle få ødelagt turen af et hjul der kører trægt.

Ps. Daiwa hjul kan også få shimano syge!
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:44

Ps. jeg gad godt at nogen ville forklare mig hvorfor det skal være så svært at lave et hjulhus som er vandtæt og derfor skånsomt for mekanikken ved fiskeri i saltvand til under 2000 kr. når man kan købe et vandtæt kamera til 1000 kr.!

[/QUOTE]

Ja den forklaring gad jeg nu også gerne høre...og måske også hvorfor man sagtens kan lave en vandtæt u-båd der kan dykke ned på 3000 m med 250 personer når man ikke kan lave waders der holder vandet ude.

Mvh.
Jim.
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:47
Kan ikke lige finde din annonce Bo, må jeg hører hvorfor sælger du det ellers lækre hjul?

Ps. Hvilken side annoncen på?

Mvh.
Clemens
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 21:48
jim holm skrev:
Ps. jeg gad godt at nogen ville forklare mig hvorfor det skal være så svært at lave et hjulhus som er vandtæt og derfor skånsomt for mekanikken ved fiskeri i saltvand til under 2000 kr. når man kan købe et vandtæt kamera til 1000 kr.!



Ja den forklaring gad jeg nu også gerne høre...og måske også hvorfor man sagtens kan lave en vandtæt u-båd der kan dykke ned på 3000 m med 250 personer når man ikke kan lave waders der holder vandet ude.

Mvh.
Jim.[/QUOTE]

Det er nok fordi at en ubåd ikke skal koste under 100 kr at producere, og sælgerne ikke behøver tjene 1000% på den
;-)

Jesper Rasmussen
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 22:29
Hej Clemens.

Hvis du går ind i Køb/Salg og går ned i søgefeltet i venstre side af skærmen, så skriver du Sorön i søgefeltet og så kommer min annonce frem.

Jeg synes, hjulet er supergodt, men jeg forelskede mig straks efter i Shimano Stella hjulene og købte 2 af dem. Derfor har jeg dette hjul (+ en del andre) til overs.

Desuden er der en Orvis Helios fluestang, som jeg mangler i samlingen, og den skal jo også finansieres.

Bo
Til top
Bo Schødt Kluxen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bo Schødt Kluxen Avatar

Tilmeldt:: 15 Jan 2004
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 445
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bo Schødt Kluxen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 22:33
Hej Clemens.

Jeg har lige kopieret min annonce. Du får den hér:

ABU Sorön STX40 fastspolehjul Sælges 700 kr.
indtastet: Torsdag d. 29 oktober 2009 vist: 71 gange.

Brugt 2 gange
Meget fin stand
Supergodt hjul, som kun sælges, fordi jeg har købt et Stella.
Incl. ca. 140 meter Spiderwire Ultracast Invisi-Braid 0,14 fletline (styrke 12 kg!). Linen sidder på hjulet og har også været brugt 2 gange. Linen er den bedste line, som jeg nogensinde har benyttet.

Navn: Bo Schødt Kluxen
e-mail: b.s.kluxen@gmail.com
Tlf.: 40969723
Post nr/by: København S
Til top
Bjarke Olesen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
anna-hou

Tilmeldt:: 23 Jan 2008
Geografisk: rudersdal
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér anna-hou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 23:22
Hej Clemens

Jeg vil gerne give min mening til kende, da jeg altid har fisket med shimano hjul, men da jeg ikke ville ofre på et stella hjul og har et twinpower foreslog min fiskegrej forhandler at købe et dawia caldia 3000 til kysten, dette var ment som et ekstra hjul, men er nu blevet mit fortrukne . Det kan godt være det ligger over det prisleje som du ønsker at købe hjul for, men tag og prøv det hos en forhandler.:-)
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 10:22
og hvis du skulle overveje et Caldia så læs lige her først:

- se linket HER
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 10:28
jim holm skrev:
Ps. jeg gad godt at nogen ville forklare mig hvorfor det skal være så svært at lave et hjulhus som er vandtæt og derfor skånsomt for mekanikken ved fiskeri i saltvand til under 2000 kr. når man kan købe et vandtæt kamera til 1000 kr.!



Ja den forklaring gad jeg nu også gerne høre...og måske også hvorfor man sagtens kan lave en vandtæt u-båd der kan dykke ned på 3000 m med 250 personer når man ikke kan lave waders der holder vandet ude.

Mvh.
Jim....[/QUOTE]

Mojn Jim

Simpel forklaring.... Der er ikke meget salg i noget der holder...!;-)

Håber du har det godt og fået fuld flex...

Bedste hilsner

HC
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 11:04
Mojn Henrik :-)

Rigtigt du gamle, der er penge i lort...det gælder også her i storbyen.

Fik en regnbue på 3,2 kg fra kysten for 1 md siden, der var sgu fuld flex, + nogle havbasser op til 50 cm, men mest fisk under målet, men...sidan da gik det hele i stå, bander over den vedvarende østenvind.

Men så må der vel være fisk ovre hos jer ?

Hyggelig hilsen.
Kjøwenhavneren....som mere og mere savner de smukke kyster.
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:28
Har købt et Shimano Stradic GTM-RB 3000.
Grunden til jeg købte det hjul er, at jeg skulle på fisketur på søndag. Jeg skulle have mit nye hjul inden fisketuren, så jeg købte det igår for ellers havde det ikke nået at komme til tiden. :-(

Overvejer stærkt at købe enten et Dawia Caldia eller måske et Abu Soron STX næste gang jeg skal have nyt hjul. :-)

Der var en der spurgte om min mening om Okuma Vs..
Synes det er et okay hjul, selvom det begyndte at larme ret meget til sidst. Jeg havde heller ikke behandlet det særlig godt. En uge efter jeg havde købt det, røg det i en mose og var der i ca. 6 timer. Det klarede hjulet nu meget, men det blev for meget da de røg i saltvand.

Mvh.
Celemens
Til top
Clemens Dieckmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Clemens Avatar

Tilmeldt:: 30 Jun 2007
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 156
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Clemens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:29
Glemte at sige at jeg havde det omkring et år.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:30
Har ikke dyrket kysten ret meget i år, guderne må vide hvorfor;-)
Kan godt være vi har nogle flotte kyster, men hvad hjælper det når de er fisketomme, eller:-)

Håber vi engang får leglighed til at mødes på kysten og det gerne på Als....hehe

Ses ven

HC
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 12:55
Ja selv om jeg ikke er gud, så ved jeg nok hvorfor ;-)

Og hvis ikke engang ´´bugten´´ du ved nok, holder en fisk eller to...ja så ser det sgu svært ud.

Men man fatter det jo ikke rigtigt med alle de fisk i bækken.

Er der ikke noget med at efter magre år kommer de fede år ?

Kjøwenhavneren.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum