Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

geddeskydehoved

 Besvar Besvar
Forfatter
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: geddeskydehoved
    Sendt: 09 Nov 2009 kl. 16:36
Hejsa.
Jeg har lidt planer om selv, at forsøge at lave et skydehoved, til store flash fluer(15-20cm)Som forfang monofil nylonline 0,50 ca 1,5 meter og 15-20cm wire
Nogen forslag til projektet. skydehovedet skulle ende med at passe til en rimelig stiv#7 stang(optiCoast)

Jeg har tænkt lidt på at vende et Scierra saltwater skydehoved om ?.
Evt et skydehoved med lige level og så selv lave en kort fronttapering?
hører gerne
mvh Klaus
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 17:03
Hej klaus

prøv evt. at tage et kig på vison ace og så venddet om. umiddelbart har det en perfekt tarpering til de store fluer.
Fisker selv kun gedde med hele liner men har hørt fra et par stykker at omvendt ace skulle være perfekt til opgaven.

Et #8 hoved vejer 19g og måler 9,6m hvilket umiddelbart vil passe hvis du napper et gram af fronttarperingen. Om hovedet bliver for kort er jo en smags sag...
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 17:19
Hejsa.
Spændende :-)
Ved du om Ace hovedet har bagtapering, eller om det ender brat?
(tænker på om det Scierra skydehoved jeg har kunne bruges)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 17:38


Hej klaus,

Jeg har i flere år brugt et skydehoved lavet af en WF line, ja sågar en andensortering.........klip det yderste af taperingen, og tilpas det efter dine behov, vægt, længde...

CM,
Til top
Marc skovby Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
team grayling Avatar

Tilmeldt:: 13 Feb 2006
Geografisk: vestjylland
Status: Offline
Beskeder: 449
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér team grayling Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 17:56
Ace har en meget stejl bagtarpering... kender ikke tarperingen på scierras skydehoved men er ret sikker på det også vil virke.

I bund og grund handler det om at have en klump hvor en stor del af vægten er flyttet frem for midten samt en mere eller mindre stejl fronttarpering.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 18:01
Kunne man forstille sig at klippe fronttaperingen af (det scierra skydehoved)
korte taperingen noget op, og så sætte den på i den anden ende ?
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2009 kl. 18:20

Hej Klaus,

Prøv at brug hovedet som det er til at starte med, jeg er sikker på det kaste udemærket uden du behøves at klippe;-)

Saltwater hovedet er jo noget stiv i det i sig selv....

Personligt er jeg gået væk fra skydehoved til mit gedde fiskeri
i dag bruger jeg udelukkenden WF line, mit setup ser ud som følge. Redington RS4 9´´ #7 WF8 Climax gosthtip, 24lbs intermidiate eller synkende polyleader, 1-1.5mtr 0.435 monofil forfang samt et stykke pike wire til fluen, alt er loopet sammen...........

Det kaster uden problemer en str 3.0 krog med 15-20 cm flashhale...........

K&B med projektet........

CM,

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum