Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sure gamle mænd???

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sure gamle mænd???
    Sendt: 11 Nov 2009 kl. 21:14
Hej

Hvis man giver grej ud til bedømmelse blandt brugerne herinde kan man så forvente at alle tilbagemeldinger skal være positive?

Nedenstående er set nederst til venstre her på siden:

´´Læs under test af fiskegrej om en glad dansk lystfisker, der har ´´testet´´ en JSB`s Masterclass flueline. En ´´test´´ med så mange misforståelser og fejl, at den umuligt kan være skrevet af en fluefisker. Læs samtidig facts om moderne flueliner fra en af US`s førende fluefisker-websites!
Kommentér selv en JSB Masterclass flueline, der efter erfarne skandinaviske fluefiskeres vurdering er særdeles velkastende! Og døm så selv, om testen her på 123nu.dk virker kvalificeret - eller bare som et surt - useriøst - opstød?´´

Jeg går ud fra at JSB/ Hr. Vardrup henviser til:

´´Jeg var en af de ´´heldige´´ der modtog en flueline fra JSB(en DT8F), for at give feedback på dens kvaliteter eller mangel på samme.
Linen er blevet klippet til et skydehoved på ca. 11m og testet som et sådant.

Gang i luften/præsentation:
Jeg oplevede at hovedet gik fint i luften med pæne overslag. Dog hverken værre eller bedre end mine fleste andre hoveder. Har ikke vejet linen men den virker relativt let for sin klasse, og det kræver lidt ekstra af mig at spænde klingen med den, både på min #7 og #8.

Friktion/skydeevne:
Linens lidt besynderlige gummi coating yder i tør tilstand markant mere modstand i øjerne end hvad der er typisk for mine andre liner. I våd tilstand går det dog bedre. I mit multe og karpefluefiskeri er der dog relativt ofte akutte sitouationer hvor linen skal kunne sendes afsted hurtigt direkte fra hjulet, og her vil den dårlige skydeevne sandsynligvis være et stort minus.

Elasticitet:
Linen er helt usædvanligt elastisk, hvilket reducerer både krogningseffektiviteten og den generelle føling med fluen meget- alt alt alt for meget.

Holdbarhed:
Lidt for tidligt at sige noget om den :-).

Kernen:
Den ligner flettet monofil men jeg er ikke sikker. Jeg aner ikke hvordan den er at lave løkker med, da jeg ikke finder det besværet værd.

Konklusion:
Linen er den værste flueline jeg erindrer at have prøvet. I særdeleshed mener jeg den meget store elasticitet gør den helt og aldeles uegnet til enhver form for seriøst lystfiskeri. Linen er rent ud sagt noget værre lort. Den får en fisk(en svampebefængt fjæsing), fordi den er billig og fordi der sikkert findes endnu værre liner.

Jeg ønsker slutteligt at understrege, da min andmeldelse nu er ret negativ, at jeg absolut ikke har noget som helst imod JSB og SEV. Jeg syntes deres aktivitet her på siden overvejende har været dejlig friskt provokerende. Jeg kan også fuldt bakke op om deres slag for at godt grej ikke behøver koste en bondegård. 800kr for en flueline er eksempelvis i mine øjne helt absurd, det er bare en skam deres masterclass line ikke viser noget der minder om et brugbart alternativ.

Jonas

NB.
Jeg er en ganske almindelig middelmådig dansk kyst-fluefisker og -kaster, det er derfor muligt at der er flere detaljer, fordele som ulemper, ved linen som jeg ikke registrerer og derfor ikke kan give en kvalificeret anmeldelse af.´´

- se linket HER


På nær det med den svampe befængte fjæsing, virker ovenstående anmeldelse ganske sober og seriøs for mig at se. Det samme kan ikke siges om annoncen fra JSB.

Jeg tilslutter mig Jonas´s udtalelser om Svend Erik Vardrups indslag her på siden, som værende et frisk indslag. Bevares, der skydes lidt med spredehagl indimellem, men det generer nu ikke mig videre, når blot det virker seriøst.
Responsen på anmeldelsen af fluelinen er til gengæld generende!
Jeg har engang haft en flueline, der ikke var til at drive gennem øjerne når den var tør (Cortland, så vidt jeg husker). Den skulle være våd før den var til at kaste med. Den skrottede jeg hurtigt!

Konklusionen må være:
Man skal ikke forære grej væk til test, hvis man ikke kan klare evt. dårlig omtale.
Sagt på en anden måde:

Hvis der er risiko for at man ikke kan lide det man fanger, skal man lade være med at kaste snøren ud!

Beklager at jeg bringer JSB op i forum igen, men det var bare for irriterende!! Jeg havde forventet noget mere stil fra så garvede folk....

Mvh

Peter



Til top
S.G Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
msg1979

Tilmeldt:: 28 Okt 2009
Geografisk: Skibhusene
Status: Offline
Beskeder: 75
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér msg1979 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 21:26
Chips og Cola :) weeee
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 22:40
PETER du er sgu godt nok sur!!! på hvilkens vegne!!??? steen
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 22:51
Hej Peter

Lad være med det gætteværk. Den line du ikke kunne drive ud gennem øjerne kan umuligt have været en Cortland.

Mvh

Karsten
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 23:00
Man får sq da næsten lyst til at købe sådan en line af JSB bare for at prøve den.
Det lyder da nærmest ufatteligt at en line kan være så´ ringe på alle områder......
Smiler :-))
Frede
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 23:28
Jeg stiller mig temmeligt uforstående overfor ovn. ´´anmeldelse´´ af denne line i det at vi, som jeg i øvrigt tidligere har skrevet, var to som på et tidspunkt købte en håndfuld af omtalte liner som vi rent faktisk fandt intet mindre end fremragende, ikke blot til prisen men generelt betragtet.
Her var tale om nogle DT-liner som vi lavede nogle skydehoveder af, men det mest interessante var faktisk en WF 8 fl som vi uden problemer kunne skyde ud i fuld længde, hvilket for omtalte line vil sige 30 m.

Hvad der så selvfølgelig var lidt ærgerligt var at prisen på 59 kr/stk umiddelbart efter steg til 199,-

Mvh.
Jim.
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2009 kl. 23:50
Det er mig der skrev anmeldelsen.

Jeg vil lige nævne at jeg ingen problemer overhovedet har med Svend Erik Vardrups kommentarer til min anmeldelse. Som han selv påpeger er det ham lige så frit at ytre sin holdning som det er for mig at ytre min.

Det er dog meget forkert da han i sin respons påpeger at den er skrevet med hjertet(eller manglen på samme) istedet for hovedet. Dem der kender mig og fisker med mig ved at jeg er i mere eller mindre konstant opposition til grejsnobberi, mærkedyrkelse og de urimelige priser. Meget i overensstemmelse med det jeg føler er JSB budskab. Jeg ville derfor også meget gerne have skrevet en mere positiv anmeldelse, hvis blot jeg kunne stå inde for den. En anmeldelse af denne karakter vil til enhver tid være subjektivt præget og det håber jeg ikke der er tvivl om.

Jeg fik mail fra Svend Erik Vardrup vedrørende forbehandling af fluelinen. Jeg har behandlet line ligesom de efterhånden mange liner jeg har haft gennem tiden, men hvis masterclass linen har særligt godt af et ekstra stræk og øvrig forbehandling giver jeg det gerne et åbensindet forsøg når tiden tillader det. Hvis dette skulle ændre mit syn på linen vil jeg selvfølgelig retfærdigvis rette min anmeldelse og gøre opmærksom på dette i forum.

Mvh
Jonas
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 00:04
Yderligere test af linen:

- se linket HER

Mvh
Lasse
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 00:44
det var squ da en fin anmeldese du kom med der. men som du nok selv er klar over så har du lige anmeldt dig selv og dine evner inden for fiskeri ......glæder mig til din næste anmeldelse inden for fiskegrej eller andet mvh.jf
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 01:00
Hej Lasse

Du kom mig i forekøbet med en kvantificering af elasticiteten.

Har lige selv sammenlignet den med 3 andre flydeliner i samme klasse. Desværre har jeg ikke en fjedervægt så kan ikke levere et standardiseret træk hvilket der skal tages forbehold for ved nedestående tal.

JSB=14%
Scientific Anglers(?)=6%
Fenwick aircutter=5%
Scierra saltwater SH=3%

@Frederiksen

Kan ikke se jeg har sagt den var dårlig på alle punkter overhovedet. Jeg har påpeget to kritikpunkter jeg finder væsentlige og hvor især den meget høje elasticitet gør
linen uegnet til praktisk fiskeri - i mine øjne :-).

Mvh
Jonas
Til top
jens folmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jensfolmann Avatar

Tilmeldt:: 02 Feb 2009
Geografisk: øst falster
Status: Offline
Beskeder: 126
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jensfolmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 01:16
puuha det var en svær en..........
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 08:51
Begge anmeldelser er da super saglige. Som Jonas så ganske rigtigt skriver vil det altid være en subjektiv vurdering, og den objektive sandhed er der næppe ingen der kender.

Om linen skal holdes op mod den dyreste på markedet? Tjah, det er vel ok når man ser på de massive reklamefremstød der har været bla her på sitet. Hvis den ´´blot´´ kaster som en almindelig stangvare så køber jeg hellere ´´originalen´´, men det må være op til den enkelte at vurdere og bedømme.

Og selvfølgelig, med den markedsføring og spam vi har været vidne til her på sitet er det ikke bare helt ok - men helt essentielt - at vi får nogle anmeldelser på banen, gode som dårlige!!

/M
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:40
Karsten Andersen skrev: Hej Peter

Lad være med det gætteværk. Den line du ikke kunne drive ud gennem øjerne kan umuligt have været en Cortland.

Mvh

Karsten


det mener jeg nu godt kunne være tilfældet... om end de flest af cortlands line er udemærkede, eller bedre...

mik
Til top
Ole K. Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OKA Avatar

Tilmeldt:: 28 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OKA Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:45
Frederiksen skrev: Man får sq da næsten lyst til at købe sådan en line af JSB bare for at prøve den.
Det lyder da nærmest ufatteligt at en line kan være så´ ringe på alle områder......
Smiler :-))
Frede


Sms el ring til mig, du må få den jeg har.

Ang linen vil jeg give Lasse ret, den føles som et langt postelastik, og derfor skal man godt nok tæske stangen igennem for at ligge linen ud !

Mvh Ole, Sj.Odde. tlf: 2719 4830
Til top
- Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
PeterMulbjerg Avatar

Tilmeldt:: 05 Nov 2005
Geografisk: -
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PeterMulbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:51
Cortland lavede engang en line som når den blev våd var glat som en skøjtebane - tør var den ikke meget bevendt. Den har vi øvrigt næsten gennemsigtig. Har selv haft en dengang.

Mht. Hr. Vardrup så kan jeg altså ikke lade være med at grine af måden at drive forretning på. Man skulle tro det var en jagtforretning sådan som han skyder sig selv i foden gang på gang.......


vh
Peter
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 09:57
jens folmann skrev: det var squ da en fin anmeldese du kom med der. men som du nok selv er klar over så har du lige anmeldt dig selv og dine evner inden for fiskeri ......glæder mig til din næste anmeldelse inden for fiskegrej eller andet mvh.jf


hvordan har hr. karlson anmeldt sig selv??? det forstår jeg ikke!

mik
Til top
martin petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
map

Tilmeldt:: 02 Apr 2006
Geografisk: lolland falster
Status: Offline
Beskeder: 559
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér map Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2009 kl. 10:00
Jeg forstår det som en ironisk henvisning til SEV´s kommentar tidligere, om at såfremt man ikke kan kaste med linen (som de kendte og velrenommerede skandinaviske fluekastere kan) ja så udstiller man sine egne sølle kasteevner for åben skærm;-)

Men måske har jeg misforstet noget??

/M
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 14:57
@Peter....eller andre

´´Læs under test af fiskegrej om en glad dansk lystfisker, der har ´´testet´´ en JSB`s Masterclass flueline. En ´´test´´ med så mange misforståelser og fejl, at den umuligt kan være skrevet af en fluefisker. Læs samtidig facts om moderne flueliner fra en af US`s førende fluefisker-websites!
Kommentér selv en JSB Masterclass flueline, der efter erfarne skandinaviske fluefiskeres vurdering er særdeles velkastende! Og døm så selv, om testen her på 123nu.dk virker kvalificeret - eller bare som et surt - useriøst - opstød?´´

Hvor præcis har det stået? Jeg havde ikke helt nærlæst dit oprindelige indlæg tilstrækkeligt. Jeg troede det havde stået som direkte respons på min anmeldelse under læsestof.

Min kæreste læste tråd oplægget igennem og påpegede at det var helt uhørt dårlig stil direkte at annoncere med en anmelders inkompetence. Det må jeg give hende ret i. Er det takken for, som den hidtil eneste, rent faktisk at komme med en velment anmeldelse af det grej man gratis fik mulighed for at teste?

Jonas
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:01
Never mind jeg har fundet det. Synes det er klamt, men sådan er det.
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:39
Hej Jonas

Undrede mig også over det, indtil jeg fandt det dernede til venstre.... Dårlig stil!

Vi må bare slå os til tåls med at vi ikke kan leve op til de der erfarne skandinaviske fluefiskeres evner og oplevelser ;-)

Stram line!

Mvh
Lasse
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:45
Hej Jonas
Jeg synes at Svend Erik, med den udtalelse nok burde komme ud af busken, og skrive hvem der er de erfarende scandinaviske fluefiskere han referrerer til, samt deres test resultater.
Hvis det viser sig at der ikke er nogen, er det nok det der kaldes dårlig reklameskik af forbrugerrådet.:-(
Iøvrigt var din og lasses anmeldelse næsten ens og meget saglige.(y)
Michael
Til top
Peter Eskildsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter E Avatar

Tilmeldt:: 09 Nov 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 100
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter E Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:49
Jep, Det var lige præcis der ved den annonce at kæden hoppede af for mig...

Som tidligere: Man skal ikke forære grej væk til test, hvis man ikke kan klare evt. dårlig omtale.


Peter
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 15:57
Som så mange allerede har sagt, man skal ikke bede om folks mening hvis ikke man kan tåle at høre den, så simpelt er det, når det er sagt er jeg slet ikke i tvivl om jeg ikke vil smide et par hundrede kr. ud på nogen af de liner efter at have læst de 2 yderst saglige og i mine øjne upartiske anmeldelser.
Til top
johan lind Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
johan21

Tilmeldt:: 06 Mar 2008
Status: Offline
Beskeder: 191
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér johan21 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:15
ja og jeg vil da mene at når en som lasse karlson siger der er noget galt med den så passer det... hvis danmarks bedste fluekaster ikke kan lave en test hvem kan så.... jeg tror nu nok om så lehfty kreh eller joan wulf lavede den så ville de sige det samme....

rigtig god anmeldelse lasse :-)(y)

SEV rigtig dårlig stil... ærger mig over at jeg har lagt penge hos jer.....:-(
Til top
Jeppe Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Swebbe Avatar

Tilmeldt:: 25 Apr 2003
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Swebbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Nov 2009 kl. 16:20
Årh hold da op, sjældent har man da kunne få så langt og tyndt et brød; hele 100 fod af reneste ´´breaded core´´ kvalitet!

Det morer mig altså igen og igen, kan ikke lade være, når de nu ikke engang gider rette det efter påtale :P
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum